globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f
 
22.12.2015 v 13:48
Ahoj, vyrábím si na své XT kufry. Dostal jsem se do fáze výroby nosiče, vše potřebné už mám připravené ale zarazila mě jedna věc. Vystrčení kufrů od motorky... Na straně výfuku je to jasná věc ale na druhé straně bude logicky kufr oddálený od motorky trošku víc čímž vznikne mezera= obě dvě strany jsou stejně dlouhé (alespoň budu moct kontrolovat olej bez demontáže kufru heh2 )... Ale co jsem tak googlil jak to mají ostatní tak mě třeba zarazil tento obrázek co přikládám. Tam to má borec prostě napláclý na motorce a nějaké vyvážení neřešil, takto to přeci nemůže fungovat při normální jízdě?? (páka, nevyváženost atd.) ... Je mé smýšlení správné nebo se pletu? Jaké máte zkušenosti?





1 reakcí na tento příspěvek Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 13:52 | Nahoru | #1
Je to vzhledem k celkové hmotnosti motorky s jezdcem (příp i se spolujezdcem) úplně jedno. Důležitější je vyvážení předek/zadek, aby se to po naložení dalo řídit. Ostatní je spíš estetika. Samozřejmě, čím kratší páky držáků, tím pevnější zavěšení, ale jinak to za jízdy při rozumným rozložení věcí v kufrech nepoznáš.

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 14:31 | Nahoru | #2

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 14:36 | Nahoru | #3
Nedávno to tu někdo řešil a měl to stejně dobastlený. Já bych to nedělal, osobní zkušenost nemám, ale v zatáčkách to podle mě musí být znát. Bych radši udělal vybrání u výfuku jako třeba tu



Edit: hrochino to našel

Naposledy editováno 22.12.2015 14:36:38

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 15:33 | Nahoru | #4
Taky mám na GS levý kufr víc vystrčený, cca o 5-7cm. Pochopitelně se kufry snažím při dovolených vyvážit, ale spíš pocitově. Obvykle těžší věci(nářadí, olej apod.) dávám do pravého(blíže k rámu), oblečení do levého. Nikdy s tím nebyl problém. Po pár kilometrech zapomenu, že kufry táhnu. Pokud zrovna nenarazím na kolonu.

U malý(=lehký a slabší) motorky třeba jako máš na fotce bych už čekala, že se to bude chovat trochu jinak. Pokud by byl rozdíl zanedbatelný, jako těch mých 5-7cm, neřešila bych to. Pokud by byl větší, raději bych udělala asymetrické kufry. Bez výřezu. Jeden uzší než druhý. Ten výřez je sice frajeřinka, ale pokud si děláš držák sám, budeš mít snazší, když to uděláš jednoduché. (nemluvě o tom, že případně budeš moci kufry použít i na jiné motorce, ty s výřezem budeš muset přibalit k moto až půjde do světa)

Určitě si zhodnoť jak moc velký kufry potřebuješ. V té zmíněné diskuzi má kufry snad 50 litrové, ale pokud nehodláš jezdit na balkán, abys tam koupil karton levného pití a vezl to zpět, udělej si kufry tak do 40l a s rozumným poměrem stran(a přemýšlej co tam chceš dát).

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 15:47 | Nahoru | #5
Ten pravej kufr by měl bejt užší

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 18:59 | Nahoru | #6
Měl jsem na Freewindu origo nosiče a tam to bylo vyrovnaný na obou stránách. Strana kde nebyl lauf byla s větší mezerou.
Osobně bych to udělal tak aby byly na obou stranách ve stejný vzdálenosti.

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 19:14 | Nahoru | #7
....a do vzniklé díry se se ti vejde schránka na nářadí.

(reakce na) Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 20:56 | Nahoru | #8

JwKS_Pavel píše: Je to vzhledem k celkové hmotnosti motorky s jezdcem (příp i se spolujezdcem) úplně jedno. Důležitější je vyvážení předek/zadek, aby se to po naložení dalo řídit. Ostatní je spíš estetika. Samozřejmě, čím kratší páky držáků, tím pevnější zavěšení, ale jinak to za jízdy při rozumným rozložení věcí v kufrech nepoznáš.


No tak to bych si dovolil nesouhlasit.
To na té fotce je teda supr gyroskop, pilot prostě bude vyvažovat, ale třeba má jednu kouli podstatně větší než druhou a tak se rozdíl nepozná, jinak se ale bude divit...kecy o vyvážení jsou o ničem, nemůže ti trčet jedna strana motorky víc než druhá

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 22:16 | Nahoru | #9
Vyrobil jsem už tři rámy, myslím, že je to v pohodě, jenomže motorka je najednou široká jako prase a ve větších rychlostech a za bočního větru bude lítat po silnici jako prase, nad 150 km/ h nebezpečně.
Pokud můžu poradit - zkrať šířku na minimum a pokud jsou kufry samovýroba, udělej do pravého vybrání.
Jinak to jestli je jedna strana vytelená víc než druhá za jízdy nikdo nepozná, je to jen otázka estetiky.
Jestli najdu foto xtéčka s kufry a rámem samovýroby, dám to sem na ukázku.

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 22:23 | Nahoru | #10




Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

22.12.2015 v 22:25 | Nahoru | #11
Detailnější fotku asi nemám a dneska bych to vyrobil určitě líp, ale takhle mi kufry nikdy nepřekáželi a vítr s motorkou necloumal.

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

23.12.2015 v 06:21 | Nahoru | #12
Za sebe bych to dal rozhodne do stejny vzdalenosti... tim myslim udelat vybrani v tom kufru,aby byly co nejbliz k sedlu.Ale kazdyho vec,jak to chce mit.

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

23.12.2015 v 09:00 | Nahoru | #13
Díky všem za rady a fotky, dám to určitě stejnoměrně už jen kvůli tomu že by se mi to nelíbilo, kufry tam dávám docela malý takže to nebude nic hroznýho když to bude trošku od motorky odstrčený. Navíc jak tu někdo nahoře psal prostor se dá vyplnit nářadím, spacákem atd. A já budu moct v klidu měřit olej. Jen to vybrání kufrů na výfuk je u mě nereálné kvůli konstrukci kufrů. Ještě jednou díky

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

23.12.2015 v 11:07 | Nahoru | #14
Na XT jsem mel pravy kufr mensi a ten levy co nejbilz k masine. Za jizdy to asi nepoznas...
Ja teda kontroloval olej vepredu v ramu, tak nevim, na to kufry sundavat opravdu nebylo treba

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

24.12.2015 v 09:25 | Nahoru | #15
Protoze souosost a sirka pro mne byly krucialni parametry pri vyrobe, vyresil jsem to takto:
http://taca.rajce.id...c_kufru_Africa_Twin/
Edit: mezi levy kufr a motorku misto podsedloveho plastu prijde hlinikova pridavna nadrz na 10l :)
Celkova sirka je , ted si nepamatuji presne, pod 105cm, coz mi vyslo temer stejne jako riditka, pri celkovem objemu kufru 110l.

Naposledy editováno 24.12.2015 09:33:57

Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

24.12.2015 v 18:53 | Nahoru | #16
podivej... spousta lidi o tom pise, aniz by s tim mela nejak zkusenosti. za me - neres to a jezdi vyzkouseno v bezmala dvou kilech i v zatackach. a da se klopit bez problemu i tak, ze si ty kufry pomalu za chvilku prodres










Naposledy editováno 24.12.2015 19:04:05

1 reakcí na tento příspěvek Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

24.12.2015 v 21:48 | Nahoru | #17
ještě k tomu přidám zkušenost jak z cest, tak od fochu -technicky je "víceméně" jedno jestli je kufr symetrickej protože není problém dat do malého kufru o 10kilo vic nez do druhýho velkého čistě výběrem "zatěže" takze pro "neřešily" v poho , druha věc je ze je to fakt hnusne! coz tady kolega s téma mimořádne excentrickyma kuframa téma fotkama jen potvrzuje je to opticky něco mezi bouračkou a "neumim" , je každyho věc jak moc mu to vadí ale tohle proste není pěkný, ani prakticky za mne : vyuzit prostor na 100% a pouzit sice excentricky kufry ale venkem symetricky !! a dokupy co nejuzsi - oceníš to v zatáčkách, v zacpach i v terenu - neplýtvej mistem na vzduch tech par litru co naberes krabičkou na naradi za to nestoji a zvlast jednoprdi se ti na dalnici uzkym profilem odmeni i citelne lepsi spotřebou

(reakce na) Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

24.12.2015 v 22:12 | Nahoru | #18
milanek81> ze to hezky neni je jasny. ze je to hnusny, to taky nepopiram ale na funkci zivocichare to vliv nema a o tom bylo vlakno nechapu, proc bych mel kupovak kufr pokazdy, kdyz menim masinu kazdyho vec

3 reakcí na tento příspěvek Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

25.12.2015 v 09:26 | Nahoru | #19
taky mám na motorce pravý kufr více vysunutý a vždy to kompenzuju tím,že dávám péro do levé nohavice.
pak už je to dobré a nevyváženost nepociťuju.

(reakce na) Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

25.12.2015 v 10:50 | Nahoru | #20

Dolph-cz píše: taky mám na motorce pravý kufr více vysunutý a vždy to kompenzuju tím,že dávám péro do levé nohavice.
pak už je to dobré a nevyváženost nepociťuju.

(reakce na) Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

25.12.2015 v 11:23 | Nahoru | #21
Dolph-cz>

(reakce na) Výroba rámu na kufry- souosost?? XT600 43f

26.12.2015 v 19:27 | Nahoru | #22

Dolph-cz píše: taky mám na motorce pravý kufr více vysunutý a vždy to kompenzuju tím,že dávám péro do levé nohavice.
pak už je to dobré a nevyváženost nepociťuju.



To nic nemění na tom, že to vypadá hnusně. Teda ten kufr i ten ču...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist