Naposledy editováno 01.07.2016 21:57:25
Polini na motor z dandy 50 dělá kit na zvýšení objemu/vykonu...stojí asi tak 10 tycek...možná víc...doporučuji sehnat jiný motor, při troše štěstí na nějaký narazis...
Převodovka a systém řazení je taky zcela jiný.
Origo motor je tuším typ AKF (takové označení má i Dandy), Sachsu se taky říká "Breitwand", výkon 6,25 koně.
Nicméně oba motory mají stejné vrtání 38 a zdvih 44mm.
A taky je krapet jinak konstruovaný.
Sranda ovšem je, že na vyšší výkon by se asi líp dělala slabší verze, páč tam je okolo výfuku aj sání víc materiálu .
Písty byly stejné, rozdíl jsem nepoznal.
Naposledy editováno 06.07.2016 19:25:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND
Nekeré nebohé padesátky majů v tem expanzním kuželu vevařený trichtýrek hore nohama...měl to aj Martin ve Vejtřasce .
Nicméně rozdíl v průřezech kanálů ve slabším a silnějším motoru je tak podstatný, že je spíš k neuvěření, že ty koně tam vůbec sů. Tam už se uškrtit nic nedá .
Právě třebas ten origo (výkonnější) Sachs má časování a průřezy kanálů vééélmi podobné s pinckem, ale jeho výkon je téměř dvojnásobný...rozdíl (a to podstatný) je v naúhlování kanálů...a ve vícero detailech, které způsobují, že Sachs jede a pincek neé...ono totiž hodně záleží na takových detailech, keré mnozí tuneři považují za zbytečné - třeba u motorů Zundapp je hafo prkotin, se kterými se museli neuvěřitelně srát, aby to šlo v sérii vyrábět a aby to taky jelo...a nežralo...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND
Mělo by to byt bez problémů při užívání, neb to těsní jen spalovací prostor, motor je bez vody.
No a různá elektrická zařízení, kde je namotaný drát, dovede taky pár lidí opravit.
Bych se zeptal v Magnetonu v Kroměříži...či jak se to fčíl menuje, možná, že budou vědět víc.
Např. nelze do válce "A" dát píst "B".
Když se tak učiní, vůle jsou skoro poloviční a zničí se nikasil ve válci...
Vyzkoušeno jedním motocyklistou od Olomouce, kterému takový píst namontovali ve "značkovém" servisu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa dandy 50 sachs hledam ND
Zdenalbenal: fík až nepochopitelně nejede.... jednak ta převodovka - protože ty ostatní motory měly papírově podobný výkon kolem 3k taky a i když jsou taky líné jak veš, tak fík je proti nim líný jak veš se zlámana nohama....
Ješden můj kamarád, milovník fíků tvrdí že to přece jede dobře, řeší jestli guma 2,5/2,75 prý to hůř/líp jede, jestli někde něco nešoupe, jestli to a ono...mno přímo hledání banálních věcí jež mají na svědoní zanedbatelné tření nebo změnu gyroskopického efektu... aby to jelo 62 místo 59km/h, což není nic platné, když jakmile to z dálky zahlédne kopec už je tam dvojka a jakmile to do něj vjede tak 1..... dva roky jsem na tom jezdil, spolehlivé to bylo, proti tomu nic, moc to nežralo, ale to táááááák nejede až je to nebezpečné
Naposledy editováno 14.07.2016 00:28:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 50 Sachs Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 5 | 27.8.2024 v 10:29 AveKT |
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 1 | 1.5.2024 v 16:53 karavanista |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | DRotter | 7 | 6.4.2024 v 18:57 DRotter |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | bukovjan | 5 | 2.3.2024 v 16:26 bukovjan |
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 4 | 8.7.2023 v 04:01 2stroke |