Téma: špatné nastavení tlumičů nebo staré pružiny
25.9.2015 v 18:00
Potřeboval bych poradit z jednou zásadní věcí byl jsem na výměně oleje v tlumičích a takové ty další věci co se tam mění,ale pružiny jsem neměnil.
Bylo to asi před dvouma měsícema a od té doby se snažím naladit přední i zadní tlumič ,tak aby to bylo ok na naše České silnice ,prostě samá díra a hrbol ,no abych to upřesnil o co mě jde,že když to dám podle manuálu na standart:
předek
yamaha yzf r6 rv.2003
předpětí :7
odskok :9
komprese:7
1.76 výška
váha 80kg
přední pneu:skoro nové Bridgestone tlak:za studena 2.1 cca
zadní skoro nové Bridgestone :za studena 2.2 cca
Tak na vymetání děr je to dobré ,ale když brzdím ,tak se mě nehorázně potápí předek a cítím jak přední kolo jak kdyby chtělo zatočit,prostě když víc brzdím tak to neudrží přímí směr.
Nebo když přejíždím přes vyjetý hrbol od kamionu ,tak mě to uhne do strany.
Když přitvrdím na:
předek:
předpětí :4/3
odskok :6/5/4/3
komprese:6/5/4/3
tak při tom brždění se to zlepší a přes ty hrboly je to taky lepší ,ale zase je to tvrdší přes díry,nemůžu nějak najít něco mezi tím,hraju si s tím už přes dva měsíce vyměnil jsem ten olej +kroužky a cosi ,ložisko v krku řízení a pořád to není ono,asi nové pružiny,že?Nebo co myslíte?
Naposledy editováno 25.09.2015 18:07:55
Bylo to asi před dvouma měsícema a od té doby se snažím naladit přední i zadní tlumič ,tak aby to bylo ok na naše České silnice ,prostě samá díra a hrbol ,no abych to upřesnil o co mě jde,že když to dám podle manuálu na standart:
předek
yamaha yzf r6 rv.2003
předpětí :7
odskok :9
komprese:7
1.76 výška
váha 80kg
přední pneu:skoro nové Bridgestone tlak:za studena 2.1 cca
zadní skoro nové Bridgestone :za studena 2.2 cca
Tak na vymetání děr je to dobré ,ale když brzdím ,tak se mě nehorázně potápí předek a cítím jak přední kolo jak kdyby chtělo zatočit,prostě když víc brzdím tak to neudrží přímí směr.
Nebo když přejíždím přes vyjetý hrbol od kamionu ,tak mě to uhne do strany.
Když přitvrdím na:
předek:
předpětí :4/3
odskok :6/5/4/3
komprese:6/5/4/3
tak při tom brždění se to zlepší a přes ty hrboly je to taky lepší ,ale zase je to tvrdší přes díry,nemůžu nějak najít něco mezi tím,hraju si s tím už přes dva měsíce vyměnil jsem ten olej +kroužky a cosi ,ložisko v krku řízení a pořád to není ono,asi nové pružiny,že?Nebo co myslíte?
Naposledy editováno 25.09.2015 18:07:55
1 reakcí na tento příspěvek špatné nastavení tlumičů nebo staré pružiny
Mám tam Pirelli Angel st 120/70--180/60 ,ty bridgestonky tam nemám to jsem si spletl z něčím jiným
Jinak dnes jsem to měřil a na předku 1.9,zadní 1.9 tak nevím v čem je problém jestli tam mám málo
a jak si to myslel s tím že jezdím pomalu a ty okruhové tlaky v pneu?
Jinak dnes jsem to měřil a na předku 1.9,zadní 1.9 tak nevím v čem je problém jestli tam mám málo
a jak si to myslel s tím že jezdím pomalu a ty okruhové tlaky v pneu?
-Gumy foukni 2,5/2,5
-dozadu patří 180/55... ta vyšší 180/60 Ti u kvalitního podvozku zlepší agilitu, ale u 12let starého, volného podvozku, Ti zvýrazní všechny vůle a nedostatky...
-a pak standart, zkontroluj: stav ložisek v krku, stav uložení kývačky+přepákování, př.vidlice -rovnost trubek, stav oleje, rovnost př.osy, stav z. tlumiče...
-nečekej že změníš/zrepasuješ jeden bod a podvozek bude o.k. ....
-dozadu patří 180/55... ta vyšší 180/60 Ti u kvalitního podvozku zlepší agilitu, ale u 12let starého, volného podvozku, Ti zvýrazní všechny vůle a nedostatky...
-a pak standart, zkontroluj: stav ložisek v krku, stav uložení kývačky+přepákování, př.vidlice -rovnost trubek, stav oleje, rovnost př.osy, stav z. tlumiče...
-nečekej že změníš/zrepasuješ jeden bod a podvozek bude o.k. ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné nastavení tlumičů nebo staré pružiny
dzejarjujing> ty pneu máš podle manuálu , mě to přijde hodně málo nahušťený
Když dáš gumám málo vzduchu, nedal jsi i tlumičům málo oleje? Nebo nevhodnou viskozitu? Nebo i tlumičák svou kvalitou použitelnej tak do padesátkovýho čínskýho skůtra?
Když se ti "nehorázně potápí předek" hledal bych problém i tam.
Když se ti "nehorázně potápí předek" hledal bych problém i tam.
Kua lidi, předpětím nastavujete static sag, což určuje, ve které části chodu bude odpružení fungovat. Nic víc.
To tvé potápění je v důsledku nastavení komprese nebo-li stlačení tlumiče. Prostě více zavři ten ventil - utáhni po směru hodinových ručiček. Můžeš mít hodně řídký olej, pokud ti to bude dělat i při plném utažení.
A na závěr, nastavuj vždy po jedné hodnotě, abys poznal rozdíl, a vše si piš. Ale to asi víš
To tvé potápění je v důsledku nastavení komprese nebo-li stlačení tlumiče. Prostě více zavři ten ventil - utáhni po směru hodinových ručiček. Můžeš mít hodně řídký olej, pokud ti to bude dělat i při plném utažení.
A na závěr, nastavuj vždy po jedné hodnotě, abys poznal rozdíl, a vše si piš. Ale to asi víš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 | Animals21 | 7 | 20.9.2024 v 08:59 Petrus01 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 14 | 19.8.2024 v 18:46 dva_hrnce |
R6 okruhovka Yamaha YZF-R6 | polotovar | 2 | 19.7.2024 v 07:33 polotovar |