1 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
ja1 píše: píší to v manualu na jakej benzin to jezdí... špatný benzín dokáže podpálit ventily
Manuál nepotřebuje až něco zničí tak to starej zaplatí. Teď mu na ceně nesejde a až si bude chtít konečně koupit mašinu jak říká, tak bude vybírat ty nejlevnější šroty.
Už to ale brzo skončí začne jim škola a budou mít smradi po ptákách.
3 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
1 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
Jediná "funkce" vyššího oktanového čísla je větší odolnost proti samozápalům (a následnému detonačnímu hoření) při vyšším kompresním poměru.
P.S.
Rád bych věděl odkud je ta "informace", že benzín s vyšším oktanovým číslem se zapaluje pomaleji a s pomalejší reakcí pístu
Jen abych věděl, kde si přečíst něco pro zasmání - a i k pláči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
docent píše:
Jediná "funkce" vyššího oktanového čísla je větší odolnost proti samozápalům (a následnému detonačnímu hoření) při vyšším kompresním poměru.
Penten píše: 100 ti může být až na škodu, protože důvody viz výše a výkon motoru ti to u takovýhle mašiny nezvýší. Smysl tam má dávat 95+ (jako shell nitro) který má aditiva díky kterejm se motor tolik nezanasi (laboratorne testováno, opravdu to tak je, ale musí se to dělat pravidelne, ne že "jednou za čas tam dám ten dražší a ono se to vyčistí. Tak to nefunguje).
Než kupovat shell nitro a podobné bych doporučil VIF .
V testech vyšel znatelně lépe než prodávané aditivované benzíny a vyjde levněji.
S7C píše:
1. ... a pripadami že jste akorát chudáci co urazej ostatní motorkáře
2. ... měly by jste se stydět
3. ... jak říkají motorkáři si pomáhají ale jak Vidim Já narazil na banku kkt
1. Nejsme chudáci, jsme motorkáři, takže se neurážíme jak malý děcka.
2. Většinou jsme muži a píše se "byste". Zkus víc chodit do školy a vymýšlet míň chujovin.
3. Kdo ti to nakecal? Motorkáři vždy byla banda kokotů a bezmozků.
Až se vypláčes mámě za sukňama tak se zase přijď na něco zeptat, například na zvýšení výkonu.
Označování paliv je normalizováno a musí vždy obsahovat oktanové číslo, udává se číslo zjištěné VM. Největší vliv na oktanové číslo paliva má kompresní poměr, tvar spalovacího prostoru a umístění svíčky, proto každý motor se stejným kompresním poměrem má odlišný oktanový nárok, ale u dnešních OHV a OHC motorů rozdíly nejsou velké (pozn. Patrik - prostě se motory v 95% konstruují na Natural 95) . Ovšem pokud se hodnota kompresního poměru blíží kritické hranici, mohou i malé úsady v kompresním prostoru (pozn. Patrik - rozumněj dojde ke změně kompresního poměru) detonace způsobovat. Obecně platí, že pro benzín do 90 – 91 okt. se používá kompresní poměr 8,5 – 8,8 : 1, pro 95 – 96 okt. do 10 – 10,5 : 1 a nad tuto hodnotu již palivo o okt. č. 98 – 101. Rozptyl oktanových čísel, které udávám, je dán plusovými tolerancemi díky přidaným aditivům, Shell V-Power 99 Racing má skutečnou oktanovou hodnotu vždy 100 a vyšší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
Penten píše: PepanS> souhlasím, dával sem jen příklad. Pro spoustu mladých je aditivum a nutnost vozit další plechovku moc obtížné a otravné, nehledě na to že často ani neví že něco takového existuje... Navíc řekl že na penězích mu nesejde protože pracuje (jo to sem říkával taky když mi otec koupil motorku a pak mi dával firemní kartu na benzín. Nevypadal sem pak rozmazlene...)
Super jsem rad ze jsem mladej. aditivum nevozim bo me to prijde obtizne a otravne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
docent píše: 1100Virago> Přesně
Jediná "funkce" vyššího oktanového čísla je větší odolnost proti samozápalům (a následnému detonačnímu hoření) při vyšším kompresním poměru.
P.S.
Rád bych věděl odkud je ta "informace", že benzín s vyšším oktanovým číslem se zapaluje pomaleji a s pomalejší reakcí pístu
Jen abych věděl, kde si přečíst něco pro zasmání - a i k pláči
Tak vem motorku s tak malým kompr. poměrem a vem ji na brzdu. Je jedno, jestli to bude 125, nebo nějakej starší litr. Jak 100 oktanů nezmačkneš, tak to pořádně nefunguje - a to se dá jednoduše změřit - hledej, na Googlu se toho najde dost. A klidně si u toho můžeš poplakat, nebo se i tomu zasmát.
Myslím, že zrovna ty by by jsi to moh vědět i z praxe.
Naposledy editováno 26.08.2015 00:50:06
docent píše: 1100Virago> Přesně
Jediná "funkce" vyššího oktanového čísla je větší odolnost proti samozápalům (a následnému detonačnímu hoření) při vyšším kompresním poměru.
P.S.
Rád bych věděl odkud je ta "informace", že benzín s vyšším oktanovým číslem se zapaluje pomaleji a s pomalejší reakcí pístu
Jen abych věděl, kde si přečíst něco pro zasmání - a i k pláči
Tohle jsem jeste neslysel. To ze hori pomaleji je ale pomerne rozsirene info a ja asi nemam duvod tomu neveritt...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
Chtěl jsem si jen objasnit tyto výrazy:
1/ zapaluje se pomaleji (to jako, že má nižší rychlost hoření, či co?)
2/ pomalá reakce na píst (to jako, že z nějakých metafyzických důvodů stejný tlak vyvolá pomalejší pohyb pístu?)
ad 1/ rychlost hoření ve spalovacím prostoru závisí na spoustě faktorů, ale odolnost paliva proti samozápalům k nim nepatří.
Ale nejlepší bude asi nechat tuhle otázku vyšumět do ztracena. Domnívám se, že ani jeden tady nejsme odborníci na tohle téma.
Právě proto, že se o to zajímám, tak vím, že je to kurva složitý technický obor a už dávno jsem se přestal pokoušet mu rozumět
Nějaké základy průběhu spalování jsou např. TADY
S7C píše: Nikdo mi nic neplatí chodim do prace ..... a pripadami že jste akorát chudáci co urazej ostatní motorkáře. .. měly by jste se stydět ... jak říkají motorkáři si pomáhají ale jak Vidim Já narazil na banku kkt
Víš pro se říká, že motorkáři jsou jedná velká motorodina? Je to jako v normální rodině, někdo ti sedí, někoho s bídou pozdravíš, někdo ti hejbá žlučí sotva ho vidíš, a tak podobně...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin 95-100
100 oktanový a víc benzín se používá u aut, která vyžadují 100 oktanů a víc, protože má právě větší odolnost proti samovznícení a detonacím, které by mohly výkonný motor poškodit díky vysokým kompresním tlakům (tzn detonace či samovznícení 95tky a nizší v kompresní fázi donutí píst předčasně vyletět nahoru a může ho tak poškodit). Většinou jde o přeplňované či turbo motory.
1 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
Osobně neznám jeden jediný důvod proč by měl 100 oktanový benzín ničit motor,
ale 95ka může za určitých okolností snížit výkon i za předpokladu že je pro ten motor určena z důvodu korekce při detonačním hoření.
Detonační hoření vzniká od samozápalů částečných objemů směsi stlačované ve válci. Toto vznícení nepochází od zážehu směsi, ale od nadměrného růstu teploty v místech samovznícení, vlivem stlačování objemu kompresí. K jeho vzniku ale přispívá i vzrůst teploty ve válci vlivem zážehu, avšak samovznícení vznikají v místech, kam se čelo plamene pocházejícího od zážehu ještě nerozšířilo. Vznícení tedy není zážehem řízeno. Vznik samozápalů je usnadňován příliš velkým předstihem, vysokým kompresním poměrem a nízkým oktanovým číslem benzinu.
Zvyšování předstihu a kompresního poměru vedou, jak známo, k lepší termodynamické účinnosti motoru, což se při stejném výkonu projeví snížením spotřeby. S jejich zvyšováním ale současně roste i sklon k detonačnímu hoření, při kterém může dojít k vážnému poškození motoru.
Elektronická regulace předstihu, která je v čase neměnná a umožňuje realizovat složité průběhy v závislosti na parametrech motoru, dovoluje realizovat předstih pro maximální kroutící moment v oblasti, kde je pod mezí klepání a v ostatních případech na této mezi. Tak se dosáhne optimální spotřeby bez snížení životnosti motoru, nebo bez nebezpečí jeho poškození.
Mez klepání není žádná pevná hranice, ale je závislá na různých provozních podmínkách. Zatím není obvyklá možnost, jak zjistit mez bez vzniku klepání. Při regulaci podél meze tedy k ojedinělému klepání dochází. Při správné funkci regulace není klepání slyšitelné a k poškození motoru nedojde. Jako snímače se zpravidla používá piezoelektrického měřiče zrychlení, nejčastěji širokopásmového, u některých výrobců (např. Toyota) ale i rezonančního. Druh snímače je většinou závislý na šířce pásma kmitočtů detonačního hoření konkrétního typu motoru.
Pokud je použit 100 oktanový benzín tak se výkon může zlepšit v nízkých otáčkách, ale taky nemusí záleží na tom jak kdo využívá max.kroutícího momentu motoru .
Ve vysokých otáčkách je to sporný protože dle mého názoru 100 oktanový benzín opravdu hoří pomaleji, ale to samozřejmě není důvod proč by měl ničit motor.
Čidlo tam je, ještě sem neviděl motor který by byl jakkoli poškozen používáním 100 oct. benzínu (kamarád si kupříkladu nezničil motor felicie když si na "závody"(cough cough) prej pořídil "ten spešl 130 oct benzín pro formule (citace není přesná)". V podstatě je to jedno, ale třeba u Duke 390 (aspoň našeho) je špatná palivová mapa a horší benzíny a základní 95tka silně cuká s motorem v nízkých otáčkách (3500-4500 z 10300) a lepší benzíny a 100ka to mírně vylepšují. Lehce. Žádnej zázrak to není.
2 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 12 | 11.1.2024 v 01:22 pps2 |
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L | Ales5 | 3 | 7.1.2024 v 20:55 krokoš |
Vynechava jiskru Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 8 | 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM |
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E | Aposhtol | 4 | 8.8.2023 v 19:31 krokoš |
Problem s hondou Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 1 | 27.4.2023 v 17:47 ja1 |