Téma: Chlazení vzduchem x kapalinou
 
11.8.2015 v 23:09
Zdravím, prosím Vás zajímalo by mne, jestli je obecně lepší pořídit moto, která je chlazená vzduchem nebo kapalinou? Případně jaký jsou výhody/nevýhody. Děkuji za odpovědi :)

Chlazení vzduchem x kapalinou

11.8.2015 v 23:21 | Nahoru | #1
vzduchem nebo olej/vzduch - jednodušší na údržbu
voda - účinněnjší

Chlazení vzduchem x kapalinou

11.8.2015 v 23:47 | Nahoru | #2
Obojí má svoje výhody a nevýhody, jako vždycky. Vzducháč nemá vodu, tudíž tam nic v zimě nezamrzne. Nemá čerpadlo, z kterého by tekla voda do oleje, když se poškodí gufero. Neutápíš v čerpadle výkon. Máš-li motorku venku v boudě, kde je v zimě -30, nemusíš se bát, že ti něco prdne. Nejsou tam hadice, není chladič vody, nekontroluješ hladinu a bod tuhnutí fridexu. Máš ale podle zatížení a okolní teploty větší rozptyl teplot než u vodníka, takže motor má větší vůle i pro extrémní případy, že jedeš po městě ve vedru a motor se vůbec nechladí. Může a nemusí rychleji degradovat olej, díky vyšším vůlím stoupá hlučnost, s proměnlivou teplotou může motor cestovat v nastavení a pocitově i ve výkonu. Vzducháč bývá vybaven chladičem oleje, takže větší náplň oleje, samozřejmě kus od kusu.
Vodník má stabilnější teplotu, termostatem v okruhu snáz dosáhneš provozní teploty a přídavný větrák zase uchladí motorku při stání ve městě. Teplotu můžeš sledovat a přizpůsobit jízdu, když vidíš přehřátí nebo teprve zahříváš. Máš ale různě složitý chladící okruhy, občas něco vyteče, občas se zavzdušňuje, musíš kontrolovat nemrznoucí kapalinu, dřív to zarůstalo jako trubky u vodovodu, to už asi dnes nehrozí.
Měl jsem oba typy motorek a pokud je vše v pořádku, tak v tom není rozdíl ani v jízdě ani v komfortu a údržbě.

Chlazení vzduchem x kapalinou

12.8.2015 v 08:14 | Nahoru | #3
příklad z praxe... když jsem byl na masarykáči, když tam probíhal rekord v počtu motorek na dráze, tak tam kdejakej vodník přetekl a to se jely jen dvě kola... ale to je zase dost extrém, jedeš to celý na jedničku max dvojku... což ovšem neznamená, že já to neměl přehřátý... jen to o vzduch/olej není poznat za mě vzducháč... je to hezčí

Chlazení vzduchem x kapalinou

12.8.2015 v 08:50 | Nahoru | #4
je to o vkusu každého jedince, u vodníka víš,že když máš vše OK tak dostatečně chladí,to u vzduchace nevíš,ale zase takový Tatrovky,tedy náklaďáky byly taky vzduchace !! tak si vyber

Chlazení vzduchem x kapalinou

12.8.2015 v 09:11 | Nahoru | #5
vyhody vzduchace - jednoduchost, vetsinou nejsou vycpany vselijakejma elektronickejma kurvitkama! Dost velka nevyhoda: pri letosnich etremnich venkovnich tepolotach muze dost papat olej. Je opravdu nutny pri kazdy zastavce na delsi vyjizdce se na hladinu oleje podivat. Vzduchac je aky z principu hlucnejsi nez vodnik.
Pres vsechny tyhle nevyhody mame doma JEN karburatorovy vzduchace pokud mozno BEZ elektroniky.

Chlazení vzduchem x kapalinou

12.8.2015 v 09:39 | Nahoru | #6
Von ten žebrovaný válec je aj hezčí... A když se s tím praští, není tolik škody nemluvě o váze, netaháš sebou chladič/chladiče a vodu s čerpadlem a venťákem
Jinak už bylo výše popsáno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist