Po 5ti letech se zase vracím na dvě kola a řeším dilema. Poohlížím se po cestovním enduru na primární cestování cestou/necestou s orientací na méně rozvinuté země (žádný hard, ale příjemně strávený čas v sedle bezespěhu a projížďkou mimo zpěvnené cesty) s občasným blbnutím v Rumunsku, Moldávii ap., tudíž spíše zaměření na enduro. K tomuto by mi vyhovovalo něco lehčího 6ti kilo jako BMW G650GS + packet Enduro (zamýšlel jsem i Kawasaki Versys 650, ale ten je zaměřen více na silnici), jiná alternativa mě nenapadá.
Bohužel je v tomto mírná komplikace v podobě přítelkyně, která s natěšením jí vlastní již pořídila výbavu "baťůžku" a cestování bude tedy ve dvou (tak max. 50/50 - člověk si také musí vychutnat svobodu jednotlivce). Z tohoto se mi zdá jednoválec od BMW poměrně slabej a tudíž co dalšího?
Na výběr je tu BMW F800GS - vysoká cena, Triumph Tiger 800XC - hodně moc se mi líbil, ale odrazují mě jeho neduhy, jako vysoká teplota, problémy s volnoběhem ap., Honda Crosstourer - ta cena je full nesmysl.
Zůstává KTM. Od dob kdy přišla "990" je to má platonická láska, neb v té době na ni nebyli korunky a dnes, když se může člověk rošoupnout přijdou s něčím jako "1050", která se mi zdá opět zaměřena spíše, až výhradně, na silnici
Do čeho tedy jít? Koupit starou dobrou KTM 990 Adventure, ale je to cca. 4-5let stará mašina a čert ví v jakém bude stavu, nebo skočit po něčem novém jako je Tiger 800XC a nebo bude pro nás dva stačit 650 jednoválec od BMW?
Prosím nehanit, vím, že se nedá vedle sebe postavit BMW F650GS a KTM 990 Adventure, ale jak píšu víše, jednoválec by asi i stačil, ale budeme na ní dva :(
Jezdíval jsem před tím Transalp od jeho počátku, do jeho konce (tzv od 600 po 700) a plně využil jeho enduro potenciál, ale dnes, když už bych měl jít do "staré" mašiny, tak jedině KTM 990 Adventure.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Husqarna 650 Terra - Velice dobrá cena a vzhled
BMW G 650 XCountry/XChalenge - Velice nízká hmotnost a spotřeba 3.5l
Ad KTM - slyšel jsem, že je ve vývoji KTM 690 jednovál ve verzi Adventure
2 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Mufiozo píše: Pár tipů:
Husqarna 650 Terra - Velice dobrá cena a vzhled
BMW G 650 XCountry/XChalenge - Velice nízká hmotnost a spotřeba 3.5l
Ad KTM - slyšel jsem, že je ve vývoji KTM 690 jednovál ve verzi Adventure
No jednoválů nejsem moc příznivcem, primárně z pozice jejich výkonu při cestování ve dvou na delší vzdálenost. Jasně na to je vhodné litr a víc, ale potřebuji v tomto udělat kompromis na "požitek" při jízdě v jednom, proto jsem udělal kompromis, že chci něco ve více válcích při objemu do litru.
Neb...
...jednovál slabej a ne zrovna komfortní na cestu ve dvou...
...víc jak litr zbytečnej pro jednoho...
A zase, při jízdě v jednom nemám ambice lítat naplno hard terénem, absolovovat velké skoky přes ostré lavice a už vůbec nemám potřebu ...TEĎ MĚ NĚKTEŘÍ UKAMENUJÍ... pořizovat maximální obsahy, neb jinak bych nebyl maximální "borec".
I když by ta KTM mohla být z pozice výkonu zajímavá, ale zase...
1) čekat až vyjde novej stroj, to bych mohl takto čekat dalších 5let
2) novinka a s tím spojené "potíže" testovacího jezdce - viz nový Afrika
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Bmw R1100GS, R1150GS, F800GS, F650GS dvouvál
Triumph nevím, ale problém se servisní sítí...
KTM Adventure (nízké servisní intervaly a vysoká cena)
Ducati (to tam má zase Desmo rozvody a spolehlivost...)
Honda Transalp 700, Varadero 1000, Africa Twin
Yamaha 1200 SuperTenere, TDM 900
Suzuki VStrom 650 a 1000
Kawasaki Versys 650 a 1000
Ještě by se dalo Moto Guzzi Stelvio, ale to je mimo cenovku...
A to je cca všechno...
Mufiozo píše: Stejně moc na výběr v cest endurech pro dva stejně není:
Bmw R1100GS, R1150GS, F800GS, F650GS dvouvál
Triumph nevím, ale problém se servisní sítí...
KTM Adventure (nízké servisní intervaly a vysoká cena)
Ducati (to tam má zase Desmo rozvody a spolehlivost...)
Honda Transalp 700, Varadero 1000, Africa Twin
Yamaha 1200 SuperTenere, TDM 900
Suzuki VStrom 650 a 1000
Kawasaki Versys 650 a 1000
Ještě by se dalo Moto Guzzi Stelvio, ale to je mimo cenovku...
A to je cca všechno...
Já to ještě trochu snížím... :)
Cokoli nad litr nechi - krom jiného zbytečně těžké a to i přes výhody při cestování ve dvojici.
Cokoli jetého - F650GS - nepřipadá v úvahu.
Cena nehraje roli, ale itala nee....
Kawa je spíše silniční, max na šotolinu, ale jinak mooc pěkné. V-Storm proboha jen to ne. KTM obdoba Kawa.
Z výběru zůstane...
BMW 800GS A
Tiger 800XC/XCx
Honda Africa
Takže Tiger + příjmný postoj v DK a budu spokojen :)
Jaký problém máš na mysli? U nás servisů moc není :(, ale jsem z Práglu takže je tu DK a nebo pouhých 150Km Drážďany. Na západ se servisem asi tak výrazný problém nebude, na východ jsem ještě nezjišťoval....
Naposledy editováno 14.10.2015 17:38:35
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Mufiozo píše: Noo tak když máš prachy na nejeté F800GS tak to není pak co řešit
Hele 800GS máš za bratru nějakých 360tis, protáhneš to přes vratku na DPH a jsi na nějakých 300tis. Ale zrovna to 800GS mě nějak nebere u srdce, taková "tuctovka", která nepřekvapí, ale ani nepotěší. Proto hopnu do Tigera. Toho máš za nějakých 315tis přes vratku 260tis + kufry a blbůstky seš na nějakých 300tis - takže finance no problemo :)
Proto píšu, finance zas tak netrápí, neb strop + 400 by se dal v poho utáhnout i s italem, ale itala do garáže nechci...
Naposledy editováno 16.10.2015 12:13:27
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Chlape, ty mě od toho Tigera chceš nějak odradit Ale já mám už 100% jasno a nehodlám odstoupit. Afrika vypadá fajn, super marketing, ale pořád je to novinka po několikaleté pauze a i když neříkám, že to kluci od Hondy neumí, přeci jen s Tigrem jsou již "nějaké" zkušenosti, s Afrikou nikoli...
3 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
A pokud byses rozhodl prodat Africu, tak ti lidi ruce urvou, bude po tom velká poptávka, každý offroadista na ni čeká. Takže až se v bazaru nějaká první objeví...
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Mufiozo píše: Nj, jak myslíš. Já akorát o Triumphu četl něco ohledně motorů, že se jim to kazilo ve velkém a v servise to popírali (někdo tu o tom psal), potom že nějaký ČR distributor byl neochotný a tak s tím Triumphem museli do servisu až někde do Německa či Rakouska, no a potom že na offroad je to těžké a má to dost vysoko těžiště.
A pokud byses rozhodl prodat Africu, tak ti lidi ruce urvou, bude po tom velká poptávka, každý offroadista na ni čeká. Takže až se v bazaru nějaká první objeví...
Hele také jsem to kdesi četl - problémy s volnoběhem/nízkejma otáčkama + to dost topilo, tak jsem se pídil a pídil jak to vlastně je....nakonec se mi to podařilo zjistit z několika stran...
1) problémy s volnoběhem/nízkejma otáčkama byli u modelů 2011-2014 způsobené konstrukcí nějakého mechanismu, který toto ovládal. Byl otevřený a tudíž náchylnej na bordel. Toto se stávalo, když byla opomenuta údržba a nebo jízdou v přemrštěném bahnu, kdy se tento mechanismus zanesl. Stačilo vyšistit, stříknout olejem a vše OK. U modelu 2015 je toto již řešeno jinak a celej ten mechanismus je zakrytej.
2) a že to topí, no když se zanese chladič, tak to topit bude, ale je pravda, že modely 2011-2014 měli jinak vyřešeny plasty, kdy teplo od chladiče, obvzlášť když se zapnul větrák toto teplo více směřovali na nohy. 2015 má toto vyřešeno kapku jinak a plasty toto teplo směřují dál od nohou.
Pak 2015 prošla změnou oproti 2011-2014 a má trochu jinak vyřešenej podvozek a motor (zakrytování výše uvedeného mechanismu, plasty ap.)
To že má vyšší težiště na můj styl využití nevadí. Když si vezmu ke srovnání výtečnou KTM 990 A, která má toto také, nemyslím si, že by to nebylo zas tak "neovladatelné" (zkusil jsem Tigra 2013 a ovládání subjektivně lepší jak 800 GS A na stejné trati - v jednom dnu). Na druhou stranu má Tiger velmi příjemně úzkou prdelku, oproti takovému 800GS, které díky nádrži pod sedlem má tento zadek jako pořádná bachyně. Výhoda usazené nádrže na Tigerovi je zas v tom, že si tam poměrně jednoduše můžeš osadit nádrž většího objemu (tento kit dělá třeba Touratech za bratru 25tis - i když není homologovaná, ale kdo z PČR to pozná - na technickou to prohodíš),což u 800GS tuším že nejde.
Co se týká servisu - nevím jak Ostrava/Opava (či kde to je), ale za mě můžu říci, že přístup prodejce v DK (kde jsem byl osobně a to pár minut před zavíračkou v Pátek) byl více než ukázkový a kdybych to měl ohodnotit jako ve škole, tak by dostali 1+. Jasně, servis je druhou otázkou, ten jsem ještě nevyzkoušel, ale bude to stejné jako s autem - někteří spokojeni na výtečnou a jiní se kvůli prkotině budou vztekat. Vždy je to jen o lidech a o komunikaci.
Pokud přijdu do servisu, s tím, že mi tam něco klepe, ať to dají do pořádku, zahrávám si na průšvih, neb servis je schopen vyměnit celou mašinu, přijdeš-li však s tím, že chceš určité věci, necháš si tam dát odhad ceny - máš na půl vyhráno :) Neb od tohoto odhadu ceny se bez tvého souhlasu nesmí cena navýšit o cca. 10-20%. A kvalita mechaniků? No to je otázka, nepracuji tam a je to jen na tom servisu, v nejhorším případě je pak reklamace, která není příjemná pro obě strany, ale dnes dle občana máš poměrně příjmné nástroje
Vem to z jiného úhlu pohledu - kde je poptávka, tam je nabídka - Triumphu stačí dva servisy v ČR, tudíž poptávka po servisu nebude tak velká, za to BMW má přes 6ks - asi velká poptávka po servisu //dělám si pochopitelně srandu, ale...//
A když ten servis u DK bude opravdu "špatný", tak mám jen 150Km Drážďany. Bydlet u Krumluva, tak bych musel jezdit cca. 200Km do DK
Nu a nakonec samotná váha...
Tiger - 216Kg (XCx)
800GS A - 229Kg
Afrika Twin - 212Kg
Kdy tedy nejtěžší z těchto variant vychází 800GS A, ale on to má kompenzováno níže uloženým těžištěm. 800GS má oproti Africa a Tigerovi navrch s doplňky, kterých je obrovské množství, ale ruku na srdce, kupuji moto abych na něm jezdil a ne věšel blbosti a různě nesmyslně šperkoval - vonný stromeček koupíš na každé benzině - to co na moto vyžaduji, je na Tigera bezproblému k sehnání, s Afrikou bych se v prvním roce musel primárně spolehnout jen na origo
Pokud bych se teoreticky rozhodnul pro Afriku a ta by byla v pořádku, neměl bych několik let důvod jej prodávat (tak, jako nebudu mít tento důvod s funkčním Tigerem), pokud bych chtěl Afriku prodával hned, tak jen z důvodů nějakých neřestí, o kterých by se jistě brzo vědělo, a s kupujícími by se asi dveře netrhly
Naposledy editováno 18.10.2015 13:29:17
oldy píše: Tigr xc 800 po 50 000km, opsano z motocyklu c. 11. Kdyz neberu desticky a spotrbak tak - 24 000km vymena vratne pruziny hl. stojanu, 27 900km vymena vratne pruziny osy radici paky - typicke pro prvni rocniky, pak svolavacka na aktualizaci softu (spatny volnobeh), jinak vnitrnosti motoru jak u funglovky, bez zjevneho opotrbeni.
JJ, mám doma.
Plus tam měl problém s prasklým těsněním cívky, díky tomu bylo zatékání vody a podpálenej ventil ( i když tam nedokázal říci, zda to bylo kvůli té cívce, nebo softu). Oprava za novou cívku tuším 3tis. Ventil v poho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Mufiozo píše: ......... no a potom že na offroad je to těžké a má to dost vysoko těžiště.........
Ještě dovětek, vzhledem k váze Tigera (216Kg) můžeš přivařit 13Kg ocelový plát na podvozek, tím získáš těžiště níž než má 800GS A a budeš mít nekompromisné ochranu vany, při zachování váhy jako má 800 GS A a zachováš nespornou výhodu užšího zadku Tigera :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
_zdenda_ píše: 2lizard> A že těch "pancířovaných" Tigerů jezdí na offroad akce po ČR… když se podíváš, tak z těžkých motorek vídáš nejčastěji Kačeny, boxery od BMW a 800GS, Afriky, BIGy a jestli potkáš jednoho Tigera, tak to je moc.
Dle toho lze tak max posuzovat oblíbenost značek, ne jejich kvalita. Mě třeba na takovéto akci nikdá neuvidíš, neb víc jak 10-15lidí je pro mě nepřijatelný dav Tudíž mého Tigera můžeš také odškrtnout.
Nebo bys snad chtěl říci, že takový Bugatti Veyron je "nekavalitní a nevhodné" auto, neb na tuningových akcích ho spíše neuvidíš? Ač je pravdou, že je to na tyto akce vhodnější vůz, než 99% přítomných.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Palomoto píše: 2lizard> těm váhám nevěř Tiger je taky okolo 230kg
Beru to dle technických specifikací na stránkách offico výrobce.
Já ho nevážil a ani jsem nevážil 800GS. Pokud má Tiger vyšší váhu, než je uvedeno, kde máš jistotu, že 800GS ji také nemá vyšší, než se udává?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Palomoto píše: 2lizard> jistota není najdi si testy na Motorradu (nebo v Motocyklu), všechny motorky váží v pohotovostním stavu
Tak máš pravdu , dle Motorradu.. (http://www.motorradonline.de/vergleichstest/bmw-f-800-gs-und-triumph-tiger-800-xcx-im-vergleichstest-technische-daten-und-messwerte/638142?seite=2)
...je váha 800GS - 222Kg, 800 XCx - 232Kg (abychom byli fér, nudné odečíst cca. 2,25Kg neb má o 3litry větší nádrž - pokud to neváží se stejným objemem PHM).
Ale na druhou stranu to vyvažuje spotřeba, neb Motorrad naměřil Tigerovi příjmných 5l, 800GS 4,6l , je-li to pravda, tak dojezd je...
Tiger - 5l/100 +19l nádrž = 380Km
800 GS - 4,6l + 16l nádrž = 348Km - a k tomu je 800 GS vošklivý
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
...ale Triumph Tiger XCx 2015 jest objednaný u DK
Ač jsem chtěl původně pouhý XC (neb méně elektroniky=lépe), byl jsem přesvědčen rozumnými argumenty proč XCx
Tudíž až uvidíte splašeného Tigera s motorkářem urputně mávajícího nad hlavou, jsem to já a zapoměl jsem, kde že se to vypíná tempomat
Naposledy editováno 19.10.2015 14:18:22
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Já bych na to neměl kule jít do takového exota.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC | pega | 5 | 3.8.2024 v 00:32 assassin |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |