globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honovací hlava
18.9.2016 v 20:39
Ahoj ve spolek, našel jsem na internetu tuhle hračku https://www.google....rc=cOeLbP3eq2isPM%3A Má s tímto přípravkem někdo zkušenosti ? Jde o to že v zimě budu měnit píst, tak mě napadlo že válec trocha vezmu tímto.
Předchozí
1 2
Následující

Honovací hlava

19.9.2016 v 15:34 | Nahoru | #31
mě se nechce celé vlákno číst, ale nedávno jsem s tím dva vložkové válce honoval.
Šlo převážně o sražení hlubších drážek od kamínků, prasklých pístů atp.
Dále šlo o obnovení šikmého rýhování pro lepší zájezd nových kroužků.
Také jsem potřeboval sjednotit vůli mezi pístem a válcem.

Mohu vás ujistit, že s tímto v aku-vrtačce a rozumném mazání jde v pohodě dokončit honování na 0,01 mm.

Nakonec bych ještě upravil drsnost pomocí metody plateau honing. Jenže ta štětka s kuličkami již atakovala 2000Kč za nástroj a to se mě nechtělo.

ed, existují různé hrubosti kamenů, dokonce jsou kameny na nikasil.
Jo jeden válec jsem dělal cca 3 minuty a odebral jsem asi 0,005 mm.

Naposledy editováno 19.09.2016 15:47:09

Honovací hlava

19.9.2016 v 17:50 | Nahoru | #32
Všem díky, vidím že u těch, kteří zkusili to funguje a určitě aji hodně posloužilo jestli bude mít válec nějaký rýhy tak použiju. A rozhodně nehodlám na tuto operaci vyždímat celou baterku od akučky a myslím že poznám kdy už to bude ok

(reakce na) Honovací hlava

19.9.2016 v 18:41 | Nahoru | #33

V9king píše: Ono honování to sice vytvoří, ale ovalitu to neodstraní.
Další věc je brus po honování musí být cca 30° jinak bude k ničemu protože se tam nebude držet olej.
Asi nejlepší je provést si sám kontrolu ovality a pokud je větší než 0.01 tak zaslat válec do brusírny .

cuir> na to to samozřejmě použitelný je, akorát podle mě je lepší to nejdříve odlouhovat.



přípustná ovalita válce(na běžné motorce) je 0,03 mm

1 reakcí na tento příspěvek Honovací hlava

19.9.2016 v 20:01 | Nahoru | #34
Je to k ničemu. Kamarád si to koupil a dopadlo to přesně jak jsem očekával, a to tak, že na hovno

edit: Jen doplním, zkoušel s tím opravit zadřený válec, no nakonec blok skončil stejně na výbrusu.

Naposledy editováno 19.09.2016 20:07:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honovací hlava

19.9.2016 v 20:26 | Nahoru | #35
Krovak> Zkus se kouknout na příspěvek číslo 19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honovací hlava

20.9.2016 v 05:36 | Nahoru | #36
Anti> Viděl jsem, ale na faktu to nic nemění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honovací hlava

20.9.2016 v 06:31 | Nahoru | #37
Krovak> Ale mění.Znamená to že někdy to jde,někdy ne.Když někde chybí moc materiálu,nic s tím nenaděláš.Pokud je potřeba něco orovnat i za cenu ztráty pár tisícin,dá se to...

Naposledy editováno 20.09.2016 06:33:18

(reakce na) Honovací hlava

20.9.2016 v 15:26 | Nahoru | #38
Anti> Ale jo, tak věřím tomu, že na nějaký šolich to bude dobrý, ale asi nic seriózního. Navíc, pokud si dobře pamatuju, tak ty kameny nebyly rovný, ale do rádiusu, takže věřím tomu, že šmrdlat s tím válec déle, uděláš si z toho soudek

Honovací hlava

20.9.2016 v 21:48 | Nahoru | #39
Zaškrabávání vaček se dělá ručně a taky tomu říkáš šmrdlání .

1 reakcí na tento příspěvek Honovací hlava

20.9.2016 v 22:21 | Nahoru | #40
Uz je to dva roky co jsem resil vybrus, ale co se pamatuju tak honovani se dela pro co nejvetsi odstraneni ovality po vybrusu, ne proto aby se tam namalovaly pekny rejhy. A dela se to jinejma hlavicema nez je tahle.
Tohle je k nicemu. Takova aspon byla informace od pana Havelky v Jicinevsi co mi delal vybrus.

Naposledy editováno 20.09.2016 22:35:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honovací hlava

21.9.2016 v 06:11 | Nahoru | #41
Stev> Další takovej .Dva lidi tu napsali že za určité situace je ten přípravek dostatečný,a ty říkáš že je k ničemu proč?Osobní zkušenost,nebo "pan Havelka říkal"?
Přečti si příspěvky uživatele s přezdívkou BrumlaRT nebo Jurawood,vnesou ti do problematiky trochu jasno...

Naposledy editováno 21.09.2016 06:19:09

1 reakcí na tento příspěvek Honovací hlava

21.9.2016 v 14:27 | Nahoru | #42
Stev: ovalitu máš skoro nulovou už samotným výbrusem.
Honování je dokončovací operace, zkvalitnění povrchu.
To teda potom vysvětli, když ty rejhy podle tebe jsou k ničemu, proč se to rovnou nedělá v zrcadlovém lesku, když šrafování, které mimochodem má různé úhly pro různé typy motorů Eko, závodní apod..

Odpovím, ti, urychlený záběh kroužků na ovalitu, není nikdy nula - probíhájící jen pouhých prvních pár minut.
Zadržování olejového filmu.

Naposledy editováno 21.09.2016 14:28:05

(reakce na) Honovací hlava

21.9.2016 v 18:16 | Nahoru | #43

Anti píše: Stev> Další takovej .Dva lidi tu napsali že za určité situace je ten přípravek dostatečný,a ty říkáš že je k ničemu proč?Osobní zkušenost,nebo "pan Havelka říkal"?
Přečti si příspěvky uživatele s přezdívkou BrumlaRT nebo Jurawood,vnesou ti do problematiky trochu jasno...



je mi jasný že informace z první ruky od člověka co se živí jen výbrusama nemaj hodnotu v porovnání s faktem že někdo !osobně ošmrdlal pár válců ...

(reakce na) Honovací hlava

21.9.2016 v 18:20 | Nahoru | #44
Jurawood> funkce těch drážek je mi známá, nenapsal jsem že jsou k ničemu, jen dělat je na zajetym válci mi přijde jak dávat novej lak na rezavý auto. To že takový opravy děláte a motorka jezdí pro mě není dostatečnej důkaz k tomu že ta oprava byla provedená pořádně.

Ale nehodlám se kvůli tomu do krve hádat, jak jsem koupil tak prodávám.

e: teď když to čtu už mi ten příspěvek přijde dost radikální, protože kdybych měl válce v toleranci dal bych taky píst bez výbrusu, ale znova bych to nehonoval ...

Naposledy editováno 21.09.2016 19:57:33

Honovací hlava

21.9.2016 v 20:20 | Nahoru | #45
Pořád se bavíme o situaci,kdy je potřeba orovnat válec který má jinak rozměry v toleranci.A v tomto případě to šmrdlátko prostě udělá skoro stejnou práci jako profi stroj,A rozhodně je lepší mít ve válci kresbu od šmrdlátka jak prasátka.

Honovací hlava

19.10.2016 v 11:48 | Nahoru | #46
Já jsem si tento přípravek koupil na cagivu mito a je to určitě perfektní. po mírném zadření to opravilo nicasil do stavu nového válce . do průměru mi to přidalo vždy +0,005mm max 0,01mm naštěstí jsou na výběr písty A,B,C,D... po setinách. člověk si to musí přesně změřit a dosadit správný píst (já měřil tříbodovým dutinoměrem mitutoyo při 21 stupních) člověk si musí vychytat správnou rychlost otáček vs.posouvání vpřed a vzad aby se co nejvěrněji kopírovalo honování a hlavně prolévat petrolejem! nakonec to celé vezmu 2000 šmirglem pro odstranění mikrootřepů. a jen pro zajímavost u 125 válce se zvětší průměr teplotou cca co 15 stupnů nahoru to setina mm nahoru

Honovací hlava

19.10.2016 v 12:39 | Nahoru | #47
už jsem to psal, mě se roztáhl píst o 0,2mm
Už při 140st. bloku byla z původní 0,18mm záporná tolerance

Naposledy editováno 19.10.2016 12:40:57
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva supercity přední tlumiče Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 7 12.7.2021 v 19:53 trapez
cagiva supercity tlumič Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 1 12.7.2021 v 19:51 trapez
Po přidaní plynu se dusi Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 18 12.3.2021 v 18:21 JwKS_Pavel
Pneu Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 2 23.1.2021 v 14:40 Michalcz2003
Cagiva supercity 125 Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 4 26.10.2020 v 12:18 Bakoun


TOPlist