Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Dávat mezi plyn v aute jak tu zaznělo je taky trochu nesmysl vzhledem k tomu že dnešní převodovky mají synchrony S meziplynem se řadí snad je va starých Zetorech a Liazkach.
Naposledy editováno 13.08.2016 06:23:42
Existuje tolik možných způsobů, kolik existuje pilotů.
Uvedl jsi příklad na dromu na moderních SS. A ihned doplnil zobecněním pravidla. Asi tu hloupost výroku nevidíš.
Pokud chceš konkrétní příklad, zkus tvůj způsob brzdění provést na vodě, štěrku, rozbité silnici nebo v náklonu. Tam už jsou jiné okolnosti, které musíš brát v potaz, že?
Nehledě na způsob pouštět spojku pomalu, s tím vcelku nesouhlasím.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
NoFear4 píše: Kdo brzdi ztraci cili nebrzdit...a prinejhorsim se prekazce vyhnout to je zas tema kvalitni
Čoveče, já potřebuju brzdit, jinak jsem pomalej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše: Čoveče, já potřebuju brzdit, jinak jsem pomalej
Prosimte dyt ty se ani nestihnes rozjet tak neprud s brzdenim...
Simitom píše: selkie> meziplyn zní dobře, jak píšeš, ale není to správné oznaceni. Prostě jde o srovnání otáček motoru. Ale jestli se chce někdo v hospodě a na fórech kasat jak dává na moto meziplyn, tak ať. Alespoň se vždy zasměju. Víc nemá smysl to rozebírat
Dávat mezi plyn v aute jak tu zaznělo je taky trochu nesmysl vzhledem k tomu že dnešní převodovky mají synchrony S meziplynem se řadí snad je va starých Zetorech a Liazkach.
A já se ptám i Tebe, jak bys to jedním slovem označil Ty?
Dnešní převodovky mají synchrony, to nepopírám, ale vysvetli mi tedy, proč jedno z mých aut, vybavené robotickou převodovkou, řadí s meziplynem?
Doporučuji, abyste perfektně zvládli brždění pouze přední brzdou, vyjma kluzkých podmínek. Zamknutí zadní brzdy vede ke ztrátě kontroly. Otáčející se zadní kolo poskytuje rozhodující většinu stability motockyklu od hlavy řízení dozadu. Jinými slovy celá motorka kromě nejpřednější části je udržována ve stabilitě díky gyroskopickému efektu rotujícího zadního kola.
Pokud na 100% brzdíte přední brzdou, tak se vám zadní zamkne, bez ohledu na to, jak dobří jste. Naučte se totálně spoléhat na přední brzdu pro rychlé čisté zastavení. Později, pokud si stále budete myslet, že potřebujete zadní brzdu, tak ji použijte. Ale uvědomte si, že zadní brzda je zdrojem obrovského množství nehod na závodní trati i na silnici. Konečné rozhodnutí je na vás.
Za sebe si z toho beru, že v běžném provozu budu brzdit jen přední brzdou. Pouze při kritickém brždění hamtnu na obě dvě - mám ABS. Otázka je, zda si v kritické chvíli na zadní brzdu vzpomenu, pokud ji běžně používat nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....
Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vem si to takhle, to máš jako s velkým krajícem chleba. Zkus si nacpat celej krajíc do pusy. Myslim že to bude OK dokud nebudeš chtít polknout. Sice si šetříš zuby tim že nekoušeš ale moc dobře ti to taky dělat nebude....... Třeba ti už teď bude jasnější co se ti lidi snaží říct..........
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
přidám vám taky jednu zkušenost se správným kvaltem zařazeným ve správnou chvíli. Nedávno se mi stalo, že jsem jel za autem (ano dost blízko - moje chyba, ale nebylo to tak, že bych měl přední kolo u jeho kufru) měl jsem tam cca 8 metrů. Auto to totálně zašlajfovalo a na místě stálo. Bylo mi jasný, že pokud zarvu za brzdu, tak jdu pod něj. Tak jsem udělal to jediný co mě napadlo. Vyhýbací manévr vlevo (jako u předjíždění), jenže přede mnou už jelo jiné auto. Jediný co mi zachránilo prdel bylo to, že jsem tam měl trojku a né šestku. Přišel plnej plyn a v pohodě jsem to stihl před to auto, které zastavilo. V kalhotech jsem měl hnědo, ale vyšlo to. Myslím, že s šestkou by to dopadlo asi jinak.
Další věcí je to, že moc lidí neumí brzdit zadní brzdou. Ono se to rádo přebrzdí a zadní kolo jde do smyku. Jiným řešením je správné podřazování, jenž udrží otáčky motorky cca v půlce otáčkoměru - záleží na tom jak jedete. Jen úplnej bezmozek utrhne zadní kolo kvaltem v běžným provozu. Já jezdím na Hornetu 900 a běžně podřazuji s "meziplynem" naráz o dva kvalty, když potřebuju rychle brzdit (tohle platí ale jen u vysokých kvaltů - z 6 na 4 to jde úplně v pohodě, níž bych to moc nezkoušel). Samozřejmě toto brzdění je doprovázeno brzděním přední brzdou. Ono totiž dvě kola brzdí víc než jen jedno. Dost to ale záleží na typu motorky. Já mám totiž 4 válec s velkým objemem. Před tím jsem měl Suzuki SV 650S (dvouvál) a na té bych o dva kvalty moc nepodřazoval. Ten motor už má docela brzdný účinek. Na jednoválcích bych to asi nezkoušel vůbec, ale s těmi nemám takovou zkušenost. Podřazovat normálně o jeden kvalt je v pohodě a já si nedokážu představit, že bych to celý zabrzdil brzdou a pak házel všechny kvalty dolů naráz.
Jediná situace, která mě napadá kdy se vyplatí jet na vysoký kvalt "podtočený motor" je když jedu po vesnici, kterou dobře znám, vím, že má 5 km furt rovně bez nějakých kopců. To dělám, protože to pak tolik nežere a neprovokuju zbytečně lidi hlukem z vejfuku. U značky konec vesnice následuje 6-4 (popř. 5-3) a pod plnym vesele zdrhám.
...a ano, v běžným provozu dostávám zadní kolo do smyku... od 3.kvaltu dolů poměrně často ...na okruhu je to neustálej tanec. "Vrkání" plynem dost pomáhá...ale běda, když to netrefíš, nebo ti sklouzne rukavice a ten motor nevytočíš, ale pokračuješ stylem jako že ano...
Krom toho, brzdíš-li opravdu efektivně, máš zadní kolo skoro v luftu...takže ono to zase tak jednoznačný není...
ale vraťme se k chopperu ... oběma brzdama... a s postupným odřazováním :
- vím jakej kvalt tam mám
- mám kdykoli použitelnej motor
- šetřím brzdy
- bla bla bla