Téma: Vybírám cestovní enduro
8.9.2015 v 13:49
Ahoj, vybírám cestovní enduro a potřebuji poradit. Chci jezdit především po cestách (radši ALU kola než drátěné), Alpy, Dolomity atd. Motorka by měla být v prvé řadě pohodlná jak pro řidiče, tak pro spolujezdce (široké sedadlo). S manželkou máme oba 180cm na výšku, takže by motorka měla být dostatečně velká a vysoká. Mám zatím v hledáčku dva kandidáty a to R1200GS nebo DL1000 V-Strom. Nějaké tipy na další alternativy? Do motorky chci dát 150 - 180 tis. Kč. Díky.
2 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
To jsem zase něco nakousl.
Ale dozvěděl jsem se spoustu věcí. Hliníkové kufry jsou jen adventure moda a že neexistuje hliníkáč co vydrží víc něž nějakej papundekl od Hondy. Přeci se člověk někdy zasměje.
Co takhle že hlinikáči máš oka kam můžeš cokoli přikurtovat, můžeš mít oddělávací víka, jsou hranaté takže se tam efektivně naskládáš spoustu věcí..atd
A ta největší, mají vrchní plnění . Otvírání doboku kdy se ti polovina věcí vysype na parkoviště je dost otravný.
Geoffrey: Proto jsem psal potencionálně velkou škodu. Totiž často nepadáš na naprosto volné ploše. Umím si představit nějaký "hrb", který by rozlámal to krásné zrcátko v kapotáži.
Naposledy editováno 16.04.2016 16:51:18
Ale dozvěděl jsem se spoustu věcí. Hliníkové kufry jsou jen adventure moda a že neexistuje hliníkáč co vydrží víc něž nějakej papundekl od Hondy. Přeci se člověk někdy zasměje.
Co takhle že hlinikáči máš oka kam můžeš cokoli přikurtovat, můžeš mít oddělávací víka, jsou hranaté takže se tam efektivně naskládáš spoustu věcí..atd
A ta největší, mají vrchní plnění . Otvírání doboku kdy se ti polovina věcí vysype na parkoviště je dost otravný.
Geoffrey: Proto jsem psal potencionálně velkou škodu. Totiž často nepadáš na naprosto volné ploše. Umím si představit nějaký "hrb", který by rozlámal to krásné zrcátko v kapotáži.
Naposledy editováno 16.04.2016 16:51:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Tech> No, kdybych měl motorku vybírat podle toho, jaké škody budu mít, když mi spadně, tak si vyberu 15 let starou pojízdnou krosku Ale to by se asi manželce nelíbilo, a než bych dojel do Chorvatska, tak by bylo po mě... Obávám se, že když nešikovně položíš jakoukoli novou cestovní motorku (cenduro nebo cesťáka) v 50km/h tak ty škody budou +- stejný. Na BMW GS odděláš motor, na jiných kapoty, plexi a ty cingrlátka, co tam dnes všichni vozí, kufry, výfuk atd. Proto tam mám padáky, platím si dobrou havarijku a budu hlavně doufat, že mě to nepotká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Tech> vrchní plnění u kufru je výhoda? Já teda věci denní spotřeby dám do topcase a tankvaku a do bočních lezu jen večer... A to tak, že ho sundam a odnesu do hotelu nebo ke stanu. Hliníkový kufry napevno na motorce mi přijdou nešikovný. A dělají právě tu "adventure módu " kdy s nima každý na adventure motorce jezdí všude i po městě, protože nejdou jednoduše sundat.
Jo a ty oka se dají přidělat na každý kufr...
Naposledy editováno 16.04.2016 22:37:31
Jo a ty oka se dají přidělat na každý kufr...
Naposledy editováno 16.04.2016 22:37:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
karf> A ty jsi ještě neviděl odnímatelné hliníky ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Tech> Samozřejmě že viděl. Ale většina "hliníků" jsou pevně přimontované = přišroubované. I proto, že to je pevnější pro případ pádu. Naopak plastový kufry mají všechny jednoduchý způsob nacvaknutí na rám + zámek.
Ale nic to nemění na tom vrchním plnění. Já teda věci do bočních kufrů dávám v igeliťácích, nebo taškách tak nějak pohromadě. Rozhodně nevezmu komínek spoďárů a nevložím jej do kufru. I proto nechápu to vysypávání při otevření bočního kufru na motorce.
Naposledy editováno 17.04.2016 12:23:24
Ale nic to nemění na tom vrchním plnění. Já teda věci do bočních kufrů dávám v igeliťácích, nebo taškách tak nějak pohromadě. Rozhodně nevezmu komínek spoďárů a nevložím jej do kufru. I proto nechápu to vysypávání při otevření bočního kufru na motorce.
Naposledy editováno 17.04.2016 12:23:24
Měl jsem půlené odnímatelné pasťáky, udělal jsem si kompozitové s horním plněním a do půlených bych už nešel.
Půlený plasťák nemůžeš napěchovat, protože jinak většinou nedoléhá šev a teče do něj, tak se vozí hodně vzduchu. Při otvírání se musí pokaždé sundávat a jelikož je jich většina dělených zhruba v půlce, i tak vypadne po otevření spousta věcí na cestu. Nesporná výhoda je odnímatelnost, což se ovšem použitím horního plnění nevylučuje.
Horní plnění má malou plochu těsnění, tak pravděpodobnost zatečení je minimální. Při stejné litráži se do nich vleze více díky možné kompresi a při rozumném rozvrstvení nepotřebných věcí na spodek nevadí ani menší přístupnost všech věcí naráz. Další výhodou konstrukce uzavřené krabice je pevnost, která při pádu odolá mnohem více, než dvě půlky. Nevýhoda neodnimatelnosti nemusí být až tak veliká. Spím jen pod stanem s motorkou vedle, tak nepotřebuji nic sundávat, hoteloví nocležníci naopak odnímatelnost ocení. Montáž celého nosiče i s kuframa je pro mne otázkou 5 minut, tak jej dávám jen 2x do roka na nějaký trip, jinak jezdím bez.
Půlený plasťák nemůžeš napěchovat, protože jinak většinou nedoléhá šev a teče do něj, tak se vozí hodně vzduchu. Při otvírání se musí pokaždé sundávat a jelikož je jich většina dělených zhruba v půlce, i tak vypadne po otevření spousta věcí na cestu. Nesporná výhoda je odnímatelnost, což se ovšem použitím horního plnění nevylučuje.
Horní plnění má malou plochu těsnění, tak pravděpodobnost zatečení je minimální. Při stejné litráži se do nich vleze více díky možné kompresi a při rozumném rozvrstvení nepotřebných věcí na spodek nevadí ani menší přístupnost všech věcí naráz. Další výhodou konstrukce uzavřené krabice je pevnost, která při pádu odolá mnohem více, než dvě půlky. Nevýhoda neodnimatelnosti nemusí být až tak veliká. Spím jen pod stanem s motorkou vedle, tak nepotřebuji nic sundávat, hoteloví nocležníci naopak odnímatelnost ocení. Montáž celého nosiče i s kuframa je pro mne otázkou 5 minut, tak jej dávám jen 2x do roka na nějaký trip, jinak jezdím bez.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
karf> Mít odnimatelné hliníky je běžná věc, případně se nechá pořešit celkem levně (další výhoda hliníku, přišroubuješ/přivaříš co se ti zamane). Že je výhoda mít je přišroubované pro případ pádu je zcestné, naopak je velice vhodné aby při nějaké mordě vypadly a nezdemolovaly motorku.
A jak psal fidlimidli, do hliníku se vejde víc při menší šířce motorky. Já například mám kufry na TA jen o 2cm širší než řidítka. Mít plastový jako mám TOP byl bych o 15cm širší.
Naposledy editováno 17.04.2016 13:06:57
A jak psal fidlimidli, do hliníku se vejde víc při menší šířce motorky. Já například mám kufry na TA jen o 2cm širší než řidítka. Mít plastový jako mám TOP byl bych o 15cm širší.
Naposledy editováno 17.04.2016 13:06:57
Tech> Až vyjedu s hliníkama na GTR, ta budu vypadat jak debil Standardně máme všechy kufry plné, věci v taškách. Přijedu na hotel, zaparkuji, sundám kufry, odnesu na pokoj, vybalím, umyju se, převlíknu se, jdu na večeři, do welness nebo zapařit. Samozřejmě s manželkou. 99% našeho cestování po Evropě A moc nám to vyhovuje I ty plasťáky. I ta motorka.
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
Nazdar kluci , tak jeden člověk ( lukee 159) chtěl poradit jakou motorku a teď se tu řešej jenom kufry. Nechte kufry kuframa a spíš mu napište svoje názory na moto. Pokud nemá moto tak určitě ho kufry nezajímají.
Zdravím lukee 159
Zdravím lukee 159
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
MartinVolejnik>
A pokud bych se měl vyjádřit k motorce:
Pro 99% lidí znamená cestování vyrazit jednou za rok na pár dní k moři, nebo do hor a zbytek sezony se cmrndají okolo komína v ČR. Z toho vycházím. Proto mi příjde 300kg auto na dvou kolech nevhodné. Bude to dobrá volba pro lidi křižující Evropu asfaltem od hotelu k hotelu s velkým km nájezdem, ale pro člověka, který spí třeba na divoko pod stanem a potřebuje za vhodným místem ujet kousek i mimo asfalt už to bude nepříjemné. Dále je potřeba brát v úvahu, že spousta krásných byť lehce jetelných šotolinových cest, kterých je třeba na Balkáně spousta bude silničním parníkům zapovězena.
Záleží tedy na pisateli, zda hodlá převážně brázdit silnice dlouhými štrekami s velkým denním nájezdem na pohodlném GTR, RT atp. chráněn před nepřízni počasí za cenu jednoúčelovosti, nebo bude převážně jezdit kolem komína s o 60-70kg lehčí, univerzální motorkou typu cestovního endura a jednou za rok někam vyrazí. Co si budeme povídat, stejně jsou stavěna především na silnici a v pohodlí zase tak výrazný rozdíl není.
Je tedy zbytečné dohadovat se, zda GTR, nebo Strom. Logicky by každý měl zvolit motorku podle toho, který jízdní režim bude převažovat.
A pokud bych se měl vyjádřit k motorce:
Pro 99% lidí znamená cestování vyrazit jednou za rok na pár dní k moři, nebo do hor a zbytek sezony se cmrndají okolo komína v ČR. Z toho vycházím. Proto mi příjde 300kg auto na dvou kolech nevhodné. Bude to dobrá volba pro lidi křižující Evropu asfaltem od hotelu k hotelu s velkým km nájezdem, ale pro člověka, který spí třeba na divoko pod stanem a potřebuje za vhodným místem ujet kousek i mimo asfalt už to bude nepříjemné. Dále je potřeba brát v úvahu, že spousta krásných byť lehce jetelných šotolinových cest, kterých je třeba na Balkáně spousta bude silničním parníkům zapovězena.
Záleží tedy na pisateli, zda hodlá převážně brázdit silnice dlouhými štrekami s velkým denním nájezdem na pohodlném GTR, RT atp. chráněn před nepřízni počasí za cenu jednoúčelovosti, nebo bude převážně jezdit kolem komína s o 60-70kg lehčí, univerzální motorkou typu cestovního endura a jednou za rok někam vyrazí. Co si budeme povídat, stejně jsou stavěna především na silnici a v pohodlí zase tak výrazný rozdíl není.
Je tedy zbytečné dohadovat se, zda GTR, nebo Strom. Logicky by každý měl zvolit motorku podle toho, který jízdní režim bude převažovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Parťák na ježdění BMW R 1200 GS | Dinkoš | 5 | 26.10.2024 v 10:52 OndrejGS |
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
který ročník vybrat BMW R 1200 GS | Kuzy | 16 | 26.9.2024 v 17:54 TomH |