paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
12.2.2015 v 12:06
http://www.motorkari...-ignition-30631.html

Vcelku zajímavý článek, ale toť otázka jak by fungovala třeba na TL a celkové sladění asi nebude pro každého. Jaký na to máte názor?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #1
Tak podle mě je něco nahradit řídící jednotku motoru a nahradit řídící jednotku na motorce, která řídí nejenom motor, ale vpodstatě vše. Od motoru počínaje, blinkrama konče

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:14 | Nahoru | #2
Ja si to na Guzzinu poridil, ale zadnej rozdil

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #3
Funguje opravdu na čemkoli, jenom je třeba si samozřejmě vytvořit / najezdit mapy, případně použít modul širokopásmové lambdy spojený přes CAN, který v tom všem dost pomůže i bez brzdy

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #4
No ale tohle není úplná náhrada ne? Nepřipojuje se to do obvodu třeba jako PWC?

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:18 | Nahoru | #5
Pwc je šidítko mezi stávající jednotku a vstřiky. Toto je plnohodnotná jednotka zapalování/vstřiky, která ke svojí funkci nepotřebuje žádnou původní

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:24 | Nahoru | #6

seikos píše: Tak podle mě je něco nahradit řídící jednotku motoru a nahradit řídící jednotku na motorce, která řídí nejenom motor, ale vpodstatě vše. Od motoru počínaje, blinkrama konče



coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 12:58 | Nahoru | #7
Jediná možnost, kdy musí zůstat jednotka v autě / motorce je ta, kdy jednotka kombinuje také jednotku ABS a jiné..ale tam zůstává zapojený pouze vstup od snímače otáček kliky/vačky a samotné abs. Veškeré řízení motoru obstarává MASTER. Existuje pak pár případů, kdy obstarává původní jednotka také ovládání ručičky palivoměru, případně jiné rozšířené funkce přes CAN sběrnici - jednotka má a používá CAN pro spojení s okolním světěm, a všechny parametry jsou na ni posílány v určitém standardizovaném protokolu..takže není v zásadě ani problém s připojením palubního otáčkoměru přes CAN a jiné..vše má nějaké řešení

Naposledy editováno 12.02.2015 13:01:20

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 14:41 | Nahoru | #8
Tuším že TL má jednotku pouze pro ovládání vstřikování a kterou vyhodnocuje údaje senzorů, zas tak moc tomu nerozumím ale podle ty el. instalace to tak bude bych řekl. Jen pořád nějak nechápu jak si ta jednotka načte základní mapu z původní jednotky aby se dala dál dolaďovat? Hračka to bude určitě dobrá jen jestli to má nějaký lepší smysl než PWC aspoň pro TL.

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:02 | Nahoru | #9

assassin píše: coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho



Jenom faktická: u US-aut velmi běžné, u JEEPů je jediná jednotka v celém autě, pro motor, automat i veškeré příslušenství od světel, blinkrů až po topení/klimu... např. zapíná i uzávěrky náprav ( a v původním zapojení notně omezuje jejich použití)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:32 | Nahoru | #10
assassin> a co ignitech? Ten samostatná jednotka je, ne?

A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??

Naposledy editováno 12.02.2015 15:37:50

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:33 | Nahoru | #11
Nuže dobrý, ale co má jednotka jeepu a us aut společného s použitím této univerzální jednotky u motocyklu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 15:41 | Nahoru | #12

hrnous píše: Nuže dobrý, ale co má jednotka jeepu a us aut společného s použitím této univerzální jednotky u motocyklu ?



Jistě jsi postřehl, můj úvod: "Jenom faktická"... a jistě jsi postřehl, že jsem reagoval na assassinovo: "...jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho..."

Stačí Ti to jako vysvětlení měl jsem za to, že všichni sem chodíme diskutovat zejména pro rozšíření obzorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:26 | Nahoru | #13
PETARDAK> Ale jistě, že ano.. ale nediskutujeme v tématu o řídící jednotce motocyklu problémy s řídícími jednotkami v jeepu.. takovýto typ debaty už se pak nazývá trošku jinak..

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:30 | Nahoru | #14

hrnous píše: PETARDAK> Ale jistě, že ano.. ale nediskutujeme v tématu o řídící jednotce motocyklu problémy s řídícími jednotkami v jeepu.. takovýto typ debaty už se pak nazývá trošku jinak..



Panove, pojdme diskutovat o tom, o cem diskutovat v danem tematu

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:44 | Nahoru | #15

Mileek píše: assassin> a co ignitech? Ten samostatná jednotka je, ne?

A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??



jojo ignitech je standalone, ale ovlada jen motor - ne ze by pres ni jely periferie jako napr blinkry.

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:45 | Nahoru | #16
petardak: dik, clovek se porad uci...ale po je to teda ulet :) to by me nenapadlo to napraskat vsechno do jedny jednotky...

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:48 | Nahoru | #17

ShortyF4zEr píše: Tuším že TL má jednotku pouze pro ovládání vstřikování a kterou vyhodnocuje údaje senzorů, zas tak moc tomu nerozumím ale podle ty el. instalace to tak bude bych řekl. Jen pořád nějak nechápu jak si ta jednotka načte základní mapu z původní jednotky aby se dala dál dolaďovat? Hračka to bude určitě dobrá jen jestli to má nějaký lepší smysl než PWC aspoň pro TL.



TL jednotka ovlada jen motor - plus je tam datova linka pro budiky s dodatecnejma info co budiky ukazuji - teplota, autodiagnostika atd... neni to ale zadnej CAN standard, ale suzuci protokol - tzn je to obtizne nebo nemozne rozchodit s aftermarket jednotkama, treba s ignitechem ti ta autodiag a nepojede...

jo a ta jednotka si tu mapu asi sama nenacte - musis si tu zakladni postavit - pokud tam nejaka zero map neni k dispozici od vyrobce (pochybuju) treba ignitech ji ma, ale udelat z te defaultni mapy nejakou funkcni da dost prace... pochybuju ze by si ji to pres autotune poskladalo samo...

Naposledy editováno 12.02.2015 16:50:50

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:54 | Nahoru | #18
Jednotka si žádnou mapu z původní jednotky nevyčte - to snad ani nejde - buď by to museli podporovat oba výrobci a tahalo by se to na datové úrovni, a nebo by musela mít na před připojené další vstupy paralelně k výstupům původní jednotky a muselo by se s ní "najezdit" vše potřebné ve všech možných i nemožných stupních zatížení a teplot, aby si dokázala vytvořit mapu sama. Jedna z možností je použití přídavného jednotky případně varianty jednotky, kdy má v sobě integrovaný modul pro širokopásmovou lambdu a tam je práce jednodušší o to, že vidíme jednak všechny parametry směsi, ale máme možnost vytvořit tzv closed-loop, kdy se reguluje skoro automaticky na danou lambdu/AFR. Což ušetří nějaký čas na brzdě při najíždění map vlastních.

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 16:57 | Nahoru | #19
Ignitech nemá základní mapy proto, že by byl v něčem lepší, ale proto, že vyrábí v podstatě jenom pro motorky a má vlastní brzdu, takže když dostane do pařátů danou motorku tak si pár primitivních map pro základní zatížení najezdí. Tato jednotka funguje hlavně v letadlech, kogeneračních jednotkách, autech a dalších neveřejných věcech.. motorky nejsou, respektive nebyly doteď nosná linie.

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 17:07 | Nahoru | #20
Zřejmě je to asi zbytečné, a asi spoustu času na brzdě aby se tato jednotka vymakala PWC nemám ale i tak mi známí říkal že i doladění přes PWC trvalo pár hodinek na brzdě. Jen mě to zajímalo jak moc by bylo reálný rozchodit s TL.

1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 17:29 | Nahoru | #21
Jak už jsem psal, powercommander je naprosto odlišné zařízení. ty tupé pouze čekají na signál z řídící jednotky a posléze jenom impulz do vstřikovače prodlouží o čas jaký si manuelně nastavíš a ty chytřejší verze se dají propojit s lambdou a podle směsi si doladí to prodloužení impulzu na potřebnou hodnotu samy.

(reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 20:50 | Nahoru | #22

hrnous píše: Ignitech nemá základní mapy proto, že by byl v něčem lepší, ale proto, že vyrábí v podstatě jenom pro motorky a má vlastní brzdu, takže když dostane do pařátů danou motorku tak si pár primitivních map pro základní zatížení najezdí. Tato jednotka funguje hlavně v letadlech, kogeneračních jednotkách, autech a dalších neveřejných věcech.. motorky nejsou, respektive nebyly doteď nosná linie.



jo me to je jasne... sveho casu jsem se o to docela dost zajimal a neco malo sem o tom nastudoval... jen sem chtel rict ze prave kvuli tomu cos sam zminil bude pro vetsinu lidi tahle jednotka 'k nicemu' nez po ni sahnou ladici - a ti to udelaji jen kdyby byla v necem vyrazne lepsi nebo levnejsi... a moc lidi u nas neumi naladit ani ten ignitech

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:10 | Nahoru | #23
Je to rozhodně moc zajímavá krabička, ale jde o to kdo s tím umí na motorce do toho nasypat všechny data co budeš potřebovat, je tam zajímavý to použití tý širokopásmový lambda sondy a to že si poté upravuje směs motoru dle zatížení a rychlosti spolu se zařazeným kvaltem, tudíž to nefachá na základě kompromisu pevně nastavených map jak taky píšou v článku. Z toho co jsem tedy pochopil tak si to upraví směs a předstih samo podle potřeby. Uvidíme až se vyjádří ladiči viz. Murkin a spol. jestli se s tím již setkali. Taky mě ten článek resp. produkt dost zaujal A i finančně je to hodně zajímací...

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:32 | Nahoru | #24
Článek jsem psal já - to je tam snad napsáno :) A k těm mapám respektive řízení lambdy jsou tyto možnosti
1. Použije se jakákoli jednotka MASTER bez připojené lambdy, směs a předstih se řídí podle předem nadefinovaných křivek, mezi kterýma se interpoluje a které jsou dál korigovány například v hlavní míře ze zatížení motoru, dál pak z teplot, podtlaků a spol,

2. Použije se velká verze jednotky s CAN, připojí se externí modul Lambda Kontroléru spojený venkem přes CAN a širokopásmová lambda, tady platí všechno co v bodě minulém, + k tomu se řídí na základě lambdy - kdo by si myslel, že všechno funguje automaticky na základě lambdy není tomu tak, jakýkoli jednotka používá lambdasondu v podstatě při konstantních, neměnících se otáčkách. Pokud motor akceleruje, deceleruje a spol tak se většinou algoritmus z lambdy vypíná a řídí se staticky.. u jakékoli jednotky, i když to na první pohled, nebo v ovládacím sw není vidět. Neznamená to tedy to, že připojím lambdu a tím pro mne jakékoli povědomí o mapách končí.. Mapy se budou muset najezdit tak, jak tak, ale bude to rychlejší a posléze řízení bude přesnější

3. Použije se jakákoli verze širokopásmové lambdasondy s NAPĚŤOVÝM výstupem tj lambda / většinou starší primitivnější verze LSU4.2 a k tomu malá elektronika, jejíž výsledkem je napěťový výstup úměrný jistým vzorcem k AFR. To celé se připojí na napěťový vstupo jednotky a reguluje se v podstatě tak jako v bodě 2, ale všechno stojí a padá na nepřesnosti analogového výstupu těch levných lambda kontrolérů, rušení, pomalosti, nemožnosti řízení vyhřívání atdatd.. Odkaz třeba zde http://www.14point7...ntroller-2-lean-burn

4. Nepoužije se lambda vůbec - všechno se odladí staticky - kupodivu takto jezdí třeba většina závodních jednotek v autech, všechno je odježděné na brzdě a lambda se používá pouze na kontrolní budík u řidiče a posléze manuální korekci v mapách.

Naposledy editováno 12.02.2015 21:43:44

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:46 | Nahoru | #25
zajímalo by mně,jestli na to jdou napojit i čidla klepání...

jinak fakt hezká hračka jen mi připadá trošku velká..

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:47 | Nahoru | #26
Knock jde připojit na velkou variantu jednotky.. Poprosil bych si stáhnout manuály případně specifikace na webu, co která verze jednotky obsahuje a umí. Jinak ano, je velká..ale už tam fakt není ani milimetr místa :)

Naposledy editováno 12.02.2015 22:04:30

Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

12.2.2015 v 21:49 | Nahoru | #27
Pro malou představu o místu pár starších fotek, protože si myslím, že se není za co stydět.
http://hrnous.rajce....z/Lambda_controller/
http://hrnous.rajce.idnes.cz/HW_8-9_vs_8-11/
Desky jsou osazeny stejně hustě ze spodní strany..

Taktéž existuje malá varianta MasterMini, která má míň výstupů, nemá can, ale má naprosto stejné softwarové a výpočetní možnosti

Naposledy editováno 12.02.2015 22:08:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 07:04 | Nahoru | #28

hrnous píše: Jak už jsem psal, powercommander je naprosto odlišné zařízení. ty tupé pouze čekají na signál z řídící jednotky a posléze jenom impulz do vstřikovače prodlouží o čas jaký si manuelně nastavíš a ty chytřejší verze se dají propojit s lambdou a podle směsi si doladí to prodloužení impulzu na potřebnou hodnotu samy.


Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 08:22 | Nahoru | #29

charlie.vtx1800 píše: Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?

.master je plně programovatelná řj pro opravdu profesionální využití.samozřejmě je potřeba mít opravdu široké znalosti a tecnické zázemí aby z té jednotky něco dostal...jinak PWC taky není žádný zázrak,zapojení je sice jednoduché ,ale bez odladění na brzdě,nebo bez dokoupení systému autotune s lambdasondou to moc nefunguje,ty mapy co jsou ke stáhnutí jsou z mých zkušeností k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?

13.2.2015 v 08:28 | Nahoru | #30
charlie.vtx1800> Aktuálně se bližší služby spojené s laděním motorek a spol neplánují, není na to zázemí a aktuálně ani čas. Jak už sem říkal, jednotka má svoje maximální využití v trošku jiných oblastech, ale jde o to získat obecné povědomí o tom, že jednotka existuje, co umí a myslím, že je jenom otázkou času, kdy se toho chytne nějaký profesionální servis případně ladiči a pokud je o to požádáte, že chcete zrovna master, tak Vám jej pomohou rozchodit stejně jako cokoli jiného.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výroba dekl spojka průhledný na TL1... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R suzu750 29 17.1.2025 v 18:04 BlackSabbath
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89

TOPlist