Dostal jsem od otce motorku Jawa 350/642. Téměř celá je v originálním a výborném stavu. Je upraveno pouze uchycení plynového lanka u karburátoru, přidán budík teploty a namontováno elektronické zapalování. A otázka zní, jestli má význam tento stroj upravit na model 640, resp. ne úplně, jen bych chtěl vyměnit přední brzdu za kotoučovou, možná ještě budíky. Mám to udělat nebo renovovat původní? případně co by to obnášelo?
Díky moc za názory.
Naposledy editováno 10.08.2015 16:45:11
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba Jawa 350/632
Renovovat ? To je na tobě. Když si necháš původní vidle a kolo, vždy to můžeš vrátit. Renovaci si můžeš udělat sobě pro radost, ale bude tě to stát nesmysl, a ta motorka bude jezdit úplně stejně jako předtím, pokud byla dobře udržovaná. Řekl bych, že čas na renovaci těhle strojů nastane - tak za 10-15 let.
maspe> Myslel jsem na to právě kvůli té kotoučovce, proto bych rád znal názory, jestli to má význam, či ne a jaký to bude mít dopad na STK.
Jinak je motorka udržována myslím skvěle, vypadá dobře, nežere, startuje většinou na první šlápnutí (i po delší odstávce). Jen občas v těchto vedrech, mi zůstanou volnoběžné otáčky přes 2tis, ale myslím, že to bude způsobené zatuhlým bowdenem (hůře dosedá).
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba Jawa 350/632
Pokud bys to chtěl mít úplně nejsprávněji, a na úřadě chtěli přestavbu tak montáž kotoučovky znamená : povolení z jawy že ji tam můžeš dát (500,-), potvrzení z autorizovaného servisu Jawa, že to bylo správně namontováno (????,- dle toho, jestli ti to potvrdí, nebo budou i dělat), přestavbová TK (????,-), správní poplatky na úřadě (okolo 1000,- Kč). Osobně jsem měl 638 s kotoučem bez změny v TP a na technické (3x) nebyl problém.
Montáž kotoučovky je určitě krokem kupředu, kor, jestli někdy plánuješ jezdit ve dvou.
Pokud je motorka dobře udržovaná, tak můj názor je, že nemá cenu dělat renovaci. Pěkné patinovky budou vždy lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba Jawa 350/632
Mám ještě jednu otázku. Neznehodnotím tím originalitu 632, když ta ve skutečnosti má "bubnovku"?
A co jsem četl několik příspěvků, tak "kotoučovka" od Jawy zrovna nic moc, ale asi je to jen otázka názoru.
Tu přestavbu na 640 si pořádně zvaž,protože pokud se přestaví a rám se neohne tak to vypadá blbě a jak ho jednou ohneš a vyztužíš tak přestavba zpět je skoro nereálná a pak je zas zadek 632 prohlej nahoru a vypadá to ještě blbějš.Osobně bych jen namontil tu kotoučovku dal na předek plexi štítek a nechal bejt a pokud bys ji chtěl jednou prodat tak v origo stavu s kotoučem to nebude žádnej problém,bastl na 640tku už zas bude s cenou níž než origo 632.
trochu jsem se rozepsal
Asi takto.
Naposledy editováno 10.08.2015 21:20:26
A když se to lanko strčí ještě do teflonového bowdenu...
Naposledy editováno 10.08.2015 22:05:42
Vlasťák1973> Motorku mám pro sebe, pro zábavu, neboť mám ještě Hondu CBR 954 FF a Yamahu FJR 1300 A.
Tu přestavbu, jsem asi napsal blbě, šlo mi právě jen o tu kotoučovku, protože tohle fakt brzdí na prd, když jedeme s přítelkyní. No ještě to porozmýšlím, ale určitě bych nechtěl ohýbat rám a podobné věci.