paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tlumič řízení na R1
10.9.2015 v 23:54
Ahoj, jaký doporučíte tlumič řízení pro R1 2003? Něco v rozumné cenové hladině..

Máte případně zkušenosti s tímhle? Zajímaly by mě především praktické zkušenosti..
http://www.motorkari...y-zaruka-706115.html
Předchozí
1 2
Následující

Tlumič řízení na R1

11.9.2015 v 08:28 | Nahoru | #1
Dej tam klasickej, co je na modelu RN12 (04-06). Funguje naprosto dostatecne a to i na dromu.
Jasne, ze x-polohovy od ohlins bude lepsi, jenze u moc moc pretazenyho tlumice rizeni ztracis zpet. vazbu od predku...

Nikdy zadny problem.

Tlumič řízení na R1

12.9.2015 v 01:14 | Nahoru | #2
Ahoj, díky za odpověď. Spíš mi šlo o to, jestli má někdo konkrétní zkušenosti s tímhle modelem co jsem postoval..

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

12.9.2015 v 09:18 | Nahoru | #3
Sleeper: starsi r1 nema drzak tlumice - takze tam tlumic z novejsi tezko namontujes. Na tu r1 do roku 03 se i montazni sada vymejsli docela blbe - ma jen jeden sroub pred nadrzi a je to docela krkolomny tam dostat neco technicky cistyho. Docela by me zajimalo kterou montazku cinani okopirovali pro tuhle r1...jestli ohlins, hyperpro...

Jinak je to cina, za tyhle prachy to tu nikdo vyrobit nedokaze, coz samo neznamena ze to nemuze fungovat, tlumic neni takova veda. Ale osobne bych asi takovej tlumic rozebral a zkontroloval nez bych ho zacal pouzivat - ono uvolnenej a zaseklej pist = zasekly riditka, nic moc pocit v provozu :)

Naposledy editováno 12.09.2015 09:19:04

(reakce na) Tlumič řízení na R1

13.9.2015 v 00:48 | Nahoru | #4
assassin>
Díky ! Proto se právě ptám, jestli s ním má někdo praktické zkušenosti. Pak jsem ještě našel tlumič od f. Trible performance, v podobné cenové hladině, ale na stránkách mají pozastaven příjem objednávek a poslední aktualizaci z r. 2013, v pondělí tam ale zavolám..

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

13.9.2015 v 07:38 | Nahoru | #5
Zeldo, co je rozumná cenová hladina? Mám stejnou R1, mám tam Ohlins

(reakce na) Tlumič řízení na R1

13.9.2015 v 08:26 | Nahoru | #6
KubaNěco> predstavoval bych si neco kolem 5-7 k, nejsem zadny strelec, tlumic chci vice mene jen pro jistotu, je to muj prvni litr..

Tlumič řízení na R1

14.9.2015 v 07:52 | Nahoru | #7
Ten můj by asi nezapadal do tvého rozpočtu. Ale aktuálně jsem bez něj s tím, že budu repasovat a dá se to v pohodě. Jenom nesmíš při akceleraci a ztrátě kontaktu předního kola zmatkovat. Spousta lidí jezdí bez

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

27.9.2015 v 22:29 | Nahoru | #8
To na co dávaš odkaz,prodávají na EBAY za cca 1100.-kč plus montážní sada cca 800-1000. Kolikrát je i doprava zdarma,pochopitelně kluci šikmovoký Žádnou zkušenost s tím bohužel nemám. Sám shanim tlumič na CBR954. Jak píše KubaNěco nezmatkovat,když se odlehči přední. Je pravda,když to ve 260 začne lehce klepat,není to ono.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení na R1

28.9.2015 v 18:23 | Nahoru | #9

banditos.666 píše: To na co dávaš odkaz,prodávají na EBAY za cca 1100.-kč plus montážní sada cca 800-1000. Kolikrát je i doprava zdarma,pochopitelně kluci šikmovoký Žádnou zkušenost s tím bohužel nemám. Sám shanim tlumič na CBR954. Jak píše KubaNěco nezmatkovat,když se odlehči přední. Je pravda,když to ve 260 začne lehce klepat,není to ono.



Tam je docela dost mista, tam se da nabastlit temer kazdej tlumic... Uz jsem tam daval trible,ohlins, matris... Mam vykresy na montazku kdybys mel nekoho kdo to vyfrezuje, sam uz bohuzel na frezovani nemam cas... Nedostal jsem se do dilny uz asi rok ... A asi tak dlouho uz mi lezi doma posledni zakazky co jsem nasliboval :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení na R1

28.9.2015 v 22:39 | Nahoru | #10
assassin> No s vyfrezováním by problém nebyl,spíš to bude horší s materiálem. To máš normální výkres,nebo program na CNC ?

(reakce na) Tlumič řízení na R1

28.9.2015 v 23:26 | Nahoru | #11

banditos.666 píše: assassin> No s vyfrezováním by problém nebyl,spíš to bude horší s materiálem. To máš normální výkres,nebo program na CNC ?



normalni vykres (2d) nebo 3d model... ja to delal z tzv automatoveho duralu EN AW 20xx a to prodavaj i ve ferone...obelnikovy tyce 20x70, 20x50 atd ...

jeste je to pak potreba doladit na vysku distancnima valeckama podle pouziteho tlumice/objimky....
jo a konstrukce je delana na klasickou frezku - nemam cnc - takze nic extra krasnyho... na cnc by to slo vic dovychytat....

takhle nejak vypadal prototyp.... tak omluv ty rozdilny srouby apod....

Tlumič řízení na R1

30.9.2015 v 10:30 | Nahoru | #12
Tak za mě tedy krásná práce. Samozřejmě vylepšit držák nějakými radiusy, ale jinak si myslím,že opravdu dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

2.10.2015 v 08:07 | Nahoru | #13
Jj tez.si myslim. Krasna praca assasin!

ja sem kupil teraz tlmic LSL aj s montazku z Louisu za 269 ojrú

2 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

2.10.2015 v 08:20 | Nahoru | #14
Dik. Slo by to udela hezci i pri rucni vyrobe - tohoe je takovej kompromis aby to nejak vypadalo a jeste aby to slo zaplatit :)
Delal jsem takovy ktery na ktery jsem celkem pysnej :) treba tahle MV:


Nebo superlight puvodne na me TL - momentalne na Jaskovo dragsteru (i ten sloupek je zespod odvrtany, material - certal)


Naposledy editováno 02.10.2015 08:24:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení na R1

2.10.2015 v 14:55 | Nahoru | #15
assassin> jj ten poslední je fajnovej

(reakce na) Tlumič řízení na R1

2.10.2015 v 22:21 | Nahoru | #16

Jasek píše: assassin> jj ten poslední je fajnovej



No jo, tak castecne diky me lennosti, castecne diky tomu, ze nestiham a jeste jsem schopen vse naslibovat tak mas montazku co jsem si delal pro sebe :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 10:30 | Nahoru | #17
assassin> No krasavec. Hele a spocital sis to aspon staticky
, nebo aspon jednoduchou FEA v Kacene? Aby mu ten odlehcenec neprdl :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 12:10 | Nahoru | #18

Dawe02 píše: assassin> No krasavec. Hele a spocital sis to aspon staticky
, nebo aspon jednoduchou FEA v Kacene? Aby mu ten odlehcenec neprdl :)



Nepocital - ciste od oka - ono i na statickej vypocet jaksi neznam zatezovaci sily - pri beznym pohybu riditkama ta sila neni tak velka, ve chvili kdy to dostane raz to ale naroste - hydraulickej lock na trysce. Musel bych to asi nazdobit tensometrama a namerit v provozu - mozna hezka semestralka, ale ja na to nemam cas :)

Ale napada me ze jsem delal lamaci zkousku :) kdyz jsem delal pro sebe dalsi kus tak z jineho polotovaru - uz mam jen 15mm desku (ta na fotce je z 20mm) a je videt, ze konec "hokejky" je zahnutej k nadrzi - tady je to frezovane, ale na svem jsem to ohybal - no a za studena samozrejme ten certal prasknul - ale mel jsem na tom 2m rouru a visel jsem na tom celou vahou :) jezdilo to rok na mem TL a ted uz rok na Jankovo ... Na unavu to ale asi nevyjde ...

(reakce na) Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 15:22 | Nahoru | #19
assassin> Unavu bych neuvazoval, cyklu bude malo. Kazde rozkmita i je kolik, tak 4-8 kmitu, za zivot maximalne par stovek zakmitani. To je malo i na nizkocyklovou. Spis bych se bal jednorazoveho dynamickeho zatizeni. Toho ze amplituda nejakeho velkeho kmitu bude proste pres sm. mez kluzu a proste to splastizuje a pri druhem rovnou prdne. Ses strelec ze takto odlehcujes na cit, to bych si u takhle kritickych komponent netroufnul.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 16:51 | Nahoru | #20
Dawe: no ono to zatezuje kazde pohnuti riditek na jednu stranu a na druhou zas opacne - na velky utlumy to nejsou uplne zanedbatelny sily. Tzn jsem myslel unavu od provozu, ne jen v pripadech velkejch razu, tam by to podle me spis ulitlo na prekroceni mezi pevnosti.

Ono odlehcuju od stavu kterej jsem stejne "podle citu" ja navrhnul... Seriovej drzak tlumice vypada uplne jinak... Ono bez mereni a vypoctu je to docela hazard - mimo jine i proto jsem nechak te "komercni" vyroby montazek - sice ty jsem se snazil mit jasne predimezovane a tam kde mi to prislo na hrane jsem je vyradil z nabidky, prestoze treba byly stejny jako to v te dobe delala konkurence - LSL apod.. Odlehcoval jsem jen montazku pro sebe

(reakce na) Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 17:01 | Nahoru | #21
assassin> Chapu. K te unave, rekl bych ( citem ) ze pri provoznim stavu budou amplitudy silovych ucinku a tim napeti tak hluboko pod Rm, ze to bude pro dural nekonecny zivot (10^7 + ).

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 17:24 | Nahoru | #22
Ted mi to trosku vrta v hlave - ale mam takovej pocit ze u montazek ktery mi prisly od oka chatrny jsem to prepocitaval - od reakce co pretrhne sroub na kterym to drzi - obvykle m6 jsem dosel do mista ktery mi prislo ze je kriticky a jestli vyhovi ... Tak jsem nemusel ani znat zatezovaci stavy.... A stejny kotevni mista pouzivaj i ostatni vyrobci, i ti co maji ABE - tak jsem si to takhle obhajil ...
Tuhle pro sebe jsem ale neresil, montazka co jsem delal pro trible pouzivala seriovej drzak tlumice....

Zkusim to ze studijnich duvodu v catii, ale nic jsem v ni nepocital ... Driv jsem pouzival ten stavarskej soft co vyvijela firma kde jsem delal a ten uz nemam. Vypoctari co potkavam ted vetsinou delaji v anse ... Catia licenci na vypocty z tohodle duvodu skoro nikdo nema = ani v tom neumi a ono ovladani francouzskyho SW je dost sverazny :) me rok trvalo i nez jsem jakz takz ovladl modelovani :)

(reakce na) Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 17:37 | Nahoru | #23
assassin> Zkus SolidWorks Simulation Xpress. To se dassaultu povedlo. Kdyz jsem to pred lety objevil a sjel jednoduchou statickou analyzu bez manualu behem deseti minut, tak jsem skoro litoval kolik casu jsem na skole stravil s Ansysem.

Umi to i jednodussi CFD ( myslim ze jen proudeni kapalin) a dokonce i thermalku
Edit: jinak ta tvoje reverse engineering metoda je dobra! A vyhovelo to i kdyz bys uvazoval 10.9 sroub?

Naposledy editováno 03.10.2015 17:42:38

Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 18:38 | Nahoru | #24
dawe: pocital jsem to pro 8.8 srouby, protoze jsem daval klasicky inbusy, nebo pak jsem presel na nerez A4 - u kterejch udavaj ze se daji nahradit 8.8 (ikdyz teda se mi to moc nezda, spis bych rekl ze maj lepsi chemickou odolnost)

to je v klasickym solidworksu, nebo zvlast software? sice je dassault jak kacena tak solid, ale je strasne videt ze kazdy vyviji nekdo jinej, nekde jinde :) ono i jednotlivy moduly... dokonce jednotlivy prikazy v ramci modulu je videt ze dela jinej tym lidi a nemaj sjednocenou filosofii.. francie no :)

ja uz mel i cukani prejit na NX... tim ze treba daimler presel od catie k NX... tam je v zakladnim baliku uz vse, vypocty, cam atd... a udajne vcelku povedenej... ale porad se mi zakaznici spis toci kolem koncernu a catia porad prevlada.... treba ed s wrongswagen aferou budu muset :)

Tlumič řízení na R1

3.10.2015 v 18:49 | Nahoru | #25
jinak jsem nasel i tu montazku na R1 - tady byl strzenej sroub M6 co drzi nadrz- tak jsem ho predelal na M8 a pak uz jsem to tam dal. tam jsem to prave pocital a vyslo to na hrane.... co jsem hledal tak nekteri vyrobci to stejne delaji i pro ten puvodni M6 - ale to mi prijde vylozene jako hazard. a vetsinou jsou to "racing use only" produkty, nic s ABE....



no a treba ohlins tam ma vytazenej jeste jeden kotevni bod zpod nadrze - to uz je pekny, jenze ja bych pro "seriovou" vyrobu musel udelat naradi na ohybani toho plechoveho dilu a to uz bylo mimo rozpocet v ted dobe kdy jsem se tim zabyval...

Tlumič řízení na R1

5.10.2015 v 20:26 | Nahoru | #26
Assasins - mám tu samou motorku s tímhle tlumičem, ale tvoje sada pro uchycení mi přijde taková nešťastná. Tobě se to tak líbí?

Tlumič řízení na R1

5.10.2015 v 20:34 | Nahoru | #27
Kuba: tu r1? Jak jsem psal, me se to uchyceni na jeden sroub nelibi a proto jsem rek, lze ji nebudu nabizet v ramci montazek co jsem delal opo trible. Ta na obrazku byla vylozene na prani - a proti seriove R1 je tam hlavne zavit M8 misto M6 a taky jsou tam vyfrezovane vystupky co zapadaji do prohlubni v ramu - frezoval jsem se s pridavkem a pri montazi jsem je upravil aby do ramu zapadly natesno - opet neco co nemuzes rict zakaznikovi at si to dopasuje presne podle ramu.

Jinak predtim jsem delal dily na tlumice pro kamarada co delal tlumice MPScorse od ktereho jsem tuhle montazku okopiroval - on takhle udelal desitky montazek pro r1/r6 a nebyly s tim problemy. Me se ten design ale nelibi...

Tlumič řízení na R1

8.10.2015 v 09:19 | Nahoru | #28
LSL s homologací na silnici v celé EU s montážní sadou vyrobeno v německu

http://www.motops.cz...-2002-2003-100y088t/

http://www.motops.sk...-2002-2003-100y088t/

(reakce na) Tlumič řízení na R1

8.10.2015 v 09:21 | Nahoru | #29
krAlik33> není třeba kupovat v německu

LSL s homologací na silnici v celé EU s montážní sadou vyrobeno v německu

http://www.motops.cz...-2002-2003-100y088t/

http://www.motops.sk...-2002-2003-100y088t/

Tlumič řízení na R1

3.12.2015 v 20:56 | Nahoru | #30
Tak já jsem na R1 2003 použil montážku, která byla uváděna na "R6 06-14+ R1 09-12" a krásně vše pasuje! Doladit je potřeba akorát výšku podložek, případně vyrobím něco s větší opěrnou plochou u nádrže ale jinak vpoho a funguje..















Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1198, 1199] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35947 Dnes v 11:43 LukynO17
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist