BladeRider píše: art007> Bejt tebou někde bych si půjčil na svezení toho stroma.
neboj - to udělám.. kromě toho jakou taky musím řešit za kolik... a nechci jetou - takže musím počítat - nejen moto, ale i to ostatní - padáky, kufr, atp - a to taky něco stojí... :) Nechci vyhodit dvěstě litrů a pak zjistit, že mi to nesedí.. :)
Takže jsem rozhodnutý raději "vyhodit" 2500,- za celodenní půjčovné za Stroma i za NC - celkem 5000,- ale myslím, že dobře investovaných. Jeden den by měl napovědět minimálně která z nich by mi vyhovovala a která ne...
Škoda že to u motorek není jako u aut - když jsem kupoval auto, tak mi ho půjčili zdarma na celý víkend... jen jsem doplnil nádrž. U moto je to prostě jiné... bohužel...
2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
motovlk píše: Na motorce jezdím , protože mě to baví a baví mě i řadit . Si nedokážu představit že někde jedu koleno a vono si to vzpomene že zrovna bude řadit . Takovejch situací ,kdy se to nehodí je na motorce mnohem víc . Jako umím si to představit na nějakým klidným cesťáku , ale jízda na motorce je většinou dynamická a já chci rozhodovat o tom co mám zařazeno a co to za plynem provede .
To bych podepsal..
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
motovlk píše: Na motorce jezdím , protože mě to baví a baví mě i řadit . Si nedokážu představit že někde jedu koleno a vono si to vzpomene že zrovna bude řadit . Takovejch situací ,kdy se to nehodí je na motorce mnohem víc . Jako umím si to představit na nějakým klidným cesťáku , ale jízda na motorce je většinou dynamická a já chci rozhodovat o tom co mám zařazeno a co to za plynem provede .
Kdyby mi to v nějaký takový situaci přeřadilo, tak pokud bych to nezahodil, měl bych asi slušnej poser proužek na trenkách.
Anti píše: Probírá se tu rozdíl mezi automatickou spojkou a variátorem.Řekl bych že při jízdě tam bude rozdíl minimální.Osobně rád používám spodní otáčkové spektrum a proto pro mě automat asi nikdy nebude.Navíc mám rád pocit že já ovládám motocykl,ne že si on dělá co chce.V případě automatu ti "říká pane" už jen plynová rukojeť.U dvouválce je to jiné,ale já skončil na jednoválci který umí na pětku i padesát,tudíž to tam našlapu a pak se nestarám...
to je fakt omyl - rozdíl je obrovský... ono - už z principu být musí - jeden řemen a dvě řemenice vs. řetěz a moho koleček se zoubky.. to fakt nemůže být stejné.. na skútru je obrovská ztrátovost výkonu díky variatoru, který se musí prostě vytočit aby se skútr vůbec pohnul. Převodovka DCT je "klasická" dvojspojková převodovka... takže jedna spojka pro 1, 3, 5 a jedna spojka pro 2, 4, 6 - proto není prodleva při řazení.
Na 5 padesát je fajn - ale když najednou padne červená a ten před tebou na to dupne, tak z 5 na N to fakt není sranda... na rozdíl od automatu, který si poradí... (mmch jedna z výhod DCT převodovky). Kromě toho lze i na tom automatu řadit rukou - + / - - i když to asi není ono, nebo i nohou - ale spojka prostě pořád chybí.. to je druhá pravda...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
Milosek.m píše: Co chceš tady vystudovat..proste si tu motorku puc,svez se a uvidíš co ty na to sám a jestli ti jde o to co na tebe řeknou ostatní zaloz si vlákno na knize ksichtů...
já pořád nechápu některé reakce - já v tomhle vláknu nechci aby mi někdo radil, jestli tu nebo onu převodovku - mě prostě zajímal čistě jen názor na to co jsem napsal. Nebudu si kupovat co mi kdo poradí. Budu si kupovat co budu chtít - i kdyby se to nelíbilo nikomu.. Ale názorů je mnoho a tak je dobré znát i ta pozitiva / negativa - co třeba na první pohled člověk nevidí...
(Na to jakou moto si koupit jsem se ptal jinde - a tam to bylo čistě ze zájmu co vlastně existuje, čemu se vyhnout třeba kvůli poruchovosti atp. Neznám všechny modely všech výrobců a nechci je studovat.. )
han píše: škoda že Prima už stáhla z webu sršňův test tuté motorky. Díky tomu testu byl sršeň u hondy asi 3 roky zabanovanej
https://www.stream.c...00-autosalon-2012-36
tady to je...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
art007 píše: já pořád nechápu některé reakce - já v tomhle vláknu nechci aby mi někdo radil, jestli tu nebo onu převodovku - mě prostě zajímal čistě jen názor na to co jsem napsal. Nebudu si kupovat co mi kdo poradí. Budu si kupovat co budu chtít - i kdyby se to nelíbilo nikomu.. Ale názorů je mnoho a tak je dobré znát i ta pozitiva / negativa - co třeba na první pohled člověk nevidí...
(Na to jakou moto si koupit jsem se ptal jinde - a tam to bylo čistě ze zájmu co vlastně existuje, čemu se vyhnout třeba kvůli poruchovosti atp. Neznám všechny modely všech výrobců a nechci je studovat.. )
Oni zase nechápou tebe co si to chceš koupit za mrdku, seš přesvědčenej že je to pro tebe to nejlepší, tak si to kup a neptej se.
JUPP67 píše: Oni zase nechápou tebe co si to chceš koupit za mrdku, seš přesvědčenej že je to pro tebe to nejlepší, tak si to kup a neptej se.
ale já se nebavím o tom co si chci nebo nechci koupit ale o tom, jaký je na automat na moto názor... to jsou dost odlišné věci ne?
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
art007 píše: Autor nečeká nic - jen ho zajímal názor.. :)
Kromě toho si nemyslím, že každý kdo chce jezdit na motorce touží po tom jezdit po zadním, v powerslidu atp. Někdo třeba chce jen vyjet a "kochat" se.. ale zároveń nechce skútr s malýčkýma kolama a šílenou ztrátou danou variátorem.
A nemyslím, si, že ABS je na škodu. už dávno ne. Myslím, že elektronická "kur-ítka" jsou z 99 % pro bezpečnost uživatele a okolí....
Jen pro info, ztráta u přenosu variátorem existuje, podobně jako ztráta jinými druhy převodu, a rozdíl mezi nimi není zdaleka takový, jak se zdá, že si představuješ. A výkon udávaný výrobcem NENÍ konečný výkon přenesený na kolo.
JUPP67 píše: Je mě u prdele co se kde píše, ale jinak si tomu rozuměl a pobral jsi to?? Pokud ti moje čeština vadí klidně mě opravuj dál, pokud ti to dává pocit duševní nadřazenosti tak si to užij.
To je dobře, že to máš u prdele a rozhodně se cítím velmi, velmi nadřazeně, ty ne?
3 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Badarala píše: Jen pro info, ztráta u přenosu variátorem existuje, podobně jako ztráta jinými druhy převodu, a rozdíl mezi nimi není zdaleka takový, jak se zdá, že si představuješ. A výkon udávaný výrobcem NENÍ konečný výkon přenesený na kolo.
No - přinejmenším je ztrátou nutnost vytáčet motor zbytečně u každého většího rozjetí...
Dál je tam velké omezení při "komunikaci" válečky - spojka. hmotnost válečků významně ovlivňuje akceleraci a celkovou rychlost. A díky tomu také dostat skútr k omezovači je výjimka (cestu po větru z kopce neřeším )
Rozdíl je veliký - už jen principem "převodovky". A platí to právě při změnách rychlosti, kdy místo "kolečko - spojka - kolečko" musí řemen cestovat v řemenici... tam je ztráta největší.
Samozřejmě - jsou cestovní velké skútry, co umí i slušnou rychlost, ale nějak mi nevyhovuje posez spolu s malýma kolama na našich "vyžehlených" silnicích... prostě mi maličko trpí záda - potřebuji trochu předklon, aby nešlo nejvíc nárazů kolmo na páteř.. proto chci "odejít" ze skútru a koupit větší, silniční enduro (i když tenhle pojem se tu taky omílal 1000x... )
A výkon lze měřit i na kole (na válcích) a mnohdy je vyšší než udávaný výrobcem. A kromě toho si nemyslím, že ten výkon je to nejdůležitější...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
keto píše: Podle prodejních statistik se počet prodaných moto s DCT každý rok zvyšuje,jednak se to provozem osvědčilo a taky se potvrdila vysoká spolehlivost.Je to něco jako u aut pádla,klidně si to hodíš do manuálu a můžeš si tam házet kvalty jak se ti zlíbí,tedy až na to,že když to dorazí k omezovači tak ti to zařadí samo i v manuálu a když zastavíš tak si to předkopne za 1 taky samo Já sice volil klasiku,ale jelikož s přibyvajícím věkem se u mě trochu mění i priority, tak si klidně jako další stroj dovedu představit s automatem.
Díky také za názor druhé strany - obávám se ale, že budeš za chvíli kamenován a vláčen bahnem... ale rozumím ti. Je jasné, že pokud se něco prodává, tak o to je asi zájem. A pokud je o to zájem, tak asi je to dobré (a má to dobrý marketing ) Honda se rozhodla pro tuto cestu. A asi to špatné nebude, když mají takovou prodejnost. osobně si myslím, že to sice není "tak motorkové", ale rozhodně je to další krok pro bezpečnost - i když pro mnohé asi špatným směrem... i když to se při přechodu z koňských drožek na auta myslelo také.. a už nejezdíme do práce na koních...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
BladeRider píše: keto> a když chci zaštěkat omezovačem tak je postup jakej ? Bych s tim asi skončil někde u benzínky až uvnitř v krámě když to tak sleduju.
proč bys to u motorky tohoto typu dělal?????? To zní jako kdybys chtěl s rodiným minivanem tůrovat motor na křižovatce před rozjezdem...
Kvedlat nohou má svoje kouzlo, stejně tak má kouzlo jen držet plyn a naklánět a ubírat a přidávat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
art007 píše: souhlasím - a možná právě ta hladkost bez cukání je ten problém, který má hodně lidí s tím automatem - připadá jim, že to prostě nemají oni pod kontrolou... (a zčásti je to pravda). Asi i to cuknutí má něco do sebe.
A s tou zábavností - souhlasím. Bez ohledu na to, jestli kvalty háže automat nebo noha. :)
Mmch - občas tu čtu jako že nikdo nechce elektronické vymoženosti ABS atp.... Zajímalo by mne, kolik z těchhle lidí by dokázalo jezdit s 50 let starými auty, kde bylo nutné sázet rychlosti s meziplynem a měla výkon kolem 40 k (takže to rychlé řazení fakt bylo nutností)? Kolika temto lidem vyhovují bubnové brzdy (kotoučovky jsou přece taky moderní a byla doba, kdy se polemizovalo nad tím, které jsou lepší), kolik z těchto lidí by chtělo řadit na motorce rukou (i to tu bylo), kolik z nich by chtělo ukazovat změnu směru rukou (i blinkry jsou moderní vynález)... Prostě těch moderních vynálezů je tolik, že si jen málokdo uvědomuje, co je ještě konzervativní a co ne.. za 100 let se lidé možná budou divit, proč jsme měli na motorkách výfuk... proč to smrdělo (vonělo)? Prostě doba jde - a jedna, dvě generace jsou málo na to, aby posoudily, co je konzervativní a klasické a co už je "moderní vyfikundace".... to je můj názor.
Motáš jabka s hruškama.
Stará auta měla výkon směšně nízký proti dnešním, ale moderní auta taky drasticky rostou na váze (například Golfový vozítko od "Das Auto" první generace váží přibližně polovinu jeho nástupce poslední generace), ergo poměr výkon/hmotnost se nezměnil až tak moc
Nesynchronizovaná převodovka u aut zanikla, protože sychro není konstrukčně a finančně příliš náročné, takže je to velká výhoda (pro automobilku v konkurenčním boji) za málo peněz. Navíc u auta je možno zařadit neutrál z jakékoliv jiného stupně a naopak zařadit jakýkoliv stupeň z neutrálu, takže synchro je užitečné, oproti motorce, kde se řadí vždy následující nebo předchozí stupeň a synchro tedy u motorek není
Bubnové brzdy se používají dodnes, mají mnohem delší životnost než modernější kotoučové a někteří řidiči je právě proto upřednostňují, nicméně kotoučové brzdy jsou účinnější
Blinkry, součástka za málo peněz, nijak nekecá do řízení, a dá se nepoužívat. Což nedoporučuji.
A teď z druhého soudku.
ABS vzniklo pro auta, jeho účel je jediný, zachovat řiditelnost auta při intenzívním brzdění v zatáčce na úkor účinnosti (snížení účinnosti brzd pod hranici trakce pneumatik). U motorek, které mají navíc proti autům oddělené ovládání přední a zadní brzdy a které se kromě točení řídítek ovládají i kloněním, přenosem váhy etc, vlastně jediná výhoda ABS zůstává zabránění podklouznutí předního kola v přímém směru jízdy při zachování nevýhody snížení účinnosti. Při jízdě v terénu je ABS spíš ke škodě.
Ostatní elektronické fičury? Výkony dnešních motorek hrubě nekorespondují s jezdeckými schopnostmi naprosté většiny jezdců, takže například kontrola trakce dělá jen a pouze to, že ze 150koňové motorky dělá v případě jezdecké chyby 50koňovou motorku, ať už změnou předstihu, vypnutím zapalování, možná i vypnutím vstřikování. Ergo, kdyby 50HP_ready manták nelezl na 150koňovou motorku, nebylo by třeba kontroly trakce.
A automat? Pochopím ho v městském autě, v limuzíně, a možná i v GTčku. Taky v tahači, traktoru a autobusu. Nepochopím ho ve sportovním autě pro radost. A stejně tak ho nepochopím v motorce, která má být pro radost. Možná tak v motorce pro dojíždění, což je vlastně skůtr. Dá se chápat jako berlička pro mantáky, který jezdit neumějí a ani se to nechtějí naučit.
EDIT: Ještě dovětek k ABS. Nějakej kretén ve Štrasburku nebo Bruselu, kterej na motorce pravděpodobně nikdy nejel, rozhodl, že ABS bude na motorkách povinně. Takže motorka bude vážit o pár kilo víc a bude mít něco, co by na ní někteří majitelé nechtěli. Možná bude vrchnost tak laskavá, že dovolí plebsu ten systém někdy i vypnout, nicméně vozit s sebou ho budeme muset všichni. A ještě nám bude umožněno ho i zaplatit v ceně nový motorky, i když ho nebudeme používat.
Naposledy editováno 24.08.2015 02:10:33
art007 píše: já pořád nechápu některé reakce - já v tomhle vláknu nechci aby mi někdo radil, jestli tu nebo onu převodovku - mě prostě zajímal čistě jen názor na to co jsem napsal. Nebudu si kupovat co mi kdo poradí. Budu si kupovat co budu chtít - i kdyby se to nelíbilo nikomu.. Ale názorů je mnoho a tak je dobré znát i ta pozitiva / negativa - co třeba na první pohled člověk nevidí...
(Na to jakou moto si koupit jsem se ptal jinde - a tam to bylo čistě ze zájmu co vlastně existuje, čemu se vyhnout třeba kvůli poruchovosti atp. Neznám všechny modely všech výrobců a nechci je studovat.. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
keto píše: Podle prodejních statistik se počet prodaných moto s DCT každý rok zvyšuje,jednak se to provozem osvědčilo a taky se potvrdila vysoká spolehlivost.Je to něco jako u aut pádla,klidně si to hodíš do manuálu a můžeš si tam házet kvalty jak se ti zlíbí,tedy až na to,že když to dorazí k omezovači tak ti to zařadí samo i v manuálu a když zastavíš tak si to předkopne za 1 taky samo Já sice volil klasiku,ale jelikož s přibyvajícím věkem se u mě trochu mění i priority, tak si klidně jako další stroj dovedu představit s automatem.
Jako určitě si to svý kupce najde, o tom žádná. Ale pochybuju, že to někdy bude většinová záležitost. Je otázkou, jestli tomu zůstane podíl 5 nebo 25% trhu, ale pochybuju, že to bude přes 50%.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 16 | 9.6.2024 v 20:05 Malp |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |