Téma: Pružící a tlumící jednotka
 
30.6.2015 v 19:27
Zdravim narazil jsem na jednoho člena který u své motorky píše že se vyplatí výměna tlumiče a vypsal tam značky jakožto uplný amater by mě zajímalo jaka ze značek Wilbers, Ohlins, Nitron nebo Hyperpro je nejlepší (kvalita/cena) a jestli se dá nějaka z uvedených značek objednat u nás nebo pouze z ciziny. Je to na moto Yamaha MT-07. Díky
Předchozí
1 2
Následující

Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 19:42 | Nahoru | #1
Kolik to má najeto ta motorka ? Já bych to měnil až to bude opotřebený

2 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 19:51 | Nahoru | #2
Mysliš že to nemá cenu? Najeto 470km ........... """"Příliš měkká i na "nejtvrdší" nastavení a snad vůbec netlumí. Když na motorku člověk přitlačí na klikatých rozbitých okrskách, motor táhne, brzdy brzdí, přední vidle zvládaj, ale zadek se houpe, odskakuje. Již jsem vyměnil za pružící a tlumící jednotku Wilbers a motorka se chová naprosto precizně. Doporučuji všem tuhle změnu"""" Citovano od zmíněného uživatele

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 19:53 | Nahoru | #3
Bitubo

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 19:57 | Nahoru | #4

dewwil píše: Bitubo

Jak koukam tato značka neděla na Mtčko

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 20:10 | Nahoru | #5

Peta3ek píše: Mysliš že to nemá cenu? Najeto 470km ........... """"Příliš měkká i na "nejtvrdší" nastavení a snad vůbec netlumí. Když na motorku člověk přitlačí na klikatých rozbitých okrskách, motor táhne, brzdy brzdí, přední vidle zvládaj, ale zadek se houpe, odskakuje. Již jsem vyměnil za pružící a tlumící jednotku Wilbers a motorka se chová naprosto precizně. Doporučuji všem tuhle změnu"""" Citovano od zmíněného uživatele



Kamarád tuhle motorku koupil novou a na FB to neustále vychvaluje. Jinak jezdí léta měl kde co a tak je mi divný že by s tim chvilku nešlo přežít než se to alespoň stihne trocha opotřebit.

Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 20:14 | Nahoru | #6
Je to super stroj a na můj začatek je to super . Tlumič stejně asi nechám ale pro zajímavost jsem chtel vedet jeslti někdo má zkušenosti abych do budoucna věděl jakou značku tlumiče koupit. A jak je to vlastně s výměnou zvladne to amater? nebo radší ne

Naposledy editováno 30.06.2015 20:14:58

Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 20:34 | Nahoru | #7
Já si myslim že by to zvládnout moh pak napiš a někdo určitě poradí ale nejsem si honem jistej jak je to tam řešený já tu motorku viděl jen 2x a nějak sem jí nestudoval zase tak do podrobna. Já si jen všimnul že tak jak jsem na něj s KTM vždy jen čekal tak se kupodivu za mnou najednou držel i když jsem to zrovna nešetřil. Těžko říct jak by to bylo na špatný silnici sešli jsme se v ČB a jeli klasika přes Vyšší brod na Waxenberg. Na týhle trase mi teda nepřišlo někde že by to nějak skákalo. Já měl pocit že mu to snad i tlumí líp jak mě já už měl v tu dobu 16tis km on tak 1000. Jinak já celkově se snažim nekupovat co fakt nemusim protože až to pak někde sbírám po kouskách muselo by mě pak z toho trefit . Myslim že na konci sezony budeš vědět sám do tý doby bych počkal třeba na tu MT- budou dělat i další výrobci a koupíš ještě líp.

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

30.6.2015 v 20:38 | Nahoru | #8
V nasich koncinach ma nejlepsi "zvuk" ohlins... taky tu bude nejvice rozsirenej a nejsnaze pujde zajistit servis a sehnat nastaveni. Pripadne je pak nejsnazsi jej prodat.
Kazdopadne pocitej tim, ze nakupem to nekonci - originalni OEM jednotky jsou stavene v podstate na zivotnost stroje, vydrzi X let, tyhle ohlins apod tlumice se naopak musi pomerne casto repasovat - menit olej, tesneni apod...

ostatnim jmenovanym bych se vyhnul z duvodu maleho rozsireni u nas = obtizne servisovatelnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 06:43 | Nahoru | #9
Nejlepší cena/výkon je ze značkových jednoznačně YSS a Bitubo. Oba u nás mají dovozce náhradních dílů i servis.
Jinak mezi top patří výše zmíněné, ale pochybuju že na rozpočtovou motorku za 150000,- si dáš tlumiče za 50000,- (předpokládám že to chceš řešit kompletně i s vydlicí)

Já bych ve tvém případě navštívil nějakého Specialistu a nechal si nastavit motorku na svoji váhu a styl jízdy. Předpokládám že se vejdeš do 5000,-

Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 07:44 | Nahoru | #10
Pokud bys trval na nákupu v ČR, tak asi Ohlins. Já bych šel do Nitronu, druhá volba Wilbers, oboje bych tu ale nekupoval. Servis si myslím že je celkem jedno, rozdíl mezi posláním balíku po ČR nebo třeba do UK není až takovej, jednou z uherák to někam klidně pošlu kdybych tu nikoho nenašel. Kromě toho Ohlins je minimálně o třetinu dražší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 10:34 | Nahoru | #11
assassin> aha aha tak to ja myslel ze tak drahe tlumice mají dlouhou zivotnost. Ne zebje budu urcitou dobu muset repasovat

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 10:37 | Nahoru | #12
-Ajk--> nn predek neplanuji pouze v zadu. Ceny tlumicu co jsem koukal jsou do 15tis. Jestli se nemylim a koukal jsem dobre

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 10:59 | Nahoru | #13

Peta3ek píše: assassin> aha aha tak to ja myslel ze tak drahe tlumice mají dlouhou zivotnost. Ne zebje budu urcitou dobu muset repasovat



To neplatí jen u tlumičů. Takhle je to skoro se všim od gum až po motor vždy je něco za něco.

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 11:46 | Nahoru | #14
Ah tkze dokonce lepsi nic nemenit a jaka treba cca je ta doma pred repasem jen tak informativne

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 13:28 | Nahoru | #15
Peta3ek> Tohle je bezbředmětný řešit. Životnost tlumičů je závislá na tom kde jezdíš a jak. To že to někomu vydrží sezonu neznamená že je to tak i u druhýho.

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 13:32 | Nahoru | #16
u tech "zavodnich" ala ohlins a spol je vyrobcem doporucenej servis jednou rocne... to same ti rekne servisni stredisko.

to ze s tim tlumicem muzes jezdit dokud nevytece a uvnitr muze byt hnusna brecka je vec druha...

tak pokud mas 20tis na tlumic tak uz te servis za trojku rocne nemusi trapit ne?

Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 13:41 | Nahoru | #17
Hlavně aby to nebylo že koupíš tlumič a pak ti to bude stát v garáži protože si zapomněl že budeš potřebovat kupovat i gumy a dalších spoustu věcí.

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 13:57 | Nahoru | #18

assassin píše: u tech "zavodnich" ala ohlins a spol je vyrobcem doporucenej servis jednou rocne... to same ti rekne servisni stredisko.

to ze s tim tlumicem muzes jezdit dokud nevytece a uvnitr muze byt hnusna brecka je vec druha...

tak pokud mas 20tis na tlumic tak uz te servis za trojku rocne nemusi trapit ne?



tohle píšou zrovna u Nitronu:

Race Use - Every 10 - 15 hours
Road/Track - 20,000 – 30,000 km / 12,000 – 18,000 miles

U mě je to servis jednou za 4 roky

Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 14:24 | Nahoru | #19
Takže je to pořád stejný v létě se jezdí a v zimě opravuje

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 19:20 | Nahoru | #20
Hoši hlavně nezapomeňte na to že tlumič je furt jenom tlumič a že i když originál vydrží třeba 80000km neznamená že uvnitř nebude sračka. Když vezmu třeba ohlins, ten má interval na servis xxxkm jenom proto aby byla zachována 100% funkčnost. Aby se třeba nepsalo na fórech ohlins mi vytekl po 30kkm. Jinak ohlins může takx vydržet 80000km a když vydrží tak bude pořát fungovat podstatně lépe než originál. Já jsem si motorku taky koupil lepší tlumiče, před tím jsem měl zrepasované originály takže by měly fungovat jako když byly nové. Můžu říct že ihned po výměně jsem byl nadšenej a když bych vyměnil motorku a na ní by už z výroby nebyla nějaká vyžší řada tlumičů, tak bych jako první koupil to nejlepší co se dá sehnat a nějak rozumě zaplatit. A tu možnost servisovatelnosti vydím jako 100%+ pokud má teda daná značka zastoupení v ČR, nebo protho kdo cestuje tak na každym rohu po světě, protože když mi takovej tlumič vyteče mám zakištěný to že na opravu nebudu muset čekat měsíc ale budu ho mít do týdne nebo třeba i na počkání.

1 reakcí na tento příspěvek Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 21:04 | Nahoru | #21
Tak jsem to vše projel a teda musim řict že nejlevnější tlumič 499 euro je docela částka a nějaký základ lepší je okolo 20tis. Takže zustanu u originalu než bude kaput

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 21:22 | Nahoru | #22
mirza> To je nám jasný však já píšu vejš o nájezdu kdy nejni ten origo zdaleka novej. O nějakejch 80tis nemůže bejt na tlumiči jako mám já ani řeč dávám mu ještě max jednu sezonu a teče.

Peta3ek> Bude každopádně nejrozumnější pokud by si peníze nemusel počítat moh koupit ten nejdražší a tenhle dát třeba kamarádovi byla by to jiná ale aby si do toho investoval peníze který by se mohly hodit to nemá moc cenu i tak je to dobrá motorka. Radši si šetři peníze ať pak koupíš to co opravdu budeš nutně potřebovat nebo pak třeba ten Ohlins

Naposledy editováno 01.07.2015 21:36:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 21:55 | Nahoru | #23
Peta3ek> Když toužíš po zlepšení podvozku, proč si ho teda nenecháš nastavit v odborném servisu na váhu a styl jízdy?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 22:06 | Nahoru | #24

-Ajk-- píše: Peta3ek> Když toužíš po zlepšení podvozku, proč si ho teda nenecháš nastavit v odborném servisu na váhu a styl jízdy?



To ma nastavitelny jenom predpeti, a ten tlumic je nic moc. Na tyhle motorce bych ho menil rovnou po koupi. Ono to pomuze prakticky kazdymu japonci, vic nebo min.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 22:17 | Nahoru | #25
Stev> Tak to si nerozumíme, co jsem posílal odkaz, tak ti borec dle tvých požadavků vymění pružiny a olej vhodnější viskozity nebo plíšky, tak aby to správně fungovalo. Primarně dělá Öhlins, ale třeba i to YSS a dalšî značky.
Tady máš i krásný Článek

Edit: překlep

Naposledy editováno 01.07.2015 22:21:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 22:23 | Nahoru | #26
-Ajk--> nerozumime, tohle je dobrej link. Klidne bych se ho zeptal, ale i tak je dost mozny ze lip vyjde novej tlumic. Prestavba stavajiciho (jestli to jde) vyjde taky na hodne, a zustava nemoznost nastaveni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

1.7.2015 v 22:32 | Nahoru | #27
Stev> A co chceš pak jako nastavovat? MT07 je bike na ježdění do práce, do města, na cestování, prostě univerzál žádná okruhovka. Máš prostě nastaveno na sebe.
Samozřejmě že s lepším tlumičem máš víc možností a bude zřejmě odvádět i lepší práci, ale pořád je to tak 20000,-

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

2.7.2015 v 07:44 | Nahoru | #28

-Ajk-- píše: Stev> A co chceš pak jako nastavovat? MT07 je bike na ježdění do práce, do města, na cestování, prostě univerzál žádná okruhovka. Máš prostě nastaveno na sebe.
Samozřejmě že s lepším tlumičem máš víc možností a bude zřejmě odvádět i lepší práci, ale pořád je to tak 20000,-



přiznám se že jsem si spletl MT07 a MT09, na MT07 bych asi tlumič s expanzkou nepožadoval

Jinak k těm cenám, základní Nitron, kterej má jedno štelovátko pro odskok i kompresi, vyjde zhruba na 15 tis, už je tam i pružina na hmotnost jezdce. Kdyby předělání stávajícího mělo stát 10, radši bych šel touhle cestou. Navíc se tam dá nastavit i délka tlumiče. Zlepšení to bude 100%

Nitron

Další možnost Wilbers, ten je za 13, pro mě druhá volba

Wilbers

Je toho dost, ale kdybych kupoval (respektive asi do dvou let budu kupovat), tak vybírám z těhle dvou značek. Předělanej sériovej tlumič jezdím teď.

Naposledy editováno 02.07.2015 07:50:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružící a tlumící jednotka

2.7.2015 v 08:09 | Nahoru | #29
Stev> To že ty by si to měnil to přeci nic neznamená. Je rozdíl jestli se někdo projíždí a nebo jestli s motorkou vymetu všechny schody ve městě a pošlu to z každý druhý rampy. Takovej tlumič posune možnosti motorky kousek dál a na to já bych moc nechvátal. Rozlišoval bych pro koho to má bejt.

E: nevim jestli si to pochopil ale on jen cituje co si o tom přečet ne že zaznamenal problém

Naposledy editováno 02.07.2015 08:11:03

(reakce na) Pružící a tlumící jednotka

2.7.2015 v 08:13 | Nahoru | #30
BladeRider> lepší tlumič je hrozně znát nejvíc při normální jízdě, věř tomu nebo ne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist