petrumr píše: Nevím, ale jak jsem prodával tak u nás oba. Nevím jak u vás, ale uředník nesmí do TP napsat neověřené udaje.
ano ale to by jste museli oba zplnomocnit někoho třetího k přepisuJinak přeci jeden z vás na tu dopravku musí
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
4 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
maspe píše: Celé jsem to nečetl ale: dvě věci
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
Nedávno jsem kupoval tímhle stylem:
- Dostal jsem k motorce velkej+malej techničák, kupní smlouvu, zelenou kartu.
- Domluvili jsme se, že deset dní plus mínus tam prodejce nechá své povinné, abych měl čas vyřídit převod.
- Druhý den mi přišla jeho ověřená plná moc s mým jménem (teoreticky by šlo ověřit plnou moc pro "nikoho" a dopsat jméno kupujícího při koupi a přiložit k techničákům).
- Zařídil jsem povinné a smskou potvrdil prodejci, že může své povinné zrušit.
- Evidenčku a registr jsem řešil sám v místě mého bydliště (teď už to lze řešit dokonce kdekoli).
- RZ zůstává, takže mám místo Ačka eSko a je mi to buřt. Lze to řešit tak, že jí zahodíte a na registru dostanete novou.
Hotovo, jednoduchý, oneman show.. Bohužel při tomto postupu mohou nastat podrazy jak ze strany prodejce tak i kupce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
maspe píše: Celé jsem to nečetl ale: dvě věci
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
Část peněz??? To bych tě poslal někam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
petrumr píše: Nevím jak u vás, ale u nás je potřeba aby tam stáli oba s občankami. Nalepí potom ty lístky na ten papír a oba se podepíší do té knihy.
nesmysl, zmocnitel overi plnou moc, zmocnenci ji preda a fertig. Za spravnost udaju o zmocnenci odpovida (ve svem vlastnim zajmu) zmocnitel, pokud nebudou udaje zmocnence sedet s jeho prukazem totoznosti, urad plnou moc neuzna.A) odvezu motorku s papírama a na převod se vykašlu, udělám si pojistku - tys jako prodávající nesplnil zákonnou povinnost = opkuta do 50 tkč, a ještě ti budou chodit fotky. Prodávající pokud to není ve smlouvě přímo řečeno, není za převod odpovědný. Takže když do toho budeš rejpat, tak 1) může tě udat na úřad = pokuta (víme jak úřady dnes jednají - měl sis to zařídit sám, když za to jsi odpovědný), 2) občanskoprávní spor ohledně částky ve smlouvě = právníci, čas peníze a nejistota, že z toho ty peníze dostaneš.
B) nechám prodávajícímu vše co potřebuje pro přepis a celé peníze odvezu si motorku- vykašle se na to viz hore, můžu mu hrozit jak chci. Bez evidenčky neudělá nic a k tomu je potřeba zase motorka tam co papíry. V ten okamžik mám motorku, na které nemůžu jezdit, neboť nemám techničák, nemůžu ji ani prodat = prostě se do jisté míry jedná o bezpapíráka.
moje varianta - kupoval jsem motorku za 23 s tím, že se udělala rovnou evidenčka, dám dvacet hned a 3,5 (500,- přepis) bude dobírka dokladů. V tomhle mi přijde nejelagantnější to, že v danou chvíli mám bezpapíráka a prodávající má motivaci převod stihnout. Samozřejmě pak může nastat podraz že kupující nepřebere dobírku a dojde si nechat udělat duplikát atp. Ale pokud tam nejdou udělat oba hned, tak je vždy prostor jak jeden druhého natáhne. Problém je, že lidi co důvěřují jsou nazýváni hlupáky, bo se je každý snaží ojebat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
Hmm. S tím jedním rokem jsi to už asi prošvihl
Ed. s depozitem bych řekl že to je ještě jednodušší, bo nepotřebují značku, tedy můžou vydat novou
Naposledy editováno 04.12.2015 17:11:46
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
Humusus píše: Asi jak kdo, ale já bych motorku od nikoho, kdo není ochotný na ten úřad v den prodeje zajít, nekupoval. S plnou mocí ať si vytře prdel.
Správně, bud ihned nebo plná moc s obojím ověřením. Tak jsem to řešil při prodeji. A nedávat doklady z ruky, když nejsou odhlášený.petrumr píše: PEPEWONDER--píšeš- Evidenčku a registr jsem řešil sám v místě mého bydliště (teď už to lze řešit dokonce kdekoli). ...Já se ptám v jakým státě bydlíš?
Bydlim v zasranym kocourkově. Kde ty? Takže tady se klasicky může stát, nejspíš jako kolegovi maspovi, že tě úředník posere..
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
1 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
PepeWonder píše: petrumr> Pamatuj, že jsme na jedné lodi/stejné straně barikády.. jde i to, že pokud neřešíš zančky, tak by mělo bejt kurva jedno, kde ti vytisknou techničák a zkontrolujou kraviny okolo.. Kurva úřad!
Mělo, nemělo.. není...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
Naposledy editováno 04.12.2015 20:09:33