globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
 
22.1.2016 v 14:19
Caute jakou máte zkušenost s STK 2016 zajimají me předělané motocykly typu street, caferacer atd. Pry delaji problémy i kvuli laufum. Prosli jste. Ja delal v roce 2015, technik se podival jestli sviti, stav gum, a technicka byla hotova.http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig


Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:04 | Nahoru | #1561

tomino1270 píše: Petr_Ajs> to bylo k těm krabicím a evidenčce, ne k technicky Krabice ti sice projdou ale spravně by ti na úřadě měli vzít malej techničák a novej dostaneš až to složíš a uděláš technickou. Ale přepsat to můžeš, jen si nezajezdíš.



A z čeho vycházíš? Evidenčka se dělá při změně majitele. Důvod zabavení techničáku mi není znám... Když ti propadne technická na autě či mašině, tak ti taky nikdo nezabavuje techničák.. Samo, že se jezdí až s technickou, to nikdo nepopírá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:04 | Nahoru | #1562

hagrid.hagrid píše: Omyl tady se trošku pleteš . vlastní zkušenost
Evidenčka na Jawě 634/350 v techničáku psáno červená a černá ---
skutečnost modrá a černá
výsledek evidenční kontrola nevyhovuje ,změna barvy (modrá zákl+ černá) . ( vše ostatní ok) ale na přepis vozidla toto némá vliv a při přepisu ti rovnou udělají změnu v TP. Takhle mi to řekl techni co evidenčku dělal(Tábor) a i na registru mi to potvrdili bez problémovým přepisem (Praha)



Tak zrovna s barvou je to jednoduché, ale pokud Ti nebude souhlasit štítek či rozměry pneu atd. Tak musíš znovu na evidenčku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:06 | Nahoru | #1563

PEPAFJR píše: Tak zrovna s barvou je to jednoduché, ale pokud Ti nebude souhlasit štítek či rozměry pneu atd. Tak musíš znovu na evidenčku.



Ale opět mluvíš o koze a my o voze. Nikdo nezpochybňuje, že neprojdeš, když něco není v pořádku. Pokud máš špatný rozměr pneu či štítek, tak by jsi evidenčkou projít neměl a to oprávněně... Tohle se zde neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:10 | Nahoru | #1564
PEPAFJR> no jasně ,to ostaní je to celkem logické ,ale mám pocit že pneu nemá s evidenčkou nic společného to pak až TK kde vše musí souhlasit. aby jsi dostal povolení pro provoz vozidla . Evidenčka tě neopravnuje provozu vozidla

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:11 | Nahoru | #1565
Petr_Ajs> Tvl musíš se úplně ke každému příspěvku vyjadřovat, opakovat se a zasírat to tady ? Nic se z toho člověk nedoví, jenom jak si namasíruješ svoje ego...

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:12 | Nahoru | #1566
hagrid.hagrid>
Úkony prováděné při evidenční kontrole:

VIN (výrobní číslo vozidla)
číslo motoru a jeho typ - soulad podvozku a typu motoru dle výrobce (číslo motoru se kontroluje pouze pokud je uvedeno v TP)
barva karoserie
zápis tažného zařízení
počet míst k sezení
zápis ABS a řazení
výrobní štítek a jeho údaje
vybavení pevnou přepážkou oddělující nákladní prostor od cestujících (u nákladních a montážních vozidel)
tachograf (je-li předepsán)
rozměry ráfků
rozměry a typy pneumatik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:16 | Nahoru | #1567

Petr_Ajs píše: Ale opět mluvíš o koze a my o voze. Nikdo nezpochybňuje, že neprojdeš, když něco není v pořádku. Pokud máš špatný rozměr pneu či štítek, tak by jsi evidenčkou projít neměl a to oprávněně... Tohle se zde neřeší.



Tak proč když jsem žádal o techničák to prošlo a pak ještě několikrát a teď najednou ne. Pokud si koupíš nové auto tak přeci po Tobě nikdo nemůže za deset let chtít nějaký jiný světla. Nebo Ty si myslíš, že jo?

STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:18 | Nahoru | #1568
Petr_Ajs> Díky . Naštěstí je to oboustranný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:19 | Nahoru | #1569

PEPAFJR píše: Tak proč když jsem žádal o techničák to prošlo a pak ještě několikrát a teď najednou ne. Pokud si koupíš nové auto tak přeci po Tobě nikdo nemůže za deset let chtít nějaký jiný světla. Nebo Ty si myslíš, že jo?



Nemyslím samozřejmě, alě nějak nechápu, co to má společného s tím, že se dotyčný bál jít na STK s výfukem, který má homologaci pro dotyčné vozidlo a chtěl ho demontovat a měnit kvůli kontrole za originál. Jinak tě samozřejmě chápu.

1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:40 | Nahoru | #1570
Ahoj, tak dnes STK po dvou letech.
Pořád na stejné STK a to co nebyl "problém" už problém být může ,protože technici kromě "E" a naprostého souladu s TP. řeší hlavně to,že se fotí a vše viditelné je na fotce napořád.
Bez problému je v podstatě pouze stav moto tak jak opouští továrnu Vše co je nad tento rámec musí být homologováno pro daný typ moto,nebo zapsáno jako "vyjímka".
Čím mladší rok výroby motorky,tím náročnější předpisy musí splňovat.....platí hlavně o hlučnosti !
Táákk a teď jsem zvědavý,kolik z Vás má homologované třeba kožené brašny - senior s Virglem musel přijet podruhé a bez nich.

Tolik moje osobní zkušenost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:47 | Nahoru | #1571
Petr_Ajs> zabavení je špatný slovo, přesnější by bylo že ti nevydají novej se tvým jménem, na vozidlo nezpůsobilý k provozu. Dostaneš jen velkej zpátky a pro malej si přijď s protokolem z technický kontroly.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:51 | Nahoru | #1572

tomino1270 píše: Petr_Ajs> zabavení je špatný slovo, přesnější by bylo že ti nevydají novej se tvým jménem, na vozidlo nezpůsobilý k provozu. Dostaneš jen velkej zpátky a pro malej si přijď s protokolem z technický kontroly.



I kdyby to tak bylo... Ten malej techničák je mi stejně k hovnu, dokud to nezprovozním...

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:55 | Nahoru | #1573
Petr_Ajs> jen jsem se vybavil origo a homo věcma pro případ eliminace prudy ze strany zákona a koneckonců líp se pak bude prodávat.....otázka na str.1. je poněkud jiná.

Naposledy editováno 14.04.2016 18:58:31

2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 18:55 | Nahoru | #1574
Tak už jsem byl konečně na STK 3x. A je to fakt na pič.. Kupoval jsem motocykl, bylo to 150km od domova, domluvil jsem se na středu at to rovnou přepíšu. Byl jsem na 3 stk a
všude se musí objednat na evidenční kontrolu.To je bordel. Takže jsem nikde neudělal evidenčku. Musel jsem odjet a poslat papíry a plnou moc původnímu maj. Jednalo se o motocykl Yuki Vista. Přijel jsem domů a jel na STK a za prvé. Ty padací rámy nemají E, musí se sundat, ty kufry plastové a ty světla co jsou v kufrech nemají taky E. Přední světla přídavné taky bez E, sudat. Motorka je ve 100% stavu přímo od čínského prodejce. Nevím kde je chyba. A zrcátka musí být na levé i pravé straně, to si nemyslel prodavajicí, který mě ujištoval, že stačí jen na levé straně . Naštěstí jsem měl náhradní u sebe
Další STK chopper muselo jít všechno dolů plexi, třásně, kožené brašny, padací rám, řidítka prý musí byt holé.
Další STK auto, jak naschvál mě začalo blikat airbag, někdy bliká někdy né. Tak odjezd, je to zavážná chyba STK na 1měsíc
A ještě jedna perlička z NJ. Přijel borec na choppru na STK a technik si na motocykl sedl nastartoval a chtěl se projet. Majit to zakázal, že mu to může nabourat a kdo mu to zaplatí. Technik ho tedy vyhodil, že pokud neprojede motorku, nemůže dát technickou. Tak šel jinam. Jediná dobrá zpráva je, že někteří technici půjči nářadí na demontáž doplnků, jako padací ramy atd. At jde do prdele celá posraná vláda a ty jejich zákony! Tehdy stála STK 250kč ted 600kč plus 250kč opravné.

1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 19:22 | Nahoru | #1575
Doprdele a co stromečky, myslím ty v autech, voňavý, taky na ně bude homologace??
No asi až dojde technická, tak neprojdu a budu jezdit bez technické. Hold mě nic jiného nezbude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 19:33 | Nahoru | #1576
JUPP67> Ne, vyměníš to za origo stromeček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 19:46 | Nahoru | #1577
D-fens> jenže jak po nehodě najdou v autě stromeček tak mu pojišťovna řekne že stromeček voněl nevhodně, což ovlivnilo jeho psychický stav a tedy i rychlost reakce a vyhodnocení dané situace, takže kdyby ho neměl, nebo měl schválenou vůni, tak by se to nestalo. Já bych to neriskoval radši.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 19:48 | Nahoru | #1578

ciman píše: Tak už jsem byl konečně na STK 3x. A je to fakt na pič.. Kupoval jsem motocykl, bylo to 150km od domova, domluvil jsem se na středu at to rovnou přepíšu. Byl jsem na 3 stk a
všude se musí objednat na evidenční kontrolu.To je bordel. Takže jsem nikde neudělal evidenčku. Musel jsem odjet a poslat papíry a plnou moc původnímu maj. Jednalo se o motocykl Yuki Vista. Přijel jsem domů a jel na STK a za prvé. Ty padací rámy nemají E, musí se sundat, ty kufry plastové a ty světla co jsou v kufrech nemají taky E. Přední světla přídavné taky bez E, sudat. Motorka je ve 100% stavu přímo od čínského prodejce. Nevím kde je chyba. A zrcátka musí být na levé i pravé straně, to si nemyslel prodavajicí, který mě ujištoval, že stačí jen na levé straně . Naštěstí jsem měl náhradní u sebe
Další STK chopper muselo jít všechno dolů plexi, třásně, kožené brašny, padací rám, řidítka prý musí byt holé.
Další STK auto, jak naschvál mě začalo blikat airbag, někdy bliká někdy né. Tak odjezd, je to zavážná chyba STK na 1měsíc
A ještě jedna perlička z NJ. Přijel borec na choppru na STK a technik si na motocykl sedl nastartoval a chtěl se projet. Majit to zakázal, že mu to může nabourat a kdo mu to zaplatí. Technik ho tedy vyhodil, že pokud neprojede motorku, nemůže dát technickou. Tak šel jinam. Jediná dobrá zpráva je, že někteří technici půjči nářadí na demontáž doplnků, jako padací ramy atd. At jde do prdele celá posraná vláda a ty jejich zákony! Tehdy stála STK 250kč ted 600kč plus 250kč opravné.



Tak kdyby mě vyhodil kvůli tomu, že ho nenechám svýzt, tak bych tam udělal takovou melu, že by se hoch posral...

1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 19:49 | Nahoru | #1579
Tady už nikdo hledat informace nebude,když to zaplevelil Ajs...

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 20:20 | Nahoru | #1580

tomino1270 píše: D-fens> jenže jak po nehodě najdou v autě stromeček tak mu pojišťovna řekne že stromeček voněl nevhodně, což ovlivnilo jeho psychický stav a tedy i rychlost reakce a vyhodnocení dané situace, takže kdyby ho neměl, nebo měl schválenou vůni, tak by se to nestalo. Já bych to neriskoval radši.



Pokud ten stromeček nezkouří, tak by to mohlo projít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 20:30 | Nahoru | #1581

alespilot píše: Ahoj, tak dnes STK po dvou letech.
Pořád na stejné STK a to co nebyl "problém" už problém být může ,protože technici kromě "E" a naprostého souladu s TP. řeší hlavně to,že se fotí a vše viditelné je na fotce napořád.
Bez problému je v podstatě pouze stav moto tak jak opouští továrnu Vše co je nad tento rámec musí být homologováno pro daný typ moto,nebo zapsáno jako "vyjímka".
Čím mladší rok výroby motorky,tím náročnější předpisy musí splňovat.....platí hlavně o hlučnosti !
Táákk a teď jsem zvědavý,kolik z Vás má homologované třeba kožené brašny - senior s Virglem musel přijet podruhé a bez nich.

Tolik moje osobní zkušenost.



To ti tu borci vysvětlí, že to nebede tak horký a že není důvod se klepat. Protože někde jinde někdo přimhouřil oko.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 20:40 | Nahoru | #1582

rancher píše: Tady už nikdo hledat informace nebude,když to zaplevelil Ajs...



kdyz si te da do ignoru jako me, budes to tu mit docela cisty :)

k veci, ja jsem naposled evidencnku na motorku v krabici delal kdyz koncily poloprevody.. nechtel jsem prijit o papiry... prosla, jen na urade pri prepisu jsem musel jako nezpusobilou k provozu ulozit do depozitu...

obavam se, ze mi ted na stk neprojde auto (folie) ani motorka (sice vetsina uprav homologovanych - jsou v nemeckem TP - ale zda se ze v CR neuznavanych...)

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 21:09 | Nahoru | #1583
ciman> tak to je hustá story
ty vole to jako že moje třinda Jawa 634 která má padáky a o Ečkách , o kterých muže nechat zdát i na výfuku (leda že bych ho tam nakreslil fixou) neprojde technickou na kterou jdu za měsíc tak to bude hustý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 21:49 | Nahoru | #1584

PetrL3 píše: To ti tu borci vysvětlí, že to nebede tak horký a že není důvod se klepat. Protože někde jinde někdo přimhouřil oko.



Když si to přečteš pořádně, tak zjistíš, že borci netvrdí nic jiného...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 22:00 | Nahoru | #1585

Petr_Ajs píše: Když si to přečteš pořádně, tak zjistíš, že borci netvrdí nic jiného...


Ty fakt musíš ragovat na vše. Jsou tu borci, kteří právě tvrdí něco jiného.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 22:03 | Nahoru | #1586
PetrL3>
necituj prosím toho opičáka, já si tak užívám normální diskuse, když mě ten dement ignoruje. Najednou je to bez něj tady takový nějaký pohodovější. Díky.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 22:10 | Nahoru | #1587
splasenytrubky> ok.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 22:23 | Nahoru | #1588

splasenytrubky píše: PetrL3>
necituj prosím toho opičáka, já si tak užívám normální diskuse, když mě ten dement ignoruje. Najednou je to bez něj tady takový nějaký pohodovější. Díky.



Přidávám se k prosbě.

2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

15.4.2016 v 06:04 | Nahoru | #1589
Tak konkrétně o padacích rámech apod. se pěkně rozepsal Tomáš Kocanda z Touratechu a to je člověk, který ví určitě lépe o čem mluví, než nějaký polofízl, nebo někdo podobný

Citace:

Na padací rámy, rámy na kufry apod. žádná "homologace" ani CE ani e/E být nemusí.
V ČR platí bez výhrady harmonizované nařízení evropské komise, ke kterému je konkrétně specifikovaný v prováděcí předpis k příslušné direktivě EC. Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých. Tam platí jiná direktiva zaměřená na ochranu chodců při čelním nárazu a prakticky žádný ochranný prvek v přední části jakéhokoliv vozidla neodpovídá té regulaci.
Alespoň tak nám to vysvětloval na školení nějaký člověk z GTU ze Stuttgartu. Je to platné od roku 2009. Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.

Touratech si nechal ke každé skupině výrobků, které se prodávají pro silniční použití a spadají pod direktivu EC vystavit certifikát o shodě s tím nařízením - konkrétně 2002/24/EC a 87/24/chap3 a 93/93EEC. CoC potvrzuje že ty vyjmenované výrobky souhlasí s nařízením evropské komise a to konkrétně že se nejedná o nedemontovatelné (integrální) součásti rámu, že ty díly jsou vyrobené v souladu s nařízením co se týká vnějších rozměrů, poloměrů a vnější projekce. Žádné homologační značky nemají ani sériově dodávané rámy, držáky kufrů a další podobné doplňky výrobců motocyklů. Direktiva EC přesně vyjmenovává komponenty, které v případě motocyklů musí mít certifikační značky CE, e nebo E a žádné ochranné rámy, které se vejdou do projekce vnějších rozměrů motocyklu tam nespadají.
Jinak řečeno - pokud ten rám nepřesahuje obdélník vymezený na levé a pravé straně koncem řídítek a vpředu přední pneumatikou a vzadu nejspíš koncem blatníku nebo nosičem zavazadel, tak žádný předpis o jakékoliv certifikace ani není možný - nikdo ho nevystaví, protože na to není metodika. Pokud by šlo o rám, který třeba dozadu překračuje ten vnější obdélník, tak je to trošku jiná situace ale moc takových případů není. Vpředu už vůbec ne. Na rozdíl třeba od ochranných rámů na autech, kde takové řešení prakticky nejde udělat, protože rám vždy přesahuje projektované rozměry a ještě navíc čelní rámy jsou přímo v direktivě omezené a specifikované. Boční ani motorové v případě motocyklů ne. Nařízení EC jsou závazné pro všechny členské státy EU a tedy i pro ČR - i přes nelibost některých organizací, které by rády homologovaly co již homologované je, certifikovaly, atestovaly - ale přitom je to zbytečné. Výrobce může mít kolik chce různých atestů jakých chce zkušeben, laboratoří a ústavů ale povinné je to, co je stanovené v zákonech a v tomhle případě je to platný zákon EU. Ale v těch zákonech je mrak výrobků, které povinné certifikáty mít musí - výfuky, cokoliv elektrického a elektronického, cokoliv tlakového, pneumatiky, brzdy, blinkry, zrcátka, jakékoliv skleněné součásti atd. Ale opět - stačí mít kopii certifikátu výrobce nebo dovozce do EU (typicky u výfuků bývá přibalený) a přístupné značky a musí to být v pořádku.

*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

15.4.2016 v 07:50 | Nahoru | #1590
Hughes.de.Payns> konečně rozumné vysvětlení jak to teda je ,ale jsem zvědav jak někdo se bude dohadovat na stk a mávat jim před očima tim to vyjádřením že nemají pravdu že je to jinak.
Holt některá stk mají vlastní předpisy která jsou nadřazená předpisům EU a ostatním zákonům.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist