Dněprák píše: Neřešíme jízdu podle pravidel, ale zvládnutí úkonů pro samostatnou jízdu.
To vim taky, byl to příklad. Většina holek např. nezacouvá u závěreček ani s károu. Většinou to naštěstí pro ně nikdo nechtěl. Občas jo a to je pak zajímavý.
Dněprák píše: To jsem si myslel. Za 13 hodin se to v žádném případě nedá u začátečníka zvládnout. Ale potom nevím, čím je ta autoškola vyhlášená. Cena poměrně vysoká.
Bude to jako s náklaďákem. Kdo umí a zná techniku ten to dal, kdo se to tam šel teprv učit, neměl moc šanci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Naposledy editováno 02.05.2016 15:36:26
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
PS: Nikde jsem nepsal ze dobry jezdec je dobry pedagog...tim se tu chvastal TEA ...jak ma super autoskolu a stejne to nedal
Naposledy editováno 02.05.2016 16:33:40
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
FishX3 píše: Dněprák> Aby nedošlo k omylu - nejsem schopen posoudit kolik je třeba času na přípravu žáka, je jasný že někdo bude schopen po 10 hodinách a někdo po 50 ...proč ne, důležité je aby ten kdo vyjde z autoškoly něco uměl , uměl alespon základy - bohužel v minulosti tomu tak nebylo. Nejsem pedagog a už vůbec nehodlám někoho cizího řešit - mnohem víc by mne zajímalo zda jsme schopen sám splnit to zkoušku. Ono se do te doby blbe hodnoti jeji naročnost - takže pokud mohu tvou nabidku vyuzit,, rad se sklouznu do LTM a svezu se na opičí dráze. Uvidime, predpokladam ze to bude jeden z tech vetsich stroju co to tam vyzkousi
PS: Nikde jsem nepsal ze dobry jezdec je dobry pedagog...tim se tu chvastal TEA ...jak ma super autoskolu a stejne to nedal
S tím souhlasím ,přijeď, rád Tě uvidím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Nanjua píše: Vyuziju prilezitosti rozjeteho temata a ujistim se...kdyz neudelam test, tak mi vezmou papiry, kdyz udelam test ale nedam jizdy tak mi papiry zustanou....teda doufam. Je to tak, ze ano?
Ano, pokud se nepovede jízda na moto, nemá to nic společného s autem, pokud tam nebude souvislost s porušením pravidel provozu na pozemních komunikací.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
cage11 píše: nejsmutnější na tom vše je, že ti čeští přizdisráči se opičí po západu okopčí něco a protože musíme být v EU nejlepší tak to ještě více utáhnou aby všichni viděli jak jsme dobří. Ve finále je z toho zhovadilost a nesmysl. Jedině čeho zase docílí je že ŔP bude stát nesmysl za stejný počet hodin jako předtím a autoškola bude vysmátá. A nikoho už nezajímá že každý člověk je jiný někomu stačí 13 hod a někdo potřebuje 26 hod. Prostě za 11 000 kc už musím mít takovou službu že to udělám. Myslím tím po praktické stránce. To znamená že pokud vidím že to čověku nejde tak sním jezdím a trénuji to do zblbnutí dokud nebudu vědět že na toto zkrátka projde.. A né že mám ve skupině 10-15lidí odjedu hodinově to samé jako před rokem a nazdar kašpar. Hlavně že mám 100000kc v kapse. Pak toto vše postrádá smysl. A nedivím se že jsou lidi krom autoškol nasraný. Je to úplně to samé jako když chceš podle nové vyhlášky splouvat vodu musíš mít v lodi hasičák.
no tak porad ale jeste funguje to, ze si zadatel muze zjistit, co za svych 10t dostane - a bud to koupi nebo ne, zejo.... tuhle moznost nam zakonama zatim neomezili...
a myslim, ze parametry na ridicak nejsou az takovy paskvil jako ostatni zakony - treba ten s tim hasicakem....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
cage11 píše: nedma> to nezakazuje ale bohužel u tohoto zrovna moc nevím jak to chceš zjistit.
myslim, ze moznosti jsou... jako u vseho ...kdyz si jdes koupit barak, tak si taky overis vsechno mozne, a neuveris jen reklame, nebo ano?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Jinak na viragu 250 jsem kamarádce na gymkhaně odřel stupačky skoro až k rámu, i na tom se dá dobře trénovat Škoda, ostrava byla před měsícem. Jeda zajet za Krupičem do šumperku
https://www.facebook...os/1148178075207176/
Naposledy editováno 02.05.2016 21:55:48
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Kdybych provozoval autoškolu (bůh chraň), přistupoval bych k novým požadavkům čistě formálně (zejména uchazečů kteří si zároveň dělají/už vlastní řidičák na auto) - maximum času věnovat tréninku opičích drah, jízdě v provozu pouze nezbytné minimum, páč se sedadla doprovodné fabie stejně komisař pozná o mojich schopnostech h*vno a bude se soustředit jen na dodržování pravidel. Myslím, že vyjma naprostých dřev by to i šlo stihnout v těch 13 lekcích.
nedma píše: myslim, ze moznosti jsou... jako u vseho ...kdyz si jdes koupit barak, tak si taky overis vsechno mozne, a neuveris jen reklame, nebo ano?
Samozřejmě, že možnosti jsou. Autoškola Ti musí sdělit, co za peníze, které jí dáš Ti naopak dá ona. Je to služba a zákazník by měl vědět co ho čeká. Buď na to přistoupí, nebo ne.
Výcvik motocyklů - 2016
Smluvní podmínky pro výcvik motocyklů platné od 15.3.2016
POZOR !!
I.) Již nově!! Novelizace Zákona č.247/2000 Sb.
Žák podle této novelizace absolvuje výcvik v jízdě na motocyklu a závěrečné zkoušky sám. Při výcviku ho bude doprovázet učitel a u zkoušek komisař na doprovodném motocyklu nebo v osobním automobilu.
Samozřejmě, že v první části výcviku je možné použít motocykl s dvojím ovládáním řízení a zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. Ale celý výcvik musí být směřován k samostatné jízdě.
Nově je v Zákoně 247/2000 Sb. O získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel stanoveno:
Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.
V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova .... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.
Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.
Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!!!!!!!!!!!!
Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.
Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-
V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.
V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem je jasné, že na žáka budou kladeny při výcviku daleko větší nároky ke zvládnutí motocyklu. Žák bude na motocyklu sám a už za něj nikdo v případě potřeby nezmáčkne spojku, nepřibrzdí, ale ani mu ten motocykl nepomůže udržet po zastavení.
II.) PODMÍNKY PRO VÝCVIK SAMOSTATNÉ JÍZDY V PROVOZU.
1. ŽADATEL JE POVINEN DOSTAVIT SE NA JÍZDU V PEVNÉ OBUVI, OBLEČEN DO PEVNÝCH DLOUHÝCH KALHOT A BUNDY S RUKÁVY A RUKAVICEMI.( Toto platí i pro výcvik pokud jede s žadatelem na motocyklu učitel)
Pokud učitel vyhodnotí oblečení žadatele jako nevyhovující, není povinen jízdu provést.
2. AUTOŠKOLA SVĚŘÍ ŽADATELI MOTOCYKL K SAMOSTATNÉ JÍZDĚ V PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH, POKUD SPLŇUJE § 3 odst.2. zákona č. 361/2000 Sb. O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH A O ZMĚNÁCH NĚKTERÝCH ZÁKONŮ , ŽADATEL TEDY:
a) je dostatečně tělesně a duševně způsobilý k řízení motocyklu
b) v potřebném rozsahu ovládá řízení vozidla
c) v potřebném rozsahu ovládá předpisy o provozu na pozemních komunikacích
3) PODMÍNKY PODLE PŘEDCHOZÍHO BODU OVĚŘUJE AUTOŠKOLA TAKTO :
Add a) lékařským posudkem o zdravotní způsobilosti při přihlášení žadatele do výuky a výcviku
Add b) absolvováním zvláštních jízdních úkonů obdobně, jako jsou požadovány pro 1. část zkoušky z odborné způsobilosti podle Vyhlášky č.167/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů(dále jen Vyhláška)
Add c) přezkoušením znalostí testem z pravidel provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy.
4. Zvládnutí úkonů podle bodu 3.Add b) posuzuje učitel Autoškoly a o jejich zvládnutí vyhotoví spolu se žadatelem písemný záznam. O přezkoušení podle bodu 3. Add c) vyhotoví autoškola protokol.
5. Splnění všech tří podmínek podle článku II. Těchto smluvních podmínek je podmínkou pro samostatnou jízdu žadatele na motocyklu v rámci praktického výcviku v provozu na pozemních komunikacích. Bez jejich splnění je Autoškola oprávněna oprávněna odmítnout pokračování ve výcviku praktické jízdy žadatele , případně vypovědět smlouvu o výuce a výcviku s jednodenní výpovědní dobou.
6. Při samostatné jízdě na motocyklu při výcviku a zkoušce z praktické jízdy dává žadateli pokyny učitel Autoškoly nebo zkušební komisař. Žadatel tímto bere na vědomí , že tyto pokyny je povinen respektovat !!!!!
III. PRAKTICKÝ VÝCVIK V ŘÍZENÍ
1) Výcvik na jednom motocyklu – učitel jede společně se žákem na výcvikovém motocyklu s dvojím ovládání
2) Jízda s doprovodem – žadatel řídí motocykl sám a je doprovázen učitelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu.
3) Nácvik na úkony stanovené pro první část zkoušky – žadatel nacvičuje tyto úkony na cvičišti
Důvodem ke splnění těchto závazných podmínek před zahájením samostatné jízdy žadatele v provozu je právní ochrana jak žadatele, tak učitele autoškoly a dále splnění podmínek pro účast v provozu na pozemních komunikacích podle Zákona č.361/2000 Sb.
Zákon. 361/2000Sb., o silničním provozu upravuje základní podmínky pro účast řidiče v provozu na pozemních komunikacích takto :
§2 Vymezení základních pojmů
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj, řidičem je i jezdec na zvířeti
Řidičem je ve smyslu tohoto zákona i žadatel o řidičské oprávnění, který řídí motorové vozidlo
§3 Základní podmínky účasti na provozu na pozemních komunikacích
(2) Řídit vozidlo nebo jet na zvířeti může pouze osoba, která je dostatečně tělesně a duševně způsobilá k řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a v potřebném rozsahu ovládá řízení vozidla nebo jízdu na zvířeti a předpisy o provozu na pozemních komunikacích
(3) Řídit motorové vozidlo může pouze
b) žadatel o řidičské oprávnění, který se pod dohledem učitele autoškoly podrobuje výcviku v řízení motorového vozidla nebo skládá zkoušku z řízení motorového vozidla, nebo
c) osoba, která se pod dohledem učitele autoškoly připravuje k přezkoušení z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel nebo skládá zkoušku v rámci tohoto přezkoušení.
§ 10 Povinnosti provozovatele vozidla
(1) Provozovatel nesmí
a) svěřit řízení osobě, která nesplňuje podmínky §3 odst.2
POJIŠTĚNÍ ŽÁKA A VOZIDLA AUTOŠKOLY
Škody způsobené třetím osobám budou nadále kryty z pojištění motorového vozidla. Zde platí výjimka pro řidiče bez řidičského oprávnění , který se učí vozidlo řídit nebo skládá zkoušku pod dohledem učitele autoškoly.
Škody na vozidle autoškoly jsou hrazeny z havarijního pojištění vozidla autoškoly
Škody na zdraví řidiče( žáka)
a) v případě, že za vznik nehody bude odpovědná autoškola ( vlivem zanedbání, chyby) lze škodu hradit z pojištění odpovědnosti
b) v případě, že za vznik nehody bude odpovědný řidič(žák) ( porušení pravidel provozu, zásad bezpečné jízdy , neuposlechnutí pokynů učitele, komisaře ) škoda bude hrazena pouze pokud má řidič(žák) sjednané úrazové pojištění.
Proto lze stanovit ceník pouze pro zákonem stanovený minimální počet vyučovacích hodin jízdy, což je pro všechny skupiny 13 hodin. ( jen pro zajímavost, ve Francii je to 30 hodin)
Ceník pro jednotlivé skupiny, včetně doprovodného vozidla . 13 vyučovacích hodin (13x 45 min.)
AM od 6 500 Kč
A1 od 6 500 Kč
A2 od 7 500 Kč
A od 8 000 Kč
Rozšíření z :
A1 na A2 4 000 Kč pokud není 2 roky A1 7 h jízda
A1 na A2 2 500 Kč pokud je 2 roky A1 2 h + dopl.zkouška
A1 na A 4 500 Kč
A2 na A 3 000 Kč 3 h + doplňková zkouška
Doplňkový výcvik v autoškole 1 vyučovací hodina (45 min.) + doprovodné vozidlo
AM, A1 550 Kč
A2 600 Kč
A 600 Kč
Doplňkový výcvik v autoškole 1 vyučovací hodina (45 min.) - jedno vozidlo
AM ,A1 400 Kč
A2 450 Kč
A 450 Kč
Ceny jsou platné od 15.3. 2016. V případě změny v průběhu roku budou platit pro žadatele ceny v době nástupu do kurzu.
Souhlasím s využitím foto a videozáznamů z výcviku k použití při výuce a prezentaci na internetu.
Četl a souhlasí s podmínkami výcviku motocyklů.
V Litoměřicích dne …................................................
Žadatel …...................................................................
Zákonný zástupce …..................................................
Autoškola
2 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
FishX3 píše: S Maspem jsme za jedno. Zeptam se - je podle soucasne legislativy moznost nejit do autoskoly ale jit rovnou ke zkouskam? Protoze stejne jako clovek co nezvlada vyuku muze byt clovek co ji nepotrebuje.
Samozřejmě, že legálně to nejde. Protože podmínkou je absolvovaný výcvik v autoškole, který musí být vykázán v patřičných dokumentech.
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Pokud se budete držet při nácviku vyhýbacího manévru rozmístění kuželů návratové brány podle obrázku, tak to je špatně. Podle pokynů pro zkušební komisaře je rozmístění kuželů pro návrat v šířce odpovídající minimálně šířce jízdního pruhu. To znamená 3 m. Tím se značně rozšíří mezera pro návrat . Na všech zatím zveřejněných videích i fotkách byla návratová mezera 1,5 m.
//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2016/13/343930_001.jpg
Naposledy editováno 03.05.2016 10:14:34