Bezpecnost na moto beriem celkom seriozne, aj ked nejdem zas do takych extremov aby som sa navliekal do koze v 35C horucavach. Som predsalen praktickejsie zalozeny.
O kvalitach koze vieme, ale zase kto vam potvrdi ze hrubka koze je dostatocna? A kto vam kedy povedal o testoch ktore vyrobca robil? Dopatrali ste vobec niekedy pri vybere oblecenia k nejakym bezpecnostnym testom priamo od vyrobcu? Pri akej rychlosti, vahe jazdca a povrchu vam vyrobca zaruci ze sa vam oblecenie neprederie, alebo ze chranice vydrzia?
A co textil. Naozaj verite tomu, ze sa vam polyester neroztavi ked sa posuchate po krasne rozohriatom asfalte pri letnych horucavach?
Osobne som velmi skepticky a neverim ziadnemu vyrobcovi. Cena pre mna nic neznamena, absolutne o nicom nevypoveda.
Preco je take tazke dopatrat sa k nejakym realnym testom? Preco kazdy test na ktory na internete narazite nie je priamo od vyrobcu ale od motocyklisticyh casopisov a webstranok? Ved obetovat par kusov ich vyrobkov ich nestoji skoro nic.
Ked vidim tie "sietky" ktore sa nazyvaju letnymi bundami tak mi bezi mraz po chrbe ked si predstavim ako by som dopadol ak by som sa v tom vyvalal pri vecsej rychlosti.
Skratka, preco je to tak? Preco my slepo verime ze sa nam nic nestane? Spoliehat sa na nejake EC a CE znacky ktore vam absolutne nic nehovoria mi pride dost naivne a bol by som rad keby sa to nejako zmenilo, ale neviem co by preto bolo potreba.
00Pavel píše: Já mám kůži a v jinejch hadrech bych nejezdil. jezdim v tom i v největších vedrech. Brácha se v kůži vyválel a měl maximálně přešoupaný horní švy, jinak ho to ochránilo bezvadně.
Tvůj bratr měl prostě štěstí a proto se mu nic nestalo. Stejně tak jako já jsem zlikvidoval auto předemnou na odpis a měl jsem jen zlomenou ruku od řídítek a nikde jinde ani škrábnutí přesto že jsem jel jsem v kraťasech a tričku.
Přesně proto si spoustu lidí myslí jak se nechá rozbít ve vysoký rychlosti a nic se jim nestane.Vždy se najde někdo kdo to položí ve 180 a shodou štastnejch náhod přežije.To ale neznamená že většina neumře i v 50ti kmh.
Motonehoda je z 99% o štěstí a 1% je o vybavení.
Pada a klouze se v malych rychlostech... Ve vysokych des do svodidel stromu nebo pod auto... Tam ma jednodilna kombineza jedinou vyhodu pro hasice, ze te muzou sbirat vcelku a ne po castech.....
Kozeny kombosky mely vzdy nejvetsi vyznam na sirokych silnicich zavodnich okruhu s drsnym asfaltrm...... Komboska je tedy hlavne stylove a sportovni obleceni.... At si rika kazdy co chce.
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
panTerek píše: Proboha to se z lidí stávají takový ovce že musí být předpisy úplně na všechno?
Ano, lidi nechcou přemýšlet. A to tady je to ještě dobrý, mám pocit že motorkáři si většinou víc váží svobody než "průměrný občan" takže bude jenom hůř.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mame falosny pocit ochrany?
Wakasaki píše: Preco nemame v EU nejake poondiate predpisy ked ide o takuto dolezitu vec?!
... zas jeden co má pocit, že s předpisem by bylo i sraní lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mame falosny pocit ochrany?
Lucky-Jarda píše: A co si zjistit co ty značky EC a CE znamenají? Co kontaktovat výrobce a zeptat se jeho jak testuje co jeho výrobky vydrží? Né, jednodušší je psát elaboráty o tom jak to myslíš vážně, ale když je horko tak do kůže nevlezeš A to není zima!
a co se na to spíš vys.at uplně a neřešit voloviny
E: ten kdo to moc řeší často jde mezi prvníma
Naposledy editováno 23.06.2015 19:02:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mame falosny pocit ochrany?
BladeRider píše: a co se na to spíš vys.at uplně a neřešit voloviny
E: ten kdo to moc řeší často jde mezi prvníma
Vidím to stejně. Rači se půjdu projet, ale když už chce řešit kraviny tak ať je řeší s výrobcem
Edit: A nebo s evropskou unií
Naposledy editováno 23.06.2015 19:59:36
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
joone píše: Pochopil zadavatel z reakcí, že většina ostatních nesdílí jeho volání po falešném pocitu bezpečí pramenící z nesmyslného předpisu a už vůbec nemají zájem, aby za jeho (a pár dalších podobně smýšlejících) naprosto falešný pocit bezpečí museli všichni kupci motooblečení platit peníze navíc? Nebo má socialistický způsob myšlení hluboko zakořeněn?
Hlavně snad konečně on a jemu podobný pochopí že fyzikální zákony žádnou vychytávkou stejně nevočurá.
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
Testy se týkaly právě simulace:
1) míry / rychlosti prodření. Tj. určitou dobu bylo simulován abrazívní skluz po povrchu odpovídajícím asfaltu s hmotnostním plošných zatížením kůže jako by vahou jezdce - tohoto kontaktu. A měřen čas do doby ztráty ochranným vlastností.
2) Dále se měřila udržitelnost spojů (švů na rázovitý trh se zvyšující se zátěží - opět až do destrukce).
3) A asi poslední z hlavních pilířů zkušebního testu bylo metodou
- bodu č. 1 přebroušení spojovacích šicích stehů spojů, které jsou na povrchu dosažitelné
- a následně opakování zkoušky bodu č. 2 - měření únosnosti přebroušených spojů v trhu - za této situace.
Výsledkem je v podstatě zjištění, že není až tak důležité použití druhu kůže (kráva, klokan....krokodýl) jako spíše provedení spojů - tj. zvítězilo provedení trojího provedení švu, kdy dvojí spojení bylo skryté a pouze jedno povrchové-po přehnutí kůže a prošití třetím=zakrytí předchozích dvou.
Dnešní kombinézy oproti tehdejším stojí méně reálného příjmu (jsou obecně levnější) a z toho si lze dovodit to ostatní.
Nutno si ale uvědomit, že toto "brnění" nám má ZMÍRNIT případný následek situace! A jak těžkou situaci výbavě připravíme je zcela v našich rukou a hlavách!
Nezapomínat na to, že naše tělesná schránka je stavěná pro rychlost - jakou jsme schopni se uvést vlastní silou (rozběhnout) a i přes různé zádržné, absorbující bezpečnostní systémy (třeba u aut / destrukce a ústup konstrukce kasle/motor zalézající pod podlahu/vytažení-prodloužení pásů/ airbagy...) vzniká VŽDY naše smrt při přetížení od 55-60km/h výše (vni-orgány). Zkrátka od 70km/h výše se pohybujeme vždy za hranicí smrti!!!
2 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mame falosny pocit ochrany?
Docela by mě zajímalo jak to může fungovat ale mám z toho pocit že ani při jedný z mojich nehod by mi to nepomohlo. Já vždy letěl přes řidítka po nárazu do pevný překážky a potom co jsem se proletěl jsem dopad na záda a prdel. Jednou to zachránil páteřák podruhý bágl ale horší je že řit nic nechrání. Alespoň teda u hadrů co jsem vždy měl a naposled jsem neměl motohadry pro jistotu vůbec. Výsledek je že půl prdele necejtim ještě teď po dvou letech a páteř se začala docela ozejvat.
Pokud by to bylo delší než ty co jsem viděl někde nafouknutý mohlo by to hodně pomoct. To by pak i snad stálo za to si to koupit.
E: Samozřejmě problém autora vlákna tohle neřeší to by si musel leda jezdit v zorbingový kouli
Naposledy editováno 25.06.2015 18:30:31
1 reakcí na tento příspěvek Mame falosny pocit ochrany?
Záleží na úhlu nárazu a hlavně pověstné štěstí.Nicméně někde jsem četl,že narazit do pevné překážky už v šedesátikilometrové rychlosti,je jako skočit z prvního patra na beton.
P-M-T-K píše: Že se vám zde do tohoto "povídání" pletu.
Záleží na úhlu nárazu a hlavně pověstné štěstí.Nicméně někde jsem četl,že narazit do pevné překážky už v šedesátikilometrové rychlosti,je jako skočit z prvního patra na beton.
Tomu docela věřim protože víc jsem nejel a ještě jsem navíc letěl pak dál takže jsem se o nic nezastavil a byla to taková rána že když si na to vzpomenu klepu se jak drahej pes