http://www.kolokram....gator-teflonove.html
Naposledy editováno 22.02.2016 10:38:57
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
Lanka na kolo se vyrábějí v několika průměrech - lanko řadící (tenké), brzdové k mechanickým brzdám (střední) a extra silné k mechanickým brzdám DH typu. To extra silné někde doma ještě mám, ale nejsem si jistý jestli se ještě vyrábí. Dnes už i laciná kola mají hydraulické brzdy.
K tomu odpovídají i průměry bovdenů.
Koncovky lanek se liší podle typu brzd nebo typu řadícího mechanizmu. Koncovka se dá nouzově zesílit, třeba šikovně udělaným plíškem. Většinou jsou jako koncovky použité válečky.
Takže se nahradit lanko na motorce dá, pokud projde bovdenem a na jeho druhý konec použiješ mechanicky připevněnou koncovku vhodnou právě jen pro motorku. Takže stejně budeš potřebovat nejméně opravnou sadu s lankem a snímatelnou koncovkou na motorku.
Ale bral bych to jen jako nouzové řešení.
Určitě bych koupil pro stálou opravu origo lanko i s bovdenem.
Pokud vím, tak klukům několikrát brzdové lanko na kole (hlavně na fullu nebo DH kole v době, kdy se ještě používaly mechanické brzdy) prasklo. Dnes už se jezdí většinou hydraulické brzdy.
Mrkni někdy na FR nebo DH závody a oni to kluci docela pečou z kopce dolů. Takže brzy musí fungovat perfektně.
V době, kdy jsem měl mechanické kotoučové brzdy jsem brzdové lanka kupoval jen ta nejlepší a měnil je preventivně 2x ročně.
Naposledy editováno 22.02.2016 10:59:22
vlk123 píše:
Takže stejně budeš potřebovat nejméně opravnou sadu s lankem a snímatelnou koncovkou na motorku.
Ale bral bych to jen jako nouzové řešení.
...opravná sada s lanekm je lanko na třindupade + matička.:) Naměříš délku, rozklepeš matičku a jedeš.:)
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teflonové lanko
Pokud ti ale jde nadměrně ztuha spojka, tak je buď někde něco špatně seřízené nebo je poškozený bowden. Je vedený správně kudy má být, bez prudkých ohybů? Není někde zlomený nebo zmáčknutý nebo skřípnutý? Měnil ho někdo někdy?
Přidávám foto: TADY
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
Pomůžeš si tak, že budeš řadit bez spojky - motor nehoň do vyšších otáček a při řazení nahoru jen lehce uber plyn (nezavírej) a do toho přeřaď nahoru. Mělo by to hladce zapadnout. Řazení dolů je těžší, ale dá se to taky. Spojku používej jen na rozjezdy a pokud lanko rupne, musíš se prostě nohama párkrát odrazit aby se motorka dala do pohybu a pak tam vrazit dvojku a jet. Hlavně to chce včas při zastavování dát neutrál - ještě za jízdy, jinak to po zastavení zdechne.
A tenhle postup použij jen pro ten převoz. Spousta lidí bude tvrdit, že řazení nahoru bez spojky ničemu nevadí, ale není to pravda, jen se to projeví po dlouhé době.
Spojku nejspíše poladit, posilovna by to být neměla
Tyhle pozinkovaný vydrží nejkratší dobu. Teflonový jsou super jen do okamžiku, než se z nich začne loupat teflon. Pak nepomůže ani namazání a musí se vyměnit i s bowdenem.
Nejlépe se mi osvědčily broušený nerezový. Neoxidují, nereznou a hlavně nechytají žádný bordel. U kola jsem dosáhl nejlepších výsledků va "V" brzdách s brzdovým bowdenem a nerezovými řadícími lanky. Keci o slabém průměru padly tím, že mi na kole makaly 4 roky naprosto precizně, stačilo jen občas máznout. Brody, bláto, zima. Ani jednou nepraskly a chodily naprosto volně. Brzdová lanka (silnější) jak pozink, tak teflon, co půl roku šly do kytek...
Naposledy editováno 24.02.2016 15:27:02
1 reakcí na tento příspěvek Teflonové lanko
Naposledy editováno 25.02.2016 08:35:44
První co udělej, zkus jestli lanko chodí v bowdenu volně - nesmí drhnout.
U spojky na MZ ETZ 150 jsou tři způsoby nastavení.
1 - vnitřní vůle - ladí se podložkama - u Tebe to bude obdoba podložení pružin - to je potřeba měřit šuplerou, protože i 0,1 mm hraje roli (lamely jsou od sebe vzdáleny ve vypnutém stavu cca 0,15 mm) - tzn. jedna zkroucená lamela a nevypínáš...
2 - hrubé nastavení - dělá se červem na deklu motoru - tím se nastavuje okamžik dotyku šneka na tlačnou vypínací tyčku spojky. V manuálu jsou poučky, který mi nikdy nefungovaly a to proto, že byly popsány nedostatečně a hlavně logicky nespojovaly funkční skupiny... Načel jsem si tedy jiný způsob - i když již nyní vím, jak to autoři mysleli - měli totiž k dispozici origo díly (lanka) - zde jsou řádově milimetry až cm pohybu páky šneka
3 - jemné nastavení - stavěcí šroub na páčce brzdy - to by Tě mělo jako uživatele zajímat, měníš tím vůli lanka před záběrem do tahu - musí zde být vůle asi 1 - 2 mm.
Z toho vyplývá, že na to jestli zařadíš mají vliv minimálně 3 věci při dokonalén technickém stavu spojky. A teď k tomu přičti vůle opotřebením, nesprávnou montáží a zcela nesmyslným nastavením, a nejedeš.... To jsem měl u svý Milenky takto já...
Už ne
Musel bych to vidět.