globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečnost na silnicích je o rychlosti
 
2.4.2008 v 16:28
Konečně někdo z vrchních míst uviděl dobře natočený reklamní videa k bezpečnosti provozu na silnicích.
Snad si z toho naše organizace besip vezme něco praktického do reklamních šotů - zážitek z brutální reality havárie člověka od sundání nohy/ruky z plynu přecejen vnitřně donutí a někteří si snad i uvědomí že silnice ve městech nejsou závodní dráhou.

Lepší ztratit sekundu v životě než během sekundy ztratit život.

http://www.novinky.c...st-na-silnicich.html

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

2.4.2008 v 23:57 | Nahoru | #31

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 10:03 | Nahoru | #32
super videa skoro bych uronil slzu a behal mi mraz po zadech kez by aspon bylo misto tech bilboardu na milion picovin vic takovych kolem silnic aby jsme to meli porad na ocich..treba by to pomohlo vic nez furt jen zprisnovat zakony a vyhlasky coz ma podle me v konecnem dusledku skoro opacny efekt a ridici jsou jeste vic nasrany a agresivni protoze je furt jenom nekdo buzeruje kontroluje toci kamerama atd...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 14:44 | Nahoru | #33
Argument, že lehké překročení rychlosti je bezpečné ( řekněme 70- 80 ve městě) je pravdivý jen do té doby, než dojde na lámání chleba. A je úplně jedno, jak to komu myslí. Pokud skutečně nastane průserová situace, kdy není vyhnutí, nastupuje už jen fyzika a ta je nekompromisní. Jenže je vvětšina těch případů, kdy se to ještě nějak zvládne a člověk se tím uklidňuje. při ráně plech na plech to není tak kritické, ale pro pěšáky je každý kilometr rapidně znát.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 14:55 | Nahoru | #34
nightsandbitch> Tak to děláš špatně, jsou tam dvě opravdu krizové křižovatky. Určitě víš které. Dej si bacha na to až ti tam hupne dědek s malým zeleným malotraktorem. Kamarád tam přišel o část nohy. A dodnes tvrdí že víc než 180 nejel a nestihl ani prd... a jen se otáčelo auto na jedné z křižovatek. Stydět se v rakvi je zbytečný...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:09 | Nahoru | #35
Mně se hodně líbí tohle video...Ale neni drastický

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:13 | Nahoru | #36
Béža> Jenže ta rychlost prostě platí paušálně. A co si budem řikat, ale mý gsxf zastaví z 80tky mnohem rychleji, než tvoje jawka z padesátky. (nic proti jawce, ale je to holý fakt). Jenže dle zákona já s kratší brzdnou dráhu jedoucí 80tkou jsem pirát silnic a ty jsi bezpečný řidič...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:17 | Nahoru | #37
Bludevil> Jenže 80km/h je proti 50ce hodně velkej fofr.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:24 | Nahoru | #38
karf> Nezapomeň že se nebavíme přímo o rychlosti ale o brzdný dráze...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:41 | Nahoru | #39
vím. přesto
http://www.slovnicek...article/brzdna-draha

50km/h = 13,8m/s
80km/h = 22,2m/s
Pokud jedeš těch 70-80 "mimo" centrum kde se nemotají chodci, nepakrujou auta přímo vedle silnice tak se tím ohánět můžeš ale brzdná dráha je místo 28 58metrů při 80km/h a to je prostě hodně.

btw: ty metry jsem nezkoušel, neměřil. myslím si ale, že když si zkusím zabrzdit na letišti tak je trochu něco jiného než ve městě kdy nejsem úplně ve střehu a "nečekám to".

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 15:47 | Nahoru | #40
karf> S tímhle určitě souhlas, reakční doba je důležitej faktor. ALe opět jsme zpátky. Porovnej reakční dobu průměrnýho 25letýho motorkáře vycvičenýho rychlou jízdou a 70letýho důchodce. K tomu přidej to že důchodce má škodověnku se zrezlýma brzdama a 20let starýma dunlopkana a ty máš vpředu supercorsu.. A stále pro oba platí ten samý rychlostní limit. Striktně, bez vyjímek a možnosti individuálního posouzení. Tudíž si rychlost radši reguluju sám. Jsou u nás ve městě uličky, kde je sice 50tka ale nikdy bych tam tak rychle nejel (sídlák, uzoučká ulička a po obou stranách auta), stejně jako jsou jiný místa kde si to hvízdám stovkou a je to absolutně bezpečný (posledních 100m obce, jsou tam po obou stranách jen pole a žádný chodník...).

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 16:12 | Nahoru | #41
Lepsi mrtvej nez druhej.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 16:29 | Nahoru | #42
karf> pokud by platila rychlost jako absolutni faktor ovlivnujici nehodovost jiste by se nikdo nehadal. kazdemu alespon trochu soudnemu cloveku je jasne, ze to tak neni, brzdna draha nakladaku, ruznych osobaku a motocyklu je naprosto odlisna, reakcni doba lidi take. pricemz pro vsechny plati striktni omezeni rychlosti. pokud pojedes dnes v obci 60 jsi pirat? ja pomatuju jeste dobre dobu kdy se v obci jezdilo 60 a od 8 vecer 80 a bylo to OK. rychlostni omezeni slouzi jen k buzeraci nebot se snadno rychlost kontroluje. vestina z nas vi o mistech na okreskach kde by nikdy nejela nejen 90 ale jeset mnohem pomaleji nebot je to nebezpecne a povolena rychlost je nam sumak. rychlost je o rozumu a zodpovednosti a ta se buzeraci s lekarnickama a cihanim u celule konec obce neda zaridit. to, ze dost lidi (nejen na motorkach) jezdi jak hovada je jina vec. stejne by se nechalo argumentovat, ze pokud bychom snizili povolenou rychlost na 30 bylo by bouracek jeste mene a nejmin by jich bylo kdyby se nesmelo jezdit vubec (politici a vedeni spratelenych firem by melo i s rodinami vyjimku

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 16:33 | Nahoru | #43
karelJ> Pod tohle bych se podepsal

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 17:12 | Nahoru | #44
Bludevil a karelJ> Já vám oboum rozumím. Chtěl jsem jen napsat, že 50ka ve městě kde se parkuje vedle silnice a kdykoliv může kdokoliv vyjet, odbočky, chodci je tak akorát. 70-80 je dost nebezpečná.
Mně by se třeba líbilo, kdyby byla mimo obec rychlost jen doporučená a řidič by musel přizpůsobit rychlost stavu vozovky (štěrk, díry, mokro, sníh) stavu auta schopnostem a hustotě provozu. Taky by se mi líbilo, kdyby se trestaly následky tvrději a přestupky hodně mírně - spíš symbolicky. Podobně jako mají němci nastavenej bodovej systém. Jízda na červenou x bodů, jízda na červenou s omezením nebo ohrožením jiného účastníka víc bodů...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 18:02 | Nahoru | #45
karf> A o cem jsme oba asi psali? Ze jsou useky ve meste kde ani padesat neni zdaleka bezpecna rychlost a pritom je tam padesatka povolena a ja tam jezdim tricet max, stejne jako jsou mista kde je kilco v pohode a tam si to taky tim kilcem svistim. Nejsem z tech, ktery si nechaji nahradit vlastni logicky usudek predpisama. Asi to bude tim, ze jsem skoro dostudovany pravnik, tak nemam iluze o "kvalite" predpisu... lol

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 19:14 | Nahoru | #46
hm to by tu byl dobrej divokej západ, kdyby každej jezdil jak uzná za vhodný a řídil se svým rozumem. jednou sou nastavený pravidla tak a tak a platěj pro všechny, kdo je porušuje, tak je porušuje a není tam žádný ALE, prostě je porušuje a musí počítat s tím, že za svý konání holt ponese následky.
nebo snad věříte v soudnost řidičů? já ne..
jinak souhlas, že měření rychlosti na nejpohodlnějších místech není nic jinýho, než buzerace a má se měřit tam, kde jsou úseky opravdu nebezpečný + pořádně trestat řidiče při obzvlášť nebezpečných přestupcích - předjíždění přes dvojitou plnou apod..

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 20:21 | Nahoru | #47
Němec> pokud nejsi schopny samostatneho usudku a nejsi schopny odhadnout riziko v provozu tak vrat ridicak. slabomyslni by ridit opravdu nemeli. znacky nejsou pruzne. kdyz je nekde fronta zaparkovanych aut a ty vidis jak si vedle hrajou decka tak mas jet pomalu ne kvuli nejake znacce (ktera tam byt nemusi) ale proste proto, ze nikomu nechces ublizit. pokud se tak nechovas tak te ani znacky slusnosti nenauci. docela me vzdy v rakousku prekvapi skoro permanentne prerusovana cara (vcetne zatacek ve kterych bych si v zivote nelajsl predjizdet, je to proste na osobni zodpovednosti, na druhou stanu vis, ze predjedes v pohode o kus dal a nemusis se snazit nacpat se do mezery pred sebou a nedobrzdit pri predjizdeni. jed do rakous ci jinam na zapad a uvidis, ze jsou i zeme kde lide jezdi slusne a korektne. u nas ale ryba smrdi od hlavy, nejvetsi prasata jou politici, fizlove a mafiani (podnikatelska verejnost, prvnim a druhym nic nehrozi a treti to uplati, to neni divoky zapad ale divoky vychod. na divokem zapade totiz narozdil od beznych predstav platila spravedlnost (nezamenovat prosim se zakony, zakonem muze byt i nespravedlnost)

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 20:24 | Nahoru | #48
Němec> no, jenže to by zase ty čáry, značky a podobné věci musely být raálně nakreslené, umístěné. a to občas nejsou. takže opět, bez vyjímek, všechny, za všechno, tvrdě...

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 20:32 | Nahoru | #49
jinak souhlas, podobna videa sou dobra, ja sem to uz bohuzel videl i na vlastni oci. uz jsme nekde psal, ze by alternativnim trestem misto pokut melo byt stravit par dni s hasici a zdravotniky, videt jak vystrihavaj lidi z aut a jak z lidi v lepsim pripade jen crci krev by bylo urcite lepsi nez pokuty, ktere maji jen vylepsit obecni kasu.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 20:41 | Nahoru | #50
jj a spavedlnost na západě započala se výkupem pozemků za cetky..doslova..takže vidíš, že ta spravedlnost nemá tu šálu přes oči zbytečně a že ji každej vnímá jinak..
zákon je od toho, aby ty slušný chránil proti těm neslušnejm, a nikdy se nezavděčí všem. pravidla potřeba jsou, spoléhat na úsudek řidiče že tady to půjde rychleji je nesmysl - spousta těch, co jezdí rychle a maj pomníčky u silnic si až do tý chvíle myslela, že to zvládnou, ne myslela..věděli to a proto jeli rychle.
já čary neprojektoval takže si netroufám říct, že je někdo tehdy navrhnul blbě, ani nevím, jak se takový čáry počítaj, jestli od stolu nebo v reálu na místě po zhodnocení jestli tam předjíždět lze, nebo ne. a musíte brát, že motorky jsou rychlejší než, auta takže to předjetí zvládnou rychleji, ale nejdou zvlášť čáry pro auta, pro kamiony a ještě pro motorky..tak holt jsou podle těch pomalejších..
a pochybuju o tom, že kdokoliv z nás při jízdě zohledňuje všechny možný rizika a má v hlavě už dopředu vyřešený možný krizový situace.
limity smysl maj, proč jen se pořád musíme srovnávat s někým že ONI tam to maj jinak a my ne..nejsme v rakousku a drtivá většina z nás nejsou tak super řidiči jako v Rakousku..nasypej všechny český řidiče do rakouska a uvidíš, jak se poperou s tamníma předpisama..stejně mizerně, jako tady s těmahle..

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 20:45 | Nahoru | #51
jeden příklad za všechny - v Mnichově Hradišti u Liazu je průmyslová zona, tam se to dá natáhnout slušně, nikde nikdo, logicky proč je tam 50ka? takovej nesmysl..pár let zpět tam kluk na motorce zabil holku na kole..nejspíš "usoudil" že padesátka je tam blbost

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

3.4.2008 v 21:24 | Nahoru | #52
Němec> vydavanim blbejch predpisu se docili je toho, ze pak nikdo nic nedodrzuje. co je pak lepsi, vetsinu znacek a omezeni zrusit a striktne dodrzovat jen to co ma oravdu vyznam (cervena, prava ruka etc) nebo jen buzerovat a prudit lidi a tim, ze predpis je svaty a proto se musi dodrzovat? pravni nihilismus na silnici plyne z odporu lidi proti nesmyslum a sikanovanim, malokdo pak reaguje na skutecne dulezitou znacku anebo se nedodrzuji ani zakladni pravidla. navic rada asocialu (prevazne zbohatliku) totalne kasle na cokoli a vedi, ze vsecho proste uplati. jedete v kolone ve meste a hovado v x5 se vam tam nacpe z tramvajoveho pasu pred krizovatkou protoze vi, ze vy to vzdycky zahamtnete a strhnete a tak bych mohl pokracovat dal. v rakousku a v nemecku nejsou podle mych skusenosti lepsi ani zkusenejsi ridici ale proste se tam jezdi vic defenzivne a slusne (to ale neznamena pomaleji).

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 08:56 | Nahoru | #53
Němec> Jj jeden příklad za všechny, vážně dokonalej :o Na silnicích mimo město kde se jezdí stále nad sto denně umíraj stovky cyklistů že kolem nich motorkáři nejezdí 50? Tak o čem ten tvůj příklad sakra vypovídá? O tom že se stala blbá náhoda, nic víc.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 09:31 | Nahoru | #54
o rychlostit o neni.je to o ohleduplnosti nas vsech

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 09:33 | Nahoru | #55
a mezi nama ty pičiglisty bych zrusil...sou nebezpeční pro vsecky okolo dyz sou na silnicich

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 11:08 | Nahoru | #56

Němec>videa sou hodně starý, ale dobrý..tzn. na otrlý platí jen otrlý věci, takže souhlas.
a člověk má svoji rychlost pod kontrolou do chvíle, než se mu to někde vymkne a rozmázne sebe nebo k tomu smete i někoho jinýho..
na druhou stranu na špatný řidiče nepomůže ani milion videí a preventivních akcí..
a BESIP na mě působí dost pasivně..přitom peníze na kampaně určitě maj..stačilo by převzít např britskou THINK! když už nejsou schopný pro motorkáře sesmolit základní rady, kterak přežít..
klidně by je mohli dávat k novejm řidičákům nebo v autoškole..základy jako před křižovatkou kde čeká auto zpomalit, v křižovatce nepředjíždět, že někdo někam bliká neznamená, že tam pojede atd atd..



A kdo by to četl!A když tak jenom jednou a hodí to do koše.Teorie a praxe a skutečnost jsou hodně vzdálené!

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 13:13 | Nahoru | #57
Bludevil> No nechci tu Jawu nějak moc chválit, já jsem docela soudný člověk , ale myslím si, že bys v praxi své tvrzení neobhájil. Přeci jen sice lepší technikou, ale brzdíš pár desítek kilo navíc a 50/80 je velkej rozdíl. Ale když to nechám stranou, tak já jsem psal, že většinou je to v pohodě, prostě to vyjde, nějak se vejdeš, vyhneš, ubrzdíš. Ale pouze v případě, že máš čas. Pokud se ti někdo vyloupne tak dobře, že ti ten čas nedá, pak si při tom rozílu 30 km natlučete oba výrazně víc. jenže většina lidí si to nepřipustí a uchlácholí se hi tech vymoženostmi svého stroje a svými schopnostmi. To tak bylo, je a bude. Nezbývá než popřát hodně stěstí, a to potřebujeme všichni, ať už jedem na 1,5 nebo na 150 koních.

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 13:50 | Nahoru | #58
Béža>

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 14:01 | Nahoru | #59
Béža> S logikou nižší rychlost- nižší následky se z principu nikdy nedá nesouhlasit. Jenže... Proč je stanovená rychlost zrovna taková? nebylo by lepší ve městě 40? nebo 30? Nebo 10? To by přece eliminovala veškeré nehody ne? A o to nám všem jde, abysme nahradili osobní uvažování a pozornost na silnicicích schováváním se za povolenou rychlost. (a k tomu brždění, jistě mý gsxf je těžší, ale na druhou stranu rozdíl mezi dvěma kotouči vpředu se sintrovanýma deskama a Pirelli diablo supercorsou a na druhé straně bubnem a Mitasem 07 je tak radikální, že by asi ani ten rychlostní rozdíl to nevyvážil...). Ale to už by stálo spíš za pokus

Bezpečnost na silnicích je o rychlosti

4.4.2008 v 15:57 | Nahoru | #60
bludevil - kdyby každej uvažoval jako ty, tak tady vládne anarchie. tisíc lidí tisíc názoru. to proč je tohle takhle je prostě kompromis mezi různýmá možnostma a požadavkama různých skupin.
ten příklad vypovídá přesně o tom, o čem tady píšeš - ty si myslíš, že za každých okolností víš, jak kde rychle jet a že jsi dostatečně soudnej na to, bys nějaký "blbý" předpisy nepotřeboval..ale předpisy jsou právě kvůli takovýmhle blbým náhodám, který se stávaj. nebo snad myslíš, že ten nepadesát jedoucí motorkář obstál s tvrzením u rodičů tý holky, že to byla jen náhoda a sejmul by ji, i kdyby jel pade?
jestli se můžu zeptat - kolik máš na motorce/kách naježděno a kolikrát už sis ustlal vlastní/cizí vinou?
mimochodem soudný můžeš být jen v místech, kde to znáš. když pojedeš někam, kde to neznáš, jak poznáš, kolik máš jet a kolik ne? hádej, proč na některých rovných rizikových úsecích je dvojitá plná a zákaz předjíždění.. ? kdyby tam nic nebylo a nechalo se to na řidičích, ať si sami určej podle svých možností, jak rychle pojedou, jak by to asi dopadlo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist