1 reakcí na tento příspěvek cx 500 pumpa
Možné příčiny tvého problému:
1/ vodní kámen či produkty koroze poškodily to těsnění (na styku obou keramik), když jsem si dával do pořádku poslední motor, sám jsem koukal, co je na litinovém oběžném kolečku pumpy za sajrajt
2/ nedali Ti pod oběžné kolečko ten kroužek a nyní je již to kolečko povolené a keramiky nejsou k sobě dostatečně přitlačeny, zpočátku by to bylo pár km OK a později by se to uvolnilo - tak jsem to měl já
3/ nevyměnili misku s černou keramikou, protože měli novější provedení těsnění, které má misku o pár desetin na průměru větší, v tomto případě by vyměnili pouze bílou keramiku, která se zatlačí v gumovém sedýlku do oběžného kolečka, toto by byla kombinace dvou částí těsnění - část starého a část nového, to by samozřejmě bylo blbě
4/ lisovali misku do motoru (lépe řečeno do zadního víka motoru- do tzv. zad) bez přípravku a nalisovali to tam lehce pod úhlem - nesouosost obou částí těsnění
5/ v případě nového typu těsnění (s větším průměrem misky) vystružili zahloubení pod misku buď a/ na příliš velký průměr (volně) a kolem misky ta voda proniká nebo b/ pod úhlem a nyní nejsou obě keramiky na jedné ose, jejich osy svírají úhel a keramiky dobře nedosedají
6/ Taky je možné, že při nalisovávání misky shrnuli o ostrou hranu vystružené díry zad z misky teflonovou těsnící vrstvu tak, že to teče tímto místem, když jsem to dělal podruhé přidal jsem do vystruženého otvoru, kam jsem lisoval těsnění trochu silikonu, je to ale ten případ, kdy to slzí velmi málo
Pár informací:
Máš-li původní model CX 500, pak tam máš díru na těsnění s menším průměrem. Jestli Ti prodali těsnění v ceně 20 až 35 EUR, pak stružili nebo nepoužili misku z nového těsnění. Jestli Ti účtovali za těsnění 65 až 80 EUR, dali Ti tam těsnění na původní model. Je dražší, protože je to tím vnějším průměrem atyp. Novější typy Hond (Eurosporty, Céčka, Silber Wingy) měli již běžný a tudíž i levnější typ těsnění s větším průměrem, model DeLuxe asi též, ale to nevím jistě.
Kroužek, o kterém píšu výše, je spíš malý prstýnek. D = asi 8; d = asi 6 a je vysoký tak 2. Mám ho v motoru, tak ho nemohu přesně změřit. Většinou při demontáži oběžného kola zůstane přilepený ve starém těsnění - v bílé keramice a po demontáži toho kolečka si jej nezasvědcený nevšimne. Při zpětné montáži kolečka se nasune nejdříve na hřídelku (na tisícíhran) kroužek, o kterém je zde řeč, pak se na tisícihran nasadí oběžné kolečko, na závit na konci hřídelky se nasadí mosazná podložka a kolečko se přitáhne matičkou předepsaným momentem.
Nenech se odradit, Honda CX stojí za to.
Nikde tento jev nebyl vysvětlen. Stejně jako já pro to nemám logický závěr.
viz obr.
To horní bylo origo co tam dali ve fabrice.
To dolní bylo koupený v Hondě jako ND a normálně nalisovaný do deklu při výměně rozvoďáku.
Jak vidno tak tam nebylo moc prostoru a po seskládání se to opřelo o vačku která tam vybrousila drážku nebo možná docházelo ke kontaktu během provozu kvůli tepelný dilataci apod.
Obě maj v podstatě stejný rozměry ale ten fabrickej kus má ten přechod do vnitřního límce oblejší a proto tam asi nehrozí kontakt s vačkou.
Nově použitý těsnění (origo ND Honda - na pytlíku to má dokonce QR - to snad bylo i vyrobený nedávno protože na deset let starejch pytlíkách s ND pro CX QRka nejsou) má tvar více podobný původnímu fabrickýmu (pokud tedy nedošlo během nalisování k nějaký změně - měnil jsem to bez sundání motoru).
Naposledy editováno 23.04.2024 20:31:45
Martin50 píše: ...
Možné příčiny tvého problému:
1/ vodní kámen či produkty koroze poškodily to těsnění (na styku obou keramik), když jsem si dával do pořádku poslední motor, sám jsem koukal, co je na litinovém oběžném kolečku pumpy za sajrajt
2/ nedali Ti pod oběžné kolečko ten kroužek a nyní je již to kolečko povolené a keramiky nejsou k sobě dostatečně přitlačeny, zpočátku by to bylo pár km OK a později by se to uvolnilo - tak jsem to měl já
3/ nevyměnili misku s černou keramikou, protože měli novější provedení těsnění, které má misku o pár desetin na průměru větší, v tomto případě by vyměnili pouze bílou keramiku, která se zatlačí v gumovém sedýlku do oběžného kolečka, toto by byla kombinace dvou částí těsnění - část starého a část nového, to by samozřejmě bylo blbě
4/ lisovali misku do motoru (lépe řečeno do zadního víka motoru- do tzv. zad) bez přípravku a nalisovali to tam lehce pod úhlem - nesouosost obou částí těsnění
5/ v případě nového typu těsnění (s větším průměrem misky) vystružili zahloubení pod misku buď a/ na příliš velký průměr (volně) a kolem misky ta voda proniká nebo b/ pod úhlem a nyní nejsou obě keramiky na jedné ose, jejich osy svírají úhel a keramiky dobře nedosedají
6/ Taky je možné, že při nalisovávání misky shrnuli o ostrou hranu vystružené díry zad z misky teflonovou těsnící vrstvu tak, že to teče tímto místem, když jsem to dělal podruhé přidal jsem do vystruženého otvoru, kam jsem lisoval těsnění trochu silikonu, je to ale ten případ, kdy to slzí velmi málo
Pár informací:
Máš-li původní model CX 500, pak tam máš díru na těsnění s menším průměrem. Jestli Ti prodali těsnění v ceně 20 až 35 EUR, pak stružili nebo nepoužili misku z nového těsnění. Jestli Ti účtovali za těsnění 65 až 80 EUR, dali Ti tam těsnění na původní model. Je dražší, protože je to tím vnějším průměrem atyp. Novější typy Hond (Eurosporty, Céčka, Silber Wingy) měli již běžný a tudíž i levnější typ těsnění s větším průměrem, model DeLuxe asi též, ale to nevím jistě.
Kroužek, o kterém píšu výše, je spíš malý prstýnek. D = asi 8; d = asi 6 a je vysoký tak 2. Mám ho v motoru, tak ho nemohu přesně změřit. Většinou při demontáži oběžného kola zůstane přilepený ve starém těsnění - v bílé keramice a po demontáži toho kolečka si jej nezasvědcený nevšimne. Při zpětné montáži kolečka se nasune nejdříve na hřídelku (na tisícíhran) kroužek, o kterém je zde řeč, pak se na tisícihran nasadí oběžné kolečko, na závit na konci hřídelky se nasadí mosazná podložka a kolečko se přitáhne matičkou předepsaným momentem.
Nenech se odradit, Honda CX stojí za to.
Pár mých aktuálních poznatků:
ad 1) poslední výměna pumpy - motor 11 let, kapalina měněna 3x (2x zelená, naposled červená LiquiMoly) - litinový kolečko trochu tý rzi ale jinak nic. Kde se ovšem udělal sajrajt bylo na "suchý straně" těsnění. Keramický kolečko bylo v podstatě napevno na hřídelí protože pod ním byl černej sajrajt kterej to přilepil,
ad 2) kroužek má v mm rozměry 14-10-2,
ad 3) pokud už někdo chce měnit těsnění bez vylisovávání pak se dá udělat "shep" metoda. Nahřát nový těsnění až povolí lepidlo, vytáhnout tu gumu s pružinou z kalíšku a nalepit to do toho původního v motoru (očistit a zdrsnit povrch) . Výhody - dá se udělat bez sundání motoru a starostma s lisováním. Nevýhoda - chce to správný lepidlo aby to vydrželo. Němci spoléhají na Loctite (sekunďáky maj v TDS uvedený poklesy pevnosti při kontaktu se směsí voda/glycol takže 403 vychází asi nejlíp).
ad 6) to původní starý těsnění žádnou těsnící vrstvu nemá. Při tom přesahu to asi ani nic nepotřebuje pokud se nějak nepoškodí povrch otvoru.
Co se týče současný dostupnosti tak origo 19217-611-000 (vnější rozměr před montáží 28,5mm do otvoru v bloku 27,8mm) je pořád v prodeji a rozměrový ekvivalent je typ F-12S.
Novější varianta 19217-657-023 (vnější cca 30mm se lisuje do 28,3mm) je dostupná taky (rozměrově odpovídá tomu co používá Yamaha FJR-1300).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |