Téma: Tachometr Virago 750
25.9.2015 v 10:22
Koupil jsem si "nový" ( jiný funkční ) tachometr a rád bych si na něm nastavil počet km ze starého. Jak na to ? Jak se dá rozdělat vniřek tachometru, abych se dostal k počítadlu ?
1 reakcí na tento příspěvek Tachometr Virago 750
nedá, ale můžeš použít klasický trik který je používán při stáčení tachometrů stačí vrtačka a bowden
2 reakcí na tento příspěvek Tachometr Virago 750
Rozebrat to jde, dělal sem to při opravě ulomenýho nuláku k denímu počítadlu (zbytečně, protože to nakonec nebylo nutný). Musíš opatrně rozevřít pertl kolem sklíčka (tý chromový "obruby"), pak jde sundat i zbytek toho chromovanýho kelímku (nebo jak to nazvat). Už si nepamatuju, ale myslím, že ten kelímek je ještě vevnitř chycenej šroubkama. No a máš přístup k počítadlu. Bacha - počítadlo Seiki je strašně háklivý na přesnost sestavení, (dokáže ho rozházet i vrtačka při stáčení) jakmile s tím hneš jinak než to bylo, budou čísla rozkopaný nahoru dolu a nikdy si nesednou - pokud to budeš upravovat roztažením na osičce. I osička je po stranách zapertlovaná, a jinak než opilováním pertlu číselník nepovolíš - jenže pak musíš pertl obnovit a perfektně zase stáhnout přesným tlakem - jinak budou čísla buď skákat společně (moc utáhlý), nebo naopak nepopolezou třeba stovky nebo desítky (moc volný). Hodinařina, doslova. Zkušenost mám, když jsem upravoval tachometr ze starý zvrakovaný toyoty do měřáku větru - tam byly ty samý strojky Seiki, co ve viragu. No a na závěr zase nasadit a zapertlovat chromovej rantl se sklíčkem, což je vyslověně pakárna - křehká věc, hrozně háklivá na deformace a odřeniny (neopravitelný) a navíc musíš použít sílu.
Stručně - vysral bych se na to. Buď rád za krásnej funkční a zdravej budík - zanedlouho budou vzácnost
Stručně - vysral bych se na to. Buď rád za krásnej funkční a zdravej budík - zanedlouho budou vzácnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tachometr Virago 750
Yura> Ahoj, a to ulomený nulovánì jsi opravil? pokud jo můžeš poradit? díky
TULAČ> jo. Nulovací kolík (ten otáčecí) je v budíku našroubovanej na ocelové tyčce se samořezným závitem. Kolík je z plastu (muj se rozlomil právě u toho samořezu), takže oprava spočívala ve výrobě jinýho - poté klasicky předvrtat do něj dírku a zase natočit na samořez.
Mě chodí nulovák dost ztuha, takže to na ten samořez šlo, ale u některých možná bude třeba sundat budík a kleštěma tu tyčku se samořezem přidržet, aby se přitom netočila.
Mě chodí nulovák dost ztuha, takže to na ten samořez šlo, ale u některých možná bude třeba sundat budík a kleštěma tu tyčku se samořezem přidržet, aby se přitom netočila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10419 | 26.10.2024 v 23:58 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
Virago xv 750 elektrika Yamaha XV 750 Virago | komunikator | 3 | 15.8.2024 v 21:19 P.I.R.A.T |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |