1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Jízda krokem a zastavovani na jednu nohu bez problémů pokud člověk umí jet pomalu na kole a u motorky pracovat se spojkou, dá se jet krokem v klidu.
Pomalý slalom, na druhý pokus, bez problémů.
Brzdění: neměl jsem problém, ale ne každý to zvládal úplně 100%, chce to trošku vědět jak na to, ale dá se to naučit v klidu.
Osmička a otáčení do U: tady mám problém v hlavě, kdysi se mi zavřely řídítka při otáčení v malé rychlosti a padnul jsem. Od té doby jsem se tomuhle manévru vyhýbal, raději se otočil nadvakrát nebo jakkoli jinak.
Dnešek mi pomohl, protože když jsem viděl jak to 10 lidí udělá a představil si že budu jediný idiot, tak jsem ten psych. blok po několika letech dnes odboural a šlo to oboje.
Ten rychlý slalom je nejtěžší, ale rozumný komisař spíš přihlédne k technice projetí a k úrovni zvládnutí ostatních úkonů a pokud to člověk projede aspoň okolo 40km/h tak by neměl být problém.
Ofiko tolerance je 10%, takže min.rychlost 45 km/h.
Celkově to v praxi není nic těžkého, ale tím jak se to teď všude řeší tak půjde většina lidí na tu zkoušku nervózní a připosraní a největší problém bude v jejich hlavě.
A určitě se ukáže který učitel na moto umí a dokáže to naučit i jiné a který by naopak měl raději změnit způsob obživy..
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h
První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.
Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.
Všem které to čeká přeju hodně štěstí
Naposledy editováno 15.04.2016 15:36:35
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Naposledy editováno 15.04.2016 07:48:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
mhajsman píše: Ve středu jsem dělal závěrečné zkoušky na A. Dělalo nás to celkem 6 ze dvou autoškol ( jeden A1, jeden A2, zbytek A ). Pokud vim, tak to byly úplně první zkoušky podle nových pravidel. Sešlo se na to 5 zkušebních komisařů. Prvni překvapeni bylo, že na motorce byly namontovaný zpátky druhý řidítka ( když jsme to trénovaly na cvičáku tak byly sundaný a bylo nám řečeno, že tam při zkoušce nebudou ) - komisaři po poradě rozhodly, že prej ta motorka je s nima otypovaná, tak tam musí být.
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h
První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.
Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.
Všem které to čeká přeju hodně štěstí
....pokud člověk narazí na trochu rozumné lidi,tak O.K. ,pokud na idiota,aktivistu a pod.tak to bude asi oříšek pro některé žáky -výše popsané zkoušce "rozumím"a kvituji lidský přístup komisaře ,který bohužel není standardem
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Naposledy editováno 16.04.2016 11:36:19
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Pokud by někdo chtěl vlastní motocykl použít v autoškole tak musí:
1. Smlouvou zapůjčit motocykl autoškole do pronájmu
2. Autoškola nechá motocykl schválit jako výcvikové vozidlo autoškoly - zápis do Technického průkazu a Osvědčení o registraci vozidla - poplatek Odboru dopravy 1000 Kč
3. Autoškola nechá zapsat motocykl do seznamu výcvikových vozidel autoškoly
4. Po ukončení výcviku opět vozidlo odhlásit z výcvikových vozidel autoškoly a zrušit záznam jako výcvikové vozidlo autoškoly v TP A ORV
Více na: http://www.motorkar...mp;pgr=3#goto9005487
Copyright © Motorkari.cz
Citace od Dněpráka.
Tohle si teda nechám ujít, i když radši bych položil vlastní motorku a nadával sobě, než školní.
Naposledy editováno 16.04.2016 12:04:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
již také řešíme ŘP a cvičení na motce. jako hodný přítel jsem se toho ujal a se štěstím bydliště cvičíme kolem nymburka ... Milovice a Hořátev. kužely máme od fodbalu a zatím po pár hodinách docela úspěchy na začátečnici .opravdu to chce jen trénovat . já po 5letech /70tisících km /3motoškolách /cvičení na strahově mezi kuželi a následná soutěž u Landy v kolíně zvládám bez problémů ,jen slalom v 50km/h je docela hraniční aspon teda na V STROM 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Slalom se jezdí v rychlosti 40 km/h. Jen aby zbytečně někteří netrénovali v 50 km/h. V 50 km/h se jezdí vyhýbací manévr a úkony brzdění.
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
mito7 no kdzž není rejd tak zkusit trošku zrychlit a naklopit ????? zdá se to těžký ale i stromek vysokej a těžkej v rukou lajka je jak beránek při náklonu po pár hodinách a rozbytým blinkru skoro mi odřela stupačky a to byla 4lekce cca 8-10h jízd
mito7> Přidej trochu plyn, jen tolik, abys napnul řetěz a trochu Tě to tahalo ven ze zatáčky a zárověň lehce šlápni na zadní brzdu. Během toho koukej ne před sebe, ne na následující kužel, ale ještě o kousek dál do míst, kde budeš zatáčet okolo dalšího kuželu.
Edit: www.youtube.com/watch
Naposledy editováno 18.04.2016 21:50:05
mr.bob píše: Dněprák> no super asi mi to uniklo nevím .tak to už zvládá a já v 50km/h ted přijde vyhejbání a 8 tak jsem zvědavej
mito7 no kdzž není rejd tak zkusit trošku zrychlit a naklopit ????? zdá se to těžký ale i stromek vysokej a těžkej v rukou lajka je jak beránek při náklonu po pár hodinách a rozbytým blinkru skoro mi odřela stupačky a to byla 4lekce cca 8-10h jízd
A to je jedna z možností, jak ušetřit za cenu v autoškole. Hodiny které jezdila na tvojí motorce vyjdou daleko levněji, než hodiny jízdy v autoškole. Pokud ovšem nepůjde do autoškoly, které stanovily vysokou cenu bez ohledu na to kolik žák opravdu odjezdí a všichni zaplatí stejně. Na to pozor. Od autoškoly požadovat co všechno v té ceně je.