Problém u Burgmanů je, že baterka leží. Nemůže se tam dát kdejaký typ. Puze speciální gelová, která je na to stavěná. Dokonce ani v prodejně Varta ji neměli, že ji nevyrábí. Takže budu schánět jinde.
Doufám, že cena bude kolem tisícovky.
Máte někdo nějaké zkušenosti?
Nabíječku mám CTEK 0,8
Naposledy editováno 20.04.2016 18:40:58
http://www.autohorak.cz/autobaterie
byla normálně skladem
připravili ji a vyměnili ..... rok stará není, kupoval jsem ji když jsem ho měl chvíli, tzn má něco málo přes dva.
dobití hobby nabíječky.Baterie přesně rok stará..Skútra jsem minulý týden prodal a koupil K7 a ten
už chytá v pohodě. Jinak nový majitel si tam dal origo baterii za 2700.- (viděl jsem fakturu) a stejně mu to prý ráno nechytne...Tak nevím asi jim naše studené a vlhké počasí nepřeje...Dle servisáka by mohla pomoci irido-svíčka.Jinak K7 zatím testuji , prozatím se mi jeví,že se starším tipem má společný jen název
a zrcátka , ale ne ve všem je lepší.Foto přidám až....nějaké udělám...
Jinak na špatný studený start může mít vliv i přisávání falešného vzduchu, třeba přes prasklou přírubu karbece, nebo špatně dotažené pásky kolem příruby.
Docela záhul je pro startér také starý tvrdý řemen. Startér totiž netočí pouze s motorem, ale také s obouma řemenicemi. Bohužel toto je nevýhoda tohoto řešení.
K5 už je něco jinýho. Za studena maximálně na druhé škitnutí a jede.
Jo Zizour má K7, na vyjížďke jsem ji viděl. Moc pěkná. Hlavně se mi líbí ve předu 2 kotouče.
Baterie by se měla udržovat neustále nabitá, takže žádné cyklování a podobné nesmysly. Olověný akumulátor má životnost pouze cca 200-300 cyklů!!! (míněno vybití na 0% a opětovné nabití na 100%) Pokud se vybíjí méně tak je cyklů více.
Samovybíjení:
Baterie se samovolně vybíjí i když není připojená o 10-20% za měsíc, dle stáří, kvality, teploty atd.
Takže minimálně jednou měsíčně změřte napětí (měla by mít 12,5V) a nejpozději jednou za 3 měsíce ji nechte nabít. NIKDY nenechejte napětí klesnout pod 10,8V - baterie se se rychle zničí (dojde k sulfataci elektrod a je konec) Nevybíjejte NIKDY pod 10,8V!!!
Nabíjení:
Nabíjecí proud by měl být orientačně 1/10 z kapacity = pokud má 12Ah nabíjet prodem 1,2A nebo nižšším. Při překročení nabíjecího proudu (např. silná nabíječka na auto) se opět baterie ničí a navíc zahřívá a může začít plynovat. Lépe nabíjet menším proudem delší dobu. Obecně je potřeba dodat asi 120% energie, která se má uložit. Pro omezení proudu z autonabíječky lze použít třeba žárovku 12V/21W ale je nutno hlavně hlídat napětí (max 14,5V)
Napětí:
Naprázdno nabitá: 12,5-12,8V
Vybitá naprázdno: 11,8 – 12,0V
Nabíjení - pracovní napětí (nastavení regulátoru motocyklu) 14,1 – 14,5V (14,5 už začíná plynovat)
Trvalé nabíjení tzv. udržovací napětí (pohotovost, v zimně a pod) 13,8V
Naposledy editováno 23.04.2016 23:28:32