paolo_novy Přidat reklamu

Téma: délka předních tlumičů
22.11.2015 v 20:51
Zdravim :)

Měl bych dotaz : Právě skládám stopadesátku kejvu která ležela hoodně let v krabicích a mám zde dva tlumiče ale každý z nich má jinou délku od uchycení krytu tlumiče. Da se s touto délkou nějak hýbat nebo je to pevně dané a každý je z jiné motorky ...







délka předních tlumičů

22.11.2015 v 20:58 | Nahoru | #1
záleží jak je unavená pružina.

1 reakcí na tento příspěvek délka předních tlumičů

22.11.2015 v 21:10 | Nahoru | #2
pružina je přece uvnitř ta na délku tohohle nemá vliv...

1 reakcí na tento příspěvek délka předních tlumičů

22.11.2015 v 21:35 | Nahoru | #3
No, já osobně bych je rozebral a pak měřil, stejně je nechceš v takovém stavu vložit do motorky a pak jezdit...?

(reakce na) délka předních tlumičů

22.11.2015 v 21:58 | Nahoru | #4

agadirCZ44 píše: pružina je přece uvnitř ta na délku tohohle nemá vliv...


právě že má..tam je jen pružina která to vraci a obě musí být stejně dlouhé

délka předních tlumičů

23.11.2015 v 06:59 | Nahoru | #5
Mrkni na jawarmaniakovi stránky, ten tam má popsané rozdíly mezi jednotlivejma modelama kývaček a možná tam najdeš i rozdíly mezi vidlicema! A nebo mu napiš, poradí!

délka předních tlumičů

23.11.2015 v 10:56 | Nahoru | #6
1. pružiny jsou stejně dlouhé
2.díky za tip ,zkusím se kouknout :)

(reakce na) délka předních tlumičů

23.11.2015 v 10:58 | Nahoru | #7
kuzmič> rád bych je rozebral, ale přední tlumiče jsem nikdy nerozebíral a k tomuhle typu jsem dohledal pouze seznam dílů ...

délka předních tlumičů

24.11.2015 v 18:07 | Nahoru | #8
Taky mám jawu 150/352.
Rozebíral jsem ji celou do šroubku motor, tlumiče a vše jsem poskládal na zpět a to je mi 16let :D. A vše jsem dělal poctivě sám.
Ty červený trubky na zakladu tlumiče jsou jen krytky, proti bordelu, jsou tam naražene a da se s nimi normálně pohybovat, delka se nastavi na moto dle poskládaných brýlí. Já jsem nasadil oboje brýle na kostru, změřil jejich vzdálenosti od sebe a podle toho nastavil vzdálenost krytek od vrchu(i po vsazení brýlí se dá doladit, ale je třeba většího ůsilí), dále našroubuješ kluzák, dotáhneš matkou a zvrchu spustíš pružinu až dolů kde ji zajistíš dole šroubkem do kluzáku. Naliješ olej a je hotovo.
Záleží jestli je dáš vedle sebe jestli jsou stejně dlouhé celé.
Kdyby jsi chtěl s čímkoliv poradit tak se klidně ozvi, taky jsem hodně zháněl...











Naposledy editováno 24.11.2015 18:10:38

délka předních tlumičů

27.11.2015 v 08:15 | Nahoru | #9
tohle jsem potřeboval slyšet :D dík

délka předních tlumičů

27.11.2015 v 08:49 | Nahoru | #10
Pozor na to. 150 mám uchycení červených trubek "na uši". Tedy uchem plechového červeného krytu šavle prochází svorníkový šroub co drží držák klaxonu. Tím je daná výška toho kde má být. Uložením v brýlích v horní části (dotažení matkou) je to celkem jasné. Jenže,....

Červené trubky se u tohoto modelu sráží směrem DOLŮ nikoliv nahoru, jak by bylo logické. Jde to dosti ztuha a je potřeba to srážet vhodnou trubkou PŘES PODLOŽKU, která zakryje celou horní plochu červené trubky!! Předtím je nutné komplet stáhnout chromovyný kluzák (vyšroubovat horní marku a sundat ji z táhla pístnice, vyšrubovat jistící šroubek zespoda chromovaného kluzáku, vypustit starý olej, vyčistit spáru mezi chromovaným kluzákem a červenou trubkou (bývá tam neskutečně bordelu,..) stáhnout kluzák směrem dolů tak, až bude možné povolit jistící těsnící matici najeho horním konci a chromový kluzák stáhnout úplně. Potom sejmou segerovku a stáhnout bronzfutra. Pak vem WD-40, prostříkej mezeru mezi ocelovou šavlí a červeným plechem a začni srážet směrem dolů.
Při zpětné montáži doporučuji to, že vemeš pilník, njlépe půlkulatý a proběhneš s ním ty červené trubky zevnitř, tak aby to šlo relativně volně nasadit rukou, to ouško to udrží...samo předtím dobře ošmirglovat a namastit tu ocelovou šavli.....
Pozor a to VELKÝ na opětovné skládání pístnice a chromového kluzáku (to jak zajišťuješ tím malým šroubkem). Je nutné dávat velký pozor na to, aby pístnice zaskočila do chromkluzáku tím kolíčkem!! Dá se to tou šestkou šroubkem chytit i tak, že to nezaskočí a pak si dokurvíš kal pístnici tak kluzák. Viděl jsem to snad u 70% kluzáků co sem minulý týden rozdělával. Já to dělám tak, že mám dlouhou trubku, kterou prostrčím durch ocelovou šavlí a pomocí ní pootáčím pístnicí tak dokud nezaskočí tak jak má!. Pod šestku šroubek si vysekni kousek těsnění (já používám přírodní kůži) aby Ti pak nekapal olej,.....

Peace!

délka předních tlumičů

27.11.2015 v 12:35 | Nahoru | #11
Joo to co popisuješ jsme dělal o víkendu asi 6-krát, ale problém byl v tom že ten červený plech byl tak úžasně zasraný tím bordelem že pomohlo až nastříkání odrezovače a hromada ředidla ale už to mám dole DIKY BOHU :) díky za pomoc :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist