Dotaz: jak to bude letos s nehomologovanými výfuky? Jako třeba od značky Creptus.
Co když mi strčí celou plácačku do výfuku. Můžou mi vzít na místě techničák?
A třeba novinka na veřejných jízdách v Mýtě na okruhu:
AKTUALITY
Od sezóny 2016 dojde vzhledem k opakovaným stížnostem a návazných kontrolách a správních řízení ze strany Krajské hygienické stanice Pardubického kraje a Města Vysokého Mýta ke kontrolám měření hluku. Proto budou účastnící všech akcí pořádaných na Autodromu náhodně měřeni a při překročení předepsaných hodnot pro jednotlivé sportovní disciplíny uvedené v ročenkách Federace automobilového sportu AČR a Federace motocyklového sportu AČR a porušení obecných předpisů platných pro ČR dle § 12 odst. 1 a 3 a přílohou č. 3 částí A nařízení vlády č 272/2011 Sb., o ochraně zdraví vyloučení před nepříznivými účinky hluku a vybrací, vyloučeni z akcí či jízd, bez nároků na jakékoli refundace. Ostatní dopravní prostředky musejí splňovat technickou kontrolu a homologované výfukové potrubí pro běžný provoz na pozemních komunikacích.
Konkretnim merenim to sice zjisti, ale policajti ho pri silnicnich kontrolach nemaji. Muzou te sice poslat na STK ale nejsem si jistej, ze by tam nejake zarizeni meli.
Kazdopadne vystavujes se riziku tak jako tak
1 reakcí na tento příspěvek Laděné výfuky a pravidla od 2016, + veřejné jízdy ve Vys.Mý...
pokud mají jistotu, např. ti chčije olej nebo máš ostrý hrany, etc., pak ti jej zabaví techničák rovnou
spíš by mě zajímalo...kdysi dávali dojezdový papír, jak je to teď? papír nebo odtah na vlastní náklady?
1 reakcí na tento příspěvek Laděné výfuky a pravidla od 2016, + veřejné jízdy ve Vys.Mý...
Jinak odtah na vlastni naklady
jelikoz mam prvni registraci v roce 2000, tak bych podle toho nemusel nehomo ladak vubec sundavat a pouze to tlumivkou uvezt do stavu podobneho jako seriovy vyfuk.
Naposledy editováno 14.03.2016 11:36:13
2 reakcí na tento příspěvek Laděné výfuky a pravidla od 2016, + veřejné jízdy ve Vys.Mý...
Nejčastějšími závadami u výfukového systému, se kterými se lze setkat, jsou:
• obtěžování životního prostředí nadměrným hlukem
• neschválená změna/úprava tlumiče výfuku
• výměna původního komponentu výfukového systému za neschválený
Předepsané požadavky
• Vozidlo smí být opatřeno pouze výfukovým systémem, který byl namontován na vozidlo při schválení typu vozidla.
• Nepůvodní výfukový systém musí zajistit motocyklu porovnatelné vlastnosti s dosahovanými vlastnostmi při původně namontovaném tlumiči nebo jeho dílu.
• Nepůvodní výfukový systém motocyklů je samostatný technický celek, který musí být homologován podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24/EHS.
• Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
• Je nepřípusné provádět na motocyklu jakékoliv úpravy na výfukovém systému, které mění stanovené parametry (hluk, emise) pro udělení typového schválení vozidla nebo požadavky zvláštních předpisů.
Homologační značky
• Motorky, které byly schválené do roku 2001, nebo byly schváleny podle jiných zvláštních předpisů (stavba, dovoz, atd.) nemusí být označeny homologační značkou.
• Motorky schválené od 1. 7. 2001 do 27. 3. 2006 musí mít původní tlumič výfukového sytému označen značkou „e“ následovanou identifikační značkou státu, který ji udělil + číslem schválení typu konstrukční části, např. |e11| 0042
• Motorky schválené do provozu od 28. 3 2006 původní tlumič musí mít označen značkou „e“ se značkou státu, názvem výrobce, identifikačním číslem dílu a číslem schválení typu konstrukční části.
Nepůvodní díly
I pro neoriginální výfukový systém platí, že pokud byly schváleny do provozu před 1. 7. 2001 nemusí mít homologační značku.
• motocykly prvně registrované po 1. 7. 2001 smějí používat pouze takové nepůvodní díly, pro výfukový systém, které jsou označeny homologační značkou podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24ES a.
• Označení musí být čitelné, neodstranitelné a viditelné i po namontování zařízení dovozdila, předepsaným značením nemusí být označeny trubky a úchyty jednotlivých komponentů.
Naposledy editováno 14.03.2016 11:43:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné výfuky a pravidla od 2016, + veřejné jízdy ve Vys.Mý...
Gahan37 píše: Výfukový systém jsem druhý koukám
Nejčastějšími závadami u výfukového systému, se kterými se lze setkat, jsou:
• obtěžování životního prostředí nadměrným hlukem
• neschválená změna/úprava tlumiče výfuku
• výměna původního komponentu výfukového systému za neschválený
Předepsané požadavky
• Vozidlo smí být opatřeno pouze výfukovým systémem, který byl namontován na vozidlo při schválení typu vozidla.
• Nepůvodní výfukový systém musí zajistit motocyklu porovnatelné vlastnosti s dosahovanými vlastnostmi při původně namontovaném tlumiči nebo jeho dílu.
• Nepůvodní výfukový systém motocyklů je samostatný technický celek, který musí být homologován podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24/EHS.
• Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
• Je nepřípusné provádět na motocyklu jakékoliv úpravy na výfukovém systému, které mění stanovené parametry (hluk, emise) pro udělení typového schválení vozidla nebo požadavky zvláštních předpisů.
Homologační značky
• Motorky, které byly schválené do roku 2001, nebo byly schváleny podle jiných zvláštních předpisů (stavba, dovoz, atd.) nemusí být označeny homologační značkou.
• Motorky schválené od 1. 7. 2001 do 27. 3. 2006 musí mít původní tlumič výfukového sytému označen značkou „e“ následovanou identifikační značkou státu, který ji udělil + číslem schválení typu konstrukční části, např. |e11| 0042
• Motorky schválené do provozu od 28. 3 2006 původní tlumič musí mít označen značkou „e“ se značkou státu, názvem výrobce, identifikačním číslem dílu a číslem schválení typu konstrukční části.
Nepůvodní díly
I pro neoriginální výfukový systém platí, že pokud byly schváleny do provozu před 1. 7. 2001 nemusí mít homologační značku.
• motocykly prvně registrované po 1. 7. 2001 smějí používat pouze takové nepůvodní díly, pro výfukový systém, které jsou označeny homologační značkou podle požadavků předpisu EHK č. 92 nebo směrnice 97/24ES a.
• Označení musí být čitelné, neodstranitelné a viditelné i po namontování zařízení dovozdila, předepsaným značením nemusí být označeny trubky a úchyty jednotlivých komponentů.
Přečetl jsem to jen zběžně, takže chápu tomu dobře, že když mám motorku r.v. 2000 tak mužu mít nehomologovaný výfuk ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné výfuky a pravidla od 2016, + veřejné jízdy ve Vys.Mý...
Naposledy editováno 03.08.2016 08:22:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 9 | 14.6.2024 v 18:06 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet | Pospaa1 | 21 | 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366 |