Duvod: pred lety jsme koupil Yamahu XTZ660 a nejezdil na ni, dnes uz mam strach a jsem si vedom ze jizdu ve svych 40 letech nezvladam.
Rozhodl jsem se koupit 125cm3 endurko nebo motard a zacit od zacatku. Vse budu uvadet na webu motochool.cz, ktery zalozim,domena je porizena. Pokud by mel nekdo energii a chut byt spoluatorem - vitam.
CMS system bud Joomla nebo Wordpress.
Jura
Naposledy editováno 17.01.2016 18:18:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
No a to je právě ono - Ti kdo začínali na prskoletech v nácti neřešily nějaké odhození prskoletu a nebo rozbitou hubu, pak postupně šli po kubaturách a rúzných stáří mašin nahoru a ano, nepotřebovali jsme žádné kurzy, videa, texty ap, neb jsme si to vše osahali.
Ale máš lidi, co se na moto během svého života nedostali a ve vyšším věku si splnily svůj sen. Koupily vysněný stroj, dodělali papíry a z mnoha důvodů sebou nechtějí plácat na Mustangu v polích. Tito lidi, tudíž začínají a potřebují pomoct a na to jsou dvě možnosti - vyježděnej kámoš (kterého ne každý má) a nebo pak alternativa v podobě motoškoly obě zakončené "jezdit, jezdit a zase jezdit - ale s rozumem".
Pokud pak přijde takový, který si myslí, že si přečte pár řádků "fundovaného" textu na netu, stahne si na večer nějaké to video a bude z něj ostřílenej jezdec, tak skončí ještě rychleji než začal.
To jsme byli takhle v BMW, já stál venku se svým vosmistovkovým Tigerem a přišel ku mě čípek - odhadem 40-50let, shnědá pleť po solárku, vyhlazené vrásky a dal bych ruku do ohně za botox v čele a že prý co je to za mašinu. Říkám, že 800 Triumph, ač se mu vzhledově líbil, tak že 800 je málo, že chce něco výkonného a že se rozhoduje mezi K1300R a nebo 1200GS neb jsou výkonné. Tak mu říkám, že si má zvolit dle toho co od mašiny čeká a jeho odpověď, že výkon mě od další debaty odrazovalo. Vzhledem k dalším dotazům, jako zda to brzdí stejně jako auto a zda je to rychlejší jak auto mě evokovalo k myšlence, že brzo dopadne jako rajče na dálnici.
Fakt nevím, čím bych si pomohl kdybych začal na 500ce. jen bych ji vypiplal a do půl roku prodal pod cenou.
1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Mě tedy jen zajímá, v čem přesně výkon pro naučení zatáček vadí a jestli není zaměnován s hmotností, protože tam bych chápal, že má na zatáčení velký vliv.
Zatáčky se samozřejmě teprve učím, jak jsem psal, takže zatáčet skutečně ještě pořádně neumím Ovšem, talent od přírody jsem taky... ovšem jen do určitého stádia, od jisté úrovně už talent nestačí nikomu.
a) výkon poprvé - mezi zatáčkami dosáhne výkonný stroj vyšší rychlosti. Tím pádem je před zatáčkami nutné provádět důraznější brzdné manévry, které jsou náročnější z hlediska hledání správných brzdných bodů a stopy v zatáčce.
b) šířka pneumatiky - výkonné stroje mají obvykle široké pneumatiky s větším radiusem, aby byla zajištěna dostatešná styčná plocha pro přenos síly. Tyto pneumatiky jsou těžší, stejně jako jejich ráfek, čímž rostou stabilizující gyroskopické momenty. V součtu to znamená, že výkonný stroj vyžaduje silnější impuls od řidiče k tomu, aby se dostal do náklonu, stejně jako vyžaduje intenzvnější impulsy pro případnou korekci náklonu v zatáčce.
c) hmotnost - silnější stroj bude těžší, což zvyšuje odstředivou sílu v zatáčce. Pro průjezd stejnou rychlostí je tedy třeba stroj více sklonit. Vyšší hmotnost stroje dále zvyšuje impuls nutný ke sklonění stroje
d) brzdy - výkonné motocykly dosahují vysokých rychlosí, mají proto patřičně dimenzovanou brzdy. Čím je ovšem brdová soustava výkonější, tím citlivější musí být dávkování brzdného výkonu. To jednak znesnaďnuje provádění brzdných manévrů, také to vyžaduje velice jemné používání brzd pro korekci stopy v zatáčce.
e) výkon podruhé - platí to samé co u brzd - u výkoného stroje je nutné v zatáčce citlivě manipulovat s plynem, aby nedošlo k přilišnému nárustu síly na zadním kole a ztrátě adheze.
1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Vidím spíš výhodu, že se za pomoci plynu pěkně můžu nechávat vytáhnout ze zatáčky, pokud to třeba přeženu s náklonem.
edit: asi myslíte toto riziko výkonnýho motoru , stát se může..
Naposledy editováno 29.01.2016 08:48:05
psenap píše: Tak s dávkováním plynu nemám žádný větší problém, nakonec v zatáčce nejsem zdaleka ve výkonnostní špičce a nižších a středních otáčkách je i R4 litr docela slabej.
Vidím spíš výhodu, že se za pomoci plynu pěkně můžu nechávat vytáhnout ze zatáčky, pokud to třeba přeženu s náklonem.
edit: asi myslíte toto riziko výkonnýho motoru , stát se může..
tech, co nemeli problem s davkovanim plynu, jsou pak plne skarpy ..
1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
To je podle mě obecnej problém začátků rovnou na silný motorce. Spoustu lidí říká, litra si do začátku nekupuj, zabiješ se. Já říkám, litra si nekupuj, nezabiješ se (pokud nejsi magor), ale těžko se naučíš dobře jezdit.
EDIT: nechci působit dojmem, že jsem nějakej mistr světa. Loni v zimě jsem výkonově upgradoval svojí motorku z 55 na 75 koní a celá letošní sezona byla o postupném sžívání, o nějakém zrychlení zatím nemůže být řeči...
Naposledy editováno 21.01.2016 14:44:10
JohnnyS08 píše: No tak pokud při průjezdu zatáčkou držíš motor jen v nižších a středních otáčkách, tak se pohybuješ daleko od limitů (schopností) stroje. A problém je v tom, že na silném stroji bude težký učit se těm limitům přiblížit. Ve výsledku tak budeš pomalejší než schopný jezdec na šestistovce.
To je podle mě obecnej problém začátků rovnou na silný motorce. Spoustu lidí říká, litra si do začátku nekupuj, zabiješ se. Já říkám, litra si nekupuj, nezabiješ se (pokud nejsi magor), ale těžko se naučíš dobře jezdit.
aneb koupím si R1 a budu jezdit kolem 4000 otáček ale budu borec
Veverčák: Nevím, pokud si zvyknu na výkon 80koní, mohu tahat téměř co se mi zlíbí, tak v čem mě tato zkušenost pomůže až za rok dva půjdu do 150ti koní?
Nebude to spíš naopak s tím, že najednou nová motorka a ejhle, co se to děje? Jsem zvylej na slušnej výkon na zadní nápravě z aut a z motokár, proto dávkování plynu mám fakt zažité... to samozřejmě neznamená, že ve škarpě nemusím někdy skončit. Rád chodím na limity (svoje, samo ne stroje), takže připouštím že se to může stát.
Johny: Mluvil jsem tedy spíš o utažených zatáčkách a vracečkách, kde fakt asi málokdo jezdí jiné než střední a nižší otáčky, ale celkově beru tvoje argumenty, protože nyní jsem zcela jistě pomalejší než zkušení na 600ce. Jen bych připoměl, že nejezdím na motorce abych byl nejrychlejší, ale protože mě to baví..a baví mě právě akcelerace a mojí snahou je jezdit po technické stránce kvalitně (a časem věřím že to bude i rychle) a v tomto duchu směřují moje projížďky. Semtam nějaká akcelerace na bazepečném úseku a potom zatáčky a pilování brždění, nájezdů do zatáček, náklonů, přesunů težiště, uvolňování zatuhlých rukou atd...
Fakt nevidím jedinej důvod proč by mě 155 koní v něčem limitovalo co se týče učení.
EDIT: jo a abych vás pobavil, tak po jízdě před týdnem jsem přišel domů s tím, že už mě neuspokojuje ani točit max výkon a že zřejmě půjdu na jaře do něčeho silnějšího. Výběr R1 nebo GSX-R (prej je na SS rozměrově největší) a nebo Haybusa.
Naposledy editováno 21.01.2016 14:49:19
2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Ozzy_ píše: ... ja nevim kluci proc se porad snazite. Nektere veci jsou proste nesdelitelne. At si kazdy dela co se mu libi. A klidne at o tom napise web.
jj hlavně nelze nic sdělit těm, co maj v hlavě krátký spojení
www.motorkari.cz/tema/
A ještě k tomu ježdení rychle vs. pro zábavu. Všichni jezdíme pro zábavu a jen někteří z nás považují za zábavnou jen takovou jízdu, která je rychlá - ti většinou krouží po dromech. Ale má smysl snažit se posouvat svoje schopnosti, protože se to přetaví ve vyšší bezpečnost a/nebo zábavu při běžných vyjížďkách. Schopnosti můžeme pilovat různým způsobem, jeden z nich je právě rychlá jízda, ideálně buď mimo silniční provoz, nebo aspoň na přehledných bezpečných úsecích.
Každopádně, já nemám rád jakékoliv zákazy a omezení (mj. jsem tady na fóru několikrát vyjádřil svůj názor o nesmyslnosti skupiny A2), takže ať si každý jezdí (a začíná) na čem uzná za vhodné.
1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Veverčák, Ozzy atd.. to co píšete je fakt nepřenositelné aneb každý si v životě musí dojít k určitým zkušenostem sám. Stejně jsem se pral v jiných oborech s nováčky... ale je to marný je to marný Bohužel každej si (stejně jako já) myslí, že má dáno víc než ostatní. Ale díky za snahu, jsem zvědavej jak se na to budu dívat za pár sezón, pokud je ve zdraví přežiju...
1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
m_g píše: ty brďo to je diskuze jak na idnesu ..aneb ideální počet koní je nula a proto začni jezdit na kole ať si to trochu osaháš, pomalu to zvedej, vystuduj na to školu a možná tak za 20 až 30 let si kup toho vysněnýho hektolitra :D ..neschopa se nenaučí na ničem, šikula klidně na litru a bezmozek zakončí rychlokurz ve stromě na čemkoli
se divim, ze existuji vubec na zavodech nizsi kubatury, tak jsou prece vsichni sikovni, tak proc nejezdi rovnou na litrech?
Veverčák píše: se divim, ze existuji vubec na zavodech nizsi kubatury, tak jsou prece vsichni sikovni, tak proc nejezdi rovnou na litrech?
Jsou taci, kteri zacali jezdit okruhy na litru, i s vedomim ze se slabsi kubaturou by to slo lip ...