Téma: úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
 
6.4.2016 v 21:25
Chci se zeptat jak jsou ted ty nove cviceni u RP na moto na cvicisti tak jel to nekdo? Je to tezke nebo ani ne? A jak to je kdyz jedno cviceni udelam spatne nebo to nedokončím.??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:00 | Nahoru | #91
JPJAJDA> Není to tak strašné, všichni straší, ale realita není tak hrozná. Taky jsem z toho měl strach, ale jde to dobře. Za dva týdny dělám závěrečné zkoušky, dám vědět, jak to šlo. Pokud jste z Ostravy, tak můžu doporučit Marka Stibora, je to skvělý týpek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:07 | Nahoru | #92
gugo> v areálu kde pracuji

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:11 | Nahoru | #93
Tea108> dík za tip, ale jsem z Prahy a už jsem začala. Ta moje autoskla chvíli se zkouskama počká. Prý necha jine aby si nabily čumák a pak do toho půjde. Tak snad to stihnu udělat ještě letos

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:14 | Nahoru | #94
U nas v Ope je porad relace na A kolem 5500-6000kc..tak odkdy se to ma zvednat??

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:16 | Nahoru | #95

JPJAJDA píše: gugo> v areálu kde pracuji



aha a nedalo by se tam jezdit slalom ??? ja si obcas jezdim zajezdit k Nehvizdum jak je BEST, ale je to tam dost uzky.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 21:19 | Nahoru | #96
JPJAJDA> Ono to není tak strašné, jen oni to neumí Kdybys měla chuť, tak se někdy ve středu večer stav na strahově, kuželky to je naše. Ono stačí pár drobností, jako, nebýt ztuhlý a koukat se kam chci jet, a ono to jde skoro samo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 22:40 | Nahoru | #97
yamahahaha> Na to mě upozorňoval Marek Stibor, že si mám dát na tyto autoškoly pozor. Lákají na cenu, ale řidičák neuděláš, protože to nejsou motorkáři a nic tě nenaučí a u závěrečných zkoušek to nedáš. Raději vyhledej někoho, kdo má dobré jméno a je vyhlášený. Mě to stojí 11 000,-

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 22:49 | Nahoru | #98
Tea108> u nas to maji ty autoskoly stejne zadna nema pres 7000kc...

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 23:11 | Nahoru | #99
Dnes jsem to taky zkoušel. Samo je stále co pilovat a zlepšovat, ale když to shrnu:
Jízda krokem a zastavovani na jednu nohu bez problémů pokud člověk umí jet pomalu na kole a u motorky pracovat se spojkou, dá se jet krokem v klidu.
Pomalý slalom, na druhý pokus, bez problémů.
Brzdění: neměl jsem problém, ale ne každý to zvládal úplně 100%, chce to trošku vědět jak na to, ale dá se to naučit v klidu.
Osmička a otáčení do U: tady mám problém v hlavě, kdysi se mi zavřely řídítka při otáčení v malé rychlosti a padnul jsem. Od té doby jsem se tomuhle manévru vyhýbal, raději se otočil nadvakrát nebo jakkoli jinak.
Dnešek mi pomohl, protože když jsem viděl jak to 10 lidí udělá a představil si že budu jediný idiot, tak jsem ten psych. blok po několika letech dnes odboural a šlo to oboje.
Ten rychlý slalom je nejtěžší, ale rozumný komisař spíš přihlédne k technice projetí a k úrovni zvládnutí ostatních úkonů a pokud to člověk projede aspoň okolo 40km/h tak by neměl být problém.
Ofiko tolerance je 10%, takže min.rychlost 45 km/h.

Celkově to v praxi není nic těžkého, ale tím jak se to teď všude řeší tak půjde většina lidí na tu zkoušku nervózní a připosraní a největší problém bude v jejich hlavě.

A určitě se ukáže který učitel na moto umí a dokáže to naučit i jiné a který by naopak měl raději změnit způsob obživy..

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 23:42 | Nahoru | #100
Ve středu jsem dělal závěrečné zkoušky na A. Dělalo nás to celkem 6 ze dvou autoškol ( jeden A1, jeden A2, zbytek A ). Pokud vim, tak to byly úplně první zkoušky podle nových pravidel. Sešlo se na to 5 zkušebních komisařů. Prvni překvapeni bylo, že na motorce byly namontovaný zpátky druhý řidítka ( když jsme to trénovaly na cvičáku tak byly sundaný a bylo nám řečeno, že tam při zkoušce nebudou ) - komisaři po poradě rozhodly, že prej ta motorka je s nima otypovaná, tak tam musí být.
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h

První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.

Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.

Všem které to čeká přeju hodně štěstí

Naposledy editováno 15.04.2016 15:36:35

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 07:47 | Nahoru | #101
Koukám že by se šilo nainstalovat na zkušební trať pár sedadel pro čumily a stánek s párkama - - bude na co koukat

Naposledy editováno 15.04.2016 07:48:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 07:55 | Nahoru | #102
FishX3> Hele ryba.... jak je dlouho jsem te nezrel.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 09:18 | Nahoru | #103
MARTlN> Přesně, každou středu odpoledne na Strahově. Po chvíli ti bude připadat, že 6m je zbytečně moc místa

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 13:55 | Nahoru | #104
mhajsman - Je dobré sdělit jak probíhaly zkoušky, ale není dobré uvádět jaká autoškola, kteří komisaři atd. Protože, to co někdo bude považovat za toleranci od komisařů, může někdo považovat za nízkou náročnost a přílišnou benevolenci uvedených komisařů. Nikdy nevíte, kdo si příspěvek na fóru přečte. A mohlo by se stát, že další žáci se na zkouškách dozví, že někdo naprášil, že komisaři nepožadovali stavět motorku na stojan, že ani nebylo vidět jakou jeli rychlostí a pod. A proto od nich nemohou očekávat žádné , sebemenší úlevy protože jim někdo pohrozil určitým postihem za jejich nekvalitní práci.

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 15:38 | Nahoru | #105
Dněprák - souhlasím, upravuji. Nicméně šlo o první zkoušky podle nových pravidel ( sešli se v podstatě všichni komisaři ) a průběh zkoušek jak jsem ho popsal nám byl zcela oficiálně sdělen ( rozhodně ne stylem : "uděláme to tak, ale nikomu to neříkejte" ). Rozhodně jsem nechtěl vyvolat dojem, že nám to potvrdily za účast ( minimálně dva lidé neprospěli, protože nesplnily nějakou úlohu ). Všechny úlohy jsme samozřejmě museli zvládnout, ale byl kladen velký důraz na bezpečnost ( i v té vyhlášce je psáno "přibližně 50km/h" ). To že jsme neviděli údaj z radaru, bylo proto, abychom se soustředily na danou úlohu a nekoukali někam stranou na displej - všichni jsme požadované rychlosti ( +- nějaký kilometr ) dosáhli. Samozřejmě na různých místech republiky se výklad této vyhlášky může lišit, ale myslím si, že v našem případě jednali komisaři zcela profesionálně.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 15:55 | Nahoru | #106

gugo píše: FishX3> Hele ryba.... jak je dlouho jsem te nezrel.



Někdo tu musel dokurvit tu věcnost :)

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 21:13 | Nahoru | #107

mhajsman píše: Ve středu jsem dělal závěrečné zkoušky na A. Dělalo nás to celkem 6 ze dvou autoškol ( jeden A1, jeden A2, zbytek A ). Pokud vim, tak to byly úplně první zkoušky podle nových pravidel. Sešlo se na to 5 zkušebních komisařů. Prvni překvapeni bylo, že na motorce byly namontovaný zpátky druhý řidítka ( když jsme to trénovaly na cvičáku tak byly sundaný a bylo nám řečeno, že tam při zkoušce nebudou ) - komisaři po poradě rozhodly, že prej ta motorka je s nima otypovaná, tak tam musí být.
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h

První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.

Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.

Všem které to čeká přeju hodně štěstí


....pokud člověk narazí na trochu rozumné lidi,tak O.K. ,pokud na idiota,aktivistu a pod.tak to bude asi oříšek pro některé žáky -výše popsané zkoušce "rozumím"a kvituji lidský přístup komisaře ,který bohužel není standardem

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 09:13 | Nahoru | #108
Já osobně si nemůžu stěžovat na přístup komisařů v Ostravě ani Frýdku Místku. Dělala jsem několik papírů a několik zkoušek a zajímavé byly reakce a házení viny na komisaře u lidí, co neudělali. Když jsem se jich ptala nebo učitele, proč to neudělali, tak většinou nedání přednosti v jízdě a takovéto člověka bych v provozu opravdu nechtěla potkat.

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 11:35 | Nahoru | #109
mhajsman zmínil, že závěrečná zkouška se dá dělat na vlastní motorce. Nemá s tím někdo zkušenosti co je všechno potřeba? Příští hodinu se zeptám instruktora, ale kdyby někdo věděl... Nenašel jsem tady na fóru k tomu nic.

Naposledy editováno 16.04.2016 11:36:19

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 11:42 | Nahoru | #110
M4chy> Dneprak to psal , tak hledej.

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 12:02 | Nahoru | #111
Ok, díky už jsem se k tomu pročetl. Kdyby někoho zajímalo:

Pokud by někdo chtěl vlastní motocykl použít v autoškole tak musí:
1. Smlouvou zapůjčit motocykl autoškole do pronájmu
2. Autoškola nechá motocykl schválit jako výcvikové vozidlo autoškoly - zápis do Technického průkazu a Osvědčení o registraci vozidla - poplatek Odboru dopravy 1000 Kč
3. Autoškola nechá zapsat motocykl do seznamu výcvikových vozidel autoškoly
4. Po ukončení výcviku opět vozidlo odhlásit z výcvikových vozidel autoškoly a zrušit záznam jako výcvikové vozidlo autoškoly v TP A ORV

Více na: http://www.motorkar...mp;pgr=3#goto9005487
Copyright © Motorkari.cz


Citace od Dněpráka.
Tohle si teda nechám ujít, i když radši bych položil vlastní motorku a nadával sobě, než školní.

Naposledy editováno 16.04.2016 12:04:04

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 17:28 | Nahoru | #112
M4chy> položit školní a za pár stovek opakovat je horší než položit vlastní a opravovat za x tisíc??? zajímavá myšlenka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

16.4.2016 v 23:58 | Nahoru | #113
Simitom> Doporučuju letiště Hoškovice, dá se jezdit a máme tam i značenou trať podle nových zkoušek. Podrobnosti na www.lkmh.cz

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

17.4.2016 v 20:38 | Nahoru | #114
zdar lidi
již také řešíme ŘP a cvičení na motce. jako hodný přítel jsem se toho ujal a se štěstím bydliště cvičíme kolem nymburka ... Milovice a Hořátev. kužely máme od fodbalu a zatím po pár hodinách docela úspěchy na začátečnici .opravdu to chce jen trénovat . já po 5letech /70tisících km /3motoškolách /cvičení na strahově mezi kuželi a následná soutěž u Landy v kolíně zvládám bez problémů ,jen slalom v 50km/h je docela hraniční aspon teda na V STROM 650














1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

18.4.2016 v 07:30 | Nahoru | #115
mr.bob>
Slalom se jezdí v rychlosti 40 km/h. Jen aby zbytečně někteří netrénovali v 50 km/h. V 50 km/h se jezdí vyhýbací manévr a úkony brzdění.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

18.4.2016 v 09:37 | Nahoru | #116
Brets> Díky za radu. Na doporučení už jsem se kouknul na web.

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

18.4.2016 v 11:05 | Nahoru | #117
Tak jsme taky malovaly a zkoušely. Rychlý slalom úplně bez problémů - dá se i rychleji. Pomalý slalom už je trochu horší - poslední kužel dělá problém. Brždění v pořádku, jen je nutno dát pozor na zablokování zadního kola - dceři se dělo aniž by to postřehla. Otáčení úplně bez problémů, Vyhýbací manévr z počátku nemožný ve vyšší rychlosti než 30, ale pak jsem zjistil, že rozměry nalezené na netu nesouhlasí, vybočení je jen do sousedního pruhu (původně dle špatného nákresu z netu přes jeden pruh), po úpravě na správné rozměry bez problémů. Největší problém je s osmičkou - na Mitu se nedá vejít do omezení šířky 6 m - malý rejd, ani při velkém náklonu, kdy už hrozí pád - řízení je na dorazu - korekce je možná pouze plynem - tam je velký problém, ale na klasické kratší moto s větším rejdem to snad půjde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

18.4.2016 v 21:29 | Nahoru | #118
Dněprák> no super asi mi to uniklo nevím .tak to už zvládá a já v 50km/h ted přijde vyhejbání a 8 tak jsem zvědavej

mito7 no kdzž není rejd tak zkusit trošku zrychlit a naklopit ????? zdá se to těžký ale i stromek vysokej a těžkej v rukou lajka je jak beránek při náklonu po pár hodinách a rozbytým blinkru skoro mi odřela stupačky a to byla 4lekce cca 8-10h jízd









(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

18.4.2016 v 21:39 | Nahoru | #119
Je zajímavé Vás poslouchat, jak se učíte základní prvky gymkhany, ke kterým jsem přičichl loni.

mito7> Přidej trochu plyn, jen tolik, abys napnul řetěz a trochu Tě to tahalo ven ze zatáčky a zárověň lehce šlápni na zadní brzdu. Během toho koukej ne před sebe, ne na následující kužel, ale ještě o kousek dál do míst, kde budeš zatáčet okolo dalšího kuželu.

Edit: www.youtube.com/watch

Naposledy editováno 18.04.2016 21:50:05

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

19.4.2016 v 06:14 | Nahoru | #120

mr.bob píše: Dněprák> no super asi mi to uniklo nevím .tak to už zvládá a já v 50km/h ted přijde vyhejbání a 8 tak jsem zvědavej

mito7 no kdzž není rejd tak zkusit trošku zrychlit a naklopit ????? zdá se to těžký ale i stromek vysokej a těžkej v rukou lajka je jak beránek při náklonu po pár hodinách a rozbytým blinkru skoro mi odřela stupačky a to byla 4lekce cca 8-10h jízd











A to je jedna z možností, jak ušetřit za cenu v autoškole. Hodiny které jezdila na tvojí motorce vyjdou daleko levněji, než hodiny jízdy v autoškole. Pokud ovšem nepůjde do autoškoly, které stanovily vysokou cenu bez ohledu na to kolik žák opravdu odjezdí a všichni zaplatí stejně. Na to pozor. Od autoškoly požadovat co všechno v té ceně je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist