Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!
Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
knizepekel> komu ted rika pane?
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Pánové nemáte někdo ve svém archivu nějakou pěknou fotku Bohouše Staši nebo Franty Bočka na ČZ 125 2V? Fotek kde je pěkně vidět tato motorka je dost málo.
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Pekelníku ten prvý je RAVO 125.
A z toho Chalupníkového jednovalca nemáš ešte nejaké foto?
A z toho Chalupníkového jednovalca nemáš ešte nejaké foto?
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Darmah píše: Určitě tady někdo bude k tomuto zajímavému stroji vědět nějaké informace.
Tady je také jedno foto Jakenty 350.
Jakenta 350 je po Jawě a ČZ třetí český čtyřválec. Jedná se o dílo pana Zdeňka Kyselého a skupiny nadšenců kolem něj. Na motorce závodil Pavel Reissmann. Jedná se o dvoudobý vodou chlazený motor inspirovaný motorem berlínské firmy Konig vložený do podvozku, který zkonstruoval pan Kyselý. Název Jakenta je složenina rám Jawa, motor Kenig a zapalování Tatran. Stroj v roce 1988 shořel na dromu v Brně a po 15cti letech ho O.P. znovu postavil. Tolik stručný výtah z knihy pana Wohlmutha Rychlá řidítka. Motorka byla vystavena v depu na letošním Královédvorském okruhu.
Naposledy editováno 09.11.2016 17:48:16
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Knizepekel: Díky
A jak to jezdilo ? Nevíš ?
Naposledy editováno 09.11.2016 18:08:42
A jak to jezdilo ? Nevíš ?
Naposledy editováno 09.11.2016 18:08:42
Darmah píše: Knizepekel: Díky
A jak to jezdilo ? Nevíš ?
Tak to bohužel nevím. Ona ta motorka neměla moc dlouhý život, ale podle pár informací které mám to asi moc spolehlivé nebylo. V každém případě je to velice zajímavý a pěkný stroj. Je dobře, že ho Olda znovu postavil.
K té Jakentě 350 se mi podařilo sehnat pár údajů.
Motor byl odvozený od lodních motorů König, vodou chlazený dvoutaktní čtyřválec, s válci proti sobě skloněnými o 20 stupňů (dvojitý boxer ), sání kotoučovými šoupátky, karburátory Jikov, primární převod ozubenými koly, šestistupňová převodovka, řazení na pravé straně, zapalování upravené z Tatranu.
Výkon 72 k, při 11.000 otáčkách.
Max. rychlost cca 245 km / hod.
Na dobu vzniku 1978 a tehdejší amatérské podmínky fakt klobouk dolů.
Motor byl odvozený od lodních motorů König, vodou chlazený dvoutaktní čtyřválec, s válci proti sobě skloněnými o 20 stupňů (dvojitý boxer ), sání kotoučovými šoupátky, karburátory Jikov, primární převod ozubenými koly, šestistupňová převodovka, řazení na pravé straně, zapalování upravené z Tatranu.
Výkon 72 k, při 11.000 otáčkách.
Max. rychlost cca 245 km / hod.
Na dobu vzniku 1978 a tehdejší amatérské podmínky fakt klobouk dolů.
Klucí pojďme zkusit otevřít myslím celkem zajímavé téma. Nemáte někdo fotky z prvních ročníků TT Hořice a Královédvorského okruhu. Když se podívám do startovek, tak tam je spousta známých jmen a hlavně zajímavých strojů naší historie. Já bohužel takové fotky nemám. Zajímavé jsou také závody klasiků za komoušů. Máte někdo z vás nějaké fotky z tohoto období?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.