raceczech_listopad




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Verva 100 vs ČZ
5.11.2016 v 12:21
Zdravím, mám problém, chtěl jsem do své Zetky vyzkoušet Vervu 100, protože si jí všichni chválí, jak pročistí palivovou soustavu, že pak stará Zetka poletí jak petarda atp... Tak jsem nakoupil plnou nádrž, byl jsem rád, že jsem jí vůbec nastartoval, od spodu nechce vůbec jet, u vrchu docela jede... Před tím jsem jezdil klasiku N95, nevíte v čem by mohl být problém ? Jestli je třeba při tankování Vervy 100, přeladit karburátor a předstih ? *V nádrži mám čistě Vervu 100, nemíchal jsem to s N95... Děkuji za rady..
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 12:50 | Nahoru | #1
spis vidim problem vtom,zes to plnil do prazdne nadrze a mohl se ti karbec pricpat od necistot na dne nadrze...stalo se me neco podobneho a jeto peklo nez nato clovek prijde
ps:jak to rozjedes tak to jede,ale nizky otacky hruza...jak pises ze ti verva procisti soustavu,tak mas sice pravdu...ale dvousecnou.Mysllim si ze zvlast pokud to tankujes do prazdne nadrze,tak necistoty co by 95ka nechala bejt,tak verva uvede do pohybu takze pak musis ruco vycistit palivovou soustavu....takze mas pravdu VERVA CISTI,ZVLAST NAPOPRVE
reseni: vycisti karbec(profouknout kompresorem nebo vyvarit vodou), kup si pruhlednej filtrik za 80kc mezi kohout nadrze a karbec

Naposledy editováno 05.11.2016 13:11:46

Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 15:06 | Nahoru | #2
Ten motor je dělanej na 80 oktanů, tak tam kurva nelej co tam nepatří a budeš mít po problému.

Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 15:24 | Nahoru | #3
Tak jak to vypadá ??
Vypustil jsi to ??
Už to jede ??

Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 15:32 | Nahoru | #4
Malej kompresní poměr na vysokooktanový benzín a jak píšou nade mnou tak ti to nejspíš něco přicpalo jak to začalo čistit... Jinak by to mělo jet, akorát tu Vervu nevyužiješ na 100%😉

2 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:28 | Nahoru | #5
Dněpr na ni letí jako raketa ale dávám tam i olovo. Vše co má karbce na to letí, nevím jak u 2 taktů, máš tam olej a olovo?

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:29 | Nahoru | #6
Bramborovy_kral> To se určitě nemohlo stát, protože ten palivový filtr tam už mám , právě mě to příde jako kdyby to bylo v těch nízkých otáčkách udušené a pak jak se to z těch nízkých rozhuláká, tak už to docela jede. A právě předstih a karbec sem měl perfektně nastavený, tak se mi s tím nechce hýbat...

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:32 | Nahoru | #7
Straza.ninja> Samozřejmě že tam mám olej , olovo sem tam nikdy nedával...

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:37 | Nahoru | #8

Straza.ninja píše: Dněpr na ni letí jako raketa ale dávám tam i olovo. Vše co má karbce na to letí, nevím jak u 2 taktů, máš tam olej a olovo?


Olovo je u dvoutaktů naprostá zbytečnost, olovo se dávalo do benzínu jako ochrana ventilových sedel a jak známo, dvoutakt ventily nemá

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:49 | Nahoru | #9
Zdravím, mám problém, chtěl jsem do své Zetky vyzkoušet Vervu 100, protože si jí všichni chválí, jak pročistí palivovou soustavu, že pak stará Zetka poletí jak petarda atp... Tak jsem nakoupil plnou nádrž, byl jsem rád, že jsem jí vůbec nastartoval, od spodu nechce vůbec jet, u vrchu docela jede... Před tím jsem jezdil klasiku N95, nevíte v čem by mohl být problém ? Jestli je třeba při tankování Vervy 100, přeladit karburátor a předstih ? *V nádrži mám čistě Vervu 100, nemíchal jsem to s N95... Děkuji za rady.

Hele, zetka žádnou palivovou soustavu nemá. Má tak jednoduchý karburátor, že když ho budeš chtít vyčistit, máš to za půl hodiny hotový a zadarmo. Tohleto pro 2t je "házení perel sviním". Kvůli vyčištění palivové soustavy to nedělej, to je recept pro čtyřtakty, ne pro tenhle strojek. Bude to citlivé na bohatost směsi a asi i na předstih. Takže jo, jestli na ni chceš jezdit, budeš asi muset trochu ladit. Vysokooktanové benzíny jsou primárně určené pro vysoké kompresní poměry, a to ta tvoje zetka určitě nemůže mít. Já bych to zkusil vypustit, zkusil zpátky N95, a pokud by to bylo benzínem, tak bych se na Vervu do 2T vybodl. Nemá to smysl.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 16:56 | Nahoru | #10
splasenytrubky> Vidím to stejně, do něčeho to asi přeleju, koupím N95 a těch 10l Vervy tam budu po troškách míchat, je to pravda, že do toho kupovat o 3kč/l dražší benzín je docela zbytečnost.. Možná to rozpustilo sračky z karburátoru (to je asi tak jediné plus), jako petarda to nepoletí, ani kdybych to naladil tak ten nárust výkonu bude minimální. Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 17:03 | Nahoru | #11
třikrát to přeliješ a budeš ztoho mět tu 8O.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 17:05 | Nahoru | #12

petrumr píše: třikrát to přeliješ a budeš ztoho mět tu 8O.


čistě technicky. Proč myslíš?

Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 17:07 | Nahoru | #13
Palivovou soustavou myslíš hadičku?

4 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 18:58 | Nahoru | #14
Hah, hoši je to ve spodní části těla... Nevím co se stalo, nevím jak se to mohlo stát, ale vím kdy se to stalo... Jak jsem tam nalil tu 100 a vyjel, tak cca. po pár metrech sem slyšel takový zvuk, jak když něco bouchne o kov, myslel sem, že je to třeba kameň o nějaký plech, nebo tak, po cca. dalším kilometru sem to slyšel zas, ale nevěnoval sem tomu pozornost. Teď sem šel do garáže, dělat údržbu a zjistil sem, že moje Žofka nemá vůbec kompres, tak sem sundal výfuk, že se podívu výfukovým kanálkem do válce, nakonec jsem z výfuku vytřepal pístní kroužek ve 100 kouscích... Sundám válec a první kroužek pryč, ohlodaný píst, další dva kroužky nebyly v zámcích (zámky, buď zatlačené, nebo ohoblované), takže byly na cestě za prvním kroužkem.. Nechápu jak se to mohlo stát, ale myslím že za to může slečna Verva 100... Válec to naštěstí přežil... * Takže to byl ten důvod proč to od spodu nejelo, ztrácela se štáva...

Naposledy editováno 05.11.2016 19:00:53

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 19:10 | Nahoru | #15

Pepek-1 píše: Hah, hoši je to ve spodní části těla... Nevím co se stalo, nevím jak se to mohlo stát, ale vím kdy se to stalo... Jak jsem tam nalil tu 100 a vyjel, tak cca. po pár metrech sem slyšel takový zvuk, jak když něco bouchne o kov, myslel sem, že je to třeba kameň o nějaký plech, nebo tak, po cca. dalším kilometru sem to slyšel zas, ale nevěnoval sem tomu pozornost. Teď sem šel do garáže, dělat údržbu a zjistil sem, že moje Žofka nemá vůbec kompres, tak sem sundal výfuk, že se podívu výfukovým kanálkem do válce, nakonec jsem z výfuku vytřepal pístní kroužek ve 100 kouscích... Sundám válec a první kroužek pryč, ohlodaný píst, další dva kroužky nebyly v zámcích (zámky, buď zatlačené, nebo ohoblované), takže byly na cestě za prvním kroužkem.. Nechápu jak se to mohlo stát, ale myslím že za to může slečna Verva 100... Válec to naštěstí přežil... * Takže to byl ten důvod proč to od spodu nejelo, ztrácela se štáva...


Ve Vervě 100 je v aditivu spousta detergentů - rozpouštějí úsady v motoru. Něco se ti tam mohlo uvolnit, prasklý kroužek, který do té doby třeba nevadil, protože byl zarostlý v karbonu..... ?
Další zkušenost, že když něco funguje, lepší tomu moc neměnit asi ani palivo.....

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 19:35 | Nahoru | #16
Vidím to jako klasickej případ ignorance. Kašlu na údržbu, to nevadí, že motor už je vylítanej a zvoní. Vím, že je tam problém, ale proč se namáhat s diagnostikou problému, je to časově náročný a možná bych se musel i něco učit, něco přečíst, a ušpinil bych si ruce. Raději utratím víc peněz za naprosto zbytečnej benzín, to je totiž rychlý a nestojí to kromě peněz žádný jiný úsilí a už nebudu mít špatný svědomí, že jsem se na to vysral, dyť jsem přece utratil ty peníze navíc. A až se to fakt posere, můžu nadávat na rafinérku, že mi blbým benzínem zničila motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 20:14 | Nahoru | #17
Dráťa> Tady je někdo dneska nějak moc chytrý

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 20:22 | Nahoru | #18
Prasknul ti kroužek, to mohlo mít sto příčin, ale zcela jistě to nebylo Vervou
A že ten motor je konstruovaný na 80 oktanový benzín neznamená, že by mu vadil 100. Je mu to úplně jedno.
To je stejná pohádka jako s olejema do těchto starejch krumplů.... opět je to zcela jedno, jakejkoliv olej do 2T, ale v odpovídajícím poměru a ne ty homeopatický poměry 1:60 apod.
Rozděláš to, uděláš výbrus a opět jezdíš jako pán.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 20:29 | Nahoru | #19

Pepek-1 píše: Dráťa> Tady je někdo dneska nějak moc chytrý



...a navíc jsem i krásný, a to pořád.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 20:34 | Nahoru | #20
cccp> Přesně, i když válec ještě není nijak moc vyjetý, viděl jsem daleko horší a borci na tom létali jak draci ,nevím proč se to stalo s těma kroužkama, že vypochodovaly ze zámků... To jsou ty písty od našich Polských sousedů.. Vidím to na to, že udělám výbrus a koupím Vertex a bude po starostech, investice se vyplatí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 21:50 | Nahoru | #21

splasenytrubky píše: čistě technicky. Proč myslíš?

Nevím, řeba ten izomer zůstane v nádobě, ale benzina šidí, tak tam dává obyčejná líh a skladováním tam bude mět vodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 21:56 | Nahoru | #22

petrumr píše: Nevím, řeba ten izomer zůstane v nádobě, ale benzina šidí, tak tam dává obyčejná líh a skladováním tam bude mět vodu.


já nerozumět řeči tvého kmene, ale jestli jsi stejný odborník na jadernou energii jako na kapalná paliva, pak doufám, že nepracuješ v Temelíně.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 23:16 | Nahoru | #23

Pepek-1 píše: Hah, hoši je to ve spodní části těla... Nevím co se stalo, nevím jak se to mohlo stát, ale vím kdy se to stalo... Jak jsem tam nalil tu 100 a vyjel, tak cca. po pár metrech sem slyšel takový zvuk, jak když něco bouchne o kov, myslel sem, že je to třeba kameň o nějaký plech, nebo tak, po cca. dalším kilometru sem to slyšel zas, ale nevěnoval sem tomu pozornost. Teď sem šel do garáže, dělat údržbu a zjistil sem, že moje Žofka nemá vůbec kompres, tak sem sundal výfuk, že se podívu výfukovým kanálkem do válce, nakonec jsem z výfuku vytřepal pístní kroužek ve 100 kouscích... Sundám válec a první kroužek pryč, ohlodaný píst, další dva kroužky nebyly v zámcích (zámky, buď zatlačené, nebo ohoblované), takže byly na cestě za prvním kroužkem.. Nechápu jak se to mohlo stát, ale myslím že za to může slečna Verva 100... Válec to naštěstí přežil... * Takže to byl ten důvod proč to od spodu nejelo, ztrácela se štáva...



I když je to úplná píčovina lít do motoru s KP 1.8 100okt. benzín, motor to zabít nemohlo.... prasklej kroužek je běžná závada od doby, kdy se nedá koupit kvalitní ND na tyto motocykly, celkem nesouvisí s nájezdem, ale s indickými, tureckými a maďarskými písty (maďarské aspoň mají dodržené tolerance) kdy často dochází k nevhodné montáži zámku a pak kroužek zdrhne, zpravidla prostřední nebo spodní a to nad ním se zamázne při opouštění prostoru válce, poseká to hlavu, píst logicky píst K.O. KOmpresde je pak podle toho jak moc se to mázlo a co všechno prasklo bídná až žádná.... byl jsem schopen s podobnou závadou na poslední prasklý kroužek dojet domů za cenu toho že se motorka roztlačí a neudrží volnoběh....

takže jak bylo psáno, zjistit stav válce podle drsnosti a dutinoměru, pokud bude vyjetý (on asi i bude) tak vybrousit, nový píst, nové kroužky.... (hodně štěstí přeju) bacha na pečlivou montáž a montážní rozměry jako vůle v zámku apod.... Mno a pak to bude stějně loterie, protože písty co se dají dneska koupit, krom pár vejškrabků originálních (Metaz-Hradec) nebo starších sérií Almetu (nástupce). a maďarů

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

5.11.2016 v 23:36 | Nahoru | #24
Pepek-1> každopádně než tam dáš nový píst s kroužky a válec po výbrusu, vyčisti prostor kliky od úlomků kroužků, nebo se ti to vylágruje znovu.

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 00:23 | Nahoru | #25
To mu snad dojde.....

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 00:54 | Nahoru | #26

Pepek-1 píše: Nechápu jak se to mohlo stát, ale myslím že za to může slečna Verva 100... Válec to naštěstí přežil... * Takže to byl ten důvod proč to od spodu nejelo, ztrácela se štáva...


Nejseš první o kom slyším, že nalil do komunistickýho dvoutaktu vysokooktan a zadřel/rozlámal kroužky/hvízdnul ojnicu. Ono to totiž hoří při jiné teplotě a jinou rychlostí. Pár kamošů udělalo takovou zkušenost a pak je podobný hovadský nápady přešly Já dokud se to dalo koupit tak jezdil na 91 a jim se pak smál

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 07:16 | Nahoru | #27

pech. píše: To mu snad dojde.....


No, když tejrá čízu s vervou ..... Radši jsem to napsal, bylo by mi jí líto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 09:51 | Nahoru | #28

splasenytrubky píše: já nerozumět řeči tvého kmene, ale jestli jsi stejný odborník na jadernou energii jako na kapalná paliva, pak doufám, že nepracuješ v Temelíně.

a ty to vysvětlíš jak? Typy 95 musí mět min 95 oktanů, tak se zaváží třeba 97 oktanů, přečerpáváním a skladováním se oktanové číslo zmenšuje, jestli jsi odborník typu já to vím lépe jak ostatní, ale neumím to vysvětlit? Stačí jak to píšeš, když něco máš vysvětlit nerozumím, nechápu atd.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 10:07 | Nahoru | #29

petrumr píše: a ty to vysvětlíš jak? Typy 95 musí mět min 95 oktanů, tak se zaváží třeba 97 oktanů, přečerpáváním a skladováním se oktanové číslo zmenšuje, jestli jsi odborník typu já to vím lépe jak ostatní, ale neumím to vysvětlit? Stačí jak to píšeš, když něco máš vysvětlit nerozumím, nechápu atd.


skladováním se s oktanovým číslem nic moc neděje, a přeléváním už vůbec ne. Každý bod oktanového čísla navíc stojí rafinérii docela dost peněz, tak se v současnosti vyrábí benzín na hraně těch 95 oktanů, a dost často se počítá i s tím, že se oktanové číslo zvýší přimícháním ethanolu při výdeji, a bez něj ten benzín neplní ani normu. Ty doby, kdy bylo oktanové číslo v N95 s rezervou 2 bodů jsou dávno pryč. Jestli jsem odborník nedokážu posoudit, ale v téhle branži dělám už asi 20 let. Možná i to je důvod, že jsem trochu citlivější na opakované pověry které se z neznalosti tady pořád jen opisují, a lidé tomu pak i věří. Potřeboval bych vysvětlit takové to tvé "izomer". Co tím jako myslíš?

Naposledy editováno 06.11.2016 10:09:53

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

6.11.2016 v 10:28 | Nahoru | #30
Hlavně, že když se benzín skladuje, tak se měří oktany. Proč asi A co konec destilace, kolik má být stupnů, kolik je max lihu(vy odborníci tomu říkáte ethanol) a co hustota? tyhle tři udaje zajímá dost motoristů a podle tyhle udajů tankuji. Je pěkný, že tam děláš dbvacet let, ale ruku na srdce nechceš už jít jinam?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 hruso25 2 3.2.2023 v 18:21 hruso25
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport Tomkertis 2 19.4.2022 v 15:49 Dolin
Jawa 250 ČZ 250/455 Tomkertis 4 25.3.2022 v 06:16 libor600
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 Skwanky 9 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid

TOPlist