paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dojezd motocyklu
Ahoj přátelé, mám v plánu relativně dalekou výpravu do mongolska a potřebaoval bych doporučit nějaké lehké, odolné cestovní ednudo s vyšším dojezedm na palivovou nádrž. Nabízí se třeba Yamaha 660 Z Teneré, BMW F 800 Adventure.. Vím že se to dá projet i na jawě nebo BMW 1200 GS ale v Jawu nemám tak nějak důvěru a BMW 1200 zase trpí na váhu...


Díky za vaše Objektivní rady Jirka

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 20:36 | Nahoru | #61
No za sebe vim, mimo přesný tabulkový hodnoty, že ta motorka je pocitově docela těžká, při manipulaci na místě, kor nějaký tahání v blátě atp., navíc díky válcům trčícím do stran, poměrně nepraktická - dá se o horký válce snadno spálit a nepěkně bolestivě nakopnout do šimpánu, horký výfuk na levé straně tuto manipulaci rozhodně neulehčuje. Výkon na ten obsah poměrně mizernej (teda 1150, 1200 nevim) a ani spotřeba není nijak zvlášť nízká k podávaným výkonům. Navíc vzducháče si často rády pápnou nějaký olej, GSa nevyjímaje. Není to ve finále problém, jen fakt. Díky absenci klasickýho rámu (a celkově atypický - nestandardní konstrukci) je často nutný rozdělat půl motorky než se k něčemu dostaneš. Projede to leccos, ale to jiný motorky taky - to je spíš na schopnostech pilota. O kardan se starat moc nemusí, to je pravda. Ale stav řetězu, pastorku a rozety je vidět na první pohled, zde se většinou nekoná nečekané překvapení. Koneckonců potenciální problém na sekundárním převodu řetězem je i mnohem snáz, rychleji a levněji opravitelný.

Ano, nic není dokonalý, i hovno má svý mouchy. Ale jízda na hrochovi v těžších podmínkách není vyloženě medová a snová, jeho jízdní vlastnosti bych rozhodně neoznačoval za příkladný a už vůbec ne za nejlepší. Telelever je kapitola sama o sobě. Na silnici dobrý. Na nezpevněným povrchu ... ehm. Známe. Prostě nulová odezva od předního kola.

Takže vlastně - proč je velký GS (myslim boxer, telelever, paralever, kardan) tak špičkový a nepřekonatelný?

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 20:59 | Nahoru | #62
velice pěkně napsaný 1200 má nový motor a je o skoro 30kg lehčí než 1150. Stím výfukem, někdo má originál a je tam nerezový dvojitý plášt který je studený. Nikde nepíše nikdo, že je to špičkový a nepřekonatelný. Vlastně najdeš všude pomlouvačný řeči, třeba ty o tym vyfuku nebo o váze, sám píšeš o 1150. Takže vlastně rozhodují kupci a výrobce si může vyrábět ve velkých sérií. Podívej se na moje video a nebud na bramboráře zléj a netrucujte když vás pozdravím.

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:13 | Nahoru | #63
No,na obhajobu "Pana GS" jsem se díval na pohotovostní u jednoválcové Tenerky, a mají psáno necelých 210 kG
Jestli se ale tady tomu Motokatalogu dá věřit.Protože u 1150 va 1200 je psaný rozdíl nějakých 10Kg...

Naposledy editováno 20.12.2015 21:17:48

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:26 | Nahoru | #64
podívej se ještě na NC 750x a na v-stroma- tyhle jsem projížděl a chtěl jsem je kupovat. U tenerky by mně vadilo vysoko sedlo.Mám někdy problém se zádama a gs je pro mně nejlepčí volba, jezdím každý den do práce tak 5 měsíců v roce a ty jízdní vlastnosti si ted užívám. Nesmíš hledat 1150 versus 12advíka, já mám normální gs s 20l nádrží, s laděnýma y svodama bez bypassu a katu váženo s plnou nádrží-223kg.

Naposledy editováno 20.12.2015 21:30:40

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:38 | Nahoru | #65
"Slon" má cca 190 suchou, s laďákem to bude o deset míň.Moje pohotovostní mohla být tak na cca 2 metrácích.Přesto jsem se s tím pral a nezvykl si.Na dojíždění do práce jsem koupil KLR a taky si to užívám.Jak to má přes dva metráky,nesmí to přes práh...

1 reakcí na tento příspěvek Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:39 | Nahoru | #66
Na Bikes.cz má XTZ 208kg, 1200GS 2013 229kg, 1150GS 2003 suchá 249kg
Tady XTZ 208kg, 1200GS 2013 238kg, 1150GS poho 249kg
Motocykl online XTZ 211kg, 1200GS 2007 225kg, 1150GS poho 253kg
XTZ je váhově jak 600Alp, jen pro porovnání

Pak si vyber kolik chceš aby vážila

Naposledy editováno 20.12.2015 21:43:38

Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:42 | Nahoru | #67
nejlepší je hledat hmotnost v návodech na obsluhu- tam se to udává tuším s 80% naplněnou nádrží, ale vyjímky jsou třeba u ducati, tam se hmotnost udává bez paliva a baterie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 21:48 | Nahoru | #68

mara.k píše: Na Bikes.cz má XTZ 208kg, 1200GS 2013 229kg, 1150GS 2003 suchá 249kg
Tady 208kg 2013 238kg poho 249kg
Motocykl online 211kg 2007 225kg poho 253kg

Pak si vyber kolik chceš aby vážila

rozchází se to, nejlepší je to zvážit si sám, ale 2013 je dvouvačka, já mám jednovačku- to poznáš podle víka a čtař šrubů. Něco váží taky abs a hodně těžký je kat a parohy. Ale pořád je to na objem motoru podle mně lehká motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 22:13 | Nahoru | #69
V jednom katalogu myslim od MotoHouse byly v tech. parametrtech na konci i naměřený hodnoty při testech. Byly tam i pohotovostní hmotnosti - udávaná výrobcem a naměřená. Pamatuju si na Varadero - v reálu o nějakých 29kg těžší.

Origo výfuky jsou hodně těžký. Tam se opravdu dá ušetřit 8, 10 kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

20.12.2015 v 23:15 | Nahoru | #70
petrumr> Což o to, na dvanáctku je 12tka GSo skutečně dost lehké, nic však není zadarmo, víme.

"Super váha GSa"

Zkuste si změnit GS 1200 na Africa Twin nebo Transalp.

Jinak nevím co původní tazatel řeší. Pokud má peníze na F800GSA je jasná volba nová Afra.

Naposledy editováno 20.12.2015 23:39:17

1 reakcí na tento příspěvek Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 06:25 | Nahoru | #71
Jo jo,koupit novou Africu a uprostřed Mongolska zjistit že Honda má svolávačku na zadírající se palivová čerpadla Nový nevyzkoušený stroj bych se osobně bál někam tahat.
Stejně,mi tady plkáme a autor vlákna se od té doby nevyjádřil.Esli má na nový stroj,nebo jetinu,jaké má preference....

(reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 10:13 | Nahoru | #72
Anti> Období čerpadel a dobíjení už má Honda zasebou...Afrika bude určitě spolehlivější než jakékoli BMW.

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 10:13 | Nahoru | #73
Ona je ale vaha a vaha to je jedna vec, dalsi vec je rozlozeni te hmotnosti na kolech, onen zminovany V-strom ma treba vetsinu hmotnosti na predku, coz je mimo silnici skoro nepouzitelna motorka.
GS na tom je podobne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 14:23 | Nahoru | #74

Piwell píše: V jednom katalogu myslim od MotoHouse byly v tech. parametrtech na konci i naměřený hodnoty při testech. Byly tam i pohotovostní hmotnosti - udávaná výrobcem a naměřená. Pamatuju si na Varadero - v reálu o nějakých 29kg těžší. Origo výfuky jsou hodně těžký. Tam se opravdu dá ušetřit 8, 10 kg.

Tak tohle si budu muset zvážit. Varan s ABS má v papírech 272kg poh.hm. Kdyby měl mít ještě o 30kg víc, tak to bych na něm snad ani nejezdil... Originál výfuky jsou fakt děs..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 16:08 | Nahoru | #75

Kov píše: Tak tohle si budu muset zvážit. Varan s ABS má v papírech 272kg poh.hm. Kdyby měl mít ještě o 30kg víc, tak to bych na něm snad ani nejezdil... Originál výfuky jsou fakt děs..



Tak jsem to našel: motokatalog 2006 od časopisu Motocykl - Honda XL 1000 Varadero, udávaná pohotovostní hmotnost výrobcem 256 kg, naměřená 283 kg. Tak 27 kg ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 17:03 | Nahoru | #76
Piwell> 256 má varan bez ABS

(reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 17:16 | Nahoru | #77

Kov píše: Piwell> 256 má varan bez ABS



To je možný, psal jsem to jen jako příklad toho, že katalogům asi nelze 100pro věřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 17:35 | Nahoru | #78
Kov> ABS snad neváží 27kg.

Naposledy editováno 21.12.2015 17:35:09

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 17:41 | Nahoru | #79
tech- jak jsem měl f 650GS tak kámoši mě zase posílali tu 800 rozpůlenou v krku. Já když jezdím, tak jenom si beru platební kartu, v kufrách nevozím nic, mám jenom vrchní. Nikde není psaný, že si nekoupím africu, ale počkám, až vyrobí druhou serii po modernizaci stejně jak to honda udělala na popud zákazníků s Crossrunnerem

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 18:45 | Nahoru | #80
Porid Ural Ranger. Ten ti opravi kazdy kovar v kazde vesnici. Teren to projede nesmyslny a dokonce to utahne i vozik s cisternou nebo side muzes ovesit kanystrama. Do Mongolska pro me idealni stroj A myslim to vazne.

Naposledy editováno 21.12.2015 19:57:46

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 19:24 | Nahoru | #81
kouknul sem do papíru GS 1200 dvouvačka 229kg při 90% paliva v nádrži nádrž 20l
na vejlet na východ bych si pořídil nějakou jednoduchou pumpu na močůvku která nebude mít problém s různou kvalitou benálu na kterou se dělá velká nádrž nebo stávající pujde zvětšit a s minimem elektroniky

Naposledy editováno 21.12.2015 19:24:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 20:29 | Nahoru | #82

Tech píše: petrumr> Což o to, na dvanáctku je 12tka GSo skutečně dost lehké, nic však není zadarmo, víme.

"Super váha GSa"

Zkuste si změnit GS 1200 na Africa Twin nebo Transalp.

Jinak nevím co původní tazatel řeší. Pokud má peníze na F800GSA je jasná volba nová Afra.



Ale jdi ty....co myslíš že předcházelo těm fotkám?

(reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 20:36 | Nahoru | #83

Dave81 píše: Ale jdi ty....co myslíš že předcházelo těm fotkám?



Ta závada přece

(reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:05 | Nahoru | #84
tohle váží 6,89kg bez hadiček, trubiček, kapaliny a silenbloků





Naposledy editováno 21.12.2015 21:08:44

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:09 | Nahoru | #85
ušetřených asi 30 kg oproti 1150 se někde musí ukzat
šidí se všechno auta moto elektronika jídlo ....

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:11 | Nahoru | #86
tohle váží 6,89kg bez hadiček, trubiček, kapaliny a silenbloků
tak to mám eště o to lehčí

Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:14 | Nahoru | #87
no a bez posilovače ta druhá generace váží jen 2,38kg

1 reakcí na tento příspěvek Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:25 | Nahoru | #88
Kam se člověk podívá, tam je petrumr s bramborama. To je snad nějaká diagnóza…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:40 | Nahoru | #89

Dave81 píše: Ale jdi ty....co myslíš že předcházelo těm fotkám?

To nevím, ale většina těch motorek nejevý známky pádu, spíš to dostalo pecku od nerovnosti nebo při doskoku. Některé fotky se týkají i vysypaných soukolí toho super bezúdržbového kardanu. To hlavní je, že fotky takhle zmrvených Afrik nebo i LC8ček prakticky nejde najít a to na nich lidé blbnou v terénu víc a častěji než na GSech.

Na druhou generaci Afrik si asi počkáme. Že Crossrunner dostal modernizaci bylo tím, že ten původní byl hnusnej a blbě se prodával. Ani jedno se Afriky týkat nejspíše nebude.

Naposledy editováno 21.12.2015 21:44:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dojezd motocyklu

21.12.2015 v 21:46 | Nahoru | #90

_zdenda_ píše: Kam se člověk podívá, tam je petrumr s bramborama. To je snad nějaká diagnóza…

a to ještě neviděls moji hondu



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přešití sedla ,pohodlnější [1, 2] Honda NC 750X stafler 43 Včera v 20:51 FILODENDRON
Kryty na říditka Honda XL 700V Transalp kkralikk 1 11.9.2024 v 04:15 Slam
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 35 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 6 24.8.2024 v 21:05 Jozkak
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere Brunpaint 6 21.8.2024 v 21:08 DavR1

TOPlist