docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.
Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?
Má tady s tím někdo zkušenost ?
P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
ST je dle mého názoru v tuto chvíli jedna z nejlepších dvanáctistovek tzv. cendur na delší cestování. Měl jsem možnost na ní najet cca 400 km a následně se podívat jak je technicky řešena. A dále ji u kamaráda "sledovat" jak vše zvládá atd. Také jsem pár let jezdil GSo, tak myslím mohu něco napsat.
Její největší přednosti vidím v tom, že je to mašina udělaná opravdu na technickou výdrž a na dojetí do cíle. V tomto je nedoceněná a lidi si to uvědomí až x km od domova. Dám příklad => situace kdy se na BMW posere ABS = konec, motorka poté brzdí /spíše nebrzdí/ velmi špatně - odejde posilovač a je to asi jako ve starém autě s ABS když brzdíte bez posilovače brzd. Když se Vám stejná situace stane na ST - v pohodě dojedete, nemá to na chod brzd vliv. Také si všimněte, že má zpevněnou zadní vidlici - má kardan + z druhé strany vidlici tzn. menší šance, že se někde kardan zlomí, tak jak se někdy stává právě u BMW.
K ovladatelnosti. Velmi subjektivní. Záleží jak člověk navyklý na větší motorky. Ale na místě oproti V-Strom 1000, GS a Triumphu řekl bych lepší. Za jízdy již úplná pohoda. A nechuť k zatáčení. Nepociťoval jsem. A ruku na srdce kdo Z NÁS je takový jezdec, že motorku tahá každou chvíli v zatáčce na limit? Tam by se možná dalo něco poznat. Sám si vše nějakou neovladatelností nejsem vůbec jist. Také si uvědomte na co je motorka stavěná... Cestování, snese i celkem řádný terén a SPOLEHLIVOST. Kdybych si v tuto chvíli měl vybrat na čem jet Maroko, Kavkaz apod. neváhal bych. Rozhodná je pro mě spolehlivost.
K motoru. Nechápu Vás. Motor nemá třeba tolik výkonu jako KTM a spol. ale to opravdu jezdíte na cesťáku jako Rossi? Kdo z Vás by opravdu využil takový výkon, kterým disponuje KTM? Řekl bych, že minimum jezdců. Jen by se neměli čím vychloubat po barech, srazech, ...... doplňte si co chcete ......
Jsem z komunity někdy zklamán, měli bychom si uvědomit o čem je ježdění a vysrat se na podobné debaty, které stejně nikam nepovedou...
Napsal jsem sem anonymně, nevydržel bych poté s některými členy fóra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
a s tim, ze sem napisu svuj pohled, fakt nemam problem a neni treba se prece schovavat do nejaky anonymity...
Co mě udivilo že tady nějaký diskutér tvrdí že Stelvio je ovladatelnější a dokonalejší, na Stelviu jsem se svezl, vzadu to má velkou pneumatiku jak litrový superbike a právě tato motorka vůbec nešla do zatáček, že ta motorka vibruje tak že řídítka ti skoro nafackujou, řazení je takové zubaté a při přidání plynu cítíš jak se motor hýbe, dle mého názoru se právě Stelvio nepovedlo, jediný co na Stelviu je krásný, tak to je zvuk, to italové umějí.
Blbec jsem zapomněl zmínit i spotřebu. I když se na to u takové drahé mašiny asi moc koukat nebude, jezdit za 4 litry je příjemné a né že ne. Zase jak jsem psal, nejvíce to poznáte na dlouhých výjezdech. Ono najezdit za dovolenou 5 000 km s průměrem 4-5 l je jiné než to najezdit za 6-7 l. Pro normálního člověka, kterej má mašinu na 10 - 15 let a je to srdcovka si myslím, že každá koruna dobrá...
Edit: písmenka
Naposledy editováno 06.10.2015 22:31:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Jestli využiješ či nevyužiješ výkon jaký má Yamaha? Jistě že využiješ. Určitě ne ovšem za všech okolností. Před 14-ti dny jsem měl na testování KTM 1290 Super Adventure se 160-ti koňmi a poté co jsem se na ní trochu rozjezdil a zkoušel její limity, taky se mi stalo několikrát že jsem si řekl že by mohla jet trochu více Jasně, jsem magor Ale diskuse na téma "takovýto výkon nevyužijete" se nese už desítky let, od doby kdy lidé začali mít pocit že 40 koní výkonu je naprosto dostatečných k čemukoliv.
Naposledy editováno 06.10.2015 23:02:46
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
fockewulf píše: Takže tu máme majitelé, kteří na ST nemají se zatáčením problém, vodí si ji i bez větších problémů v terénu a jsou dlouhodobě spokojeni....a na druhé straně Seikose, který v podstatě jede pořád jen tu svou (Stelvio über alles a vše ostatní stojí za hovno, sorry, že jenom já si umím koupit pořádnou motorku)
ze zrovna ty ze sebe vylejes takovy nesmysl, tak to bych necekal.Autor vlakna se ptal na jeji problemy, jsem jediny co ma tu odvahu rict, ze ta motorka nejake problemy ma. Tady na ceskych forech je totiz vsechno super, cool a je politicky nekorektni rict ze ma neco nejaky problem, ze?
Ja ve svych odpovedich neresim nejaky podelany Stelvio. Jestli sis nevsiml, zminil jsem GS, KTM, novou Afriku i Triumpha. A na rozdil od lidi, kteri peji na tema ST odu na radost (jak hned na zacatku nekdo podotknul - prece nebudou pomlouvat motorku za kterou vysypali 400tis), davam tady pro autora svuj osobni nazor na tuhle motorku. I s detailni technickou obhajobou sveho tvrzeni.
Jsou tady taci kteri prohlasi ze GS je od ST krok zpet. Takovy zjevny nesmysl je pominut. Ovsem kdyz uz na me chybi argumenty, prichazi posmesky typu ze ST hanim protoze je na me moc tezka, protoze neumim nafouknout gumy, protoze na tom neumim jezdit a ze jsem zaslepeny, protoze Stelvio uber alles a vse ostatni stoji za hovno. Nikde jsem nerekl ze ST stoji za hovno, nebo ze cokoliv stoji za hovno, protoze Stelvio uber alles.
Nechapu ze ti to stoji za to me urazet.
Pokud chce autor slyset pouze odu na radost na ST, tak se mu omlouvam ze jsem pridal svuj zrejme naprosto nerelevantni nazor.
Po ostatni co se chteji o ST neco dozvedet, radsi si projdete temata na ADVrideru kde pisi i nezaslepeni lide
Naposledy editováno 07.10.2015 07:36:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Ono, už i "normální" (ne fanatičtí) majitelé GS pochopili, že co do spolehlivosti jejich motorka není žádný zázrak. Ne nadarmo si lidi pořád drží poctivé železa jako byly 1100 a 1150 GS
Zamyslete se, největší nevýhodou ST je její nemarketing. Kdy není tak vehementně propagována jako GS a Triumph.
Seiko => Ty se hned na Fockewulfa neurážej. Promiň ale vidím to stejně. Jsi už několik let hotový z Guzziny o dalších motorkách píšeš často jako o rozpočtovkách a honíš si na fóru triko... Přesto lidé na těch rozpočtovkách mnohdy projeli více a poznali mnoho jiných zemí a kontinentů než ty. Promiň.
seikos píše: ze zrovna ty ze sebe vylejes takovy nesmysl, tak to bych necekal.
Nikde jsem nerekl ze ST stoji za hovno, nebo ze cokoliv stoji za hovno, protoze Stelvio uber alles. .
No to bych se hádal ale přestaňme s tím honem na Seikose. Vraťme se k diskuzi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
saybay píše: Zamyslete se, největší nevýhodou ST je její nemarketing. Kdy není tak vehementně propagována jako GS a Triumph.
zcela nezaujatě, protože žádný cenduro nemám, je největší nevýhodou yamahy hmotnost která je horší jak u starýho varadera, a jízdní výkony který jsou s varaderem taky srovnatelný. Jenže konkurence je o min 20 kilo níž a často 20 koní výš. Před 10ti lety by měla větší šanci.
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Už jen tím, že nějakou vlastnost (výrobcem zvolenou geometrii podvozku, která se projevuje v rychlém překlápění do zatáček, což asi ani není hlavní zaměření této motorky) Seikos nazývá vadou edit: problémem. Vada edit: Problém je třeba náchynost k vydřeným vačkám nebo rozkmitání řídítek v určité situaci či praskání obalu kardanu a deformace rámu, kterými trpí některá konkurence, že? Ono stačí třeba přezout na jiné gumy a najednou může být všechno úplně jinak.
Navíc se snažím nebýt ovce, takže agument, že bambilion lidí jednu hotorku haní a pak jako stádo kupují jinou, pro mě prostě není vůbec podstatné. Je to jen známka módy a vymývání mozků. Něco podobného je papouškování katalogových hodnot. Ano, je spouta lidí, pro které je výkon/váha hlavním kritériem. Pak většinou vyžadují el. asistenty, aby za to mohli neustále bez obav tahat. Ale u cestovního endura jsou, dle mého názoru, důležitější jiné vlastnosti.
Také se dost divím, že Yamaha po dvaceti letech opakuje tu samou chybu jako s první ST. Tam také vylezla s dvouválcovým 750 endurem o trochu dřív než hlavní konkurence, ale nedokázala toho využít a stala se tou druhou vzadu :(
Edit: oprava a omluva pro Seikose
Naposledy editováno 07.10.2015 12:04:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Tech píše: vilemx> To je pravda. Jeden důvod, proč neudělala Yamaha XTZ 900 ? Ty motory jsou tak podobné, že to předělávají lidi sami. 750 není dobrý motor, ale se spolehlivým, výkonným a úsporným motorem z TDM by to bylo jako nova Afra jen už před 15 lety...
Co mas prosti 750 ? krom toho ze tenhle motor moc nepatri do endura , bych proti nemu nic nenamital
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
vilemx píše: Docela zábavná diskuse.
Už jen tím, že nějakou vlastnost (výrobcem zvolenou geometrii podvozku, která se projevuje v rychlém překlápění do zatáček, což asi ani není hlavní zaměření této motorky) Seikos nazývá vadou. Vada je třeba náchynost k vydřeným vačkám nebo rozkmitání řídítek v určité situaci či praskání obalu kardanu a deformace rámu, kterými trpí některá konkurence, že? Ono stačí třeba přezout na jiné gumy a najednou může být všechno úplně jinak.
Navíc se snažím nebýt ovce, takže agument, že bambilion lidí jednu hotorku haní a pak jako stádo kupují jinou, pro mě prostě není vůbec podstatné. Je to jen známka módy a vymývání mozků. Něco podobného je papouškování katalogových hodnot. Ano, je spouta lidí, pro které je výkon/váha hlavním kritériem. Pak většinou vyžadují el. asistenty, aby za to mohli neustále bez obav tahat. Ale u cestovního endura jsou, dle mého názoru, důležitější jiné vlastnosti.
Také se dost divím, že Yamaha po dvaceti letech opakuje tu samou chybu jako s první ST. Tam také vylezla s dvouválcovým 750 endurem o trochu dřív než hlavní konkurence, ale nedokázala toho využít a stala se tou druhou vzadu :(
svět přeje polopravdám. Ukaž mi kde jsem kdekoliv napsal, že vlastnost "neochota zatáčet" je vadou. Nevím co tě nutí si takhle vymýšlet.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
seikos píše: svět přeje polopravdám. Ukaž mi kde jsem kdekoliv napsal, že vlastnost "neochota zatáčet" je vadou. Nevím co tě nutí si takhle vymýšlet.
Seikosi, omlouvám se.
Holt jsem to špatně pochopil. Napsal jsi slovo "problém" v takovém kontextu, že jsem jej pochopil, jako že píšeš o vadě.
http://www.ivm-ev.de...ic&StatisticId=1
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere | MILOS61 | 14 | 6.8.2024 v 10:05 MILOS61 |
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere | dada09 | 22 | 2.7.2024 v 10:45 Antalík |