Vlastním jako první majitel 4 roky tohoto skútra s top výbavou. 5.5.2O16 na mne při stání na křižovatce přede mnou stojící PPLka prudce zacouvala. Po nafocení pojišťovákem bude následně asi na pojišťovně měřen rám a po následném ocenění škody pojišťovna rozhodne zda opravy uhradí, nebo stanoví totálku. Při opravě prý by bylo vše hrazeno pojišťovnou. Ale pokud to bude totálka, nemám zkušenosti a bojím se, že motorka koupená za cenu asi 200tis. bude pro mne dost ztrátová. Rád byAhoj ch se podělil s vámi, kdo má nebo prodělal stejnou zkušenost. Rád bych slyšel radu, jak se zachovat při verdiktu od pojišťovny. Děkuji za jakoukoliv odpověď
Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Plnění je tedy, odhad hodnoty před nehodou složené z nejvyšší nabídky v aukci a doplatku pojištovny.
2 reakcí na tento příspěvek Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Na vycisleni totalni skody ma svoje tabulky, ktere jsou nekdy vyhodne a nekdy velmi nevyhodne. Pokud by se ti zdalo, ze pojistovna stanovila skutecnou cenu tvoji motorky prilis nizko, tak si muzes nechat vypracovat znalecky posudek a ten ji predlozit a jeji vycisleni skutecne skody rozporovat.
Kuprikladu nemas doklad o novych pneumatikach, ale na motorce je mas nazute. Naraz prisel na kolo a ikdyz na pneumatice neni zjevne poskozeni, muze mit oslabenou konstrukci. Tabulka pojistovny ,ale nepocita s tim, ze mas nove gumy, pocita proste prumerne ceny. Cili je na tobe aby si dolozil, ze je potreba cenu navysit. A bud prave nakupnim dokladem ,ktery jasne rika, ze pneumatiky byly zcela nove a nebo znaleckym posudkem.
Dalsim pripadem je doplnkova vybava stroje. Kuprikladu vyhrivane gripy. To urcite neobsahuje tabulka od pojistovny. A rozhodne ty sam si je demontovat nebudes. Cili bud zaplati praci s demontazi a montazi na novou motorku a nebo je opet potreba prokazat nejak cenu vyhrivanejch gripu, ktere jsou treba 3 roky stare. Takze opet nemas doklad..opet to neobsahuje tabulka pojistovny , cili opet znaleckej posudek.
Znalec zkratka udela realnou cenu motorky se vsim vsudy od cepicky ventilku az po posledni kapku oleje a ten pak predas pojistovne v pripade nesouhlasu s jejim vycislenim.
Ale rozhodne se to nebude priblizovat cene nove motorky.
Ty by si za tu cenu mel byt schopny sehnat tu samou motorku ve stejnem stari se zhruba stejne najetyma kilometrama a stejnou vybavou.
Nekdy se da obejit i bez znalce a pokud pojistovna vylozene cenu podhodnoti tak staci jen odkazat na bazarovy prodej a cenu upravi.
Dalsi veci je, ze pojistovna nabidne po tvem souhlasu vrak do drazby za zustatkovou hodnotu.
Uvedu priklad. Motorka mela pred nehodou hodnotu 100 000kc. Pojistovna stanovila, ze zustatkova hodnota vraku je 30 000kc (Zustatkova hodnota vraku prave obsahuje kuprikladu vyhrivane gripy, ktere ,ale pri nehode nebyly nijak poskozeny a nebo neposkozenou zadni takrka novou pneumatiku a tak dale...).
Tobe vyplati 70 000kc a nasledne za 30 000kc nabidne zbytek motorky v aukci ( a tady je docela for v tom jestli je zustatkova hodnota vraku spravne vycislena. Jestli totiz neni tak nahododu nerealne vysoka ! ). Protoze v aukci ji bud nekdo koupi a nebo nekoupi. Pokud nekoupi tak ses bez penez. Ale vetsinou to nekdo koupi a otazka je za kolik. Pokud za 30 tak je vse v pohode a pojistovna zustatkovou hodnotu vycislila spravne. Pokud ,ale za 15 000kc tak pojistovna ti vyplati jen 15 000kc a mas tedy jen 85 000kc namisto 100 000kc.
Coz je k nasrani a nasledne dostat z pojistovny zbyvajici penize je problematicke, ale i to se da. Ovsem teto situace se prave predchazi tim, ze rozporujes kalkulaci zustatkove hodnoty vraku a snazis se opet pomoci znalce nebo nejakych svych padnych argumentu docilit toho aby ti pojistovna ze 100 000kc vyplatila ne 70 ,ale radeji rovnou 85 a zustatkova hodnota vraku nebyla tedy 30, ale jen 15 000kc, protoze je to realnejsi cena na trhu.
Dalsim a pro obe strany pomerne ferovym systemem je ze pojistovna nestanovi zustatkovou cenu vraku, ale nabidne ji do aukce. Tam se vydrazi za nejakou cenu a pak ti bez kecu poslou proste tech kuprikladu 100 000kc. Nevyhoda tohoto je ta, ze nemas penize az do doby nez nekdo koupi tvuj vrak (tento system ,ale nemaji vsechny pojistovny -respektive vim to jen o Kooperative, kterou teda zrovna nemam moc v lasce ,ale tohle ma osefovane dobre. Spravuje si totiz svoji internetovou akuci a tim padem cenu vozu nestanovuje urednik, nybrz primo trh nabidky a poptavky).
Dalsi vec je, ze by sis vrak chtel nechat. Bud na nahradni dily a nebo na opravu v neautorizovanem servise (pokud je oprava vubec technicky mozna). Pak je otazka jestli stanovena zustatkova hodnota vraku je spravne vycislena.. a jsme zas u znalce :)
Je to slozity,je to zamotany a je to neprijemny. Ja osobne mam dobrou zkusenost s firmama, co se zabyvaji zastupovanim lidi v pripade nehody. Predas jim vse, podepises plnou moc a oni pojistovnu docela solidne podoji. Nauctuji jim zapujceni nahradni motorky z duvodu toho, ze je denne vyuzivana na dojizdeni do prace a podobne srandy. Na tom si namasti kapsu. Tebe to v zasade nestoji nic..pojistovna zaplače.
A prave z tohoto duvodu se na internetu objevuji hanlive clanky ktere varuji pred vyuzivanim takovych firem. A kdo jinej si takove cancy zaplati? no pojistovna..aby odradila co nejvice lidi od vyuziti profi firmy,ktera z nich seskrabe kuzi. Protoze s beznym obcanem si naopak vytre prdel pojistovna.
jinak na internetu ,kdyz zadas do googlu treba "plneni pojistovny v pripade totalni skody" vyjede ti spousta clanku k precteni. Kde to nekdo popise trochu jinak a pak to treba lepe pochopis.
Tak at ti to spocitaji dobre aby jsi byl spokojenej.. jinak je to fakt oser. Holt zalezi jakou ma vinik nehody pojistovnu.
2 reakcí na tento příspěvek Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
1 reakcí na tento příspěvek Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Back píše: Snad jsi nečekal, že Ti pojišťovna zaplatí novou,že ne.....
To nečeká nikdo,ale že Ti jí oceněj podle průměru vylítaných mrdek z bazaru mi příjde prasárna .Nová motorka samo hrozně s každým rokem padá na ceně,ale když jí neprodávám,nechci prodat,jsem první majitel a nějaká píča mě narumpluje,čekal bych jinou cenu.I kdyby zaplatili opravu v autorizáku,pořád mu zůstane bouraná motorka a nic neprovedl.....je poškozen
(reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Taran píše: Jasek> to mne sere nejvíc, je mi 70let, měli jsme se synem Jamahu Draka 650, pak jsem měl Suzuki Intruder 1300 chopper ale už jsem ji neudržel, tak jsem doplatil a se svolením manželky koupil asi poslední mašinu skoro za 200tis. s těžištěm dole. Teď abych se bál, že dostanu ke své smůle tak 100 a budu končit. Jako důchodce už nic asi kupovat nebudu moct.
je pryč doba,kdy se na pojišťovně dalo vydělávat,dnes jsi rád,když je to tak nějak vylej-nalej,ale nemyslím si,že by to mělo dopadnout tak katastrofálně,že by jsi musel seknout s ježděním.
do původního stavu ho za peníze od pojišťovny nevrátíš(já vím,je to na nasrání,ale to tady nevyřešíme),ale kde co se dá opravit,plasty zavařit,nalakovat,něco se dá poshánět starší,prostě udělat to tak,aby to bylo zase technicky 100% v pořádku,aby jsi mohl zase jezdit.
(reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Což je podle mého názoru u nové motorky rozumné.
Naposledy editováno 21.05.2016 13:29:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Hovořím z vlastní zkušenosti.
los-fazeros píše: cuir> Dovolil bych si oponovat. Pojišťovna nejdříve vrak vydraží v aukci, poté odečete tuto částku z celkového plnění a vyplatí rozdíl. Jestli vozidlo prodáš výherci aukce pojišťovny, nebo neprodáš je na tobě.
Hovořím z vlastní zkušenosti.
V zasade neoponujes... jen potvrzujes moje tvrzeni s Kooperativou, o ktere vim ,ze to ma presne tak jak pises aji ty. A tak jak jsem psal i ja.
Ale ne vsechny pojistovny to takto maji.
Ja mam kuprikladu presne obracenou zkusenost... mel jsem nehodu s autem. dostal jsem XX penez a pak jsem cekal za kolik se vydrazi vrak a to mi pojistovna doposlala. vic jsem z ni nevyrazil..jenze tehdy jsem v tom neumel chodit.. dnes uz bych se ojebat nenechal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Jasek píše: Stejně je to ojeb,má to od novoty,ví co s tím je,co bylo dělaný a teď aby se modlil,že dostane aspoň tolik peněz,aby koupil podobnou,vylítanou kdo ví po kom a to nic neprovedl
Ano a presne proto je vhodne vyuzit znalce, ktery prave oceni ,ze motorka mela pouze jendoho majitele, byla pravidelne servisovana a tudiz jeji hodnota bude vyssi nez je bezna a tim padem i stanovena pojistovnou dle obecnych tabulek. Jenze vetsina lidi do tohoto systemu reseni nejde a pak holt dostanou mene penez.
Bohuzel je to tak... a nikdo jinej nez lidi sami si ten sdystem nezkurvili... protoze prisli na to, z se da ojebavat pojistovna a vydelavat na toma tak se holt udelaly takove metodicke postupy, ktere to eliminuji a slusnej clovek je na tom bohuzel bitej.
V praci jsou dva druhy lidi..kuraci a nekuraci...kuraci kouri kde nemaji a firma nainstaluje kamery po celem podniku. a tim padem monitorovani jsou i ti co nekouri...je to spravedlive? neni.. ale bohuzel. firma ma opravnenej strach, ze nejaky kurak zalozi neumyslne pozar...a proto se takto brani a snazi se koureni mimo vyhrazene prostory eliminovat. Je to proste vsude stejne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Ahoj, tak jak jsi dopadl? Mohl bych ti eventuelne sehnat nejake dily levneji nez v servise, popr. i neco povymenit, pokud by se motorka opravovala a bylo potreba koupit nejake dily. Jsem z Hradesina u Uval a v podstate jezdim kazdy den pres Bechovice.
Honza V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Nechal jsem vše vyměnit za origo díly a už jezdím. Nechal jsem si vrátit všechny díly a dá se říct, že všechny díly budu schopen dát vyrovnat a opravené je nabídnu do prodeje. Jedná se o vrchní brejle i s ložisky, přední disk už je dán k opravě , ložiska do předního disku, přední pneu má ještě 40%, oba brzdové kotouče(jsou netknuté). To vše bylo možné bez většího zásahu znova použít. Jenom, že jsem to nechal na servisu a ti vyměnili vše za nové. Teprve následně jsem zjistil, že to šlo jen něco vyrovnat a osobně bych měnil jen hřídelku předního kola. I ta se již renovuje a podle výsledku opravy se rozhodnu, zda ji nebudu také nabízet.
K hodnocení práce likvidátora od ČPP nemohu najít slušný výraz. Na to, že bylo zasažené přední kolo- čili blatník, osa kola, opravitelné prohnutí ráfku, jedna trubka pod vrchníma brýlema a mírně poškrábané boky plastů, dali skůtra za cenu přes 200tis. do totálky. Bez mého svolení ho dali do bazaru na který mají náhled jen servisy a prý tím, že někdo projeví zájem a nabídne za co by bouračku odkoupil vlastně sníží zbytkovou cenu určenou likvidátorem a já aniž bych souhlasil s bazarem a byl o celém průběhu nabídek jako majitel informován se mi to jeví jako zmanipulování. Podotýkám, že já jsem nenesl žádnou vinu a tudíž to šlo z povinného ručení.
Likvidátor ČPP aby se zřekl odpovědnosti dal skútra do totálky. K čemu jsou dnes povinná ručení?
Wau, hezky jsem se rozjel, zkrátka je možné,že si někdo chtěl za pár šupů sebrat LIMITED s vyhřívanými gripy i kryty na ruce, ABS vepředu i vzadu, kombinovaný počítač a 4 roky stará. Ještě jsem nepsal, že motorka byla odvezena prý k přeměření rámu do jiného servisu. Co vše se s ní dělo a kdo se v ní hrabal a co si z ní -vypůjčil- když už bylo rozhodnuto, že to bude totálka, se už nikdy nedozvím. Já jen vím, že motorka má jiný zvuk a zajížděl jsem ji na 3tis. a později na 5tis. obrátek. Dnes tam dostanu 100km asi při 7tis. obrátkách.
Ale co, hlavní je, že nám chutná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Kdybys něco potřeboval, dej vědět, mám taky Buráka 400, sice 2007, ale moc se to do dnes nezměnilo.
Teď dělám generálku, variátor, válečky Dr.Pulley, řemen, přelepení spojky, novou kontrastku a spoj. pružinky, nové polořemenice, úprava chlazení variátoru, tak se na tom snad něco naučim a pak můžu předat zkušenosti, kdyby někdo potřeboval.
Přeju hodně dalších km bez nehod.
Honza
1 reakcí na tento příspěvek Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Podle servisu- ani nevím kde to bylo- na přeměření,to zařizovala ČPP sama, zda není křivý rám,pokud prý bude hnutý, asi bude totálka. Rám byl v pořádku, tak si vymysleli- a to na tuty, po vrácení dílů jsem vše nechal přeměřit a zjistil jsem, že mimo osy kola, předního blatníku -trsátka- a zohýbaný ráfek př. kola-ten jsem dal odborné firmě vyrovnat za 1000 kč. Nový mne stál 15085 kč Vše ostatní, si zřejmě aby vyhověli pojišťovně vymysleli.
A to vnitřní přední pravá trubka, brýle vrchní, s tím souvisejí veškerá ložiska a brzdové kotouče. To jsou ty nejdražší díly, které nebylo třeba měnit . Díky tomu odhadní cena opravy společně s odřenými boky plastů dosáhla podle Neznámého servisu na nějakých 120000.
Nikdo mi nevymluví, že pojišťovna není domluvená s Neznámým servisem, který vyhoví tak, aby pojišťovna mohla nasadit totálku.
Buráka jsem dal do pojízdného stavu. Odřené plasty jsem nechal být.
A takhle to dnes chodí. Pojišťovna jedná tak jak jsem popsal, Neznámý servis asi taky nepřijde za svá rádoby měření zkrátka a pojištěnec ač bez viny a z povinného ručení viníka holt utře lusku. A to jsem přes dva měsíce nejezdil ne vlastní vinou.
Ještě, když jsem paní v servisu říkal, že bych u té návštěvy pojišťováka při nafocení chtěl být, řekla mi, že to prý nejde, že to nemají rádi. Samozřejmě jsem argumentoval, že doma bych u toho byl taky.
Prostě příště nikdy hned do servisu ale domů a vše řešit sám s pojišťovákem a sám si rozhodovat o všem, co se bude dít dál s motorkou. Dnes vím, že za těch 60 tis, bych byl schopen Buráka dát celého do pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
1/ Proc si nejezdil ? Mas z povinneho ruceni samozrejme narok si pujdit nahradni vozidlo odpovidajici kategorie. Krom toho to vetsinou celkem urcyhli jednani pojistovny, kdyz ji kazdej den skace pukcovny.
2/ Komu jsi kam teda dal motorku ? Jak se ocitla v tom "neznamym servise" ? S kym si co podepsal ci nepodepsal ?
Nemuzu se ubranit dojmu ze jsi sice "desne nastvanej" ale zaprve si ve finale nijak zvlast skodnej nebyl, a ke vsemu nam tu jeste rikas tak nejak jenom pul pravdy.
Ano. motorku jsem si nepůjčil a věz, že jsem se na tuto eventualitu ptal. V servisu kde jsem měl Buráka, mi řekli, že lidé se chovali k zapůjčeným nešetrně, tak to již nedělají. V jiném mi nabízeli nějakou dojížděčku asi 150ccm. Dál jsem již nepátral, chtěl jsem jednat čestně a ne jak píšeš jen podojit pojišťovnu. Nehledě na to, že každá pojišťovna to má jinak- příklad, doplácíš DPH.
Asi jsem se vyjadřoval opět nesrozumitelně, ale nebudu vypisovat ceny dílů které nebylo třeba měnit.
Origo by musela být jen hřídelka.
Blatník a plasty nakoupíš po bazarech i v barvě.
Ráfek vyrovnán.
Určitě jsi mladší, sám si spočítáš, na kolik by tě oprava vyšla.
Jak jsem již předeslal minule, ale po bitvě je každý generál.
Ale likvidátor u pojišťovny?
Vždyť je to jeho zaměstnání a takhle vyjebávat s lidmi, kteří tuto situaci nezažívají tak často?
Ano. blbec tu jsem já. Ale to už tu píšu po kolikáté. Neměl jsem to hned odvézt do značkového servisu.
Jediný podpis byl při předání motorky do servisu. Pak už jsem jen popoháněl telefonicky.
Nezlob se, ale už se v tom nechci pytvat, je to za mnou a jak jsem starej, tak jsem se zase poučil. A věz, že chytrých po bitvě bude vždycky hodně.
Opravdu se tady už o tom víc rozepisovat nemíním, pokud si budeš chtít o tom popovídat víc, jen osobně.
Jinak děkuji za zájem a dík.
Mirek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrozí mi totálka, jak se mám zachovat, poradíte mi?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Burgman AN 400 průměr benzin... Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 0 | 8.9.2024 v 17:20 lodo11 |
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 11 | 8.9.2024 v 17:17 lodo11 |
Suzuki Burgman AN 400 bez proudu Suzuki AN 400 Burgman | Kimer77 | 7 | 28.8.2024 v 21:27 Kohlstein |
Suzuki Burgman AN 400 - podpěra sed... Suzuki AN 400 Burgman | libolibor | 4 | 17.8.2024 v 08:45 Fatty01 |
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman | wáca | 9 | 29.5.2024 v 23:28 chorke1 |