paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru
29.3.2015 v 21:48
Mám menší problém - dávám pro synovce dohromady Hondu CLR 125 City Fly, teď tahám komplet elektriku, a chybí mi už osadit jen asi 2 patice - podle schématu elektroinstalace je jedna určena pro spínač počního stojanu, to je v pohodě, ale ta druhá je na "carburetor heater" - teda jestli nejsem úplně tupej,tak to musí být ohřívač katburátoru.
Je nezbytné, aby tam byl opravdu osazen? Bývá na této motorce osazen běžně, nebo je jen zanesen v plánu elektroinstalace pro případ..? Zdá se mi to jako zbytečnost, ale moc tomu nerozumím, a chci, jestli se mi to podaří nahodit, aby vše fungovalo v pořádku.
Hned vedle v plánuje ozasez i "air temperature switch", tedy myslím, spínač teploty vzduchu. Ten tam mám cvaknutej , je to takové čidlo v průhledném pouzdru. Fakt jsem se s tím zatim nesetkal, nejsem bohužel mechanik, jen kutil - nevíte někdo, k čemu tohle hejble slouží?
Děkuju moc za radu..


1 reakcí na tento příspěvek Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

29.3.2015 v 22:27 | Nahoru | #1
To by melo nejak predehrivat karburatory. Byva to i u nekterych XJ. Mel se XJ z Nemecka a tam to bylo. Ted mam italskou verzi a tam to neni. Asi proto, ze je v Italii teplejs nebo nevim....A pokud sem to dobre pochopil, tak se jedna o solenoid, ktere pri urcite teplote (nizke) otevre ventil a umozni tak oleji proudit pres karburatory a tim je predehriva...
Asi se nic nestane, kdyz to tam nebude.

Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 11:07 | Nahoru | #2
Na banditu je mam taky a jeden mi tam chybí,zadnej problem necitim a vse funguje tak jak má.Podle servisu je tam pro chladné počasí aby to lépe startovalo.

Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 12:56 | Nahoru | #3
Je to tam aby nezamrzal za jízdy karbec a pravděpodobně to i stabilizuje jeho teplotu, je to bud elektrikou, vodou nebo olejem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 16:09 | Nahoru | #4
Koudy01> Omyl, jsou to elektrická vyhřívací tělíska. Třeba u XV535 tak nahřívají hrdla karbců a spínána jsou přímo termospínačem, tvarem připomínajícím knoflíkový článek a zatavený ve folii. Ale dle zkušeností v podmínkách mírného pásu ohřev prakticky není nutný a ve dvacetiustupňových mrazech jezdí málokdo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 16:39 | Nahoru | #5
J.M.K.> Jsem si celkem jistej, ze na XJ 600 je to tak, jak sem rikal - solenoid a olej.
Jak je to na Viragu (asi elekrikou, kdyz to rikas) nebo te Honde nevim...



Naposledy editováno 30.03.2015 16:40:52

(reakce na) Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 21:18 | Nahoru | #6
Koudy01> Jasný,
myslím, že tady to bude vyhřívané elektrikou, ten spínač jako knoflík zatavenej ve folii, co popisuje J.M.K., tam mám, tak počítám, že jenom spíná tělísko vyhřívané elektrikou. Každopádně ho nemám, takže to zkusím bez něj, a uvidíme, co to udělá. Počítám, že nic, a snad to bude fungovat úplně normálně. Moc díky za rady.....

(reakce na) Honda CLR City Fly - ohřívač karburátoru

30.3.2015 v 23:25 | Nahoru | #7
Koudy01> Pravda, XJ600 jsem "na ponku" neměl, klidně to tak může být, beru zpět. U Virgla to ale jsou el. tělíska spínaná přímo, bez relátka. A u skútrů to nejspíš bude totéž, tam se asi s olejovým okruhem jen tak někdo babrat nebude, nicméně možné je vše.

ZDENDA> V našich povětrnostních podmínkách je vyhřívání karbce prakticky bezvýznamné. Dříve u nás hojně provozované "žiguli" (licenční kopie Fiat 124) měly na tělese filtru přesuvnou "klapku" (pozdější, plastový filtr, používaný na F128, měl víko s "výstupkem", nasaditelné ve dvou polohách), umožňující vést vzduch buď přímo sací hubicí, nebo přes plechový kryt na výfukových parozích, takže vzduch do karbce šel předehřátý. V praxi to ale bylo v naší zeměpisné šířce téměř nepoužitelné, vzduch byl zbytečně teplý, stoupala tak spotřeba a padal výkon (nižší stechiometrický poměr vzduchu s benzinem, benzin se navíc snadno nadměrně odpařoval), užitečné by to bylo až v mrazech pod -30°C a to ještě až po chvilce běhu motoru, kdy se parohy ohřály.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nizka komprese - sedlo ventilu Honda CLR 125 Slávek-TDM 25 6.6.2024 v 00:16 Slávek-TDM
Prosim o radu Honda CLR 125 brachy11 5 29.3.2021 v 10:07 Otce
Honda CLR 125 - škubání a cukání Honda CLR 125 Ijon 2 25.6.2019 v 15:48 Ijon
Výměna oleje Honda CLR 125 Honda CLR 125 Zyzi 2 18.4.2017 v 16:57 wáca
První motorka- silniční enduro do 3... Honda XL 125V Varadero, Honda CLR 125 Worty 15 18.4.2017 v 12:19 Tank

TOPlist