Pořiď si pro začátek nějakou slabší např. 125 aby jsi získal návyky a vyjezdil se.
Nebo slabá je zbytečná vyhodíš prachy atp. kup si hned nějkaou 600 spadneš tak jako tak.....
Já osobně jsem tedy zastáncem první varianty začít hezky zvolna osvojit si návyky, ztrátu květinky prožít na něčem slabším, a pak přidávat.
Zajímal by mě tedy váš pohled jako kolegů motorkářů co maj ten svůj začátek za sebou....
1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
záleží jen na Tobě, nakolik se na 125 budeš cítit trapně když okolo tebe lítají borci na silných...
Naposledy editováno 10.07.2016 13:06:03
Gahan37 píše: Většina tady sedne na litra a no problém...zcela jim padne do ruky maximálně po 50km ...já jsem v životě neseděl za 6 let co jezdím na slabsí motorce než je 600...včera jsem 2h lítal na 125ce bo kluk dělá závěrečné zkoušky...a byla to taková paráda že mě to bylo i líto že jsem si tenkrát nekoupil začátečnickou...ta lehká motorka se krásně vodí a naučíš se na ní spíš než začínat na těžký krávě...blbě se pak člověk zbavuje špatných návyků....za mě postupný přechod v kubaturách
záleží jen na Tobě, nakolik se na 125 budeš cítit trapně když okolo tebe lítají borci na silných...
Mam stejnou zkusenost
To jestli upadneš je jen v tobě.Upadnout můžeš jak na 125,tak na něčem větším.Ani to nemusí být nutně tvoje chyba,jen na té 125 to asi bude v menší rychlosti,ale bolet to bude stejně.Záleží,jak to máš v hlavě srovnané a co chceš sám.Tady není univerzální řešení.Co příspěvek to jiný názor.Sám nejlépe víš jak na tom jsi s praxí a vyježděností.Každopádně pokud už jsi na něčem jezdil,tak ta 125 pro tebe bude taková pomaloučká a slaboučká,i když srandy se na tom dá zažít kopec.Taky jsem si to NSR vyzkoušel,občas se svezu i na tom GS.Nedělá mi problém projet jakoukoliv motorku,ale je to vše o tom,jak to máš v hlavě srovnané sám.
Nečekej univerzální návod,ten neexistuje,ale vyber si to,co cítíš sám jako nejlepší řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek
Můj názor je, že taky docela záleží na věku, kupříkladu, svojí dceru hodlám začít učit na 125 a když jí to bude bavit tak si tím vývojem projde, ale chlápkovi co mu po tricítce přijde na mysl, že by se mohl stát motorkářem bych asi poradil, nějakou hodnou lehkou pětibábu, na výběr je jich dost.
2 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
Není to o top speedu ale o té akceleraci, aby si prostě mohl vymizet zpoza nebezpečného debila rychleji a zbytečně neťápal v protisměru - silnější mašiny mají taky lepší podvozek a brzdy, na to je potřeba brát zřetel, no a novější i třeba ABS - ano zase otázka frajeření, ale já si další moto koupím jedině s ABS a kontrolou trakce - radši budu sráč a dojedu domů než hustý frajer v příkopu...
Pokud se chceš učit na něčem agilním a zároveň (relativně) rychlém, kup si 600 ccm motarda KTM Začínání na slabší je spíš o tom, že tě to bude stát prachy při "překupování" potom na pojištění a navíc to běhání po úřadech, inzerce atp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek
No, jestli se snažíš stíhat "místní bandu" tak máš dobře našlápnuto k dřevěnému spacáku....
Druhá věc, teď jezdím na Hornetovi (2006) a motorka hodně odpustí. Do 5 tisíc otáček je hodná a nad 6 tisíc člověk pozná 100 koní, takže si troufám říct, že na začátek je ideální..za předpokladu, že má člověk v hlavě mozek
1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
A pokud zacinajici motorkar vnima i 125ccm jako strasaka, at zacne na malem obsahu a sam uvidi. Clovek je individualita a na to je potreba brat vzdy zretel.
1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek
125ccm je pro 90kg dospělýho chlapa blbost ale litr je druhej extrém. Půllitr nebo hodná šestka je podle mě taková zlatá střední cesta. Tříkila taky nemusí být špatný.
Navíc slabý motorky učí jezdit, pokud nejde chyba v zatáčce dohnat trošku větším otočením plynu na rovince tak se jezdec víc soustředí na samotný projetí zatáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek
jurijmasek píše: Taky jsem řešil tenhle problém,ale myšlenku jsem měl jen na CBR 900 RR r.v. 99... i přesto jsem slyšel : VOLE takovou si nekupuj nebo se zabiješ... koupil jsem a nelituji prostě chci vědět,že pod zadkem mám zlobivou holku kterou krotím s rozumem, a tohle mě baví ! držím palce u výběru... vymlet se můžeš i na babetě
Kdysi jeden spolupracovník šetřil dlouhý roky na mašinu a pak si v bazaru vyhlédl CBR 929 v parádním stavu akorát za jeho uškudlený peníze. Asi dvakrát jsme mu ji vymlouvali v práci ale že prý ne, že to dá. Dojel pro ni do bazaru, složil kauci ve výši kupní ceny a jel na projížďku. Asi po dvou kilometrech nedal v lese zatáčku a na místě zahynul. Dodnes když jedu kolem, tak mu ke křížku zamávám.
Takže když dva dělají totéž, není to totéž.
stráťa píše: dorso> A bez ohledu na to co má majitel v hlavě tak nemá správný reflexy. Nemusí ani on udělat chybu, stačí když ji udělá někdo jinej a to co by na hodné "začátečnické" motorce vyřešil ho bude stát v nejlepším případě hromadu peněz, v horším třeba hezkej pohřeb.
Přesně tak .
Taky se kloním spíše k tomu, že by měl motorkář projít přes slabší až k té "pravé". Nemusíš jít nutně přes patero strojů, ale nějaký postup je určitě mnohem lepší - naučíš se a když uděláš chybu, nemusí to hned skončit fatálně
PS - když se budeš učit plavat, skočíš hned do hluboké vody, nebo si to zkusíš v mělké a pak přejdeš do hlubší?
PPS - když budeš lepit modely, začneš hned detailním modelem pro mazáky, nebo šáhneš po pár jednodušších?
atd.
1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek
Podle by pro mě mezi 125 a 650 nebyl v ovladatelnosti velký rozdíl, ale ta "dvacka" by mě nejspíš hodně rychle přestala bavit.
Stručně řečeno - není to o objemu, dvoudobé dvacky jsou taky hodně divoké a rychlé. Chce to podle mě nějakou "hodnou" motorku, spíš lehkou, dobře ovladatelnou. A stejně si dávat hodně pozor. Teď po cca 1000 km si pořád často si v zatáčkách nadávám, že jsem někde blbě najel nebo jsem se nechal zbytečně vynést. A nejspíš ještě dost dlouho budu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek
CBR125 neni motorka, to je spis takova kolobezka, kt. nicim neoslovi a hlavne ovladani je uplne jine, nez na dospelych sportech.
Ninja300 megasuper motorka, se kterou je velmi dobra zabava a verim, ze bych s ni na technicky trati posekal spousty litry. Krasne hrava motorka, kt. se hlavne jako dospela motorka ridi (spravny posez, vysedavani, proste vse). Tuto malou ninju mohu jen vrele doporucit. Jel jsem na ni nejakych 160kmh, ale to bylo jeste v zime na Bruntalsku na vlhke trati, 180 by to rucite jelo, ale to neni podstatny, dokonala je ta hravost lehke motorky s nizkym tezistem.