poslední dobou přemýšlím o koupi GSa, ale problém je v tom, že s motorkama nemám žádné větší zkušenosti. Proto bych se chtěl zeptat tady.
Jedná se o GSko r.v. 1993. Nalítáno 55 000 (tomu ale moc nevěřím). Všechno je OK, byl jsem se podívat, projel jsem ji. Jediný háček je, že žere 0.6l na 1000km oleje. Ano byly by to nějaké kačky navíc k provozu, to by se dalo přežít. Ale slyšel jsem něco ve stylu, že takový motor je už pomalu u svého konce a podobně. Chtěl bych se zeptat, jestli je rozumné takovou motorku kupovat nebo ne ? Případně nějaké tipy-rady. Díky
Naposledy editováno 15.02.2016 23:30:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
...ale většinu výroků nelez brát s obecnou platností na vše... máš moderní motor, s moderníma materiálama a technicky dotaženější. Určitě ho nebereš nijak zvlášť u huby a porovnáváš ho s výrokem o 20-30let starejch vránách (konstrukčně z 80' let) Myslím, že i tvoje vzduchovka by šla dohnat používáním ke spotřebě oleje... lépe než vodník
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
E: samo 600 zaskrcena, spis skrz tu stavbu a vahu
Naposledy editováno 16.02.2016 12:53:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
t_freedom píše: seikos> ty děláš špatně hodně věcí...
...ale většinu výroků nelez brát s obecnou platností na vše... máš moderní motor, s moderníma materiálama a technicky dotaženější. Určitě ho nebereš nijak zvlášť u huby a porovnáváš ho s výrokem o 20-30let starejch vránách (konstrukčně z 80' let) Myslím, že i tvoje vzduchovka by šla dohnat používáním ke spotřebě oleje... lépe než vodník
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Já jsem taky důchodce.
První moje motorka u které jsem zaznamenal žraní oleje byl Enfield - konstrukce cca rok 1953. 0,5 L / 1000 km.
Asi taky dělám něco špatně Ostatních mých 23 strojů olej prakticky nežralo.
docent píše: seikos> Jasně
Já jsem taky důchodce.
První moje motorka u které jsem zaznamenal žraní oleje byl Enfield - konstrukce cca rok 1953. 0,5 L / 1000 km.
Asi taky dělám něco špatně Ostatních mých 23 strojů olej prakticky nežralo.
a bavíme se o vzduchovkách ?
já jen aby se tady zase ironicky nepolemizovalo a neargumentovalo s CBRkama a zweitaktama...
ale na m.cz už jsem si zvykl...
Naposledy editováno 16.02.2016 14:48:21
kuceraz píše: Milosh-GSX1400> Neodsuzuj motorky pod 2000
Mám doma už přes dva roky CBR 97čku a šlape naprosto bez problému...
Ale ta teda olej, narozdíl od té popisované výše, nežere vůbec
Přesně tak... Hornet 98 rok a taky naprosto bez problému. Motor tahá krásně, žádné pazvuky nevydává, udávanou maximálku kolem 230 tacho zvládne, tudíž vylágrovanej není a úbytek oleje žádný/neznatelný. Ale je to taky tím že majitelé přede mnou nebyli prasata. To pak na věku nezáleží.
Jinak Sůza GS500 je známý žrout oleje a půl litru na 1000 km ještě ujde.
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
Porovnáváte svoje relativně nový, vodou chlazený motory se vyběhlou "malorážkou" chlazenou vzduchem, která žrala olej i když byla nová...
Seikos tu napíše, jak je jeho zvykem, vzdech o vzduchem chlazeným Stelviu z roku 2012 co nežere olej(třeba až bude mít 100tkm už si něco pápne), hornety98 , CBR 97 ...ale to jsou vodníci, proboha...
tady je takovejch chytrejch zase...
Jinak je logický, že vzducháče motory pracují s větším rozdílem teplot, tudíž mají větší provozní vůle a opotřebení, o tom nikdo nepochybuje.
Spotřeba benzínu 4,5 litru na sto. Což bylo naprosto parádní.Olej také "žrala" zvlášť,když bylo horko a hlavně při sportovnější jízdě. To bylo nutno sem tam kontrolovat měrku a dolít. Práce na pět minut. Stejně,když kupuješ nový olej,tak si koupíš celý kanystr.Do GSa se vejde tuším 3,5 litru.Tak ti zbude na dolití. Nicméně 0,6 na 1000 km je myslím již dost.
Jinak v 18-nacti to člověk vidí trochu jinak. Je víc času,ale zas obvykle není peněz.....Takže ti porádím podle sebe,jak to vidím dnes.
Takhle starou motorku nekupuj.Zvlášť,když už je na ní vidět,že toho má již hodně za sebou. Stačí si přidat pár tisíc a už se dá sehnat slušné SV,nebo Bandit.
Řekněme si to narovinu - hodně takových motorek dostává jen to nejnutnější , protože všichni ví , že za dva roky to vymění za něco silnějšího...
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
Měl sem 2 kousky GSka a spotřeba oleje u první byla téměř neměřitelná - od výměny, do výměny sem dolil tak kolem půl litru, což je necelá decka na 1000km a to se jezdilo švihem, ne stylem důchodce se spotřebou 3,5l/100km, ale 5,5, což je běžná jízda. Druhá si pravda brala víc, ale jen když sem jel po dálnici přes 150 trvale, nebo při sjíždění táhlých alpských kopců (přes ventily), tam už ta spotřeba byla vyšší. Opět ale při běžné jízdě po českejch okreskách to bylo něco přes decku na tisíc. Obě to byli už utahaný vrány zralý do šrotu, ale každej po tom dneska skočí, páč to jezdí vod vosumnácti. No a jestli si narazil na gso, který má ok kotouče, tak si šťastnej člověk.. vem si mikrometr a přeměř, ok nebudou. Když sem objížděl inzeráty, tak z těch cca 20 kousků měla jen jedna v cajku kotouče.
Jestli někdo považuje spotřebu půl litru a víc za Ok, tak by si měl asi vytáhnout hlavu z prdele a začít přemejšlet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
ElFidel píše: Saxn> Tak kdyby vodník žral olej, bylo by to na pováženou ..
A nebo by to chtelo vybrus
Ono asi taky zalezi na samotnym oleju. Nevim, co se do GS lije. Ale napr. u XJ je 10W40 psany jenom do chladnyho pocasi, spousta lidi to tam lije aji v lete a pak se vetsina divi, ze jim to zere. Pritom tam staci dat 20W50 a je po problemu...
Pokud motor jen žere olej, nic bych s tím nedělal, maximálně bych to překroužkoval, ale nevím, jestli to má ekonomickej smysl.