prosím ty co chcou mít jen blbé keci ať nereagují. Už se to tu projednávalo, respektivě podobná témata. Vyměnil jsem kotouče, desky, hadice (nově pancéřové), třmeny rozdělal a vyčistil + komplet nové těsnění s prachovkou. Jenže pořád mě vzniká "přetlak" v brzdné soustavě a destičky se nevrací. Pokud dám moto na stojan tak kolo se otočí tak o půl obrátky. Po krátké jízdě bez použití přední brzdy jsou kotouče doslova žhavé :(
1/ je možné, že to je způsobeno vadnou brzdovou pumpou? Protože ve všech diskuzích se opakovaně hovoří, že za vracení pístků je zodpovědná manžeta (těsnění) ve třmenech. Pístek je poslední věc co jsem něměnil...
2/ nebo může být ještě problém někde jinde?
PS: nádobka má hladinu mezi MIN a MAX, soustava je odvzdušněná, používám předepsanou brdzdovou kapalinu a nikde nedochází k úniku brzdovky.
Díky za rady a tipy. Vlastním Suzuki Gsx-r 600 K6.
Když pustím pumpu tak to dře pořád hodně. Při montáži jsem zkoušel jak to chodí a pístky se vrací i s deskami, ale přišlo mi, že míň než o kolik jsou přitlačeny směrem ke kotouči.
1 reakcí na tento příspěvek Nevrací se pístky v třmenech
Číkus píše: Zkusil bych sundat brzdovou páčku (jestli náhodou nebrání pístku ve vysunutí do koncové polohy), popojet (potlačit) pár desítek metrů a zkusit znova, zda to drhne.
ano ja měl tohle,pačka se mi uplně nevracela a vždycky sem ujel tak deset km a zablokovalo se mi kolo,vypustil sem tlak odvzdušnovakem a znova deset km a znova stejna operace,bylo to na kokot,brzdiče rozebrane,vyčištěné,vyměnené všechna tesnění a znova ,deset km a stop,blbej brzdovej spínač,nebyl uplně na svém místě a překažel pačce aby se mohla vratit uplně zpět
Zkusit slozit. MUzes zkusit trochu napruzit to vratnou pruzinu. Pokud se to nebude svizne vracet do sve puvodni polohy mas nejspis nabobtaly to zadni tesneni a bude ho chtit vymenit nebo celej pistek.
Jakou mas packu ? originalni a nebo CNC tuningacskou? pokud originalni tak nebude problem, pokud tuning tak si zkontroluj tvar podle originalu. Ne vzdy jsou stejne. Muze se vracet do zakladni polohy ,ale uvnitr muze zustavat pistek mirne stlacenej. Konkretni zkusenost mam od motomachos v brne. Jednalo se o spatnou spojkovou packu (hydraulika).
NEvim jake mas na masine brzdy a nechce se mi to hledat...pokud tam mas plovouci ulozeni tak to ti taky musi chodit naprosto volne.
Pistky mas ciste? bez koroze?
jako je to jednoduche a pokud udelas aji repas pumpy kde take v zasade neni co zjebat...tak pak asi budes fakt levej :D :D
Sundej třmen a zatlač čisté pístky dovnitř - toť vše
Pak se teprve uvidí co dál.
To je jako kdyby si psal "nezatáčí mi řidítka, už jsem koupil ložiska, nové gumy i zadní...
ještě jsem teda nepohl řidítkem, ale nezatáčí to... no ještě teda koupím hefty a vidlice..
Naposledy editováno 09.08.2016 09:33:14
jinak jsem potkal hadici co fungovala jako jednocestny ventil na audi A80 quatro 2,3, kde proste nefungovalo servo... porad penila kapalina. A nakonec to byla prave hadice, ktera uvnitr mela chlopen a ta delala problemy...taky peknej vyjebecek :D :D
1 reakcí na tento příspěvek Nevrací se pístky v třmenech
mám ještě svoji trošku do mlýna. Máš v nádržce s brzdovou kapalinou pod víkem nádržky takovou gumovou membránu? Pokud ano, prostor nad tou membránou musí být propojen s okolní atmosférou kvůli vyrovnávání tlaku vzduchu nad membránou, aby mohla chodit nahoru a dolu podle pohybu hladiny kapaliny. Já mám na víku té nádržky drobný zářez v místě, které se dotýká té membrány. Zářez musí být průchozí, ale nesmí být široký, jen tenká štěrbinka. Ta membrána musí být po obvodu nádobky víčkem pěkně přitisknuta, aby těsnila a nedovolila brzdové kapalině ani prolínat, natož volně vytékat.
Naposledy editováno 10.08.2016 17:29:31
Takže tohoto problému se to absolutně netýká.
Naposledy editováno 10.08.2016 21:54:35
Jirik84: brzdu jsem namačkal a povolil odvzdušnovák a všecko zůstalo při starém. Třemyn když jsem čistil tak jsem si dával bacha. GUmičky nové, třmen i pístky vyčištěné. Pístky pak při skládání šli lehce zatlačit.
Mirekdona: ano membránu tam mám. Nad ní je dokonce "přítlačný kroužek" aby kapalina neunikala a pak víčko. Membrána když jsem ji zkoušel krásně chodila...
Jurawood: páčka je OK. I po sundání žádná změna nenastala a nikde jí nic nepřekýží ve volném pohybu. JInak jsem sundal třmen a zkusil zatlačit pístky a šlo to trochu z tuha, takže to ukazuje na vadnou pumpu? Pancéřky bych vyloučil, že by byli nové vadné a ty původní taky.
Házivost kotoučů, tvl jsem si rovnal kotouče kladivem a měl jsem házivost i 2 mm. No a co, proč by to mělo přibržďovat?
Rozhodí to desky a pak následuje dlouhej mrtvej chod páčky a kotouč se za chvíli probrousí a už navždy bude pulzovat při brzdění, ale proč by měl přibržďovat?
Naposledy editováno 11.08.2016 19:10:16
1 reakcí na tento příspěvek Nevrací se pístky v třmenech
Budu typovat - pravděpodobně to s uvolněním tlaku zpět do pumpy nesouvisí (budu předpokládat, že písky zamáčknout přeci jen jdou) neměl si vyndané těsnící gumičky?
Naposledy editováno 11.08.2016 19:21:18
axiální házivost čili naražený kotouč nezpůsobí ještě vrnění páčky, může však způsobit vibrace od kola.
Projevuje se to odhozením desek dále od kotouče a páčka má dlooouhý chod než dosedne.
Pozná se takto: na místě jde páčka namačkat, že zabírá dříve, za jízdy se to zhorší a zabírá až třeba v půlce.
Následuje lokální probroušení a nestejná tloušťka kotouče po obvodu, poté přichází vibrování už výrazně - začíná jít o hubu.
Objevuje se pumpování (vrnění) v páčce. Takový kotouč již nelze narovnat.
1 reakcí na tento příspěvek Nevrací se pístky v třmenech
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |