potřeboval bych poradit ohledně řetězu. Jak často je třeba ho čistit a mazat?
Mám na řetězu najeto 1000 km a pořád je na něm takový sajrat od výroby (vypadá to jak vazelína) a na tom nalepený bordel. Už jsem ho mazal ale nevím jestli by nebylo lepší ho vyčistit a znovu namazat.
Tam kde jsem to kupoval říkali ať to tam nechám a jen mažu a v servise Aprile kde jsem dneska byl na garančce říkali, že ho můžu normálně vyčistit a namazat :D ale zase neviděl stav řetězu tak mám teď dilema
Předem díky za rady
Foto zde:
www.pictu.cz/
www.pictu.cz/
www.pictu.cz/
www.pictu.cz/
www.pictu.cz/
www.pictu.cz/
Naposledy editováno 06.08.2015 20:59:01
1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu
Důležité je dostat mazivo pod válečky.Samozřejmě že by bylo ideální mazat i z "druhé" strany,ale kdo se tam má dostat,že?
...to ševelení řetězu po namazání je normální,dělá to to lepivé mazivo.
1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu
To je neuvěřitelné!!!
1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu
Já to čistím zase od Motulu srágorou :). Čistí to dobře a je to ve spreji
1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu
Tady třeba docela nedávno
jinak k mazivu... kecy ohledně toho, že tam výrobce mazivo dal, jsou opravdu jen kecy.
Mazání TĚSNĚNÝHO řetězu má několik důvodů, ale určitě ne ten, pro který výrobce tlačí do zatěsněných prostor pod váleček mazivo.
- právě kvůli těsněním mezi články - guma těsnění se nesmí roztrhat, pak mazivo odlítá, článek se vydře a natáhne oproti ostatním - konec řetězu
- ztráty - řetěz se nebude na vnějších plochách přidírat a půjde ohýbat lehce -
- konzervační důvod - řetěz jak liška ...viz. bod č.2
...někteří určitě doplní další
Vybrat jak mazat a čím si můžeš právě dle výše zmíněného linku... buď něčím co odstřikuje... pak budeš muset čistit míň řetěz, ale víc kyvku a kolo... nebo víc lepí ... pak budeš častěji čistit řetěz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
A taky jsem napsal, proč ten řetěz takhle vypadá...
To, že jsem si zkrátil životnost řetězu protože jsem ho blb aspoň po 500km nepromázl vím taky. Zatím ale má průvis všude stejně tak doufám, že aspoň 15-20 tis. km dá. I když už teď jsou některé články více od sebe než jiné tak nwm no
Naposledy editováno 10.08.2015 12:33:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
Jinak ...to, co máš na naovým řetězu je spíš konzervace, než provozní mazání...ale boh vie. Já jsem to po 300km očistil Petrákem a namazal... a bylo.
Naposledy editováno 10.08.2015 12:59:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
Pietro92 píše: Já to čistím zase od Motulu srágorou :). Čistí to dobře a je to ve spreji
a jeden sprej stojí tolik, co pixla petroleje, kterou budeš čistit rok
1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu
Za sebe odpovím - petrolej, kettenmax, motul(nějaký racing). Ale nejsem z něj nadšený, po padesáti kilometrech je řetěz suchý. Vyrážím nejdřív druhý den po mazání. Najdou se i kritici, co nečistí a občas mažou. Budou tvrdit, že náklady na řetěz jsou menší než náklady na perfektní čištění. A já s nima souhlasím. Ale moto je hobby
No já to taky z toho chtěl sundat ale když jsem kvůli tomu volal prodejci tak mi řekl ať to tam nechám . Jinak já ho po cca 500 km max kolem 800 promazal ale to na něm byl ten sajrat a byl už trochu špinavý.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
"Začíná chytat červenou patinu" - to znamená co
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu
t_freedom> To už vím taky, jenže jak mám poznat co je dobrá rada a co ne
PS: Hlavně mi nepiš ať použiju selský rozum nebo tak něco protože už mi ty hyce lezou na mozek
Naposledy editováno 10.08.2015 14:52:18
No a pak se zamyslet ... co je pro tebe snesitelnější ... čistit víc řetěz (nebo jezdit s koulí nalepenýho bordelu) ...nebo to častěji mazat řídkým olejem ...který nechá film. cca na 500km...ale budeš mít zaflákyný trochu kolo a podsedlovku...
Já mažu klasikou olejem...po mazání pořádně otřu ... a s tím otřením seberu i hodně bordelu, co přebytečnej olej vyplaví .. čistím pak míň kettenmaxem... to že musím čistit kyvku...no jo...no. .
Pietro92 píše: KubaNěco> Právě, že všude ne :( některé jsou už dál o proti jiným
"Začíná chytat červenou patinu" - to znamená co
To znamená, že to teď necháš a budeš na tom jezdit. Uděláš pár tisíc a retěž se postupně začervená(ona je spíš taková fialovo rezavá barva). Pak začneš pořád utahovat a utahovat, furt to nebude dost a nakonec nebude kam. No a pak například při řazení nebo plným kotli uslyšíš rány. To nic, zapadává řetěž. V tuhle chvíli už bych dával nový řetěz, a jelikož si na tom jezdil, tak tutově i rozetu s předním kolečkem. A nebo ne, pak tě to zastaví někde uprostřed bohem zapomenuté země, budete kolem toho tancovat a pro velký úspěch přijde taková bouřka, že to budete tlačit přes vesnici. Ale jelikož se ti šprajcne řetěz mezi rámem a kolečkem, tak to budete přenášet a babky budou zvědavě koukat z oken. A VŮBEC nemluvím ze zkušenosti. Ale ber to tak, že jsou mnohem zkušenější motorkáři a budou na to mít jiný názor. Přikládám foto z loňska. Bohužel můj telefon není tak citlivý, aby zachytil barvu řetězu.
postimg.org/image/x7k5rnbrd/
postimg.org/image/v5jodeds9/][img]http://s28.postimg.org/v5jodeds9/20150509_143612.jpg[/img
PS: Ten sajrat naoražovělý je to mazivo co jsem tam stříkal podle mě protože před tím z toho nic takového nelezlo až jsem ho vyčistil a namazal a byl projet.
Naposledy editováno 10.08.2015 22:57:49