Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?
Curtiss píše: Tak potom tedy začni nejdříve u sebe, protože nabíjení aku není jen o ohmově zákonu. Jen malá nápověda, nabíjí se proudem, nikoliv napětím
tak znovu: U neexistuje bez I, takže kdybys neměl napětí tak bys neměl ani proud. takže tvojí málé nápovědy si opravdu vážím ale fakt sem jí nepochopil, leda bys mi vysvětlil kde se dákoupit nabíječka bez napětí když se teda dobíjí proudem když už si chtěl placnout takovou pičovinu tak si měl říct že se dobíjí výkonem který jak výš má zastoupené obě složky U a I. pořád čekám kdy Kawa vysvětlí teorii proč se reguluje proud lépe u 15V nežli u 14,4 a ty mi prosím zatim vyplň čekání a vysvětli mi tvoje "dobíjení proudem" já ti zatím vysvětlím mojí nápovědu ohmova zákona: Mame-li na svorkách nějakého rezistoru R hodnotu napětí U poteče jím proud I. Každá baterie má jak oba specialisti víte svuj vnitřní odpor (právě zmiňovaný R) a nabíječka je zdroj obsahující zminovanou složku U a I. ze zákona víme že I = U/R. pro názornou ukázku: Když bude mít baterie 2 Ohmy a propojím na ní nabíječku 14V tak do baterie poteče proud 2A (v praxi se bude samozřejmě proud, napětí měnit protože i odpor baterie se mění). proto se v praxi moc nepužívá nabíjení dle U ani I a jejich kombinace UI. Tak a teď mi prosím vysvětlete jak je to s vašema 20V a 1mA ať konečne víme kdo z nás plácá nesmysly, a buďte prosímkonktétní co do toho teda jiného krom ohmova zákona vstoupí. ať to i takový analfabet a teoretik jako já pochopí
to Jurawood: tu gelovku jsem nikdy nerozebral, že je gelová usuzuju dle názvu a hlavně dle nabíjících insrukcí které k ní davají, ty totiž opravdu odpovídají pravidlům pro nabíjení gelových baterii. ale netuším jestli to není reklamní tahák a rozebranou jsem jí neměl ani sem neviděl výrobu takže ruku do ohně za to dát nemůžu
Naposledy editováno 29.03.2016 16:22:51
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Ani si pořádně nečteš příspěvky, tohle jsem nenapsal: "proč se reguluje proud lépe u 15V nežli u 14,4".
Nicméně pokud dostatečně omezíš proud můžeš mít svorkové napětí 15V, nebo i 20V když omezíš ještě více, ale je zbytečné to dělat když svorkové napětí plně nabité baterie je cca 12,7,-,12,9V a je zaručeno že při max. 14.4V je dostatečný spád pro plné nabití a nehrozí poškození jakékoliv baterie i bez omezení proudu. Věř chlapče, že pokud bys k nabíjení použil např. 18V zdroj konstantního proudu o velikosti 100mA, tak budeš baterii nabíjet týden, ale nijak ji neublížíš.
Ten tvůj blábol, že samotné svorkové napětí nad 14,5V bez ohledu na velikost nabíjecího proudu baterii ublíží, je jednoduše totální blábol.
No a nejvíce primitivní způsob omezení proudu a zajištění konstantního napětí ti například dá sériové zapojení zenerovy diody s rezistorem, nevím co je na tom tak nepochopitelného? (to k tomu PŘÍKLADU 20V a 1mA, který jsi zjevně nepochopil)
Když už jsi si tedy objevil Ohmův zákon, tak prosím začni tím, že se naučíš dělit. 14/2 =2?
A tohle jsi vymyslel sám?: "proto se v praxi moc nepužívá nabíjení dle U ani I a jejich kombinace UI"....Tady náš něco od našeho dodavatele akumulátorů, kde nám jich vyrábí na míru cca 500ks ročně...
A Curtiss už se z tebe asi smíchy složil...
slyšel jsi o CCCV? a najdeš tu i co znamená tajuplné VRLA.... P.S. je to pořád stará blbá akuška akorát s modif. elektrolytem bez hadičky a dolévání a s přetlakáčem...
A tady níže jsou odpovědi na všechny tvé blbáboly:
battex1
battex2
A můžeš zase celou noc googlovat , a ráno přijít s dalšími bláboly a dvaceti smajlíkama.
...Nebo si zkus uvědomit, že tady si chybějící sebevědomí nenahoníš, toto je fórum kde si motorkáři radí, tu nabíječku mám světe div se změřenou a odzkoušenou. A představ si, že mám doma klešťák i voltmetr
Sbohem Kawa
Naposledy editováno 29.03.2016 21:20:41
kawa: co jsem si kdysi s agm experimentoval, vim ze i proud 100mA to dokazal vyhnat dost nad 15V a aku se nafoukla, takze nevim jestli jsem te dobre pochopil.
Mozna to myslis tak, ze je mozne nabijet libovolnym napetim vetsim nez 12.8V
Samozrejme klidne se da primo ze site 230, pres diodu a rezistor..
Jeste kdosi rekl, ze aku ma 2 ohmy, proboha studovat aspon trosicku...
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Naposledy editováno 29.03.2016 22:27:58
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Takze za odmenu nam spocita nebo odhadne dobijeci proud aku dle toho vzorecku.
Odpor aku si zrovna dosad 0.001 ohm
Tak to jsem zvedav( ja to samozrejme spocitat umim)
3. Oživení nabíjení
Pokud je baterie velmi vybitá (silně vybitá a tvoří se sulfidy), spustí ser režim oživení a rozsvítí se LED dioda č. 3
ODSIŘOVÁNÍ. Aplikuje se zvláštní, velmi vysoké napětí, aby se při pokusu o oživení nabila baterie pod malým stálým proudem.
Doba trvání je maximálně dvě hodiny. Počáteční napětí je omezeno na přibližně 16 V po dobu 5 sekund, kdy obvod vyhodnotí,
zda je tato úroveň dostatečná pro oživení baterie.
3.1 Pokud je vyhodnocení pozitivní, zůstává napětí omezeno na16 V a LED dioda č. 3 ODSÍŘENÍ zůstává zapnutá.
3.2 Pokud je hodnocení negativní, běžně u velmi zanedbaných baterií, které se nenabíjely několik měsíců, spustí se druhá,
výkonnější fáze TURBO, kdy se omezení napětí změní na22 V . Režim TURBO OŽIVENÍ signalizuje blikání LED diody č. 3
ODSÍŘENÍ.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Jurawood píše: prodejce CBR to rekl...
Takze za odmenu nam spocita nebo odhadne dobijeci proud aku dle toho vzorecku.
Odpor aku si zrovna dosad 0.001 ohm
Tak to jsem zvedav( ja to samozrejme spocitat umim)
Oba vime ze je to nesmysl protoze vntrni odpor baterie neni jediny odpor v nabijeci soustave. Jsi jediny v tomto vlaknu kteremu verim ze tomu rozumi... tak se nechytej meho prikladu ohmova zakona a radeji mi pomoz pochopit co to je spravny spad a jak se dobiji baterie 20V protoze ja to porad nechapu a chtel bych tuto revolucni metodu pochopit :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Na tebe už nikdy reagovat nebudu, sbohem, můžeš se vylhávat jak chceš i tak už jsi za šaška.
A googluj, googluj jak samotné napětí 15V zakousne baterku!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Kawa75 píše: prodamCBR>
A googluj, googluj jak samotné napětí 15V zakousne baterku!
uz jsem ti jednou psal udas li napeti udej teplotu. Protoze v chladnych podminkach oravdu baterie 15V prezije ba dokonce je vyssi napeti zadane
Naposledy editováno 29.03.2016 23:00:02
Naposledy editováno 29.03.2016 23:00:48
To bude asi jádro pudla proč se nemůžete dohodnout.
Plete se to ale zase dohromady s americkým patentem, který obsahuje mezi kladnými pulzy i záporné, které mají vliv na rozpuštění i hůře do reakce se vracejícího síranu olovnatého.
Do toho se vložili spekulanti a začali se prodávat tzn. desulfátory, které tak dlouho pulzují vybíjecími špičkami o vysokém proudu až nakonec baterku umrtví definitivně.
Do toho to pochopili i výrobci nabíječek, že z toho kouká škvára, a začali taky pulzovat, také bez záporné půlvlny a navíc po naběhnutí cca 11V přechází do režimu klasického nabíjení. Jen teda pro upřesnění právě k formování desek a rozpadu síranu dochází až na úplném konci dobíjení. Rozhodně ne na začátku
víte kolik stojí jeden kontroler (korunová záležitost), který měří na setinu přesně napětí , řídí PWM a obsluhu celé nabíječky?
A kolik by stál 50W transformátor, můstek a filtrace?
Tak se vesele pulzuje všude a vždy a ještě se může říkat že to je úmysl
Zase pulzovat proud 100A by vyžadovalo drahý spínací prvek, tak se cvaká 800mA přímo hlavním a také jediným relátkem. Ne nemyslím, že jde o oživení..
(Každé nabíjení oživuje a především to koncové trvající alespoň jeden den s proudem 30mA...)
Naposledy editováno 30.03.2016 19:31:52
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 48 | 4.6.2024 v 08:07 Rolda89 |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |