globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba Jawa 350/632
 
10.8.2015 v 15:15
Ahoj všichni, mám jeden dotaz.
Dostal jsem od otce motorku Jawa 350/642. Téměř celá je v originálním a výborném stavu. Je upraveno pouze uchycení plynového lanka u karburátoru, přidán budík teploty a namontováno elektronické zapalování. A otázka zní, jestli má význam tento stroj upravit na model 640, resp. ne úplně, jen bych chtěl vyměnit přední brzdu za kotoučovou, možná ještě budíky. Mám to udělat nebo renovovat původní? případně co by to obnášelo?
Díky moc za názory.

Naposledy editováno 10.08.2015 16:45:11

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 15:23 | Nahoru | #1
že ses upsal já ten tvuj model neznám. že by 632

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 16:14 | Nahoru | #2
pokud chceš ideální motorku na ježdění, tak na tohle dej kotoučovku a máš vystaráno. Motor jede v rámci možností odspoda, má to 12V instalaci a rozumný altík, jak píšeš bezkontakt. Je to pohodlnější jak 640ka, velké plastové budíky z 640 jsou leda na to je hned schovat štítkem, klasický jednoduchý dvoubudík je elegance sama (v rámci možností jawy). Zlí jazykové říkají, že dobře seřízený dvouklíč brzdí stejně jako jawí kotoučovka, což může být pravda v brzdné síle, ale vesměs je rozdíl v lepší dávkovatelnosti (i když o té se dá i u jawí kotoučovky polemizovat) a menší ovládací síle na brzdové páčce u kotouče proti bubnu.
Renovovat ? To je na tobě. Když si necháš původní vidle a kolo, vždy to můžeš vrátit. Renovaci si můžeš udělat sobě pro radost, ale bude tě to stát nesmysl, a ta motorka bude jezdit úplně stejně jako předtím, pokud byla dobře udržovaná. Řekl bych, že čas na renovaci těhle strojů nastane - tak za 10-15 let.

(reakce na) Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 16:44 | Nahoru | #3
ja1> Jojo, pardon, trochu jsem se upsal, je to 632 :)

maspe> Myslel jsem na to právě kvůli té kotoučovce, proto bych rád znal názory, jestli to má význam, či ne a jaký to bude mít dopad na STK.
Jinak je motorka udržována myslím skvěle, vypadá dobře, nežere, startuje většinou na první šlápnutí (i po delší odstávce). Jen občas v těchto vedrech, mi zůstanou volnoběžné otáčky přes 2tis, ale myslím, že to bude způsobené zatuhlým bowdenem (hůře dosedá).

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 17:34 | Nahoru | #4
S kotoučovkou je to takové zvláštní u jawy. Jelikož od doby 634 po 640 se rám změnil jen v detailech a základní konstrukční prvky se neměnily, tak plácnout tam kotoučovku je sranda. Pokud máš v TP provozní brzda "ANO" tak by to vadit teoreticky nemělo. Pokud tam máš brzda "bubnová" tak je potřeba změna. Změna v TP je úřad od úřadu jiná. Někde stačí potvrzení z Jawy (viz níže) a 50kč, jinde s tebou budou zahajovat správní řízení a musíš projít přestavbovou TK.

Pokud bys to chtěl mít úplně nejsprávněji, a na úřadě chtěli přestavbu tak montáž kotoučovky znamená : povolení z jawy že ji tam můžeš dát (500,-), potvrzení z autorizovaného servisu Jawa, že to bylo správně namontováno (????,- dle toho, jestli ti to potvrdí, nebo budou i dělat), přestavbová TK (????,-), správní poplatky na úřadě (okolo 1000,- Kč). Osobně jsem měl 638 s kotoučem bez změny v TP a na technické (3x) nebyl problém.

Montáž kotoučovky je určitě krokem kupředu, kor, jestli někdy plánuješ jezdit ve dvou.
Pokud je motorka dobře udržovaná, tak můj názor je, že nemá cenu dělat renovaci. Pěkné patinovky budou vždy lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 18:32 | Nahoru | #5
maspe> Super, moc díky za informace a názor.

Mám ještě jednu otázku. Neznehodnotím tím originalitu 632, když ta ve skutečnosti má "bubnovku"?
A co jsem četl několik příspěvků, tak "kotoučovka" od Jawy zrovna nic moc, ale asi je to jen otázka názoru.

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 19:16 | Nahoru | #6
Mluvils o tom, že už máš tu jawku předělávanou, tak o jaký "originalitě" to mluvíš? A kotoučovka od jawy je tragická.

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 20:50 | Nahoru | #7
já když jezdil na čtyřicítce, tak sem měl nový synterový desky, repáslou pumpu, pancéřovou hadici a brzdilo to naprosto luxusně

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 21:15 | Nahoru | #8
Ahojky,pokud je ta 632 opravdu v origo stavu tak bych ji nechal tak,oproti 640 má lepší posez,ale to záleží na dotyčném jezdci,nejvíc ze všeho záleží na co tu motorku chceš,jestli pro sebe na ježdění a víc se ti líbí 640 tak není problém přestavět,ale 640 má navíc zvedlé výfuky,a zvedlý zadek kvuli plastum takže Tě nemine ohnutí rámu směrem vejš což už je trochu prasárna s následným vyztužením aby se to časem nehlo zpět,kotoučovka je určo lepší než dvoklíč,sám jsem si ji teď namontoval na mojí 180tku a 632 je ještě těžší,takže určitě přínos,co vše je k tomu potřeba mužem vyřešit třeba přez SZ,zas tak jednoduchý to taky nejni,ikdyž žádná katastrofa taky ne.při výměně za kotouč bych šel pokud možno s povolením od Jawy s následným přepsáním v TP u 638 to nikdo neřeší protože se oproti 639 liší jen tou kotoučovkou,ale 632 má motor z 634 a to už poznat je neříkám,že každej polda nebo STK tohle ví a řeší,ale nikdy nevíš.Sám jsem si psal do ČZ jestli je mož přestavět a souhlasný dopis přišel hned s tím,že já nemusím na DI protože se moje motorka vyráběla s i bez kotouče,což zrovna 632 neměla.

Tu přestavbu na 640 si pořádně zvaž,protože pokud se přestaví a rám se neohne tak to vypadá blbě a jak ho jednou ohneš a vyztužíš tak přestavba zpět je skoro nereálná a pak je zas zadek 632 prohlej nahoru a vypadá to ještě blbějš.Osobně bych jen namontil tu kotoučovku dal na předek plexi štítek a nechal bejt a pokud bys ji chtěl jednou prodat tak v origo stavu s kotoučem to nebude žádnej problém,bastl na 640tku už zas bude s cenou níž než origo 632.

trochu jsem se rozepsal

Asi takto.






Naposledy editováno 10.08.2015 21:20:26

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 22:01 | Nahoru | #9
A víte proč je ten dvouklíč tak na hovno? Může za to ovládání lankem a ne kapalinou. Právě že to lanko pruží a natahuje se, tak to nebrzdí tak jak by člověk čekal. Do půlky zdvihu páčky brzdy se jen napíná lanko a pakny jenom škrtají, při domáčknutí k řídítkům se deformace lanka zastaví, brzda sice brzdí, ale už není kam mačkat páčku. Řešením je nahradit stávající lanko za silnější, které se méně deformuje (natahuje). Zlepší se o dost dávkovatelnost a konečně to brzdí. Jenže by to zase chtělo nějaké progresivní pružiny do těch šavlí, protože mě se při takovém ostrém brzdění předek utopí tak, že vidím i přední pneumatiku a to je třeba v náklonu docela nepříjemné...

A když se to lanko strčí ještě do teflonového bowdenu...

Naposledy editováno 10.08.2015 22:05:42

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 22:06 | Nahoru | #10
Dráťa> Tak předělávaná, je silné slovo, jen drobné úpravy, což je záležitost pár minut to odstranit (uchycení lanka u karburátoru a přidaný budík teploměru)

Vlasťák1973> Motorku mám pro sebe, pro zábavu, neboť mám ještě Hondu CBR 954 FF a Yamahu FJR 1300 A.
Tu přestavbu, jsem asi napsal blbě, šlo mi právě jen o tu kotoučovku, protože tohle fakt brzdí na prd, když jedeme s přítelkyní. No ještě to porozmýšlím, ale určitě bych nechtěl ohýbat rám a podobné věci.

Přestavba Jawa 350/632

10.8.2015 v 22:36 | Nahoru | #11
BuBu6>
předělej to.....originál JAWU má kdejakej blbec.....
Dráťa ti poradí......to je ten pravej expert přes jawy...

Přestavba Jawa 350/632

11.8.2015 v 00:56 | Nahoru | #12
Přesně, jsem na to expert. Brodce vypálit do základů, všechny dochovalé exempláře parodií na motocykl sešrotovat a na světě bude o kousek líp

(reakce na) Přestavba Jawa 350/632

11.8.2015 v 09:03 | Nahoru | #13
BuBu6> když si původní díly necháš, tak je to otázka jednoho odpoledne, to přestavět zpět. Nevidím v tom problém - není to žádná trvalá změna.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist