Aneb ja1-máš s ním nějakej problém? To je jak otázka,vypustil sem nádrž a vidím čerpadlo,mám do vyndat?
E:jak bys ho chtěl vyndat? Odvrtat? Dělej že tam není a kupa starostí ti odpadne
Naposledy editováno 13.02.2015 22:55:33
2 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor??
honzánZ750 píše: Tak jestli se nepletu tak u aut se vyndavaji a když někdo koupí výfuk na moto včetně svodů tak tam taky kat asi nebude
Ty máš laděný svody? Řekl bych že spíš jen laďák..to že někdo kuchne kat,obnáší víc starostí a ladění
Edit:ty zadní blinkry na profilovce vypadaj hrozně
Naposledy editováno 13.02.2015 23:16:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
honzánZ750 píše: Tak jestli se nepletu tak u aut se vyndavaji a když někdo koupí výfuk na moto včetně svodů tak tam taky kat asi nebude
neznám nikoho kdo vyndal z auta fungující kat.jen tím zvýší spotřebu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
ja1 píše: neznám nikoho kdo vyndal z auta fungující kat.jen tím zvýší spotřebu
Zvýší spotřebu? Jak si na to přišel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
-666- píše: Zvýší spotřebu? Jak si na to přišel?
jaksi nebude brzdit a lambda sonda ti nedá impulsy a směs se nenastaví správně. bez katu sice přidáš možná nějakáho koně,ale spotřeba poroste.
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor??
Naposledy editováno 14.02.2015 17:15:12
Za mě, přežije to s katem i bez něho je to tvoje volba,pokud nemáš jěště jiný systém než já.
Údaje o spotřebě sou asi trošku zavádějící v té době byla žena těhotná tak sem začal zase jezdit sám a můj způsob jízdy se razantně změnil
Naposledy editováno 14.02.2015 18:11:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
Edit: Moje zkušenosti s auty.
Naposledy editováno 15.02.2015 19:54:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
jirka_st3 píše: ja1> To není pravda. Spotřeba nestoupne a sonda je obvykle před katem.
Edit: Moje zkušenosti s auty.
zřejmě ti kat nebo lambda nefungovali a proto se ti spotřeba u auta nezmněnila.. já mám opačné zkušenosti..
2 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor??
ja1 píše: zřejmě ti kat nebo lambda nefungovali a proto se ti spotřeba u auta nezmněnila.. já mám opačné zkušenosti..
Ty vole, to mi teda vysvětli...jak podle tebe ten katalyzátor ovlivňuje fungování lambda sondy? Máš v tem trochu guláš chlape. Lambda podle složení výfukových plynů háže čísla do jednotky a ta upravuje délku a čas vstřiku (poměr směsi), předstih a bůhví co ještě. A i té jednotce i té lambdě je úplně u prdele jestli je ve výfuku katalyzátor a nebo není. :) Samo, že pokud je lambda i za katem, tak potom to jedno není, ale tohle není ten případ.
honzánZ750 píše: O tom že se katalizatory vyndavaji je to známé, a zajímalo mě pouze to co vy pozorovali lidi který ho odstranili? Jak se změnil průběh motoru, volant bylo vse potřeba udělat po vyndání (například nová mapa) a tak dále.
Co já vím tak se vyndavají filtry pevných částic, protože ucpání tohoto filtru znamená zničení motoru a cena těchto filtrů je právě příčinou toho vyndavání, naprosto nevidím u auta důvod proč by ten katalyzátor měl někdo vyndavat, protože kat je obvykle na svém místě po dobu životnosti auta. Navíc katalyzátor už podle svého názvu je ve výfukovém potrubí proto, aby se plyny, které jím prochází přeměnily na plyny méně škodlivé. To je dosaženo tím, že uvnitř katu jsou vzácné kovy, platina, paladium, rhodium a tím jak prochází výfukové plyny dochází k chemickým reakcím, které právě přeměňují škodlivé plyny na plyny škodlivé méně. Složení plynů hlídá lambda sonda, která bývá před katalyzátorem a u některých i za katalyzátorem. Navíc na měření emisí se u aut s benzínovým motorem právě zkoumá složení výfukových plynů, je tedy žádoucí katalyzátor mít. U naftových motorů se používá právě filtr pevných částic, který jak nám název napovídá funguje, tak že zachytává pevné částečky v plynech. na emisích se neřeší složení výfukových plynů nýbrž kouřivost. pokud je motor v pořádku a má vyndaný filtr pevných částic nic se nepozná protože procento těch částic je v plynech tak malé, že se prostě nedá takhle měřit.
kawa...pavel píše: Ty vole, to mi teda vysvětli...jak podle tebe ten katalyzátor ovlivňuje fungování lambda sondy? Máš v tem trochu guláš chlape. Lambda podle složení výfukových plynů háže čísla do jednotky a ta upravuje délku a čas vstřiku (poměr směsi), předstih a bůhví co ještě. A i té jednotce i té lambdě je úplně u prdele jestli je ve výfuku katalyzátor a nebo není. :) Samo, že pokud je lambda i za katem, tak potom to jedno není, ale tohle není ten případ.
To sem se mu snažil vysvětlit, ale pán to nedokáže pochopit...
Naposledy editováno 16.02.2015 19:46:38
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor??
největší důvod pro vyndání katu je že se keramika speče, popraská a následně je kat neprůchozí.
Pokud je výfuk pouze s jednou kyslíkovou lamdou tak řídící jednotka ani nezjistí že tam kat není.
Lamda porovnává okolní vzduch s výfukovými plyny a v závislosti na obsahu kyslíku upravuje bohatost směsi co neideálněji pro katalyzátor v poměru 1:14.8...
Ani lamdu není problém odstranit (proklemuje se resitorem).
Zvýšení celkového výkonu je zanedbatelné, ale motor se snadněji vytáčí a lépe reaguje na plyn díky lepší propustností výfuku což je i na úkor spotřeby, ale nemusí to být pravidlem.
Pokud jsou lamdy dvě tak už je kat větší problém odstranit.
První širokopásmová lambda sonda je umístěna před katem a za katem je umístěna dvoustavová lambda sonda, která hlídá správnou funkci katu. V případě, že by řídicí jednotka (za určitých podmínek)zaznamenala stejný signál od širokopásmové lambda sondy i od dvoustavové tak řídící jednotka vyhodí závadu katu.
K té spotřebě si myslím +- stejná, zvuk lepší, odezva plynu lepší, ale bylo by ideální odstranit celou banku na kat ne ho jenom vykuchat.
Naposledy editováno 17.02.2015 13:07:36
Zapoměl jsem napsat že dřív jsem hodně vařil TIGem a občas svody upravoval, nicméně na moto jsou svody většinou docela dobře řešený a zbývá odstranit tu baňku na kat plus samozřejmě tlumič výfuku(pokud tam bude origo s přepážkou tak asi nikdo nemůže čekat nějaké výrazné změny).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 | Honzíínek | 0 | 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek |
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 | Bedys85 | 10 | 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav |
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 | ERINN | 1 | 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM |
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 | AdamSnopek | 7 | 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR |
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 | Marťas410 | 24 | 20.8.2023 v 22:19 Martinek866 |