Téma: Velorex 560 seřízení
Zdravím ve spolek, obracím se tu na ty kteří si montovali a hlavně seřizovali sajdu k motorce (Jawě). Nemáte praktický návod? Obrázky naštelování v katalogu sice jsou ,ale mně spíš zajímá jak jste to dělali vy.
Třeba: sundal jsem si zadní blatník aby šla ke kolu přidělat zdrhávačkama rovná laťka (použil jsem 2m vodováhu a šteloval táhlama. Pak jsem ty 3 stupně měřil tak a tak. Pak jsem si tu vodováhu přidělal na kolo sajdy a povolil si přední závěs aklepal na rám sajdy až jsem měl na úrovni předního kola požadovanou vzdálenost.
Co jste použily za ty latě (střešní se mi nechce použít) , jak na měření těch 3 stupnů atd...
Dík.
Naposledy editováno 13.11.2015 06:53:11
Třeba: sundal jsem si zadní blatník aby šla ke kolu přidělat zdrhávačkama rovná laťka (použil jsem 2m vodováhu a šteloval táhlama. Pak jsem ty 3 stupně měřil tak a tak. Pak jsem si tu vodováhu přidělal na kolo sajdy a povolil si přední závěs aklepal na rám sajdy až jsem měl na úrovni předního kola požadovanou vzdálenost.
Co jste použily za ty latě (střešní se mi nechce použít) , jak na měření těch 3 stupnů atd...
Dík.
Naposledy editováno 13.11.2015 06:53:11
Obecně záleží jak s tou sajdou chceš jezdit. Ono geometrie je trochu jiná na prázdnou sajdu a na jízdu s cesťákem a bagáží, protože v druhém případě ta sajda má větší odpor a tedy potřebuje větší sbíhavost.
Odklon je kvůli tomu, že silnice mají správně sklon ke krajnicím, tak aby tento sklon nezpůsoboval samovolné zatáčení stroje. Odklon jsem dělal od oka. Geometrii jsem dolaďoval postupně - nastavil to cca dle návodu, projel se (chce to alespoň 30km) s lehce zatíženou sajdou (tak 40kg) a pozoroval, jestli se s ní na rovinkách neperu - že by chtěla zatáčet sama. Pak případně upravil sbíhavost. Seřízení - dvě prkna na plocho podložená tak, aby nyla tak 10 cm nad zemí.
Odklon je kvůli tomu, že silnice mají správně sklon ke krajnicím, tak aby tento sklon nezpůsoboval samovolné zatáčení stroje. Odklon jsem dělal od oka. Geometrii jsem dolaďoval postupně - nastavil to cca dle návodu, projel se (chce to alespoň 30km) s lehce zatíženou sajdou (tak 40kg) a pozoroval, jestli se s ní na rovinkách neperu - že by chtěla zatáčet sama. Pak případně upravil sbíhavost. Seřízení - dvě prkna na plocho podložená tak, aby nyla tak 10 cm nad zemí.
Tak jsem to nakonec provedl takto: Vypátráno na netu.
Dvě dvoumetrové rovné latě na 150 mm špalíčkách připáskovaný ke kolům a měřít vepředu - vzádu poštelovet to na předním závěsu (poklepáním gumovou paličkou tam nebo sem) a zase poměřit. Když to bylo vzadu i vepředu stejně (vyšlo mi 110cm) tak to o 3-3,5 cm zaklepat nazpět k motorce. Pak jsem si sundal oba blatníky a úhloměrem co jsem koupil v lídlu a dělal s tím pergolu jsem si našteloval 3 stupně odklon od sajdy a přikládal k pneumatikám aby to sedělo pintlich. Pak dosešteloval oka na táhlech sajdy aby šly ty spojovací šrouby prostrčit pěkně rukou. Rám sajdy je vypodloženej aby byl vodorovnej jak podél tak napříč.
Tak jsem zvědavej jestli mui to hned nenafackuje.
Hele - když jezdíte v sajdě sami jak řešíte nějaký to protizávaží (zatížení sajdy) nebo jde jen o zvyk. Já jen že z radosti ze seštelování jsem jsi na ten rám na kolech sednul a mám pocit že tu sajdu musim přehodit ..... Je fakt že tam neni ještě přidělaná loďka a motor a tak.
Na bordel v garáži nehleďte - v zápalu práce nějak zanedbávám úklid a 5S
Dvě dvoumetrové rovné latě na 150 mm špalíčkách připáskovaný ke kolům a měřít vepředu - vzádu poštelovet to na předním závěsu (poklepáním gumovou paličkou tam nebo sem) a zase poměřit. Když to bylo vzadu i vepředu stejně (vyšlo mi 110cm) tak to o 3-3,5 cm zaklepat nazpět k motorce. Pak jsem si sundal oba blatníky a úhloměrem co jsem koupil v lídlu a dělal s tím pergolu jsem si našteloval 3 stupně odklon od sajdy a přikládal k pneumatikám aby to sedělo pintlich. Pak dosešteloval oka na táhlech sajdy aby šly ty spojovací šrouby prostrčit pěkně rukou. Rám sajdy je vypodloženej aby byl vodorovnej jak podél tak napříč.
Tak jsem zvědavej jestli mui to hned nenafackuje.
Hele - když jezdíte v sajdě sami jak řešíte nějaký to protizávaží (zatížení sajdy) nebo jde jen o zvyk. Já jen že z radosti ze seštelování jsem jsi na ten rám na kolech sednul a mám pocit že tu sajdu musim přehodit ..... Je fakt že tam neni ještě přidělaná loďka a motor a tak.
Na bordel v garáži nehleďte - v zápalu práce nějak zanedbávám úklid a 5S
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.