Snad si z toho naše organizace besip vezme něco praktického do reklamních šotů - zážitek z brutální reality havárie člověka od sundání nohy/ruky z plynu přecejen vnitřně donutí a někteří si snad i uvědomí že silnice ve městech nejsou závodní dráhou.
Lepší ztratit sekundu v životě než během sekundy ztratit život.
http://www.novinky.c...st-na-silnicich.html
http://www.slovnicek...article/brzdna-draha
50km/h = 13,8m/s
80km/h = 22,2m/s
Pokud jedeš těch 70-80 "mimo" centrum kde se nemotají chodci, nepakrujou auta přímo vedle silnice tak se tím ohánět můžeš ale brzdná dráha je místo 28 58metrů při 80km/h a to je prostě hodně.
btw: ty metry jsem nezkoušel, neměřil. myslím si ale, že když si zkusím zabrzdit na letišti tak je trochu něco jiného než ve městě kdy nejsem úplně ve střehu a "nečekám to".
Mně by se třeba líbilo, kdyby byla mimo obec rychlost jen doporučená a řidič by musel přizpůsobit rychlost stavu vozovky (štěrk, díry, mokro, sníh) stavu auta schopnostem a hustotě provozu. Taky by se mi líbilo, kdyby se trestaly následky tvrději a přestupky hodně mírně - spíš symbolicky. Podobně jako mají němci nastavenej bodovej systém. Jízda na červenou x bodů, jízda na červenou s omezením nebo ohrožením jiného účastníka víc bodů...
nebo snad věříte v soudnost řidičů? já ne..
jinak souhlas, že měření rychlosti na nejpohodlnějších místech není nic jinýho, než buzerace a má se měřit tam, kde jsou úseky opravdu nebezpečný + pořádně trestat řidiče při obzvlášť nebezpečných přestupcích - předjíždění přes dvojitou plnou apod..
zákon je od toho, aby ty slušný chránil proti těm neslušnejm, a nikdy se nezavděčí všem. pravidla potřeba jsou, spoléhat na úsudek řidiče že tady to půjde rychleji je nesmysl - spousta těch, co jezdí rychle a maj pomníčky u silnic si až do tý chvíle myslela, že to zvládnou, ne myslela..věděli to a proto jeli rychle.
já čary neprojektoval takže si netroufám říct, že je někdo tehdy navrhnul blbě, ani nevím, jak se takový čáry počítaj, jestli od stolu nebo v reálu na místě po zhodnocení jestli tam předjíždět lze, nebo ne. a musíte brát, že motorky jsou rychlejší než, auta takže to předjetí zvládnou rychleji, ale nejdou zvlášť čáry pro auta, pro kamiony a ještě pro motorky..tak holt jsou podle těch pomalejších..
a pochybuju o tom, že kdokoliv z nás při jízdě zohledňuje všechny možný rizika a má v hlavě už dopředu vyřešený možný krizový situace.
limity smysl maj, proč jen se pořád musíme srovnávat s někým že ONI tam to maj jinak a my ne..nejsme v rakousku a drtivá většina z nás nejsou tak super řidiči jako v Rakousku..nasypej všechny český řidiče do rakouska a uvidíš, jak se poperou s tamníma předpisama..stejně mizerně, jako tady s těmahle..
Němec>videa sou hodně starý, ale dobrý..tzn. na otrlý platí jen otrlý věci, takže souhlas.
a člověk má svoji rychlost pod kontrolou do chvíle, než se mu to někde vymkne a rozmázne sebe nebo k tomu smete i někoho jinýho..
na druhou stranu na špatný řidiče nepomůže ani milion videí a preventivních akcí..
a BESIP na mě působí dost pasivně..přitom peníze na kampaně určitě maj..stačilo by převzít např britskou THINK! když už nejsou schopný pro motorkáře sesmolit základní rady, kterak přežít..
klidně by je mohli dávat k novejm řidičákům nebo v autoškole..základy jako před křižovatkou kde čeká auto zpomalit, v křižovatce nepředjíždět, že někdo někam bliká neznamená, že tam pojede atd atd..
A kdo by to četl!A když tak jenom jednou a hodí to do koše.Teorie a praxe a skutečnost jsou hodně vzdálené!
ten příklad vypovídá přesně o tom, o čem tady píšeš - ty si myslíš, že za každých okolností víš, jak kde rychle jet a že jsi dostatečně soudnej na to, bys nějaký "blbý" předpisy nepotřeboval..ale předpisy jsou právě kvůli takovýmhle blbým náhodám, který se stávaj. nebo snad myslíš, že ten nepadesát jedoucí motorkář obstál s tvrzením u rodičů tý holky, že to byla jen náhoda a sejmul by ji, i kdyby jel pade?
jestli se můžu zeptat - kolik máš na motorce/kách naježděno a kolikrát už sis ustlal vlastní/cizí vinou?
mimochodem soudný můžeš být jen v místech, kde to znáš. když pojedeš někam, kde to neznáš, jak poznáš, kolik máš jet a kolik ne? hádej, proč na některých rovných rizikových úsecích je dvojitá plná a zákaz předjíždění.. ? kdyby tam nic nebylo a nechalo se to na řidičích, ať si sami určej podle svých možností, jak rychle pojedou, jak by to asi dopadlo?