Teď bych ale potřeboval radu, jak řešit škodu. Viditelné věci (výfuky, padáky, blinkry, páčky, stupačky, atd.) umím vyčíslit a objednat, ale utrhnul jsem mu závěs kola (volant má natočenej úplně doleva), buď padákem nebo stupačkou, oboje je pevně spojený k rámu. Všechno umím vyměnit sám, ale jde mi o to, že pokud to budu řešit rozpočtem a ukáže se třeba prasklina na rámu nebo hnutý vidle, jde požadovat další plnění? Nebo to mám prostě fláknout do Sušic a nechat proplatit fakturu? Díky. Pro zvědavce přidávám pár foto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
JardelT píše: už skrz proměření rámu a záruku na opravu bych to nechal vše na servisu
Jo, takovej je plan. Pokud pojistovna rekne, ze souhlasi s opravou, tak do servisu.
Pokud reknou, ze je to totalka, protoze naprosto netusej, kolik bude stat oprava (coz chapu), tak uz je to pak jedno, jak to budu opravovat dal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
Redguy píše: Jo, takovej je plan. Pokud pojistovna rekne, ze souhlasi s opravou, tak do servisu.
Pokud reknou, ze je to totalka, protoze naprosto netusej, kolik bude stat oprava (coz chapu), tak uz je to pak jedno, jak to budu opravovat dal.
jak už tu někdo psal, zainvestoval bych do právníka, protože pojišťovna se bude určitě cukat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
JardelT píše: jak už tu někdo psal, zainvestoval bych do právníka, protože pojišťovna se bude určitě cukat
Tak asi nema cenu na chudaka technika s fotakem vyrukovat s pravnikem ale podle dalsiho vyvoje je to samozrejme realna moznost. Taky se muzet stat zazrak a CPP vsechno bez kecu zacvaka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
jetam píše: Redguy> s cpp jsem ted řešil jak jsem psal tu bouračku a pul roku před tím taky bouračku ex..oboje se bez právníka neobešlo
Si asi pri novy pojistce priplatim za primou likvidaci. Mam to na aute, zpusobenou skodu jsem uplatnil u svoji pojistovny a ta pak vystavila fakturu pojistovne vinika. Bez kecu uhradili dokonce i nemalou "ztratu hodnoty vozidla zpusobenou nehodou". Ono se jinak vyskakuje na chudaka a jinak na molocha s tisicem pravniku
Naposledy editováno 27.09.2016 12:52:31
Redguy píše: Tak asi nema cenu na chudaka technika s fotakem vyrukovat s pravnikem ale podle dalsiho vyvoje je to samozrejme realna moznost. Taky se muzet stat zazrak a CPP vsechno bez kecu zacvaka
tak samo právníka až na průběh určování ceny, popř. zkoušení uplatnění amortizace
Naposledy editováno 27.09.2016 15:54:30
shewcza píše: Nevím, moc se v tom nevyznám, někdo tu zmiňoval Sušice, ale není náhodou rozhodující který servis bude mít pojišťovna jako smluvní? Aby potom nenarazil, že to nebudou chtít zaplatit.
Právě od smluvního neznačkového servisu pojišťovny radši co nejdál. Smluvní servis /neznačkový/ musí opravovat tak, aby to pojišťovnu nestálo zase tak moc a aby sám servis něco vydělal. Kvalitu takové opravy si jistě dokážete představit !!!
1 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?
Máš tam odkazy na aktuelní judikatury?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
kubacech píše: AndělČK> kde jsem něco takového tvrdil?
psal si tady
Takže mi chceš říct, že když tě trefí děda ve fábce co ti nedá přednost, ty si při pádu poničíš svoji helmu co si před pěti lety koupil kolem desítky (třeba nějakou shubertku, protože je tichá) a potom ti pojišťovna řekne, že máš nárok jen na 4000, protože helma byla stará, tak si s úsměvem na tváři půjdeš koupit nějakou Caberg vyklápěšku co ti urve uši? I když bys jinak v té staré klidně mohl dalších 5 let jezdit...
A toto je přesně ten případ toho nárazníku. Nemůžou tě nutit aby sis sháněl starší helmu, nebo nějakou horší a musel riskovat své zdraví.
Trochu si pletete jabka s hruškama. Jako u té feldy ti zaplatí buď opravu-uvedení do stavu před nehodou nebo při totální škodě aktuální cenu feldy. Stejně to bude u přilby, pokud se bude přilba opravovat - poškodilo se jen plexi, pojišťovna zaplatí cenu nového plexi a nebudou řešit, že to plexi jsi 5 let používal. Ale pokud se bude proplácet celá přilba, tu přilbu jsi 5let používal /spotřebovával/ a po 5ti letech přilba nemá hodnotu nové přilby stejně jako 20ti letá felda nemá hodnotu nové a nikdo neřeší, že jsi s ní mohl dalších 5 let jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
joone píše: Trochu si pletete jabka s hruškama. Jako u té feldy ti zaplatí buď opravu-uvedení do stavu před nehodou nebo při totální škodě aktuální cenu feldy. Stejně to bude u přilby, pokud se bude přilba opravovat - poškodilo se jen plexi, pojišťovna zaplatí cenu nového plexi a nebudou řešit, že to plexi jsi 5 let používal. Ale pokud se bude proplácet celá přilba, tu přilbu jsi 5let používal /spotřebovával/ a po 5ti letech přilba nemá hodnotu nové přilby stejně jako 20ti letá felda nemá hodnotu nové a nikdo neřeší, že jsi s ní mohl dalších 5 let jezdit.
Tohle píšu od začátku, ale prý nemám pravdu.
2 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?
Jinak pri nahlasovani na pojistovne docela solidni vyslech, pripadalo mi, ze se me snazi na neco nachytat. Vicemene pozadovali informace, ktere jsou ve spisu od PaCHu, takze po 10 minutach jsem je slusne odkazal na jejich lejstra, ze tam vsechno maji.
Naposledy editováno 27.09.2016 21:22:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?
joone píše: assassin> První "nabídku" dává pojišťovna pod cenou, protože velká část poškozených si to nechá líbit /neumí se bránit/. Pokud se někdo brání, většinou se domůže férové ceny. Že to není úplně férové jednáni? Pojišťovny prostě jsou docela křivý instituce.
ja kdyz jsem se branil (pruzkum trhu, link na inzeraty, auto za 50 s 300tis km a bez interieru...) tak mi napsali at dokazu ze moje 20let stary auto ma jen 150tis a muzem se bavit... dneska uz je mi to fuk, jestli za to dostali urednicci naky premie, at se s nima treba zalknou...
2 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?
A pak to začalo: likvidátor se neohlásil a rodiče ho pustili na náš pozemek v podstatě se protlačil brankou. Nafotil a zpracoval. Já si poptal origo opravnu AGADOS a tam na mě vypadla nějaká cena. Upozorním že vlek byl již starší, ale garážovaný opečovávaný celozinek. Staří v té době asi 6,5 roku.
Kontaktovali mě že ponižují cenu o (AMORTIZACI). S čímž mne teda pěkně nasrali. Tak tam volám na tu nějakou linku jejich bo co. Operátorka to chudák schytala a já že chci někoho vyššího nebo kontakt na likvidátora. Kontakt na likvidátora nedáváme a chápu proč (mnoho z nich pracuje současně pro několik pojišťoven a mnoho z nás by je zmuchlalo jak papír) nakonec jsem se dostal na telefonu k někomu nadřízenému. A zrovna v tu dobu byl nějak ten rozsudek ÚS o uplatňování a výkladu povinného ručení a úhrad plnění viz (AMORTIZACE). Pohrozil jsem právníkem a ještě druhý den tam náš spřízněný právník zavolal s číslem mé pojistné události.
Nejdřív poslali složenku s uplatněnou amortizací a za týden dorazila druhá s doplatkem i navýšením o 500 Kč na benzín (převoz na opravu) + dalších 1000Kč ostatní výdaje. Následovala písemná i telefonická omluva od nějakého jejich oddělení s tím že je vše brát individuálně a že někdo při předešlém řešení mé pojistné události neměl svůj den.
PS: o (AMORTIZACI) není v definici Povinného Ručení ani řádky. Je tam jasně napsáno že poškozenému nesmí vzhledem k události vzniknout jakákoli škoda a to majetková a též ani nemajetková !
toť můj názor i vlastní zkušenost pro to mne nekamenujte
Naposledy editováno 27.09.2016 21:32:10
assassin píše: tak ja treba nerozporoval to ze to tak je. spis to jakym spusobem se urcuje ta cena - urcite to neni trzni, na trhu uz casto tyhle stary auta ani nejsou, takze proste je to nejaka almuzna podle tabulek. auto ktere mi ohodnotili "nedavno" totalkou za 30-vrak se dnes prodava bezne kolem kila...
Celé je to o pochopení role pojišťovny a poškozeného. Tyhle dvě strany se bud domluví o nějaké náhradě za způsobenou škodu a nebo ne.
Záleží pouze na pojišťovně, jaký výpočet zvolí a na kolik ohodnotí způsobenou škodu. Ale to samé můžeš udělat ty a vypočítat si způsobenou škodu svým způsobem. A pokud se nedohodnete, tak pouze soud nakonec přesně určí způsobenou škodu dle strany, která si svůj "výpočet" dokáže obhájit.
A to si většina lidí neuvědomuje, že samotná pojištovna nic neurčuje.
kubacech píše: Takže mi chceš říct, že když tě trefí děda ve fábce co ti nedá přednost, ty si při pádu poničíš svoji helmu co si před pěti lety koupil kolem desítky (třeba nějakou shubertku, protože je tichá) a potom ti pojišťovna řekne, že máš nárok jen na 4000, protože helma byla stará, tak si s úsměvem na tváři půjdeš koupit nějakou Caberg vyklápěšku co ti urve uši? I když bys jinak v té staré klidně mohl dalších 5 let jezdit...
A toto je přesně ten případ toho nárazníku. Nemůžou tě nutit aby sis sháněl starší helmu, nebo nějakou horší a musel riskovat své zdraví.
Podľa toho rozsudku ÚS má poisťovňa zabezpečiť náhradu poškodených vecí rovnakej kvality. Ak by to nebolo možné, pretože napr. a obzvlášť:
- použité veci v danej kvalite nie sú bežne k dispozícii (napr. ak by neexistoval trh s použitými dielmi, helmami),
- nie je možné zabezpečiť kvalitu náhrady (u heliem nevieš zaručiť, že s použitou helmou majiteľ nespadol a nezakamufloval to),
musí zabezpečiť lepšie (napr. novú helmu). Takže u napr. heliem je situácia špeciálna v tom, že správna helma má vplyv na bezpečnosť prevádzky, preto je poisťovňa povinná preplatiť bezpečnú (teda novú). Pokiaľ by sa jednalo o svetlo, tak neviem, či sa ten vplyv podarí obhájiť, t.j. poisťovňa má právo preplatiť použitý diel, ale za predpokladu, že sú bežne dostupné.
Po zkušenosti s něma,bych písemně zažádal o určení smluvního servisu,kde si mohu nechat motorku opravit.
Když to dáš k nějakýmu kamošovi,nebo do nějakého svého servisu,tak ti budou dělat potíže s proplacením faktur.
2x zkušenost již s výše uvedenou zlodějskou Uniqou. 2x nehoda bez vlastního zavinění,2x Uniqa a 2x problémy s uznáním opravy. v Prvním případě jsem doplácel ze svého cca 15% a v druhém případě už 25%. Dělal mě to kamoš co má servis a pojišťovna rozporovala ceny jak za díly,tak i za práci. Ve značkovém by to stálo o 30% víc. Ale to jim podle pana likvidátora nevadí,páč tam mají většinou smlouvy a je záruka kvalitní opravy.
Takže se zeptej viníkovi pojišťovny,kde si to máš nechat opravit a pak už to z nich opravdu jen vše vytáhnout v plné výši,nebo to nechat na servisu,ať si to vybaví s pojišťovnou sami.
Hodně štěstí!!!
OndraCB píše: Jako vzor pro inspiraci pro všechny to nahoď třeba na ulož.to, abys těch PM neměl moc
Máš tam odkazy na aktuelní judikatury?
Aktualne zakony and rozhodnuti soudu tam samozrejme mam, jinak by to nefungovalo. Posilam jenom konkretnym lidem, takze ne uloz.to apod
Stačí vyplnit email a máte ten vzor.
Naposledy editováno 28.09.2016 21:42:21
U vozidla to beru, tam se (většinou) dá sehnat vozidlo v podobném stavu. Nebo u kombinézy, která se u každé lepší značky dá poslat na opravu.
Andel: jo tomu rozumim, ale je jasny, ze pojistovna se snazi navrhnout co nejmin a soudit se? za prve je to spousta casu a starosti - v tomhle ma pojistovna jasne navrch, sedi tam lidi kteri jsou za to placeni tak jako tak, pro ne to neni zadne riziko nebo naklad navic... tak proc nezkusit zakaznika trosku oskubat...
joone: ja to chapu, ale nejvic tohle dopadne na majitele starsich aut, ktery maj stary auto nejspis proto, ze nemaj na novy. u takovejch serviska, pravnici, posudky atd moc nehrozi... je to takovej zajimavej kontrast, tihle lide v podstate prijdou o auto (za vyplaceny prachy se podobny shani tezko) a proti tomu kdyz nekomu skrabnou zanovni porsche/bmw apod litaj vzduchem statisicove castky a pojistovna se nevzmuze vubec na nic...
me to tenkrat dost sralo, protoze jsem auto do servisu za ty prachy dat nemohl...ale zacal jsem se v tom vrtat sam a shanet dily a jsem dneska za to rad, protoze vsechny ty ///M dily jsou docela dobra investice