přemýšlím nad koupí nějakého youngtimera na občasné výlety na víkend, dovolená, apod. "Naháče" jako XS400 přes XJ550 po Z650 a jim podobné, roky 78-85, řekněme. Je jich spousty. Cenově tak do 35tis a výběr docela je.
Jsou tyhle motorky schopný najet třeba 5tis km ročně? Nebo už je to spíš na výstavku, je to křehký, jak se něco podělá, nejde to sehnat, apod. Samozřejmě záleží na stavu při koupi, ale obecně.
Nečekám od toho megavýkon ani megapodvozek. Čekám od toho pohodový svezení, relax, nějakou spolehlivost.
Byl jsem se na něco podívat, ale borci to měli spíš na velmi občasné krátké projetí, takže jasnou odpověď jsem nedostal.
Asi mám roupy, že začíná zima
Naposledy editováno 17.10.2016 10:58:02
Kdyz jsem zjistoval u mechose co a jak s tim, tak rekl, ze tim, ze to je japonec, i kdzy starej, tak s dilama vetsinou nebyva problem, to same s provozem.
Takze asi tak
No ale ver tomu, ze sezenes treba gumicky do trmenu nebo membrany karbecu nebo jiny casti co starnou
Naposledy editováno 17.10.2016 11:03:48
Vzhledem k tomu, že řada XZ se dělala krátce a bylo jich málo, tak je to do budoucna i dobrá investice, protože jednou ta motorka bude vzácná, i když ještě nenastal její čas. Ale ten čas přijde. Jinak dostupnost dílů není problém, do motoru pasují díly z VMaxe, vidle z XJ 550, volnoběžka z Virago 535 a tak dál!
1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování
Pokud chceš mít youngtimer na ježdění, je podle mě důležitý sehnat dva základní „dokumenty“ – katalog ND a servisní manuál. Když máš katalog, znáš čísla ND a můžeš je pohodlně hledat na netu. Překvapivě dost aftermarketových dílů jsem sehnal na různých Amerických e-shopech. Přeci jen je znát, že se tam těch motorek vyvezlo daleko víc než do Evropy. Originální ND jsem kupoval přímo u prodejce, ale jsou DRAHÝ a dodací doby jsou DLOUHÝ. Na druhou stranu, zatím se nenašel díl, který by nebyli schopní sehnat.
Pokud seš zručnej mechanik, tak servisní manuál neni nutnej, ale mě osobně docela pomáhá – hodně se mi líbí příručka od Haynes, je taková polopatická a s dobrýma obrázkama. Je třeba počítat s krátkýma servisním intervalama kolem 6.000km, na druhou stranu základní servis těhle strojů není nic složitýho. Co se jiných oprav týče, obecně je u Japonců problém se špatnou přístupností některých součástek, takže občas člověk musí kvůli nějaký kravině rozebrat půlku mašiny. Na některý věci je třeba mít speciální nářadí/přípravky – buď si je seženeš, nebo dáš stroj do opravy k profíkovi.
Na internetu je poměrně dost webů, který sdružujou majitele konkrétních modelů, opět hlavně v US, takže pokud mluvíš anglicky, dá se na tamních diskuzních fórech získat dost informací. Nějaký fóra fungujou i v němčině.
Už jsem začal pošilhávat po něčem kolem 50tis, ale to by zas skončilo někde, kde nechci. Takže jasnej strop je 30tis, vyjímečně 35 a rád do toho vložím svou práci. Mám otevřených pár inzerátů, koukal jsem i do D, taky by tam něco bylo. Pro mě je opravdu hlavní parametr na tom moct regulérně jezdit. Točit do červenýho nebo provozovat to bez oleje nehodlám
1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování
Jinak řečeno, ten rozpočet bych rád udržel. Původně jsem chtěl v té ceně nějaké Transalpa apod. Ale nakonec jsem zjistil, že mě to neláká a tyhle "levný" endura už vypadají dost zastarale a pořídil bych jedině, kdybych pro ně měl fakt využití. Zadání je prostě motorka typu naháč (i když už se mi docela začaly líbit i ty polokapoty z tý doby), která je schopná ject minimálně něco nad hranici pravidel silničního provozu s nějakou normální akcelerací. A je schopná to vydržet několik tisíc kilometrů několik let.
Naposledy editováno 19.10.2016 08:57:18
Animals21 píše: O sehnání ND až takový strach nemám, byť jsem teda byl upozorněn, že třeba pryžové díly do karburátorů jsou HODNĚ drahé a je velká šance, že budou po těch letech KO. Proto mi bylo doporučeno jít do r.v. 78-81, kdy byly karburátory šoupátkové a víceméně bezúdržbové.
Jenom malý komentář :).
Membrány sice něco stojí, ale pokud na tý motorce chceš fakt jezdit a najezdit víc jak 5tkm ročně, tak bych do šoupátkovejch karburátorů nešel. Spotřeba bude vždycky větší, směs nebude tak přesná jako u rovnotlakýho karburátoru a to co zaplatíš navíc za větší spotřebu bude ročně tak to co stojí jedna membrána která pak vydrží dalších 15 let...
Potom, zas tolik motorek s čistě šoupátkovym karbcem taky nejni. Honda v týhle době docela s oblibou používala rovnotlaký karbce, který měly místo membrány šoupě s pístkem - takže tam nejni membrána, ale ten pístek se celkem snadno vychodí a pak to nějak seřídit nebo opravit je celkem adventůra dražší než nový membrány.
Naposledy editováno 19.10.2016 10:47:15
1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování
- Boldorka CB750 ze začátku 80.let, origo lak, jezdí v ČR, takže snad je ok. Do budoucna asi good kvůli ceně, která nejspíš neklesne. Nicméně kousek nad rozpočet
- XJ900F po celkový kontrole člověkem, kterému věřím, nový neoriginál lak (ale nádhernej), asi poslední rok, co se to vyrábělo (myslím 84-92), docela jsem tý kapotáži přišel na chuť, ale asi se hůř pak případně prodávají (??)
- K100RS od BMW, taky kousek na rozpočet. Líbí se mi, vizuálně supr, ale dýl stála. Začátek 80.let, ale už má dost moderních věcí (ABS např.), který se teoreticky můžou posrat a celý se to prodraží. Nicméně jako cesťák asi nejvíc ideál.
Vykmitnul jsem cokolikv pod 500 ... nechci pak řešit, že to nejede ...
Nevím, jak dlouho, dneska ho budu obvolávat. Samozřejmě pokud je to starý benzín, KO baterka, KO gumy, tak je to v pohodě, ale jestli to znamená i KO karbec, nebo snad i zadřenej motor ( ), to by bylo horší ...
Animals21 píše:
Vykmitnul jsem cokolikv pod 500 ... nechci pak řešit, že to nejede ...
Co treba CBX550. Hodně neokoukaná věc se slušnym výkonem, šestkou, malou hmotností a hlavně s absolutně perverznim provedenim kotoučovek :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 | Krautkopf | 34 | 6.4.2024 v 22:23 Valve |
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 | T_O_M | 19 | 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt |
Půjčil by mi prosím někdo carbtune? Yamaha XJ 550 | Nukem | 4 | 11.2.2023 v 21:13 Hlaa |
Repase předních tlumičů Yamaha XJ55... Yamaha XJ 550 | jawarmaniak | 8 | 17.9.2022 v 18:15 udinar |
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 | Ferryouda | 8 | 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda |