Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Předchozí zkušenosti s moto: žádné, mám jen hodně nalítáno v plechovkách
Učil jsem se na: Honda Hornet 600 S
Počet uč. hodin (45min): 18 (3 x zhruba hodinová vyjížďka mimo město cca 60km; asi 4 x 20min ve městě sám na moto; zbytek cvičení opičí dráhy)
Byť jsem byl "odpůrcem" nových zkoušek,po tom, co jsem si tím prošel a hlavně po tom, co jsem si přečet metodickou pomůcku pro zkušební komisaře jsem zjistil, že to vůbec není tak černé jak to všichni vyprávějí. Každý si přečte totiž jen nadpis např. "Jízda po dráze ve tvaru 8 při rychlosti chůze cca 4 km/h" ale už neřeší že v popisu je "... Akcelerace pro dynamický výjezd z oblouků není na újmu hodnocení jízdního úkonu. Naopak prokazuje schopnost žadatele využit výkon motoru, kinetické energie motocyklu a pozitivní odstředivé síly. Stejně tak volba stopy nadjetím a „utažením“ oblouku za kuželem není na újmu hodnocení. ..."
Všechny úkony se bez předchozích zkušeností dají po tréningu zvládnout i v daných rychlostech.
Semnou v kurzu dalších 6 lidí a všichni úspěšně. Nikdo jsme ani jednou nepoložili bike... naštěstí, byl bez padáků
Ať si myslí každý kdo che co chce, ale nové zkoušky mají svůj smysl a mě se líbí!
DefinitionHigh píše: Pánové a dámy. Mám po zkouškách a zítra si jdu na úřad vyplnit žádost o nový ŘP
Předchozí zkušenosti s moto: žádné, mám jen hodně nalítáno v plechovkách
Učil jsem se na: Honda Hornet 600 S
Počet uč. hodin (45min): 18 (3 x zhruba hodinová vyjížďka mimo město cca 60km; asi 4 x 20min ve městě sám na moto; zbytek cvičení opičí dráhy)
Byť jsem byl "odpůrcem" nových zkoušek,po tom, co jsem si tím prošel a hlavně po tom, co jsem si přečet metodickou pomůcku pro zkušební komisaře jsem zjistil, že to vůbec není tak černé jak to všichni vyprávějí. Každý si přečte totiž jen nadpis např. "Jízda po dráze ve tvaru 8 při rychlosti chůze cca 4 km/h" ale už neřeší že v popisu je "... Akcelerace pro dynamický výjezd z oblouků není na újmu hodnocení jízdního úkonu. Naopak prokazuje schopnost žadatele využit výkon motoru, kinetické energie motocyklu a pozitivní odstředivé síly. Stejně tak volba stopy nadjetím a „utažením“ oblouku za kuželem není na újmu hodnocení. ..."
Všechny úkony se bez předchozích zkušeností dají po tréningu zvládnout i v daných rychlostech.
Semnou v kurzu dalších 6 lidí a všichni úspěšně. Nikdo jsme ani jednou nepoložili bike... naštěstí, byl bez padáků
Ať si myslí každý kdo che co chce, ale nové zkoušky mají svůj smysl a mě se líbí!
Myslím, že s tím se dá souhlasit. Tady šlo jen o to že se začaly objevovat ceny za výcvik skupiny A poměrně vysoké. Neřešilo se, kolik bude potřeba hodin na zvládnutí a najednou cena 10, 15 tisíc i víc. Zvládnou se to dá, ale málokomu bude stačit 13 hodin, které byly při minulém způsobu výcviku. Ty jsi potřeboval 18 hodin, ale někdo bude potřebovat i víc. Naopak někomu bude stačit těch 13 hodin. Většinou žadatelům, kteří už někdy na motocyklu jezdili. Asi se dostaneme na ten průměr, který je v Německu a to plus , minus 20 hodin.
Máš pravdu, že nové zkoušky mají svůj smysl i když pořád zastávám názor, že některé úkony mohly mít stanovenou nižší rychlost. Ale hlavní smysl a přínos vidím v tom, že nelze srovnat žáka, který odjezdil autoškolu s učitelem za zády a žáka, který absolvoval výcvik v dnešní době. Ať už se to týká určité samostatnosti ve zvládání motocyklu, v provádění jednotlivých prvků a chování se na silnici v provozu.
A pokud jste neměli žádný pád, tak to měla autoškola zatím štěstí na dejme tomu šikovnější žadatele. Nepočítám pády při pomalé jízdě na cvičišti , ale pády při manévrech ve vyšší rychlosti jsme měli tři . 2 x při krizovém brzdění a 1x při rychlém slalomu. Z toho dvě byly žadatelky a jeden žadatel. Všichni přes 40 let , na motocyklu nikdy nejezdili. Dva pády jen pohmožděniny a odřenina, jeden bohužel nutnost operace a zdrátování palce.
Takže osm žadatelů má již hotovo a dalších 20 je ve výcviku a postupně budou chodit ke zkouškám.
Naposledy editováno 01.06.2016 06:50:34
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Naposledy editováno 09.07.2018 18:56:54
motograf píše: A další pád....
https://tydenikpolic...zna-zraneni/ [/quote]
Dneska je to hned, ale není jasné zda to bylo při nacvičování některých úkonů na cvičišti. Podle toho kuželu by to mohlo být cvičiště.
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Za mě jsou ty rychlosti OK, ale taky je za mě OK že ten člověk bude v AŠ jezdit klidně 40 hodin.
DefinitionHigh píše: Otázkou je zda pády nejsou způsobené tím, že se to moc žene na nějaký (malý) počet hodin, místo toho aby se učilo třeba brzdit z malé rychlosti a POMALU se rychlost zvyšovala... všichni jsou uspěchaní a tím se dostávají do situací na které nejsou připravení a které nezvládnou, nejsou si jistí v kranflecích + strach + nervozita a neuvolněnost.
Za mě jsou ty rychlosti OK, ale taky je za mě OK že ten člověk bude v AŠ jezdit klidně 40 hodin.
Souhlasím, ale na to aby člověk měl brzdění tzv. v krvi není otázkou několika hodin v autoškole. Mě konkrétně spadl žadatel při krizovém brzdění po nácviku, kdy šel od malé rychlosti, v klidu , zdálo se že už to bude celkem dobrý a potom vzal za přední víc, nepovolil ji a ležel. Naštěstí jen naražené rameno. A to si připlatil navíc 5 hodin.
Dnes uspesne zlozena opravna skuska . Pred dvoma tyzdnami, som na prvej skuske nezvladol krizove brzdenie na 12m.
Odjazdene:
12x45min v Prahe v premavke (stara Yamaha FZ6)
3 hodiny u Matyho v Koline na cvicisku (stary Hornet 600)
2+1 hodiny cvicak v Prahe (Yamaha FZ6)
Spolu: 18hod
Info o nezvladnuti prve skusky (ak by niekoho zaujimalo):
Ucil som sa na novom asfalte a cvicak kde skusa magistrat v Prahe, ma stary hrbolaty asfalt (parkovisko) na ktorom to chyta smyk omnoho skor + kombinacia studenych brzd a gum, ktora ma prekvapila.
Blokol som zadne koleso a chytil smyk, no podarilo sa mi to vyrovnat po pusteni brzdy (podvedome som sa jemne postavil do stupaciek ako na bycikli). Avsak pri pohlade na priblizujuce sa kuzely som trosku zostresoval (neuvedomil som si ze mam este 2 pokusy), opat za to zatiahol a znova blokol zadne. Zastavil som este pred prekazkou a nepadol, ale neudrzal som motorku - skoncil som oboma nohami na zemi a masinu som polozil na lavu nohu a uz ju nevedel dvihnut (zeme sa nedotkla). Takze vyhazov.
BTW, dnes jeden chalan pri krizovom brzdeni tiez dostal smyk na zadne, ale nevyrovnal... Cca 2m slide po betone, nastastie sa mu nic nestalo, motorka len obrusene padaky, spetak a packa spojky v prdeli (Kawa ER-6n). Potom montovali "nahradnu" z druhych riaditok :D
Naposledy editováno 02.06.2016 20:25:51
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Za me jednoznacny souhlas novymi zkouskami, i kdyz mi taky daly zabrat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
bledemon píše: Dněprák> to už mi ty pády připadaj nějak častý. To si hned někdo může vytvořit blok a zbytečně to vzdá nebo znejistí. Někdy by pomohlo abs že, je povolený?
Pády jsou a i nadále budou. Je to proto, že tyto úkony pokud někdo po absolvování autoškoly zkoušel, tak až v motoškole. A to už měl většinou něco najeto. A hodně lidí ani do motoškoly nešlo a s vyhýbacím manévrem, nebo s krizovém brzděním se setkali až to opravdu potřebovali. Ale potom to většinou stejně skončilo pádem.
Zatím nikdo z těch co upadli neměl problém pokračovat a úspěšně dokončit výcvik včetně zkoušek. Kromě jedné paní, co má zdrátovaný palec. Ale i ta už čeká jak se uzdraví a dokončí kurs.
Jinak ABS je samozřejmě u výcvikových motocyklů povoleno. Ale to znamená nový motocykl a potom problém pro žáka, který po autoškole mít ABS nebude. Pro autoškolu by to bylo výhodné, protože by těch pádů ubylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
bledemon píše: Dněprák> jak si dával tu evropskou statistiku nehod, tak teď jsem si všimnul, že šlo o zhodnocení pouze závěrečných jízd před komisařem. Takže při výcviku na cvičáku a v provozu toho bude mnohem více.
Při výcviku toho bude určitě víc. K dnešku máme asi 8 pádů na cvičišti a 2 v provozu.
Edit: A abych teda udržel původní myšlenku tohodle topiku. Hodin na zvládnutí zkoušky mi stačilo 10 hodinu a půl dlouhých jízd, tedy tolik, kolik autoškola normálně poskytuje.
Naposledy editováno 30.06.2016 08:05:19
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
já motoškolu včera začal, měl jsem první jízdu ( s instruktorem za zády) a myslím si, že to nebylo zas tak špatné, akorát rozjezdy mi někdy dělaly problém (pouštím spojku moc rychle). Na moto jsem nikdy neseděl ( výjimka je občasné popojíždění na 125 skůtru do školy a podobně) a mám z těch zkoušek celkem vítr. Nicméně tento topic mi dodal celkem odvahu a chtěl bych za něj poděkovat Snad to také dám
Naposledy editováno 30.06.2016 13:30:20
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Jen by mě zajímalo, pokud bych si alespon přibližně nacvičil na skůtru ty úkony, které mě čekají pak při zkouškách, pomohlo by to alespoň trochu?
Skuter je uplne iny. Lahky, ine rozlozenie vahy a tazisko, iny posed, bez spojky a prevodovky, nemas zadnu brzdu ovladanu nohou, male kolesa...
Na zaklady a vyskusanie teorie (prenasanie vahy, kontrariadenie, ides kam pozeras, etc) to myslim staci, ale osobne si myslim ze cokolvek dalsie uz nie.
Hovorim to z vlastnej skusenosti, pred mesiacom som skoncil autoskolu na A (az v autoskole prvykrat na motorke); a pred tym som jazdil prave na 125ke par mesiacov. Mozno to u niekoho bude ine
Naposledy editováno 30.06.2016 15:44:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Naposledy editováno 09.07.2018 18:55:20
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Akorát se mi nezdají rukavice, po jízdě když jsem sedl do auta mě trochu trápil malíček... je to běžné, nebo bych měl rukavice vyměnit?