1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
dodatek
Naposledy editováno 28.10.2016 17:43:05
Dej vědět, jestli se zadaří a co to tam vlastně bylo
sabbath65 píše: Pepka> Neber mě úplně za slovo, ale myslím si, že je to takový plastový nýt, který je dutý a je v něm plastový trn. Nýt je na konci (tady z vnitřní strany) rozřízlý asi na 4x a jak se do toho vrazí ten trn, tak se ty rozřízlý konce roztáhnou a drží to. Používá se to i na autech. Takže to bude chtít zevnitř vytlačit něčím ten trn ven a pak to normálně půjde vytáhnout. Takže asi tak. Já to zatím nezkoumal, takže si to jen myslím, že to tak bude. Ze zkušenosti vím, že trny bývají buď jen jako tyčinka a některé mají i hlavičku jako třeba hřebík, což podle toho plánku tady tak vypadá.
Dej vědět, jestli se zadaří a co to tam vlastně bylo
zdar sabbath65 jo asi to tak bude jeto trn umělohmotný a vypadá to jak ho popisuješ tak uvidíme dám vědět dík
Pepka píše: Stále se nedaří v plánku vypadá že je hned nad šroubem ten trn ale nemohu ho nikde nahmatat z druhé strany ,kámoš doveze plošinu a pak se uvidí. De mi o to že si ten kryt chci nechat nachromovat
Já bych ho chtěl taky chromový . Na kolik to vyjde?? Už jsem sháněl plechový chromovaný, ale nějak se to zadrhlo a taky to je docela cenová bomba. Takže pochromujeme plat?? , to by šlo.
sabbath65 píše: Já bych ho chtěl taky chromový . Na kolik to vyjde?? Už jsem sháněl plechový chromovaný, ale nějak se to zadrhlo a taky to je docela cenová bomba. Takže pochromujeme plat?? , to by šlo.
sabath65 zdar až to sundám tak ti napíšu a můžem se dohodnout a poslal bys mi ten díl drahý to nebude dám vědět
A já jsem ze své zkušenosti přesvědčený že ho bez demontáže kola nesundáš (akorát si ho zničíš)
Měl jsem opačný problém,když jsem si ho nechal poslat a chtěl namontovat. A než abych to znásilňoval,tak jsem počkal,sundal kolo a nechal dát novou gumu.
Ale chápu tě,že chceš tunit přes zimu a gumu máš asi ok ...
Tak ať se daří
Drakosaurus píše: Pepka>ahoj,ten čep vytáhneš zepředu(je to prostě díra do kyvky ,zezadu není kudy),ale je to pakárna,je tam málo místa.Při montáži jsem ho tam už nedával a vůbec to nevadí
A já jsem ze své zkušenosti přesvědčený že ho bez demontáže kola nesundáš (akorát si ho zničíš)
Měl jsem opačný problém,když jsem si ho nechal poslat a chtěl namontovat. A než abych to znásilňoval,tak jsem počkal,sundal kolo a nechal dát novou gumu.
Ale chápu tě,že chceš tunit přes zimu a gumu máš asi ok ...
Tak ať se daří
jak-blesk píše: Zdravím,
byl by někdo z vás, co mají origo výfuky, ochotný vyfotit a poslat mi, kde je umístěná a jak vypadá příslušná DOT?
Díky moc..
Zdarec Pavle!
Musím se po tom podívat, ale vím, že mě kdysi osvítil duch svatý a udělal jsem si fotečku... No a když ji nenajdu, tak holt sjedu do garáže a vyfotím Ti to. Já mám totiž i originál laufy, bystrý motorkář pochopí proč..
Jen upozorňuji, že tam nejde ani tak o DOT, a snad se o tom na té cedulce ani nepíše... Není to totiž s čím srovnávat, u nás prostě je nějaké maximum decibelů a tudíž Ti to nikdo na nějaké "evropské CE", nebo ČSN, nebo něco takového "nepřevede". Prostě laufy jsou zrovna něco, s čím je po této stránce problém.... Tím spíš, že na originálu je napsané, k jakému modelu jsou, že splňují americké federální právo, jejich maximální hlučnost je 80 dB, apod... Prostě voser...
Naposledy editováno 07.11.2016 07:46:18
jak-blesk píše: Pepka> No to je snad jasný Evropský auta i motorky mají všude na všem označení (homologace) norem E (popř. některý výrobky CE či ECE) a amíci mají jiný normy, ty svoje DOT.. a největší sranda je, že se navzájem neuznávají jen tak..
jak blesk aha takhle to je to E ,CE to vím , dík za info
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Bylo by to skvělé, kdyby to takhle fungovalo, ale ačkoli nechci sýčkovat, obávám se, že až takhle jednoduché to není. Ačkoli i mně by se to takhle líbilo...
Myslím, že to je trošku srovnávání hrušek a jablek - resp. srovnávání motorek, které jsou oficiálně dovážené do ČR (Evropy) a motorky nedovážené. A ty do EU oficiálně nedovážené normu EU na štítku, (nebo třeba vyfrézovaném nápisu) nemají. Tedy nemají tam tu "naši"... Tzn. když si dovezeš Raidera, tak nejen, že většina techniků ví, jak ten výfuk má vypadat, ale důležité je, že i kdyby to nevěděli, tak na tom výfuku bude hledat právě ono označení evropské normy. A když to tam nebude, tak jsi spíš v moci toho úředníka, který se kliďánko může odvolávat na to, že motorka má být "ve stavu jako z výroby", anebo máš mít vypsané výjimky - v tomto případě na výfuky... Jenže ty Ti nikdo nevypíše, protože asi žádný výrobce takové laufy - konkrétně pro Raidera - aby tam měly EU normu nedělá - jednoduše proto, protože vyrábět je pro minoritní skupinu zoufalců, kteří si dovezou krásnou motorku z USA se prostě nevyplatí - taky výrobce by musel požádat o jejich homologaci, atd... Takhle nějak to vidím. Ale jak jsem psa - kdyby to bylo tak jednoduché, jak píšeš, tak by se mi to taky líbilo....
Pokud jde o Raidera - na tom štítku na originálních laufech je mj. napsáno "5CY". Když se jakýkoli majitel Raidera podívá na VIN své motorky, tak tam určitě najde i tahle písmena. Není ani tak důležité, jestli to je označení motorky, nebo motoru, ale je to označení typu, které (na originálech) mají i ty laufy... A technici na STK nejsou (bohužel) úplně blbí - i kdyby nevěděli, jak ty výfuky mají vypadat (a oni to většinou vědí), tak si to případně najdou, protože strýček Google je mocný... Ale ani to hledat nemusí - měl bys to na těch laufech prostě mít, jinak buď výjimka (ale to těžko), nebo si to tam vyrýt (což je podvod a v případě odhalení asi i velký problém....)...
Neříkám, že to je neřešitelný problém, ale myslím, že je na to třeba jít víc od lesa, po cimrmanovsky, po česky...
Naposledy editováno 07.11.2016 16:09:43
Navíc si myslím, že evropské věci ti technici budou znát na 100%, ale Americký, kor když nás s Raiderem je zatím relativně málo, jak si může být jistý, že to opravdu není výfuk s original DOT
Naposledy editováno 07.11.2016 17:09:06
Když to shrnu, tak set trojkového kolečka 3.500,- těsnění pod válce a hlavy + ostatní materiál 12.500,- + práce 8.000,-. Celkem 24.000,- V ceně byl ještě nový sací ventil a zabroušení ostatních ventilů.
To jsem ještě ušetřil hodně peněz za to, že jsem donesl celý motor do servisu a nemusel servisák dělat rozbórku a zbórku celé motorky Na fotce je vidět, že na výměnu byl nejvyšší čas. Už se začaly drolit zuby a mohlo to dopadnout podstatně hůř.