Teď jsem dal pryč GS500, které mi nevyhovovalo moc velikostí - 185cm, 90kg - ani výkonem. Rád bych něco silnějšího, spíš mi jde o krouťák. Nejsem žádnej závodník, jezdím na pohodu tak do těch 110max. Uvítal bych, kdybych nemusel při předjíždění řadit o dva kvalty dolu a točit to do červených.
Chtěl bych teda něco spíš pro mojí postavu, s větším krouťákem, naháče. Na nadlitr typu xjr, zrx atp. si moc netroufám, ani nemám na ty, co se mi líbí, rozpočet (+-80 tisíc). Vybírám v současnosti mezi hornetem 900 a bandit gsf 650 - model od 05 nahoru, jedno jestli karbec nebo stříkačka, kulaté světlo. Momentálně se spíš klaním k Hornetu, ale nevím, jestli si na to troufám. Spíš se bojím, že bandit mě taky nebude po chvíli stačit. Proto bych se rád zeptal krom váhy a motoru, tam je jasné, že síla hornetu bude větší a váží míň, na alespoň hrubé porovnání těchto dvou motorek - zejména co se pohodlnosti pro delší jízdu týče, vhodnosti pro mojí postavu a podvozek. Nepotřebuju rozbory, je tu toho celkem dost, ale porovnávají se staré modely mezi sebou, nevím, jestli je ten novější bandit od 05 nahoru na tom nějak lépe. Pro Horneta hraje hlavně silnější motor a menší váha, vzhledově se mi líbí stejně(jen u horneta bych chtěl svést výfuky do strany, pod sedlem se mi nelíbí :))
Vzhledem k tomu, že se spíš klaním pro Horneta 900, bych se chtěl zeptat, jestli byly nějaké změny v průběhu výroby, případně jaké ročníky brát a které nebrat. Jen jsem někde četl, že snad pozdější ročníky mají stavitelný podvozek, nevím, jestli to měly všechny a odkdy. Případně, jestli došlo k jiným změnám, kolem motoru, podvozku, budíků... atd. Prostě co ano, co ne, na co dát pozor.
A ještě - je nějaké slabé místo Hornetů 900, na které si dát pozor ? Krom klasiky, jestli se mám na něco zaměřit, něco poslechnout, nebo nějaké specifikum, kterého bych se mohl zaleknout, ale je to v pohodě. Jiného japonce než gs 500 jsem neměl.
Za reakce předem díky!
na b6 se mi sedělo líp (cca 190 cm a 90 kg), model 00 už mi připadal o trochu menší (ale jel jsem jen pár desítek km), na těch novějších jsem neseděl.
na courání turistickou rychlostí dobré, předek sice měkčí, ale nic strašného (na 99 byl ještě hodně měkký, předělával jsem předek a zadek jsem jezdil v jednom skoro na maximální a ve dvou na maximální utažení zadku...od modelu 00 mi to přišlo lepší proti základu 99, ale horší proti tomu, co jsem - samozřejmě za pomoci znalejších - nakonec dosáhl. nicméně jsem jezdil se sportovními šestkami až litry, takže jsem moc turisticky nejezdil )
přestal mi stačit dřív podvozkem - na sportovní ježdění to opravdu není - než motorem...i když bych ho asi za dvě/tři sezony utahal (9-12 tisíc otáček...abych stíhal sportům)
k průběhu motoru se nebudu vyjadřvat, chceš jít do výrazně překopaného modelu...ale jsi-li zvyklý bublat v 5 tisících, pak o kvalt/dva při předjíždění dolů půjdeš.
h9 mi připadal o trochu menší než obě b6 a motoricky celkem šok (už jsem koupil odladěného motoricky i částečně podvozkem) - motor je to hlavní a kolem něj je poskládaný zbytek. pár let dokonce držel oficiální rekord největšího zrychlení sériové motorky z nuly na kilo (štafetu převzal po b12). motor jde od dvou tisíc (u mé trochu naladěné verze šel spíš až od třech) nahoru bez jakýchkoli výkyvů...jako když tě napruží na gumě. pár tisíc km jsem se sžíval, než jsem si dovolil to samé, co s b6. kamarád na sériovém h9 v 60 zařadil šestku a dokázal na ni "jezdit celý den". krásně lze jezdit na krouťáku 5-8 tisíc otáček, při turistickém tempu i v pohodě od 4 tisíc na šestku (cca 100 km/h) předjíždět.
podvozek je od modelu 04 plně stavitelný - původní (02 a 03) mají trochu měkčí předek (na turistiku plně dostačující) - chvíli jsem s ním laboroval, než jsem dosáhl "do 150 mi ujede málokdo" (jak mi předtím kamarádi ujížděli, tak teď jsem do 150 spíš ujížděl já)...samozřejmě se dá podobně naladit i měkce na turistiku.
při 190 cm jsem po hodině a půl musel zastavit a protáhnout se...když chceš dojet za 5 hodin 450 km po okreskách a alpských silnicích do cíle, nic moc.
na krátké projížďky, nebo když často zastavuješ, pohoda.
na pohodové ježdění turistickým tempem bych asi pořídil b6 protože ty modely, na kterých jsem jel, byly větší. h9 je konstrukčně mladší motorka s výborným motorem.
podvozkově, na turistiku, stačí oba (samozřejmě pokud je podvozek v pořádku)
edit: chybu "na plynu" ti b6 krásně odpustí, h9 přes 5 tisíc toček moc ne
Naposledy editováno 11.09.2015 18:02:53
2 reakcí na tento příspěvek Hornet 900 - jaký ročník x Bandit
Trochu mě zarazilo, že hornet 9 není dost velký pro 185cm postavu...
Takže vlastně pořád nevím
zelyvel píše: díky! bandit 1250 je bohužel mimo můj plán, co bych do toho rád vrazil, ty jsou až tam kolem 100 a výš.
Trochu mě zarazilo, že hornet 9 není dost velký pro 185cm postavu...
Takže vlastně pořád nevím
tak já jsem psal čistě svůj pocit, je možné, že pro někoho to bude v pohodě, ale jelikož jezdím na moto na dovolený, tak tam jsi cely týden na moto, tam to pak poznas
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... | F1lkoo | 24 | 19.6.2024 v 12:29 Koudy01 |
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 9 | 14.6.2024 v 18:06 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |