Téma: 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
2.3.2015 v 17:06
Zdravím, mám jednu nejspíš dost banální otázku (moc dlouho nejezdím tak se v tom prd vyznám) Mám Yamahu XV 535 Virago a předevčírem jsem jí vytáhl,že se konečně projedu. No to by bylo abych nenarazil na problém (i když mi bylo jasné,že moto nefunguje jako kouzlo) Ze začátku se mi při startování nechtěl točit motor,bylo slyšet jen takové rychlé cvakání. Došlo mi že to bude vybitá baterie,tak jsem ji nechal nabít,dal zpět na místo a dnes jsem zkusil moto opět nahodit. Motor už točí bez problému,ale to je tak všechno co se děje. Zkrátka to do nekonečna točí a točí, občas si to asi tak na půl vteřiny zabručí a čas od času to z výfuku vystřelí tak že jsem se bál aby mi ta garáž nespadla na hlavu.....(ale to snad bude jen tím,že jsem startoval v uzavřeném prostoru). Takže se ptám,co s tím? předpokládám že první rada bude kouknout na svíčky, to zkusím. Když budou svíčky v pohodě tak co potom? Předem díky za pomoc začátečníkovi!
1) Nabít baterku
2) Odkalit karburátory - povolit šrouby pod karburátorama a odpustit tak decku z každýho. Občas taky zůstane přilepenej jehlovej ventil.
3) Vyčistit svíčky - nejlépe nad plynovým sporákem.
4) Protočit motor bez svíček, poté je našroubovat (nejlépe ještě teplé) a musí jít!
2) Odkalit karburátory - povolit šrouby pod karburátorama a odpustit tak decku z každýho. Občas taky zůstane přilepenej jehlovej ventil.
3) Vyčistit svíčky - nejlépe nad plynovým sporákem.
4) Protočit motor bez svíček, poté je našroubovat (nejlépe ještě teplé) a musí jít!
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Na to vypalování svíček se vys....Je lepší tam dát nové,není to žádný ranec a pokud tam máš NGK tak jsou na 100% po smrti.Z karburátorů nech vytéct to co v nich po zimě zůstalo,tedy pokud jsi do toho na podzim nedal Vervu 100, a protoč motor bez svíček,ať se z válce vyfouká co tam je.Někdy je po zimě lepší to pustit z kopce a chytne hned,netrápíš starter ani baterii.
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Prostě je ještě BRZO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Krleš70 píše: Prostě je ještě BRZO
nedočkavost je prevít1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Reiden> když startuješ přes sytič nepřidávej plyn máš uchlastaný svíčky když to jenom točí a střílí bude to ono
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
badyXV> přesně to mě taky napadlo, no každopádně zkusim koupit nový svíčky (NGK už ne! :D) a uvidim,díky
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Svíčky nech,Karbce jsou na suchu.Stačí stříkačkou přez hadičku natlačit benzín do plovákových komor.Povol odkalovací šroubek a natlač benál.Pro jistotu trochu cvrkni do válců.Loni mě chytla hned,sytič a vrčela
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Mirec20: Nic ve zlém, ale XV535 má elektrické čerpadlo, takže karbce na suchu nejsou. Žádné plnění stříkačkou není zapotřebí, stačí otočit klíčkem a čerpadlo karburátory naplní. Ty rady výš jsou správné - svíčky budou ulité a potřebují vypálit nebo vyměnit.
Jinak po zimě obecně pomáhá stříknout do sání startovací sprej, jen se to nesmí přehnat s dávkováním.
badyXV: NGK často uchlastání nepřežijí, mívají pórovitější izolátor středové elektrody, kde se při prošlehnutí vytvoří vodivá cestička, která je vyřadí z boje napořád. Jiné značky tím trpí méně a častěji se je povede vypálením oživit.
Naposledy editováno 02.03.2015 23:47:10
Jinak po zimě obecně pomáhá stříknout do sání startovací sprej, jen se to nesmí přehnat s dávkováním.
badyXV: NGK často uchlastání nepřežijí, mívají pórovitější izolátor středové elektrody, kde se při prošlehnutí vytvoří vodivá cestička, která je vyřadí z boje napořád. Jiné značky tím trpí méně a častěji se je povede vypálením oživit.
Naposledy editováno 02.03.2015 23:47:10
Ahojte, taky chci hodit něco pozitivního do vlákna, o víkendu jsem shodil plachtu z Máji, nasadil nabitou batku, pustil sytič, otočil klíčkem. První start - nic, druhý start - naskočila a pomaličku se dostávala do tempa, chvíli trošku čoudila, pak už normál. Teď k ní přijdu a na první škrtnutí chytne. Na konci sezóny jsem tankoval plnou MaxMotion 100 + 5l kanystr , ujel s ní pár km a šla do garáže pod plachtu. Takže pozitivně - dávám palec nahoru a těšme se na sezónu .
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
tak chlapi,nový svíčky aje po problému :D starý byly samozřejmě černý jak fronta na přídavky :D každopádně všem moc díky za rady,těšim se až se projedu a třeba i někomu z vás mávnu až pojedu naproti
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Zdravím chlapy , dokazali by jste mi poradit kde mam hledat zavadu na mém viragu ??
Mam ji první rok , celou zimu stala , podle standartu jsem ji zazimoval . nabita baterka , plna nadrž atd...
Dnes jsem ji chtel protocit a... toci na prazdno , nechyti . Vytahl jsem svicky a zatocil motorem bez nich , z válců vyletělo dobre víc nez pul litru benzinu !!!
Co se mi tam mohlo stát ??? Dik za radu
Mam ji první rok , celou zimu stala , podle standartu jsem ji zazimoval . nabita baterka , plna nadrž atd...
Dnes jsem ji chtel protocit a... toci na prazdno , nechyti . Vytahl jsem svicky a zatocil motorem bez nich , z válců vyletělo dobre víc nez pul litru benzinu !!!
Co se mi tam mohlo stát ??? Dik za radu
Zdravím všechny bikery a prosím o radu. Vyjel jsem na 535-tce na zahájení motosezóny, teplota do 8 stupňů, najel jsem 120 km, ale posledních asi 30 km jsem dojel jen na první válec. Tak jsem se v tom šel šťárat. Vůbec nechytla, jen to cvakalo, nešla ani na baterku 45Ah a 55Ah. Tak jsem vyndal startér - OK, baterka napřímo na startér nic. Tak jsem to chtěl nějak roztlačit ale jenom se to protočilo o pár cm a pak najednou šla nastartovat. Po chcípnutí zase jen cvakala. Tak jsem sundal víčko od rotoru a trhákem tím pootočil a už zase nastartovat šla. A pak střídavě šla natočit normálně nebo zase protočit trhákem.Takže elektricky je v pořádku. Klape jako hodinky, nikde nic nechrastí, necinká, žádné pazvuky z motoru, ze startéru, normálně řadí a jede bez problémů. Nechci ale někde cestou u startování blbnout s golou. Že by se ten druhý válec nějak zasral a zasekává se? Na vylomený zub někde v převodech to nevypadá, válce jsou vždycky v jiné poloze, když to nechce točit. Dík předem za pomoc!
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Řekl bych,že ten problém bude ve startéru,protože je ve stálém spojení a ty jak pootočíš s motorem tak pootočíš i se startérem,pravděpodobně bude přerušená cívka,nebo jen zanešena některá lamela a když se zastaví starter právě v té poloze tak je mrtvej.Vyndat,otevřít změřit komutátor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
nalim4275>
Dík za postřeh, jen se chci zeptat,, jestli by to v obou případech ve startéru při startu cvaklo, protože je vždycky slyšet, jak v něm cvakne a nemůže překonat nějaký odpor. přičemž se citelně zahřeje +kabel od baterky. Dneska zrovna jsem se chtěl stavit ve VKmoto, že bych jim to asi svěřil, ale zavírali dřív, mechanik už odjížděl a řekl mě , že by ji nevzal, protože má k opravě 25 motorek, tak jsem mu řekl problém a on to tipuje na něco ve volnoběžce. Já jsem ji neviděl, takže si neumím představit, co by se v ní mohlo takto zasekávat. A mašinu bych rozhodně chtěl zachovat, protože je dnes již kultovní stroj kultovního jména, který se Yamaze hodně povedl a navíc jsem kdysi dceru téměř násilně donutil k ŘP na auto udělat si i mašinu a od poslední změny může jezdit plnou palbu. Loni jsem jí to půjčil a začal ji školit a dneska už škemrá, že by chtěla jezdit, že se jí to líbí (komu taky ne) a tak mě tento problém nedá spát, když sezona začíná.
Dík za postřeh, jen se chci zeptat,, jestli by to v obou případech ve startéru při startu cvaklo, protože je vždycky slyšet, jak v něm cvakne a nemůže překonat nějaký odpor. přičemž se citelně zahřeje +kabel od baterky. Dneska zrovna jsem se chtěl stavit ve VKmoto, že bych jim to asi svěřil, ale zavírali dřív, mechanik už odjížděl a řekl mě , že by ji nevzal, protože má k opravě 25 motorek, tak jsem mu řekl problém a on to tipuje na něco ve volnoběžce. Já jsem ji neviděl, takže si neumím představit, co by se v ní mohlo takto zasekávat. A mašinu bych rozhodně chtěl zachovat, protože je dnes již kultovní stroj kultovního jména, který se Yamaze hodně povedl a navíc jsem kdysi dceru téměř násilně donutil k ŘP na auto udělat si i mašinu a od poslední změny může jezdit plnou palbu. Loni jsem jí to půjčil a začal ji školit a dneska už škemrá, že by chtěla jezdit, že se jí to líbí (komu taky ne) a tak mě tento problém nedá spát, když sezona začíná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
boristajgr> Volnoběžku opravíš i doma, pro útěchu ti budiž, že zpravidla odchází v 80 000 km... www.yamaha535.wbs.cz/Technika.html www.motocomponents.cz/elektroinstalace/volnobezka-starteru-opravna-sada-pro-yamaha-xv-535-virago-vsechny-typy-rv-88-95/ www.srovnanicen.cz/q/volnobezka%20starteru%20virago%20xv%20535/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
rancher>
díky moc, někde na netu nebo youtube vykopu jak na to, objednám a co nejdříve se do toho pustím.
díky moc, někde na netu nebo youtube vykopu jak na to, objednám a co nejdříve se do toho pustím.
boristajgr> Vyber si jak...
Startér jsem už venku měl a detailně prozkoumal, nic jsem na něm zatím nenašel. No doufám, že nebudu muset v pátek a v sobotu do hokny, nemáme totiž lidi. Já dělám dál od domova, přes týden jsem na ubytovně a doma se zdržím tak 1,5 až 2 dny a zase zpátky, tak moc času nemám. A změna někam jinam nepřipadá v úvahu, kvůli věku už mě nikde nevezmou. Taky bych se letos nemusel vůbec svézt. Nejbližší servis moto je asi 25 km od nás, značkový Yamaha, ale mechanici mají špatnou pověst, nějací poloamatéři, od toho mě každý zrazuje. Jinak máte chlapi za vaši pomoc ode mě palec nahoru. Až se k něčemu dobabrám, dám vědět.
1 reakcí na tento příspěvek 535 Virago po zimě ne a ne chytnout
Ahoj chlapi, pisu z Tv_netu, tak to nema diakritiku, bohuzel. Tak jsem se dopatral, co tomu bylo - no uplne trivialni vec. Zoxidovane spoje dratu - uz pres pojistku 30A sel hodne dietni proud, o dalsich konektorech ani nemluve. Proto se ohrivaly kabely od baterii, velke odpory. Ocistil jsem totalne vsechno, co se dalo a zase jezdim. Takze cervnovy sraz v Dolni Cermne a na prehrade Pastviny neprosvihnu. Dik, ze jste meli o muj problem zajem, hodne me to povzbudilo v reseni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10419 | 26.10.2024 v 23:58 badyXV |
Motoservis Garage Sid Vamberk Yamaha XV 535 Virago | ZEMANVLA | 2 | 10.10.2024 v 08:11 Kubák |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |