Mám 125 ccm a vždy jsem si myslel, že je to pro silné, nebo závodní stroje, že malej motor na to není, ale pár lidí mi řeklo, ať to tam klidně naleju. Tak se ptám ? :)
Naposledy editováno 24.09.2015 11:07:17
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
Gahan37 píše: Nedovedu si uz představit jezdit na něco jiného… trubky čisťounký, spotřeba o půlku klesla, z křižovatky vystřelím jak raketa a mám na další problém dobrzdit… když přijedu ke stojanu a řeknu Vervu plnou, jako bonus mě umyjí i plégo u motorky… doporučuji! !!
jako bonus leda zaplatis o pul sta vic, podpalujes vyfukove ventily a siris myty, nastesti si to tak prestrelil, ze ti nikdo strizlivej neveri.
Co ses to za lemru ze si sam nenatankujes
Naposledy editováno 24.09.2015 18:26:16
Jurawood píše: Pěkné a oblíbené téma.
5- biosložky, vždyť na troše lihu není nic špatného, pro výkon má líh při obohacení směsi jedině samá pozitiva, rozhodně víc, než 100 oktanů :)
Rozhodně na zimu cokoliv z lihem do nádrží nedávejte, máte recht ještě by se vám v něm rozpustila zkondenzovaná voda.
Líh má nižší výhřevnost, tudíž si to pak motor kompenzuje na spotřebě (to je asi to tvoje obohacení směsi). Znatelné je to zejména třeba u E85, i po seřízení to má potom vždycky o něco vyšší spotřebu. Těch 5%, co je v naturalu normální řidič asi nepozná.
Jediným "pozitivem" ethanolu v benzínu je zvýšení oktanového čísla, které je samozřejmě u motorů postavených na BA95 úplně k hovnu. Pouze to dalo prostor výrobcům vyrábět čistý natural na spodní hraně normy, protože ethanol jim pak to oktanové číslo dožene, což je další negativum (moc se to neví).
Co se týká absorbce vody, tak to je právě přes zimu ten problém, proč ten líh vadí. S vodou potom totiž degraduje, klesá oxidační stabilita a prakticky v nádrži shnije a nádrž pak rezne. Pokud někdo kdy řešil vodu v nádrži lihem, tak tam chlístnul do nádrže líh JEDNORÁZOVĚ, nádrž vyjezdil, a nenechal to v tom hnít celou zimu.
Dělám v oboru s palivy 20 let. Jaká další pozitiva ethanolu v benzinu máš na mysli, kromě toho, že pár ekoteroristů je šťastejch, zemědělci mají dotovaný byznys, na polích se pěstují technické plodiny které drancují půdu a podporují erozi, normální potraviny se už ani zemědělcům nevyplatí pěstovat a benzín je kvůli těm sračkám tak o 2 koruny na litru dražší?
Pokud teda není tvůj bod č. 5 jízlivý vtip.
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
o tom dohánění oc jsem neslyšel, ale je to logické.
Ano 5. bod byl myšlen humorem. Lih jsem myslel spíše z hlediska zmenšení objemu nasáté směsy, více kyslíku, jo navíc oč 129 :)
Když si benzín kontaminuji vodou, v dešti, na jaře apod, běžně do nádrže panáka lihu dám.
Zase lidi co jezdí na e85 nevím, že by nadávali na degradaci a slupky, sraženiny apod..
akorát naleptává neodolné palivové hadice...
On není problém jezdit na E85, pokud se nenechává dlouho benzín v nádrži, člověk se smíří s vyšší spotřebou (která většinou vyrovná nižší cenu - realita poslední doby, kdy je benzín relativně levný a líh zase drahý), nižším výkonem a vyrovná s obtížnějšími studenými starty.
Ta degradace se projeví až po delší době a hlavně v plechových nádržích, takže u aut, která denně jezdí se to většinou neprojeví, pokud se nenatankuje nějaká sračka už na pumpě. Tohle palivo je náročnější na údržbu v nádržích čerpacích stanic ohledně odkalování a frekvence čištění nádrže. Ale v nádržích toho, co nejezdí celou zimu, tam se nechá problém na jaře čekat.
V9king píše: Zdenalbenal> to máš pravdu tam je to sporný
Regulaci bohatosti v závislosti na atmosférickém tlaku mají i některá auta i motorky.
Dále by to měla regulovat lamda (pokud zjistí nespálený kyslík tak přidá na bohatosti)
a nejsem si jist jestli právě tim, že hoří pomaleji tak nejsou výfukové plyny naopak chladnější, fakt je že teplotu hoření ovlivňuje mimo jiné teplota, vlhkost a tlak vzduchu.
Proto se furt laboruje s přidáváním vody do sání.
Každopádně na motokrosu 2T mam výfukové koleno cca do 50°C a když měním píst tak je krásně čistý bez karbonu, ale to samozřejmě může dělat vysoká teplotní odolnost oleje v benzínu.
Taky je to možná tim že tomu motokrosu zas tolik nedávám:)
t_freedom> já myslel že cca od roku 2000 ho má většina moto, ale myslet znamená hovno vědět:)
nicméně kawa měla systém K-TRIC cca v roce 1997 a myslím že třeba cbra ho mají taky docela dlouho
Nevim to bych musel hledat:)
System k-tric ale neobsahuje senzor klepani... Ano pracuje s predstihem, ale v zavislosti na zatizeni motoru (uhel natoceni klapky) a tohle ma docela dost karburatorovejch motorek. Rozhodne ale nedokaze poznat palivo a detekovat klepani...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
Slávek-TDM píše: Jurawood> souhlas az na tu posledni vetu. Podivej se do karburatoru po nekolika tydenni nebo mesicni odstavce a uvidis co tam uvidis Driv (tedy v dobe pred 15ti a vice lety) tam takovej zelenej sajrajt nikdy nebyval. Vetsinou tam byla jen rez z nadrze...
mno nevim. 9 roků do 636 liju pouze a jen N95. Je fakt že z 90% od OMW. V karbecech jsem nikdy neměl žádnej zelenej kekel či něco jiného a problém se starty po zimě taky nikdy nebyl.Bohužel lepší foto nemám, ale takto vypadají karbece po 7-mi měsíční odstávce přes zimu kdy jsem se vysral na vypouštění paliva co v nich bylo, tudíž těch 7 měsíců byly plné.
2 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
Naposledy editováno 25.09.2015 07:49:43
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
Tak jsem nasel fotky z lonska:
Naposledy editováno 25.09.2015 08:15:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
1100Virago píše: Taky vyjíždím stooktanem jednu nádrž před zimní odstávkou a pak nádrž tímtéž naplním. A jarní start je pak úplně jiná liga než s tím bioblátem. Letos mi to nastartovalo jako bych to odstavil včera a ne před pár měsíci. Zatímco asi před třemi lety jsem se standardním N95 po zimě nenastartoval vůbec a po demontáži a otevření karburátorů bylo uvnitř tolik karamelu, že musely jít na ultrazvuk.
Ten "karamel" ale není z lihu. To jsou buď vysrážené pryskyřice z benzínu, nebo zkaramelizovaná příměs z methylesteru. Kontaminací v autocisterně, když třeba nějaké prase řidič dá benzín do komory po B100, se to může objevit v benzínu. Zalepí to vcelku spolehlivě motor.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
S klasickym 95 oktanovym beznzinem jsem mel po delsi pauze (vic jak mesic) problem se startem - usazovani biosracek, grrrrr. Se 100 oktanovym benzinem i po zime (cca 2.5 mesice pauza) bezproblemovy start. Jinak na jizde jsem to nijak nepoznal ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
1100Virago píše: splasenytrubky: Každopádně se mi to do začátku povinného přidávání biolihu nikdy nestalo a s Vervou 100 taky ne, takže se na zimu té Vervy držím. Už proto, že časem nedegraduje tak jako klasický N95 a jarní start mi to podstatně usnadní.
Přimíchávání biolihu se začalo plošně aplikovat současně s přimícháváním methylesteru a rozvojem podpory B100. Máš pravdu, objevuje se to od té doby, ale vítr fouká od řepky, je to jen časová shoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
Naposledy editováno 23.10.2015 00:56:02
DrDNA01 píše: U auta - 2 L atmosfera mi Verva 100 a MaxMotion100 znatelne ozivi motor, omezi vibrace ve vyssich otackach a min to ma tendenci chcipat pri rozjezdech a to nemluvim o utiseni drnceni a pazvuku z motoru, takze tam ho tak jako tak tankuju (a muzete si vylepovat grafy nad postel, ja to vidim na vlastnim aute). Kdyz k tomu pripocitam baje o lepsim cisteni vstriku a relativne maly najezd na motorce za rok, nemam duvod tankovat cokoliv jineho ani do motorky. To petikilo rocne, ktery preplatim me snad nezabije a treba ho usetrim na servisu..
Souhlas. Auto i motorka jedou lip v nizsich i vyssich otackach a maji o fous nizsi spotrebu. Navic mi hlasil mechanik krasne cisty vnitrek motoru. Ne ze by to bylo vylozene nutne, ale ja na Vervu 100, ci uplne stejnou stovku od OMW, jezdim rad.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
CAG píše: splasenytrubky>Nevíš jak je to s 95 co se dá sehnat balená údajně bez bio složky (právě pro účely dlouhodobého skladování) je to opravdu bez a nebo je tam jen nějaký stabilizátor?
jo, je to opravdu bez biosložky, vím o tom, řešili si u nás výjimku, jestli do toho ale ještě přidávají nějaký stabilizátor nevím. Já jsem se o to dál nezajímal, ale slyšel jsem, že je to dost drahé. Mělo by to být řešení do sekaček a podobných věcí pro dlouhodobé uskladnění. Můj názor na to je, že prakticky totožnou službu pro motorku na pár měsíců zimního uskladnění udělá Max Motion nebo Verva 100. Biosložka je v tomhle benzínu sice taky, ale ve stabilní formě ETBE, což eliminuje negativa obyčejného ethanolu.