ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.
Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.
Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...
Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".
Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.
Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !
Ne, žeby mně to přímo potěšilo, ale jako "úhlavnímu nepříteli" naftových / vznětových
motorů, připadá jako zásadní, DNES zveřejněná informace, že i ve Fiatu "vypukla" aféra,
obdobná té u Volkswagenu . Motory, které měly certifikaci "jakési té Euronormy" emisí,
VE SKUTEČNOSTI tuto normu PŘEKRAČOVALY 22x ...
Ano, toto není chyba, překračovaly ji DVAaDVACETKRÁT ... !!!
Tak to už by snad i osobní auta mohla rovnou jezdit na mazut , jako zaoceánský lodě
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
Kdyby tu normu "šidili" 2x, nebo 5x .......... , ale víc než 20x ???????????
IvanDvoutakťák píše: Na šizuňky člověk narazí všude a ve všem, něco takovýhodle je už příliš "silná káva" ...
Kdyby tu normu "šidili" 2x, nebo 5x .......... , ale víc než 20x ???????????
To vis, normy se zprisnuji ale motory jsou plus minus porad stejne
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
firmou Ignitech ... Nebyl jsem, nejsem a ani nebudu "nějaký Dítě země, Duha a pod. " ,
ale ten desítky let trvající "šaškec" s nafťákama už mně fakt leze krkerm
Co "šaškec", oblbování lidí a vymejvání mozků to je !
A vyvrcholilo to těma biosračkama do benzinů ...
Bylo by to na dlouhý povídání , ale čas je to jediný, co nám ti ropní šamani a jejich
přisluhovači nemohou vzít, takže jen tolik, že se pokaždé musím uchechtnout, když "podobně
jako Ty" procházím ulicí a nóbl auťák málem za milion Kč, evidentně jednoho z posledních
výrobních ročníků, se V LÉTĚ rozjíždí a zpod kapoty je slyšet "potupný" hluk chřestýše ...
Jenže pak se mu z výfuku toho málem novýho "zázraku technologie" vyvalí černej dým jako
z nějakýho náklaďáku A UŽ ´SU ZASE N.A.S.R . . . J
Na potravinách si máme číst nápisy těmi nejmenšími písmenky, jestli neobsahují příliš
mnoho nezdravých ingrediencí, ale po (nejen) českých silnicích "rajtují" statísíce osobních
"nafťáků", v nich si vozí p.r.d.e.. z 90% jednotlivci a z jejich výfuků se málem 24 hodin denně
"valí" RAKOVINOTVORNÝ mikrosaze ............ A to prej byly olovnatý benziny,
kdysi otravující nejbližší okolí silnic, včetně ovoce na stromech, pro lidi to největší nebezpečí