Zde kabely, sehnané už před léty buď na pumpě, nebo v supermarketu (vyjde to nastejno), údajně dimenzované na 300A:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261798_ausus.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261799_aususdetail.jpg)
Pod 8mm tlustou izolací se skrývá lanko, dle průměru odpovídající průřezu cca 2.5mm2, ovšem čistý normovaný průřez (poctivé spočítání licniček a sečtení průřezů) činí pouhých 1.58mm2, což je pro udávané proudy naprosto nereálné.
Např. při proudu 200A pak na 2m dlouhých kabelech činí napěťová ztráta 8.9V, tedy 75%... každému snad bude jasné, že není reálné, aby takové "startováky" vůbec motorem otočily.
Z těchto startováků jsem tedy ustřihal svorky a místo té předražené gumy použil kabel CYA 35mm2:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261801_CYA.jpg)
Je tam vidět, že i svorky jsou docela aušusové, ovšem káble po této úpravě fungují dobře. Kabel CYA je ale docela tvrdý a nepohodlný na manipulaci (zvlášť v zimě), proto bylo rozhodnuto postavit poctivé kabely, včetně svorek:
Svorky jsou kvalitní, ze silného plechu, s nanýtovanými čelistmi a demontovatelným kabelovým očkem:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261802_svorka.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261803_stitek.jpg)
Použit je kabel CGZ 35mm2, zde detail očka nekrimpovaného na kabel, pro sichr je ještě procínováno:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261805_ocko.jpg)
Očko namontované ve svorce, před natažením izolace:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261806_uchytocka.jpg)
A zde hotové kabely, 4m dlouhé, kabel po montáži ještě ošetřen sprejem na pneu:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/50/261807_CGZfinal.jpg)
Dle výpočtu na takových kabelech bude napěťová ztráta (při 200A) 0.8V, což je cca 7% a to není vůbec nic. Startování 1.9l dieselu s vybitou baterkou jedna báseň.
Výrobní náklady 1144Kč (kabel 113Kč/metr a dvě sady svorek á 120Kč). Nemíním nikoho pomlouvat, nebo naopak něčemu dělat reklamu, ale nedávno se mně dostal do rukou leták AutoKelly a v něm byly káble za 230, nebo 260Kč - je snad jasné, že v žádném případě nemohly být adekvátně nadimenzované a celkem jistě půjde o stejný podvod na zákazníky, jako ty káble zmíněné výše.
Snad tento návod-recenze bude někomu co k čemu. Připomínky samozřejmě uvítám, dost možná budou káble někomu připadat zbytečně předimenzované - klidně ať napíše svou zkušenost a praxí odzkoušené průřezy.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
banda1250 píše: PEPAFJR> když vidím,viz.výše co se prodává za cca 300kč,tak tohle je úplnej luxus-průřez 4mm čistý mědi
S tím co se prodává a vydává za startovací kabely, bych já osobně každýho výrobce oněch kabelů, třískal těmito kabely po zádech, až by uznal,že je blbec a nic neumí.
Ale 4mm taky není žádná sláva.
PEPAFJR píše: S tím co se prodává a vydává za startovací kabely, bych já osobně každýho výrobce oněch kabelů, třískal těmito kabely po zádech, až by uznal,že je blbec a nic neumí.
Ale 4mm taky není žádná sláva.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
E: Teď si nechal jeden kolega zde z fóra vyrobit dvoumetrové káble, převážně na motorku a menší auto, takže stačil kabel CGZ 25mm2 a menší, jen lisované měděné krokodýly (udávaných 200A), kabel přicínován a náklady na materiál 448Kč. Takže se dá dostat s cenou klidně na 5 stovek a za takovou cenu už si někteří drzí obchodníci-lháři troufnou prodávat předraženou gumu s jádrem, jaké by nestačilo ani na natočení malého skútru.
Naposledy editováno 25.03.2015 19:02:53
1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
Ovšem už to vidím, jak po Novém roce se tam ty káble objeví s cenovkou: "229Kč, původní cena 399Kč".
2 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
tak jsem se nechal inspirovat a taky si kabely udělal. Ty z obchodu nebyly schopné 2.0 TDI s hodně mrtvou baterkou nastartovat.
kabel pro svářečky 35mm2 na to mě v tom obchodu zdarma nalisovali tyhlekabelová oka (opravdu jsou celé z mědi) a následně jsem o přimontoval na tyhle svorky. Ke svorce je dodávaný šroubek, matička a očko, ale pro oko na kabelu byl moc malý. Použil jsem tedy část oka (poměděný hliníkový plíšek) jako podložku. Myslím, že s tímhle nastartuji i traktor. Náklady včetně poštovného +- 1500kč kabely mají 4metry
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/36/455675_9927c1e454ea157899b1ba50ce6b7a6d.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/36/455676_1a22a5c673ea3ceb6032f9446a39ecc6.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/36/455677_3cb586fd2fb4bcafb9f5cff6a0122cf2.jpg)
Naposledy editováno 06.09.2018 13:54:52