petrprochazka píše: hele oni jezdej tyhle úkony na motorce s 2 řidítky? co si tak pamatuji tak ovládání díky nim bylo dost zhoršené. Je k tomu opravdu nějaký důvod aby žádci na cvičáku museli mít na moto druhá řidítka?
Ta druhá řídítka to zase tak moc neovlivňují.
Tea108 píše: gugo> Před dvěmi měsíci ten samý řidičák stál 6000,-. Nevím co řešíš.
Mám takový pocit, že žiješ někde jinde. Před dvěma měsíci měl pravděpodobně někdo někde danou starou cenu z loňska. Ale dnes je to trošku o něčem jiném.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Milosh-GSX1400 píše: M4chy> podle toho co píšou je fakt logické to dát na šíři jízdního pruhu...ale na zkouškách byla brána 100 pro menší tak do 2m typuju
To bylo asi proto, že si komisaři nepřečetli Metodický pokyn pro zkušební komisaře, který vydalo MD a drželi se pouze nákresu manévru, kde je to nakresleno tak, že to má být těch 150 cm.
birnes píše: Dněprák> Jen se zeptám u té poslední kuželky musí jet také 40 ? , přijde mě to pletivo (konec dráhy) hodně blízko. Možná se to z toho videa jenom zdá.
Podle požadavků na provedení tohoto úkonu je stanoveno : slalom v rychlosti min.40 km/h. To pletivo je zhruba 20 m a chyba bylo v tom, že paní jela o něco rychleji, protože se ji už dařilo poměrně slušně prokličkovat. A před poslední kuželkou se jí zdálo, že jede příliš rychle a zazmatkovala. A výsledek se dostavil. Ale pro jistotu jsme začátek slalomu posunuli ještě o 10 m dopředu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
splasenytrubky píše: Milosh-GSX1400> dvě sekundy je skoro půl života. Nespletl ses?
Kdyby jste si četli hned topic pod tím psal jsem že ty 2 sekundy jsou napsány jako že má brzdit přední a poté zadní....a také je tam psáno že celkově tento úkon zabere 2s. Jde vidět že vůbec nevnímáte co tady lidi píšou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
FishX3 píše: taky to nechapu ... a rekl bych ze jsem uz lecos urzdil
E: kuwa musim si tu zkousku projet , zacinam mit pocit ze ti co to hodnoti jako des bes tu nasledne hazi komenty jez mne mijeji
Doporučuji všem si toto projet stačí jen mezi tenisaky a uvidíš jak je to všechno najednou malé.
Dněprák píše: To bylo asi proto, že si komisaři nepřečetli Metodický pokyn pro zkušební komisaře, který vydalo MD a drželi se pouze nákresu manévru, kde je to nakresleno tak, že to má být těch 150 cm.
Je to možné...ale je to pro mne příjemná změna pokud to projde u zkouše protože ten manévr je dost brutální kdyby byl o 10km/h nižší bylo by to ok.
Každopádně to navrhnu učiteli v autoškole ať to s nimi probere
Milosh-GSX1400 píše: Kdyby jste si četli hned topic pod tím psal jsem že ty 2 sekundy jsou napsány jako že má brzdit přední a poté zadní....a také je tam psáno že celkově tento úkon zabere 2s. Jde vidět že vůbec nevnímáte co tady lidi píšou.
No ja nevim jestli kdyz placnes blbost, tak je dobry obvinovat ostatni z toho ze nectou. Spis myslim ze si pletes dobu reakce ridice a zpusob brzdeni.
Takze IMHO nevidim duvod proc zacit brzdit zadni az po predni kdom jedineho a to ze dneska kdo chce prezit tak jezdi s prstama na brzde, ale noha na brzde nelezi, takze prodleva mezi tim nez mozek rekne noze jdi brzdit a tim nez se noha dostane na brzdu bude vetsi nez kdyz zmacknes brzdu prstama ktery na ni lezi. Kdyby si zacal brzdit obema na rad stane se leda prd v negativnim smyslu.
Ktem 2ma sekundam. 2 sek se uvadej jako nejdelsi prumerna doba psychomotoricke reakce +toho nez zacnes opravdu zpomalovat. Proste od doby vzniku podnetu (vbehnuti neceho do silnice, brzdeni auta pred tebou atd), ve vetsine pripadu bude ta reakce rychlejsi nez 2sek, ale kdyz budes pocitat 2 sek tak mas jistotu ze to ubrzdis.
Z tohoto udaje take vznikl ta doporucovana 2sek vzdalenost mezi autem co jede pred tebou.
Tak jen na vysvetlenou , aby si priste zase nemusel rikat ze necteme.
splasenytrubky píše: Milosh-GSX1400> dvě sekundy je skoro půl života. Nespletl ses?
... no kdyz je pred tebou betonovej sloup, tak to muze bejt zivot i celej...:)
Ja bych rekl, ze si tu Milosh-GSX spletl stabilitzaci motorky prislapnutim zadni tesne pred predni s nesmyslem slapnout na zadni az po intenzivnim zmacknuti predni brzdy.
Jinak brzdny manevr jsem si zkousel na draze postavene pro komisare a jde to v poho odbrzdit jen predni brzdou. Opet bych ale rekl, ze pro cloveka je nejtezsi sledovat soucasne tachometr, kvuli presne najezdove rychlosti pri pomerne agresivni akceleraci a soucasne sledovat, kde je kuzel zacatku brzdeni. Podobne je to s uhybnym manevrem. Ale mozna ze kdyz si to clovek projede vicekrat, tak uz pak asi nemusi tachometr sledovat a trefi se na pocit.
Naposledy editováno 04.05.2016 09:30:21
3 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Docela dost to vypovídá o tom, jak málo rozumí Mgr. Zuzana Strnadová (předkladatelka návrhu na podobu závěrečné zkoušky za CDV) kinematice motocyklu. Nepřekvapilo by mě, kdyby na mašinu vůbec neměla řidičák...
Mimochodem, čakám na to, až nějakýho chytrýho autoškoláka napadne používat jako výcvikový vozidlo Piaggio MP3 :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
2 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Tea108 píše: dva_hrnce> Nemyslím si, že jsem špatný jezdec. Jen si myslím, že jsou zkoušky příliš těžké a 13 h ze zákona je málo. 11 000,- za řidičák je taky hodně. Myslím, že za ty prachy bychom měli být daleko lépe připravováni s 2 x větším počtem hodin. Ty sis zkoušel celou disciplínu? Nebo sis dělal řidičák před rokem, kdy to bylo podstatně snadnější.
Já jsem dělal papíry v 17, to bylo někdy v roce 2000.
Ale celou disciplínu jsem zkoušel nedávno a dá se to zvládnout i na těžké Guzzi.
Napoprvé asi ne, ale napotreti jsem to už dával komplet..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Tea108 píše: dva_hrnce> Dnes trénuji před barákem na mojí 250ce. Zatím nemám problém. Suzuki bandit 650 je pro mě moc velká, ale to se poddá. Chce to jen tréning o ničem jiném to není. Zvládnout se to dá. Na závěrečných zkouškách jsem byl strašně nervozní, to mě vykolejilo nejvíce.
Konečně rozumná a pozitivní slova, chválím
Carcharot píše: Pokud někdo dělá papíry na 12 pokus, neměl by je mít ani náhodou, takový člověk nemá na silnici co dělat ani jako chodec, natož řidič.
Souhlasím, bohužel nakonec se jí to podařilo a je jednou z účastníků sil.provozu, smutný konec..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Naposledy editováno 04.05.2016 11:38:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Tea108 píše: JohnnyS08> Dneska si to zkouším před barákem a bez zadní brzdy bych spadl. Tak 20 % zadní mi vyhovuje. Viděl jsem video, jak Sršeň ukazuje, že krizové brzdění je nejlepší jen s přední brzdou. Možná záleží i na typu motorky. Těžko říct.
To máš těžký. On to bere ze svýho pohledu. A on, když brzdí na krev, tak má třeba vše na předku a zadek je skoro ve vzduchu nebo se dotýká jen lehounce, takže pak by logicky stejně bržděný zadní kolo nemělo vliv.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
PetrL3 píše: To máš těžký. On to bere ze svýho pohledu. A on, když brzdí na krev, tak má třeba vše na předku a zadek je skoro ve vzduchu nebo se dotýká jen lehounce, takže pak by logicky stejně bržděný zadní kolo nemělo vliv.
A krízové brzdenie nie je na krv? Som síce len začiatočník, ale príde mi to lepšie, pokiaľ človek nie je práve bubeník. Zahamtneš prednú, pochopiteľne zadnú tiež, zadné sa dostane do šmyku, tak ju uvoľníš a pretože to máš v hlave prepojené, podvedome uvoľníš i prednú a nebrzdíš tak, ako by si mohol...Aspoň to bola moja skúsenosť na motoškole...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
JohnnyS08 píše: DrDNA01> Jenže použití pouze přední bzdy je hodnoceno jako chybné provedení brzdného manévru.
Docela dost to vypovídá o tom, jak málo rozumí Mgr. Zuzana Strnadová (předkladatelka návrhu na podobu závěrečné zkoušky za CDV) kinematice motocyklu. Nepřekvapilo by mě, kdyby na mašinu vůbec neměla řidičák...
Mimochodem, čakám na to, až nějakýho chytrýho autoškoláka napadne používat jako výcvikový vozidlo Piaggio MP3 :)
Já bych tak používání obou brzd nezatracoval, protože i odborné literatuře (dokonalá jízda na motocyklu) je prezentováno, že maximálního brzdného účinku jezdec dosáhne pokud v průběhu celé brzdné dráhy dokáže udržet obě kola ve zhruba 20 % smyku. Problém je, že se to takto přesně nepodaří ani zkušenému jezdci. Podstatné ale je, na zadní brzdu nezapomenout a při prudkém brzdění do rychlosti 50 km/h je možné zadní kolo nárazově krátce zablokovat a tím zbytečně neprodlužovat brzdnou dráhu.
Ale řešíme žáka, který toto vůbec nemá šanci během autoškoly perfektně nacvičit. Ale může to již zkoušet.
A pokud vezmeme metodiku pro zkušební komisaře, tak tam není hodnoceno jako chyba - krátkodobé zablokování zadního kola v přímém směru
Chyba je - dlouhodobé či nekontrolovatelné zablokování zadního kola nebo předního kola ( nedovedu si představit dlouhodobé zablokování předního kola)
- výrazné zvednutí zadního kola nad úroveň vozovky a postavení motocyklu na přední kolo při brzdění tzv. stoppie ( což by nemělo vadit, pokud to někdo bude umět)
A pokud by žák zvládnul zabrzdit podle požadavků, nemělo by to být hodnoceno jako chyba ( ale nejsem komisař) takže komisař to jako závažnou chybu brát.
Metric píše: A krízové brzdenie nie je na krv? .
Samozřejmě. Na některých površích to prostě nemůžeš zamáčknout tak, abys šel zadkem do vzduchu, protože bys hodil hubu na přední.
Edit: Nebo můžeš to zmáčknout, ale může to situaci zhoršit. Ale věřim, že profik kaskadér to dá i na štěrku. Ale to asi nebude případ většiny majitelů velkejch těžkejch motorek.
Naposledy editováno 04.05.2016 13:01:31
Milosh-GSX1400 píše: JohnnyS08> Přesně tak, brzdění pouze přední je chyba a za to tě vyhodí, a navíc když šlápneš první na zadní a pak po sléze na přední tak to nedobrzdíš a když jo tak máš kouř za gumama jako prase a to je taky chyba.... A logicky vyplývá že vždy musíš brzdit nejprve přední aby šla síla na přední kolo kde máš 2 brzdové kotouče - čili větší brzdná účinnost a pak zadní na dobrždění.
takze kdyz zacnes brzdit zadni ta se stane co ? muzu se zeptat kolik mas najezdino ?