Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !
Předchozí
1 2 3 4
Následující

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 15:49 | Nahoru | #91
Není to úplně k danému tématu, ale "nedá mně to" a musí to ze mně "ven jak z kozy"
Ne, žeby mně to přímo potěšilo, ale jako "úhlavnímu nepříteli" naftových / vznětových
motorů, připadá jako zásadní, DNES zveřejněná informace, že i ve Fiatu "vypukla" aféra,
obdobná té u Volkswagenu . Motory, které měly certifikaci "jakési té Euronormy" emisí,
VE SKUTEČNOSTI tuto normu PŘEKRAČOVALY 22x ...
Ano, toto není chyba, překračovaly ji DVAaDVACETKRÁT ... !!!
Tak to už by snad i osobní auta mohla rovnou jezdit na mazut , jako zaoceánský lodě

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 17:28 | Nahoru | #92
Ivane máš to z nějakého ověřeného zdroje nebo je to ten všeobecný test co dělali na podzim v Německu ?

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 17:41 | Nahoru | #93
Slyšel jsem to na Radiožurnálu ČR dnes dopoledne . Snad ještě slyším dobře
Očekávám ale, že to média, TAK JAKO V SOUČASNOSTI VŠECHNO, bzry začnou
filtrovat a eufemizovat ... Uvidíme ! Vlastně uslyšíme . SNAD !!!?

natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 18:38 | Nahoru | #94
Vojebavaj vsichni,nekdo vice,nekdo mene,bohuzel je to dnes standart.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 19:36 | Nahoru | #95
Na šizuňky člověk narazí všude a ve všem, něco takovýhodle je už příliš "silná káva" ...
Kdyby tu normu "šidili" 2x, nebo 5x .......... , ale víc než 20x ???????????

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

17.2.2016 v 20:27 | Nahoru | #96

IvanDvoutakťák píše: Na šizuňky člověk narazí všude a ve všem, něco takovýhodle je už příliš "silná káva" ...
Kdyby tu normu "šidili" 2x, nebo 5x .......... , ale víc než 20x ???????????



To vis, normy se zprisnuji ale motory jsou plus minus porad stejne

natural 95 versus 100 oktanové benziny

18.2.2016 v 12:25 | Nahoru | #97
Ivane, jsem rád, že jsem našel antidieselového souputníka, moc nás už není. ;) Jinak tyhle testy nemusel nikdo dělat, můj nos to ví odjakživa, stačí se projít kolem kterékoliv větší městské ulice nebo jet kole typicky přes centrum Prahy apod. - ten kyselý smrad je neskutečný! P.S: na Novém Zélandě jsem nepotkal ani jedno naftové osobní auto, a to i přesto, že je tam nafta (přirozeně) skoro 2x levnější než benál!

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

18.2.2016 v 14:50 | Nahoru | #98
Potěšení i na mojí straně Zvlášť když se mně ozval kamarád z města proslaveného
firmou Ignitech ... Nebyl jsem, nejsem a ani nebudu "nějaký Dítě země, Duha a pod. " ,
ale ten desítky let trvající "šaškec" s nafťákama už mně fakt leze krkerm
Co "šaškec", oblbování lidí a vymejvání mozků to je !
A vyvrcholilo to těma biosračkama do benzinů ...
Bylo by to na dlouhý povídání , ale čas je to jediný, co nám ti ropní šamani a jejich
přisluhovači nemohou vzít, takže jen tolik, že se pokaždé musím uchechtnout, když "podobně
jako Ty" procházím ulicí a nóbl auťák málem za milion Kč, evidentně jednoho z posledních
výrobních ročníků, se V LÉTĚ rozjíždí a zpod kapoty je slyšet "potupný" hluk chřestýše ...
Jenže pak se mu z výfuku toho málem novýho "zázraku technologie" vyvalí černej dým jako
z nějakýho náklaďáku A UŽ ´SU ZASE N.A.S.R . . . J
Na potravinách si máme číst nápisy těmi nejmenšími písmenky, jestli neobsahují příliš
mnoho nezdravých ingrediencí, ale po (nejen) českých silnicích "rajtují" statísíce osobních
"nafťáků", v nich si vozí p.r.d.e.. z 90% jednotlivci a z jejich výfuků se málem 24 hodin denně
"valí" RAKOVINOTVORNÝ mikrosaze ............ A to prej byly olovnatý benziny,
kdysi otravující nejbližší okolí silnic, včetně ovoce na stromech, pro lidi to největší nebezpečí

natural 95 versus 100 oktanové benziny

18.2.2016 v 16:07 | Nahoru | #99
edit

Naposledy editováno 18.02.2016 16:18:41

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

18.2.2016 v 21:55 | Nahoru | #100
IvanDvoutakťák> Přesně tak, není k tomu co dodat. Snad jen že majitel firmy Ignitech je můj dlouholetej známej, od kterýho jsem si jak adolescent půjčoval v naší společný zkušebně basu, a kterej měl svýho času pěknýho Renaulta 25, tuším že s motorem 2,5 V6 ;)
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist